Video: Mijn auto: Tesla Model S P90D van Martijn
robbert01
Gepost op 23-09-2017 om 18:55 25.240 views | 71 reacties
De eerste volledig elektrische auto in deze serie.
Land: Nederland
Kenteken: KD-496-L
Merk/model: TESLA MOTORS MODEL S
Datum toelating: 09-08-2016
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 163.650 Eur.
Deze man is dus al volledig gerhersenspoeld, jammer.
@nopetrolnofun: ah, onze EV-hater. Want ja, het is ook verschrikkelijk dat een zakensedan sneller is dan een Ferrari, volgens die man ook vrijwel probleemloos is, niks uitstotend en nog eens weinig kosten hebben. Klinkt echt als een achteruitgang ja…
@stfu: Sneller dan een Ferrari want de Tesla gaat over de 300kmh.. Niks uitstotend want al het stroom word groen opgewekt.. Ik zelf ben verder ook geen EV-hater
@kennone: Qua optrekken muts. Alsof een topsnelheid boeiend is in de wereld. Rijdt toch niemand.
@stfu: dan ben ik niemand…
@focusrs1: ik ook. Heb van de week de 260 aangetikt. Is goed te doen hoor
@kennone: Je vergeet te melden dat je dit met een Volvo 850 hebt gedaan?
@oemplus: ja klopt. Is echter wel van de wijzerplaat afgelezen dus na de afwijking zal er wel wat minder overblijven.
@kennone:
Er zijn twee problemen met je antwoord. 1 Over groen opwekken van de energie. Misschien is elektrische energie nu nog op een vuile manier opgewekt, het is eenvoudig om dat te veranderen (zonne energie, wind – getijde etc etc) . Benzine of Diesel maken op een schone manier is veel lastiger (gaat nooit op grote schaal lukken).
2. 260 km/u is leuk. Maar er is in bijna alle landen democratisch besloten dat dit zeer illegaal is. Met die snelheid ergens tegenaan rijden geeft bijv. onnoemelijk veel rommel en gedoe; het is te gevaarlijk. Zo snel mogelijk van 0 tot 130 accelereren is wel legaal. En ook leuk trouwens.
@stfu: Ja weet je dat zeker? kijk eens dan tegen deze P100D, hahaha.
https://www.youtube.com/watch?v=ysCpMlsZm0k&t=37s
Om nog maar te zwijgen over een leuk bochtje nemen.
@stfu: vanaf 0 misschien, maar in het dagelijks verkeer ben je toch al op snelheid en zelfs dan verliest deze auto nog van een M4 met ‘ maar ‘ 431 echte pk’s ☺
@nopetrolnofun: ruimschoots boven de geldende limiet misschien.. (en je verwijst naar een sprintje tegen een 85 geen 85p en geen 90d)
@nopetrolnofun: die M4 klinkt tenminste wel beter
@nopetrolnofun:
Totaal niet. Zelfs als we de extra inertie van de aandrijflijn van de M4 in de praktijk (bij gelijk “gas” geven, niet te verwarren met gelijk starten van het meten van een versnelling) buiten beschouwing laten, doet een M4 100 tot 200 in een kleine 9 seconden, de P90D in een dikke 8. 80 tot 160 km/u gaat zelfs een volle seconde sneller met de P90D, zelfs een tandje sneller dan de 560 pk sterke M6 F13.
@stfu: twee keer volgas en je kunt weer aan het infuus…..stekker bedoel ik. Gisteren een M4 naast een Tesla met dikke velgen, ik dacht; dit wordt lachen. Doet meneer Tesla niks, zo jammer. Waarschijnlijk nog een koude motor…;-)
@nopetrolnofun: Dat zal wel loslopen, gewoon eentje die voor de bijtelling gaat, niet een autoliefhebber dus!!
@m54b30: wat kort door de bocht zeg.
@m54b30: hij verkoopt ze, dan ga je toch niet in een Pick-up V8 rijden.
Leuke, snelle auto!
-edit: LOL, elke video waarin iemand een sticker op zn auto heeft, of vertelt waar ie werkt, is een advertorial. Oh, en als ie te koop staat ook, iedereen adverteert hier eigenlijk-
@e34m5touring: Ja, echt hè!
@e34m5touring: Pfff, iemand die noemt dat ie accountant is voor vis-tv of een autobedrijf in Tesla’s die lult over een autobedrijf in Tesla’s vind ik nogal een verschil. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Ik zat te wachten op welke minuut het woord ‘bijtelling’ zou vallen bij deze ‘liefhebber’… Blijkt het gewoon een bijtellings verkopert te zijn!!! WHOAHAHAHAHHAHAHAHAA!!
