larsyboy1997 Foto van de maand : Het welkomstcomité

Video: Volvo V40 T4 vs Mercedes-Benz A180 rijtest

robbert01 Gepost op 31-07-2017 om 15:55 12.961 views | 31 reacties

Het voordeel van een leaseauto bestellen is dat je speciale lease-uitvoeringen kunt kiezen. Bij deze Volvo is dat de "Business Sport" versie en bij Mercedes noemen ze het "Business Solution". Tijd om eens op pad te gaan en een vergelijking te maken.

Land: Nederland

Kenteken: NB-149-J
Merk/model: VOLVO V40
Datum toelating: 05-01-2017
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: MPV
Brandstof: Benzine
Vermogen: 190 pk
Nieuwprijs: 45.705 Eur. (5.116 Eur. BPM)

Kenteken: NR-347-G
Merk/model: MERCEDES-BENZ A 180
Datum toelating: 28-04-2017
Originele kleur: GRIJS
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 122 pk
Nieuwprijs: 35.478 Eur. (4.976 Eur. BPM)

31 Reacties:

rotarypowah juli 31, 2017 om 16:00 # | Report | Reply

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

jack_abarth juli 31, 2017 om 16:19 # | Report | Reply

@rotarypowah:

Dat is de attitude van de gemiddelde leaserijder 😉

Had laatst weer zo’n opgefokt typetje Junior Sales achter me hangen in z’n V40. Wat een malloot was dat zeg!

alcantara juli 31, 2017 om 16:58 # | Report | Reply

@jack_abarth: Dacht hij ook van jou omdat je als een slome duikelaar over het asfalt sukkelde.

maarten020 juli 31, 2017 om 17:31 # | Report | Reply

@alcantara: 🙂

ri_ck augustus 1, 2017 om 08:57 # | Report | Reply

@jack_abarth: het valt mij ook op dat die V40s de nieuwe terroristjes op de weg zijn, 9 v/d 10 rijden lomp en asociaal. Kan een petjes golf een voorbeeld aan nemen 😁

rikkienl juli 31, 2017 om 16:34 # | Report | Reply

Opmerkingen: veel onnodige beelden, geluid van de voeten die “schuren” over de grond. Zo, en nu het filmpje afkijken.

alcantara juli 31, 2017 om 17:02 # | Report | Reply

@rikkienl: Je hoeft je niet meteen op je pik getrapt te voelen door die middelvinger hoor.
Ik vond het wel een kekke move.

marc94 juli 31, 2017 om 17:41 # | Report | Reply

@rikkienl: welke genderneutrale auto past het best bij jou?

toyotaprius juli 31, 2017 om 16:50 # | Report | Reply

Medio maart een Mercedes A klasse besteld, en dan een eco diesel, style uitvoering, in de hippe groene kleur .. Helaas blind moeten bestellen, het was de enige “interessante optie” zonder volledig leeg getrokken te worden.. (om een voorbeeld te geven, een bmw 1 serie was nog eens een ruime €3000 extra) wachttijd 6 maanden, leverdatum ergens in augustus en laatst eens een proefrit gemaakt… man, wat is dat een drama. In januari gaat de auto weer terug en maken we gebruik van de nieuwe fiscale regeling.

piebepost juli 31, 2017 om 19:40 # | Report | Reply

@toyotaprius: Wat maakt het dan een drama?

toyotaprius juli 31, 2017 om 21:27 # | Report | Reply

@piebepost: de auto viel mij echt tegen, ik ben er een dag mee op stap geweest maar het was geen succes. Stoelen voldeden niet, de auto kwam erg doods over.. (nu verwacht ik geen baanbrekende prestaties), de leren bekleding van een gemiddelde Leenbakker bank komt kwalitatief beter over. het interieur van de auto waarmee ik op stap was, was eigenlijk Mercedes onwaardig(ik begrijp dat bij een volume model op zaken bezuinigd moet worden). Het weg gedrag was ook niets bijzonders, de auto dweilde ( of het aan mij lag of de auto..) en ik ben niet onder de indruk vd verschillende dealers (onze verkoper was gelukkig een uitzondering, Frank is een held!) maar het is een goede auto, zonder meer en ziet er leuk uit maar ik vond de 1 serie gewoon beter (of het een correcte vergelijk is daar gelaten, was eveneens het groene model)

JanJansen juli 31, 2017 om 16:52 # | Report | Reply

zijn er nog lease rijders die de model 3 niet hebben besteld dan?

