@Jochempie: dat denk ik wel, achteras is krom en de body moet met de hand uitgeklopt worden. Daarna de auto overspuiten….
Ik denk dat je er een heel geinig huis voor kunt kopen als hij de rekening krijgt.
@bmwfreak038: Daar vergis je je toch heel erg in, juist de oude Ferrari’s met een race/ralley historie zijn vele malen meer waard.
Denk je dat die oudjes nooit wat hebben opgelopen vroeger?
@maarten020: hoort gewoon zo, kun je hem anders net zo goed niet hebben. Zoals een duur schilderij dat in een kluis zit, kan net zo goed niet bestaan. Tenminste in de echte wereld. In de virtuele geldwereld wel, maar die is ook niet echt. Tot je iets (nuttig) met je geld doet, bv. plezier hebben aan een ritje in je 250 GTO ofzo..
Een dure Ferrari van enkele miljoenen en er dan een goedkoop aftermarket stuurtje van de Halforts inzetten, dan roep je de ellende wel een beetje over je af.
@bmwfreak038: Is hij nog steeds, dit is niet de eerste keer dat hij gecrasht is met flinke schade als gevolg en zal vast niet de laatste keer zijn ook.
@bmwfreak038: Wat denk je zelf? een 250 GTO de meest waardevolle ferrari die er te krijgen is, natuurlijk gaat deze gerestaureerd worden inclusief nieuw certificaat.
@opgooier:
Dat was het kofferdeksel dat door de klap loskwam.
Deze wagen is eigendom van Sir Anthony Bamford (1945) wiens vader ooit het bedrijf JCB is begonnen.
JCD maakt graafmachines die vaak als basis een tractor hebbeb en geel van kleur zijn.
De man wilde destijds Jaguar overnemen en is naast eigenaar van JCB beroeps Multi-miljardair.
En, ow, hij heeft nog een 250 GTO in zijn schuurtje staan naast meer lekker gruwelijk duur spul.
Fijn om alle comments van kenners te lezen, van uitwijken, uitdeuken, coureurs die hun licensie bij een pakje boter hebben gekregen tot en met Halforts stuurwielen.
Er wordt tenminste mee gereden en geracet. En daar was de auto ooit voor bedoeld. Voor de liefhebbers, hier een leuk filmpje van een hill climb met een 250 GTO: https://www.youtube.com/watch?v=KHgD0wJGcR0
Enjoy!
Kijk, prima voorbeeld. Het meest bewonderenswaardig van klassieke Ferrari-racers is dat ze nog rechtdoor kunnen rijden ondanks dat ze door alle klappers zo krom als een hoepel zijn… Zo scheid je het kaf van het koren onder de GTO’s. Als ‘ie recht is, is het vrij zeker een replica…
Op zich niet zo’n probleem. Het ding is misschien miljoenen waard, maar het kost niet meer dan een euroton om dat te repareren.
@Jochempie: dat denk ik wel, achteras is krom en de body moet met de hand uitgeklopt worden. Daarna de auto overspuiten….
Ik denk dat je er een heel geinig huis voor kunt kopen als hij de rekening krijgt.
@rufctr01:
Met losstaande garage.
@rufctr01: en hij zal nooit meer dezelfde waarde halen zeker niet als mensen dit weten.
@bmwfreak038: Daar vergis je je toch heel erg in, juist de oude Ferrari’s met een race/ralley historie zijn vele malen meer waard.
Denk je dat die oudjes nooit wat hebben opgelopen vroeger?
@bmwfreak038: dat haalt de auto zeker. Zeker als de auto weer bij Ferrari wordt gerepareerd.
@bmwfreak038: nee want een klassieke Ferrari waarmee geracet is, is geen fluit waard. Of…
@rufctr01: welnee man, gewoon een paar kappen en een deur van de sloop halen. Is dan hooguit een ander kleurtje.
@rufctr01: er zijn een paar hele handige Hollanders die ‘m prima kunnen helpen…
Wel heel stoer dat er gewoon mee gereden wordt
@maarten020: hoort gewoon zo, kun je hem anders net zo goed niet hebben. Zoals een duur schilderij dat in een kluis zit, kan net zo goed niet bestaan. Tenminste in de echte wereld. In de virtuele geldwereld wel, maar die is ook niet echt. Tot je iets (nuttig) met je geld doet, bv. plezier hebben aan een ritje in je 250 GTO ofzo..
