FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: BMW M3 Competition Package vs Maserati Ghibli S acceleratietest

robbert01 Gepost op 20-10-2017 om 15:55 6.556 views | 18 reacties

Kan de Italiaan het opnemen tegen het Duitse geweld?

Land: Nederland

Kenteken: KN-756-H
Merk/model: BMW M3
Datum toelating: 31-10-2016
Originele kleur: GEEL
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 450 pk
Nieuwprijs: 139.712 Eur. (22.689 Eur. BPM)



18 Reacties:

amghans oktober 20, 2017 om 16:06 # | Report | Reply

Voor de E46 wel een soort grote Smurf combinatie overwogen (Topasblauw met een rood interieur), maar durfde het puntje-bij-paaltje toch niet aan. Dus werd ’t een zwart interieur.

amghans oktober 20, 2017 om 16:07 # | Report | Reply

Oeps, verkeerde topic.

m54b30 oktober 20, 2017 om 16:46 # | Report | Reply

De M3 heeft een slechte start maar toch nog eerder op de 100, netjes hoor!
Boven de 100 trekt de M3 ook beduidend harder door!

barry355gtb oktober 20, 2017 om 16:46 # | Report | Reply

dat valt wel ff tegen van de Maser…

kingfisher36 oktober 20, 2017 om 16:52 # | Report | Reply

De snelheidsmeter van de Ghibli telt zoals hij volgens mijn door KITT beïnvloede brein zou moeten tellen: cijfertje voor cijfertje. Maar zie ik de software nou haperen ergens tussen de 140 en 150?

giulio oktober 20, 2017 om 17:05 # | Report | Reply

Leuk vergelijk, al is de bmw meer een sprintjestrekkersmachien en de Ghibli een comfort sedan met een potente motor. Dit in ogenschouw (450 pk1600 kg versus 410 pk 1800kg) vind ik het verschil wel reuze meevallen voor de Maser. Voor mij is de fijnste in iedergeval niet het trainingspak model met bijbehorende schreeuwkleur..

bmwfreak038 oktober 21, 2017 om 21:33 # | Report | Reply

@giulio: met die getallen is het nog best knap voor de maserati.

NiNja oktober 20, 2017 om 17:07 # | Report | Reply

Hoewel ik een groot Maserati fan ben vind ik de Ghibli minder interessant, maar hoe tof is die snelheidsmeter! Cijfer voor cijfer, geen lelijke verspringingen die vrijwel elke auto heeft.

Gezien hoe Maserati minder met hun interieur bezig is vergeleken met de Duitsers had ik het dus juist andersom verwacht. Top gedaan van Maserati in dit geval.

desjonnies oktober 20, 2017 om 17:12 # | Report | Reply

2017, en we hebben nog steeds last van onze piemol

amersfoorter oktober 20, 2017 om 17:25 # | Report | Reply

Nou de bling bling is toch wel maserati. Met die geforceerde, drukke styling. Vind het boven de 100 tegenvallen. Ook bij de bmw

alcantara oktober 20, 2017 om 17:48 # | Report | Reply

Dikke BMW jongens, dikke BMW!

LaLancia oktober 20, 2017 om 18:08 # | Report | Reply

FCA heeft de laatste jaren maar weinig auto’s gemaakt waar ik hebberig van werd, maar met de Ghibli is het ze toch gelukt. Wat een kar!

volvod5 oktober 20, 2017 om 19:03 # | Report | Reply

Ik heb afgelopen zomer een M3 met competition package gehuurd bij BMW in München, maar wat ik ook probeerde, die liep geen streep harder dan 268, terwijl deze toch al de 271 aantikte in het filmpje.

Maarten123 oktober 20, 2017 om 19:19 # | Report | Reply

Leuk om te zien dat de Maserati geen cijfers overslaat bij het digitaal versnellen, maar feit blijft dat een M3 rijdee zich niet direct zorgen hoeft te maken bij het verkeerslicht of de snelwegoprit.

viezefreddyw oktober 20, 2017 om 19:20 # | Report | Reply

Voor wat betreft styling wint de Maserati het flink. En dat is in zijn klasse toch net even wat belangrijker vind ik.

barry355gtb oktober 21, 2017 om 14:58 # | Report | Reply

@viezefreddyw: ben ik nu eens niet eens met je. Dit soort mooie snelle sportsedans, worden gekocht door mensen die weinig om styling geven. Deste meer belangrijk zijn de cijfers qua dragrace, de handling en het feit , dat je er een bepaald “image” mee wenst uit te stralen.

Alfarobert oktober 21, 2017 om 09:08 # | Report | Reply

BMW trekt door tot in het rode gedeelte. De Ghibli schakelt netjes over voor het rode gebied.

arias12 oktober 23, 2017 om 09:58 # | Report | Reply

BMW M4 maakt er gehakt van.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.