-edit: nutteloze bijdrage-
Nog een jaar PHEV 0% voor de boeg en dan maar eens kijken voor een full EVEN. Model S gaat mijn budget te boven maar een Kia Niro als full EV moet kunnen.
@kobus1967: PHEV vind ik echt vreselijk.
@kobus1967: Gecondoleerd…
@kobus1967: zou ik zelf voor model 3 gaan
@kobus1967: met beperkt budget is de nieuwe Leaf ook een goeie optie. De Model 3 heb je niet binnen een jaar op kenteken.
@flutterby: De nieuwe leaf met long range helaas ook niet
Mooie spec
Beste Martin,
Sorry dat ik het moet zeggen, maar mijn autohart bloed van ellende van dit soort accu dozen op wielen, als autoliefhebber wil je hier niet in gevonden worden.
@m54b30: jawel hoor ik wel! En ik ben autoliefhebber. Je moet gewoon nog even wennen aan het idee, komt goed joh!
Ik kan hier echt niet warm voor lopen. Snel, maar zielloos. En toen de bijtelling en belastingvoordeel verhaaltjes erbij kwamen werd het helemaal duidelijk.
Een electrische auto is voor mij als een taaie biefstuk, die ook nog eens zonder pepersaus geserveerd wordt. Niet alle vernieuwing is nuttig of leuk, vind ik.
@tge1: mooi verwoord….zielloos is het woord wat bij mij ook blijft hangen als ik zo’n EV voorbij zie rijden
@maarten020: klopt helemaal.. probleem is alleen dat we er uiteindelijk allemaal in rijden..
@tge1: Die belastingvoordeel valt trouwens best tegen. Veel mensen vergeten bijtelling voor BTW van
2,7% en het gaat natuurlijk over een ton(!!) waar die ‘lage bijtelling’ op zit. Vanaf 2019 gaat elke € boven de 50k ook voor 25% bijtelling. Ook de laadstroom is niet gratis en natuurlijk de risico’s van de peperdure accu ( ok er is een garantie van 8 jaar maar wat zegt Tesla bij 85% capaciteit na 6 jaar..)
Met andere woorden een mooie gebruikte 6 cilinder voor €50k is eigenlijk meer bang voor je buck want dat brengt je wel in een middag naar Tirol en geeft geen stekker gedoe als ergens bent waar ze dat net even niet (vrij) hebben.
@defl8:
1. 22% bijtelling boven 50k
2. Laden kost ongeveer een derde van tanken.
3. Onderzoek toont aan dat bij normaal gebruik de accu na 20 jaar onder de 90% van de originaliteit capaciteit komt. Laatst was er Finse taxi met 400.000km en 97% van de originele capaciteit.
En nu ik toch meningen aan het corrigeren ben op “fake facts”. De Performance versie van Tesla heeft wel degelijk een andere motor op de achter as als de niet performance versie. Overigens is Ludacris is puur software en je betaald voor de ontwikkeling.
@flutterby: leeftijd en temperatuur zijn de boosdoeners voor de accu. Die Finse wagen heeft 4 jaar in de diepvries gestaan. Je hoort toch zeker gebruikers over 1 à 2% per jaar.
@defl8: Een l-ion batterij voelt zich het prettigste tussen de 20 en 30 graden. Het feit dat hij gebruikt wordt in de vrieskou maakt niks uit, want de batterij wordt warm gehouden door de BatteryManagementSystem. Het BMS van Telsa is uniek in de markt geeft een extreem lange levensduur geeft. Door de batterij op temperatuur te houden gaat de batterij vrijwel niet achteruit op leeftijd, maar enkel op het gebruik. Enige nadeel is dat je het eerste jaar een aantal procent verliest, maar als de batterij “ingereden” is dan is verlies per jaar minimaal.
De BMS zorgt er trouwens ook voor dat de batterij niet te warm wordt en Tesla is volgens mij ook de enige in markt met active koeling. De batterijen van Nissan/Renault hebben dit niet en hierdoor aanzienlijk langer mee. De koeling zorgt er ook voor dat Tesla’s zo goede performance kunnen leveren en andere producenten hier niet aan wagen.
Ps: het was overigens 93% na 400.000 km, niet 97%.