bmwdriver750i juli 31, 2017 om 16:56 # | Report | Reply

Tja, de ideale lease-auto voor de junior accountmanager…. Ik gun een ieder zijn auto die past bij zijn carrière, maar als auto-liefhebber word ik niet vrolijk hiervan: twee exemplarische voorbeelden van auto’s, waarvan het merk compleet hun eigen traditionele waarden hebben verloren. Gelukkig zijn ze allebei nog zelf wel voorzien van een echte motor (kapjes open en weliswaar verstopt onder dik plastic), maar die motor is waarschijnlijk kleiner dan de meerdere turbo’s. Ja, ik zie op het filmpje dat beiden met plezier bochtjes kunnen draaien. Heel eerlijk gezegd, ik zie de meerwaarde niet van deze verslagen. Net zo min als die van Kia’s (KI-NEE) en dergelijke aanverwanten. Mannen, zoek leuke auto’s op van en voor liefhebbers en ga daar wat mee rondrijden en laat horen wat je ervan vindt, dat is wat wij leuk vinden en graag willen lezen.

alcantara juli 31, 2017 om 17:12 # | Report | Reply

@bmwdriver750i: Volgens mij zijn de meeste ‘leuke auto’s’ al wel langsgekomen bij autoblog tot 80k nieuwprijs, daarboven vind ik sowieso al niet meer interessant want dan wordt het te duur ook 2dehands. Probleem is ook dat er steeds minder leuke auto’s gemaakt worden, en steeds meer eco-blikken en people carriers.

gregorius juli 31, 2017 om 17:38 # | Report | Reply

@bmwdriver750i: Misschien wel een idee-tje voor een artikel (@willeme) ?.
Nieuwe auto’s onder 30, 40k, die eigenlijk leuker zijn dan je denkt.

Aan de andere kant, vroeger kon je met een nieuwe 205 GTI of een aantal jaar later met zeg een Integra Type-R een ‘leuke’ auto kopen. Echter, die dingen waren eigenlijk niet zo krachtig, vol-optie halen die dingen het niet bij nu. Plastic interieurs dat maar gedeeltelijk het metaal aan de binnenkant bedekt. Ook weinig veiligheid. Waren ze eigenlijk wel leuk?

willeme juli 31, 2017 om 23:09 # | Report | Reply

@gregorius: Goed idee! Staat genoteerd. Misschien wel eens leuk om op te pakken. Heb je zelf al ideeën?

piebepost juli 31, 2017 om 19:44 # | Report | Reply

@bmwdriver750i: Heel leuk voor je maar vele landgenoten moeten het gewoon doen met een leasetariefje en willen daar dan het leukst mogelijke van leasen.

karhengst juli 31, 2017 om 21:01 # | Report | Reply

@piebepost: eens maar dan nog snap ik zijn punt wel. Het enige wat ik hier wijzer ben geworden is dat de Benz duurder is en kleinere velgen heeft. Het enige wat inhoudelijk ter sprake is gekomen is de brochure en de specsheet.

Zeker met deze twee business versies is het interessant of de navigatie van MB mee kan komen, omdat de Garmin namelijk de goedkope optie is. Ik heb ook niks gehoord over welke stoelen prettiger zijn, waar men een prettiger zitpositie heeft, welk geluidssysteem er meegeleverd wordt danwel beter klinkt. En als je echt even verder denkt zou de achterbankruimte ook meegenomen mogen worden, het is toch vaak de primaire auto van een (jong) gezin.

Ik weet dat we hier noch bij AutoWeek zijn, noch dat Chris Harris verslag doet. Maar de diepgang is hier heel ver te zoeken. Dat is jammer want ik heb in het verleden vaak video’s gezien waar wel op dergelijke details werd gelet. Even wisselen van auto en beiden de bemerkte voor- en nadelen op laten noemen en je hebt al zoveel meer info.

alcantara augustus 1, 2017 om 16:15 # | Report | Reply

@karhengst: Ja lekker boeiend man welke radio en navi er in een auto zit…

karhengst augustus 1, 2017 om 19:43 # | Report | Reply

@alcantara: kom anders gewoon even terug wanneer je tegenargumenten hebt gevonden. Geef alleen maar aan dat de enige geboden diepgang hier uit de brochure komt.