@Onehp: dit^^^ Lol is de beste rente die er is!
Recsept voor botsende oldtimers ..
Zwaar recsept ..
Auw…
Eén keer uitwijken in zo’n oud barrel en je ligt naast de baan. Het design was toen fantastisch maar het weggedrag eigenlijk om te huilen.
@mashell: voor destijds niks mis mee, waarschijnlijk is de coureur hedendaagse auto’s gewend en tja..
Een dure Ferrari van enkele miljoenen en er dan een goedkoop aftermarket stuurtje van de Halforts inzetten, dan roep je de ellende wel een beetje over je af.
@timboman: gewoon een ferrari stuur..
@timboman: bovendien is het HALFORDS
Zal wel een OMNJUM hebben
Mooi dat die auto’s gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn!
@amersfoorter: mooi dat ie 50 miljoen waard was.
@bmwfreak038: Is hij nog steeds, dit is niet de eerste keer dat hij gecrasht is met flinke schade als gevolg en zal vast niet de laatste keer zijn ook.
@carfreakjim: mits hij echt gerestaureerd word zal hij het niet meer halen.
@bmwfreak038: Wat denk je zelf? een 250 GTO de meest waardevolle ferrari die er te krijgen is, natuurlijk gaat deze gerestaureerd worden inclusief nieuw certificaat.
@bmwfreak038: ach, kom, restaureren… Wat krom plaatwerk en een paar onderdelen…
Joh, stilstaan is doodgaan. Nu leeft die machine tenminste nog, die klapjes worden wel gefixt.
Briljant dat men in die tijd al een airbreak had utigevonden voor dit soort crashes.airbreaj
@opgooier:
Dat was het kofferdeksel dat door de klap loskwam.
Deze wagen is eigendom van Sir Anthony Bamford (1945) wiens vader ooit het bedrijf JCB is begonnen.
JCD maakt graafmachines die vaak als basis een tractor hebbeb en geel van kleur zijn.
De man wilde destijds Jaguar overnemen en is naast eigenaar van JCB beroeps Multi-miljardair.
En, ow, hij heeft nog een 250 GTO in zijn schuurtje staan naast meer lekker gruwelijk duur spul.
@desjonnies: oprecht dank voor de duiding.
@desjonnies:
Geen relatie van de Bamford van Bamford & Martin dan?
@Hupke:
Dit is de man en zijn bedrijf :
https://www.jcb.com/en-gb/about/lord-bamford
@desjonnies: kijk, dat wilde ik weten. Gewoon de eigenaar zelf die achter het stuur zit. Bedankt voor de info.
Fijn om alle comments van kenners te lezen, van uitwijken, uitdeuken, coureurs die hun licensie bij een pakje boter hebben gekregen tot en met Halforts stuurwielen.
@desjonnies: haha ja he ze weten het allemaal mooi te vertellen..
Achja shit happens, doet hem wrs evenveel pijn als een petje dat z’n getrouwe golfje in de vangrail hangt op een trackday.
@Hupke: ik denk minder. Dat petje heeft ervoor gespaard of geleend. Lord Bamford koopt zo’n ding van het los rammelend kleingeld in zijn zakken.
Het was Chris Harris in de rode Ferrari met nr 3 die hij moest ontwijken….
?
Er wordt tenminste mee gereden en geracet. En daar was de auto ooit voor bedoeld. Voor de liefhebbers, hier een leuk filmpje van een hill climb met een 250 GTO:
https://www.youtube.com/watch?v=KHgD0wJGcR0
Enjoy!
Ik zie liever dit dan die Zwitser met z’n Enzo/F50 garage queen prijzen.
Held! Gewoon rijden met zo´n apparaat. Dit risico hoort er nu eenmaal bij.
Kijk, prima voorbeeld. Het meest bewonderenswaardig van klassieke Ferrari-racers is dat ze nog rechtdoor kunnen rijden ondanks dat ze door alle klappers zo krom als een hoepel zijn… Zo scheid je het kaf van het koren onder de GTO’s. Als ‘ie recht is, is het vrij zeker een replica…