@tge1:
Pepersaus is om slechte kwaliteit biefstuk te verhullen. Een goede biefstuk eet je slechts met een beetje jus, nog minder peper en zout en wat champignons.
@Original_Arnoud:
Een goed bereide pepersaus maakt de biefstuk een stuk lekkerder, net als dat een bulderende brandstofmotor een auto dat ook maakt.
Je kunt me trouwens zoveel proberen te overtuigen als je wilt. Ik vind het niks en dat zal nooit veranderen.
@tge1: precies??
-edit-
EV zal de toekomst wel hebben.. ze trekken sneller op de de betere sportwagens enz enz..maar ik vind het 3x niks
Die zwarte velgen staan voor geen meter. De techniek etc. is leuk maar ik heb helemaal niets met Tesla. Het enige positieve aan deze auto is de kleur, want ik zie ze zo vaak voorbij komen in grijs, zilver en wit.
Wat een reclame film zeg. Ik kan 100% zeggen dat ik vind dat er iets anders moet komen voor een brandstof-motor met de uitstoot/verbranding die we nu hebben. Als je nadenkt over deze techniek is het belachelijk dat het nog zo massaal gebruikt wordt. Elektrisch is het nu ook gewoon nog niet. En ik ben bang nooit niet: 1) batterij is gemaakt van schaarse grondstoffen 2) grote hoeveelheden energie opslaan is gevaarlijk. In vliegtuigen worden er bom/brandvrije doeken om bagagerekken gedaan. Niet omdat ze bang voor bommen zijn. Maar voor -> accu’s! Als een accu ontploft, ontploffen er andere mee. Ook niet dus.
By the way: dat panorama dak (dicht) zorgt al voor een lagere range (-30/-50 km geloof ik, uit betrouwbare bron).
Tesla weet nog niet eens een gezonde winst te maken-> 2,9 miljard verlies in totaal. Ze hebben miljarden investering gekregen. Hadden we dat niet ergens anders aan kunnen uitgeven? Een alternatief met een fantastisch geluid zonder verbruik?
@kritisch:
De marge per auto schommelt tussen de 12 en de 28%, niets mis mee. Elk jaar de productie vetdubbelen, nieuwe volume modellen ontwikkelen en produceren die de productie in korte tijd moeten vervijfvoudigen, kost veel geld. Kosten gaan uit voor de baten. Het gros van de snel gegroeide ondernemingen die we nu om ons heen hebben zijn op die manier met verliezen begonnen.
En de ontwikkeling van de accu zit nu in snel vaarwater, zowel qua verduurzaming van gebruikte grondstoffen, verdichting van energieopslag, als stabiliteit (veiligheid). Wegzetten als zinloze ontwikkeling en investeringen, is typische bekrompen mentaliteit. Kind met badwater weggooien omdat de zeep niet lekker rook..
@kritisch: de traditionele merken hebben hun miljarden onderzoek inderdaad veel beter besteed…
@kritisch:
En dat noemt zich kritisch…
De enige reden dat ze met accu’s in het laadruim van een vliegtuig is omdat er niet geblust kan worden tijdens een vlucht. Daar komt bij dag een laadruim vaak vol zit met droge, brandbare spullen, bijvoorbeeld kleding of kartonnen dozen.
Als je niet kan blussen wordt dat kleine brandje al snel een grote brand.
Een vrij klein risico volgens mij. Maar je zal als luchtvaartmaatschappij maar uit moeten leggen dat er een vol vliegtuig uit de lucht is gevallen omdat er geen branddekens in het bagageruim zijn gebruikt.
Ik zie mezelf er niet in rijden maar kan me wel voorstellen dat het vet is om te rijden met zulke acceleratietijden.
Mia, Kia, vamil, 0% bijtelling, Tsja, de Tesla rijder draagt niks bij aan BV Nederland. Maak daarom plaats aan de Ferrari rijder, want hij draagt bij aan de schatkist. De Tesla rijder zuigt die leeg.
@911targa: Het is geen subsidie, maar een aftrek van belasting. De gemiddelde Tesla rijder betaalt waarschijnlijk meer aan de BV Nederland als jij..
Of heb jij ook een auto van minimaal een ton gekocht?
@flutterby: Ja.
Geweldige vooruitstrevende machine! Binnen 15 jaar rijden we dit allemaal en vinden we het geweldig! Iedereen onder 30 uit de Randstad wordt 100x enthousiaster van een Tesla dan elke vergelijkbare traditionele BMW.
@blacksquad: Dan heb je toch wel een vrij beperkte populatie te pakken als je het mij vraagt.