Voor mij staat hoe een auto rijdt ook op 1, maar het gaat hier wel om blauwprint leasebakjes, niet om een stuk speelgoed voor er bij.

gregorius juli 31, 2017 om 17:26 # | Report | Reply

Bij Volvo hebben ze dus eigenlijk 1 2.0 benzine blok met turbo, die ze T2 noemen met 122 pk, in een T5 geven ze m al 245 pk. In een groter model gooien ze er ook nog een compressor op en heb je 320 pk.
Misschien ligt het aan mij, maar jou Volvo specialist moet dan toch van een T2 iig een T5 equivalent kunnen maken en misschien ook wel een T6 (mischien geen ruimte voor een compressor)?
Wieweet kan ie dat zelfs met (groot gedeelte) originele onderdelen en dat voor minder dan dat de Volvo dealer er voor vraagt. Je spaart iig 2k aan slurptax.
Je weet iig dat je 122pk blokje prima 200pk meer aan kan.

pa045 juli 31, 2017 om 19:33 # | Report | Reply

@gregorius: t2 en t5 zijn behoorlijk anders. T2, 3 en 4 echter..

maarten020 juli 31, 2017 om 17:41 # | Report | Reply

De Mercedes paar jaar terug lease gereden, de diesel met Renault motor, beetje jammer, ik weet het, maar wel een mooie AMG uitvoering. Prima van genoten en ziet er gewoon lekker uit. In dit vergelijk zie je een Volvo met sportvelgen, spoilers enz en een Mercedes met de meest basic exterieur trim, beetje vreemd vergelijk. De Mercedes ziet er mijns inziens velen malen mooier uit dan de Volvo, exterieur en zeker interieur. Rij op dit moment een E-tron, demo model uit België gehaald, alles opties die je maar kan verzinnen (+ brandblussertje want verplicht in BE ;-)) en dat bevalt mij prima. Natuurlijk geen droomauto maar prima auto om zakelijk te rijden

bmwdriver750i juli 31, 2017 om 17:47 # | Report | Reply

@Alcantara: misschien heb je wel gelijk dat er al heel veel leuke auto’s inmiddels voorbij zijn gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet voldoende overblijven, die heel veel leuker zijn dan deze ronduit saaie eco-blikken (zoals jij het noemt en dat kan ik niet ontkennen). Dat was de kern van mijn bericht. De meesten onder ons rijden immers wel in iets leuks en dat delen we graag met elkaar.

trustmeiamanengineer juli 31, 2017 om 18:48 # | Report | Reply

Wat een schrale leasesletjes zeg, hier wordt je toch niet blij van als je ‘m gaat ophalen bij de dealer? Maargoed, gratis een set wielen van de baas spreekt veel mensen aan natuurlijk.

mashell juli 31, 2017 om 20:58 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: die Volvo is anders een heel stuk leuker dan het gemiddelde van het wagenpark. Voor mij liever een nieuwe lease wagen zoals deze dan een 3e hands 330i.

v60germany juli 31, 2017 om 23:35 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: die MB is idd nogal karig (ook qua looks).
Maar stel wel even duidelijk, dat de hoge CO2 waarde elkaar parten speelt in Nederland.
Dergelijke modellen zijn in België en Duitsland incl. belastingen een stuk lager in prijs.
Wat betreft NL;
De Renault diesel snap ik daarom bij MB niet, dat is het ultimatum van zoveel mogelijk klanten tov zoveel mogelijk offers. Idem voor een Citan, X-Klasse en meer van zulke rebadge-ing.
De V40 loopt op zijn 2e leven in Nederland, maar een prima deal als je werkgever een dergelijk budget/max prijs biedt.

Wat dat betreft snap ik je opmerking niet in zijn geheel. Een starter in de arbeids- en woningmarkt zit dan qua budget en bijtelling prima op zijn plek. Waarom zou je een kale D-segmenteren nemen, als je geen pampers of kinderwagens hoeft mee te nemen? Daarom past dit prima bij de doelgroep.

dutchneon juli 31, 2017 om 18:52 # | Report | Reply

Ik ben wat verpest ik geef het toe….. maar no way dat ik voor 1 van deze auto’s 30k of meer zou betalen. Ik noem maar een zijstraat hoor, voor die 34.000 kun je een bijna nieuwe ford mustang met het focus RS blokje rijden. En die mustang is ook nog eens waardevast 😀

Al zou ik dat niet gauw doen, voor 20.000 euro kun je echt hele leuke tweedehands auto’s kopen 😉

maarten020 juli 31, 2017 om 20:27 # | Report | Reply

@dutchneon: het gaat hier over LEASE auto’s….

ffw88 juli 31, 2017 om 22:39 # | Report | Reply

Komt er ook nog een Autoblog rijtest? Owh nee, alleen priemijum auto’s worden getest…

motormuis augustus 1, 2017 om 17:36 # | Report | Reply

Verschil is gewoon 10 mille, voor dat bedrag kun je wel een dikkere motor en een AMG line pakketje krijgen lijkt mij!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.