Ikzelf vind Tesla echt 3x niks, als ik toch EV moet rijden wacht ik wel tot fatsoenlijke merken een EV bouwen. Alleen al het feit dat bijna iedere Tesla die ik zie rijden een kapotte LED in het derde remlicht heeft… Hoe krijg je het voor elkaar om een LED zo kort te laten functioneren, tenzij je de grootste rommel in je wagens verwerkt.
@racerx:
Maar wat is de waarheid? De Model S van mijn ouwe man is namelijk heel veel betrouwbaarder gebleken dan BMW’s en Audi’s.
Één van de uitschuivende deurhendels is een keertje stuk gegaan. En de computer is vervangen, oke, dat was best een serieus dingetje.
Maar stelt echt helemaal niks voor in vergelijking met Duitse luxe wagens. Ook de lopende kosten zijn een lachtertje. Dus zeg het maar, wat is de waarheid?
@Rob: Geen idee, ik rijd nu al een jaar of 8 in Duitse luxewagens. Tweedehandse notabene, waarvan ik er 1 tot 265.000 km gereden heb. Heb er werkelijk waar nog nooit gezeik mee gehad, dusja. Wat is waarheid..? Het concept van een elektrokar zal ongetwijfeld onderhoudsarmer zijn, maar ik wacht wel tot er wat meer keuze is (en een V8 echt niet meer mag).
@blacksquad:
ik ben 25 en word enkel warm van klassiekers.
@blacksquad: binnen 15 jaar is onzin, als je je een beetje verdiept in het EV gebeuren weet je dat, lees het SER akkoord eens, 2035 is de bedoeling dat de nieuw verkoop vanaf dan emissieloos is en dan tot 2050 om de ice uit te faseren, dus duurt nog nog wel effe 😉
@blacksquad: Binnen 15 jaar rijden we dit allemaal? Dus dan rijden er miljoenen, zo niet miljarden elektrische auto’s rond? Waar gaan we de benodigde elektriciteit vandaan halen? Juist, dat kan niet. Volledig elektrische auto’s is niet de toekomst.
Aan al die tesla haters hier, rij er eens mee en je kan alleen erg onder de indruk zijn.
Is jullie daily trouwens zo een bezielde auto?
Die van mij is ook maar gewoon een Duitse diesel (met 170pk).
Ik zie geen probleem met een tesla als daily en dan een leuk ding voor in het weekend
Toen hij ‘onderste stokje’ zei, ben ik gestopt met kijken.
Wat een negatieve reacties. Ik vind het een gave P90D met die mods. Natuurlijk hou ook ik van een brullende V8, maar dat neemt niet weg dat Tesla fantastisch innovatief werk levert.
Heeft ie het nou over een tundra hemi v8? Wat is dat?
@amersfoorter: https://www.autojunk.nl/tag/tundra
@autoblogger: Denk dat het sarcastisch bedoeld is want de tundra heeft geen hemi 😉
Ik vind dit wel een gave auto. Een mercedes kan me ook bekoren.
De matige actieradius en de lange laadtijd staan me nog een beetje tegen bij een bev.
@kempenaer:
Als je dezelfde Kempenaer als op Autoweek was, snap ik er helemaal niks meer van. Daar haatte ene Kempenaer Tesla tot op het bot en was enorm fan van Mercedes.
zelf ingenomen mannetje
Hoe “zielloos” een EV ook is, ik zou het niet erg vinden om elke dag met een EV naar het werk te rijden. Het is maar 25km heen en terug. Dan hoef ik maar 1x per week op te laden op het werk 🙂
Ik blijf het nog altijd de beste luxe auto vinden die je vandaag kan kopen. En zolang er nog geen andere elektrische auto in dit segment te vinden is, gaat ie dat ook wel blijven.
De gebruikelijke mitsen en maaren kan ik wel gaan opnoemen, maar dat is inmiddels door beide ‘kampen’ een draak van een ‘discussie’ geworden. Ga ik mij niet meer in mengen.
Ik vind het een heerlijke wagen en heeft mij volledig overtuigd van het elektrische rijden. Los van kosten en milieuaspecten. Het rijdt gewoon veel fijner dan een benzine/diesel wagen. Mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe wagen, dan zijn het toch ect de Leafs/Zoe’s/Ionics/Tesla’s/i3’s van deze wereld waar ik als eerste naar zou gaan kijken. Dankzij meneertje Musk. Die heeft het toch maar geflikt én ontzettend goed uitgevoerd.