row1 Foto van de maand : Porsche 911 964 RSR

Video: Koppel krijgt 42 miljoen na vurige crash in Honda

jaapiyo Gepost op 11-10-2017 om 17:27 10.727 views | 17 reacties

Er was wat schade gerepareerd door een beunhaas aan het ding

17 Reacties:

lincoln oktober 11, 2017 om 19:33 # | Report | Reply

Beunhazen doe je maar in Europa ..
hier is doodslag tenminste volledig legaal ..

Krijgt er nog subsidie voor ook ..

oemplus oktober 11, 2017 om 19:55 # | Report | Reply

42 miljoen….

breakingpoint oktober 11, 2017 om 19:59 # | Report | Reply

Wacht, omdat een dak gelijmd is, is het de schuld van de garage dat hun auto ging aquaplanen? What the…

Original_Arnoud oktober 11, 2017 om 20:09 # | Report | Reply

@breakingpoint:
Goed luisteren. Een tegenligger die door aquaplaning tegen hen aan botste. En omdat het dak een cruciaal onderdeel van de kooiconstructie is werd de beunhaas aansprakelijk gesteld voor het beklemd raken en half verbranden.

breakingpoint oktober 11, 2017 om 20:14 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: ojee, ok. Bedankt. Dan klopt het wel wat beter. Alhoewel carrosserie lijmen, mkts voldoende contactoppervlak, sterker is dab puntlassen…

ricksmits oktober 11, 2017 om 20:31 # | Report | Reply

@breakingpoint: als je een auto compleet doorlast dan is die zo stijf als n zeecontainer.. je lichaam blijft herkenbaar maar de enige kreukelzone is je voorhoofd. Moraal is dat een auto ontworpen is om krachten af te voeren.. het gebruiken van een zwakkere of soms sterkere verbinding heeft invloed op de afvoer van deze krachten.. met dit tot gevolg. Dat is ook exact de reden dat wij als aangesloten focwa bedrijf ten alle tijden verplicht zijn om fabrieksvoorschriften te volgen bij herstel. Wat soms zelfs betekend dat een auto bv totall loss gaan op een minimale schade, simpelweg omdat de fabrikant verplicht dat een onderdeel niet hersteld mag worden maar vervangen moet worden ( praat over vloerdelen, langsdragers, stijlen of dakplaten ).

peug206 oktober 11, 2017 om 20:40 # | Report | Reply

@ricksmits: kijk, dit is nog eens nuttige informatie op de avond. Dank voor het toelichten!

rufctr01 oktober 11, 2017 om 20:50 # | Report | Reply

@ricksmits: nuttige info!

sabrerator oktober 11, 2017 om 21:35 # | Report | Reply

@ricksmits:
Ik heb zelf de nodige audits in de schadewereld gedaan voor een bekend Duits automerk voor het Merkerkend Schadeherstel van het betreffende merk.
Daar hoorde ik van diverse schadebedrijven dat ze soms erg veel moeite hadden met verzekeraars om reparaties volgens fabrieksvoorschrift uit te voeren omdat de verzekeraars het fabrieksvoorschrift te kostbaar vonden.
O.a. als bij een bepaald model van het betreffende merk een zijdelingse aanrijding was geweest op het voorwiel, moest het stuurhuis vervangen worden. En daar wilde de verzekeraars niet voor betalen als het stuurhuis niet direct geraakt was.

RickB oktober 11, 2017 om 22:04 # | Report | Reply

@ricksmits: Crashtest videos van limo’s bevestigen dit verhaal.

gregorius oktober 12, 2017 om 10:13 # | Report | Reply

@ricksmits: Dank voor de heldere uitleg.
Echter, wat is je mening? Zoals bij het voorbeeld van @Sebrerator . In zulke gevallen, waarbij een fabrikant zegt dat iets vervangen moet worden, wat verder eigenlijk onlogisch is. Vind je dan dat het ook vervangen moet worden, of dat de fabrikant hierin ook een beetje doorslaat (en eerder aan winst op onderdelen dan aan genoeg veiligheid denkt).

ricksmits oktober 12, 2017 om 12:46 # | Report | Reply

@gregorius: niet om je vraag te ontwijken maar ik hoor hier geen mening over te hebben. De engineers die bij fabrikanten werken zijn stukken slimmer of in ieder geval veel beter geinformeerd over deze zaken. Het is heel simpel, als ik de regels niet volg en er gebeurt nog een ongeluk met een gevolg als dit kunnen wij onze deuren sluiten.

Echter, heb ik natuurlijk een mening.. soms slaat het nergens op. Mercedes schrijft voor dat een zijscherm a links van een w639 vito op het midden van het scherm doorgezaagd moet worden en dmv een stompe verbinding over een lengte van een meter 20 aan elkaar gelast moet worden. Vraag iedere lasser wat het resultaat is als je 2 losse platen van 1m2 van .8 mm dik stomp aan elkar last. Wordt een knappe golfplaat. Wat betreft het stuurhuis hebben wij dese zomer een dergelijke casus gehad. Wij waren tot dan niet bekend met deze voorschriften ( tenslotte ga je niet het hele boek lezen bij het spuiten van een bumper ) de band was licht geschampt en de bumper moest gespoten worden. later bleek deze auto een dood punt te hebben in het sturen, hiervoor moesten de wielen van de grond zijn en dan kon je het voelen. Na wat documentatie opgezocht te hebben konden we met deze voorschriften eenvoudig een stuurhuis claimen en deze vervangen. Het blijkt dus niet voor niks te zijn want het was ook echt kapot ondanks een aanrijding van drie keer niks.

rufctr01 oktober 11, 2017 om 19:59 # | Report | Reply

Terecht!

amghans oktober 11, 2017 om 22:24 # | Report | Reply

Volstrekt arbitrair waanzinsbedrag.

Alfarobert oktober 12, 2017 om 09:02 # | Report | Reply

Van die 42 miljoen kopen ze nu een Ferrari want die vliegt niet in de fik? Haha

duittenb oktober 12, 2017 om 10:13 # | Report | Reply

Welke beunhaas kan 4 2 miljoen betalen???

gregorius oktober 12, 2017 om 10:20 # | Report | Reply

Reparatie historie is toch een lastig gevalletje. In (veel) Europese landen kan je zien dat een auto schade heeft gehad; maar wat je niet kan zien is of het goed genoeg is gefixt… want de keuring zal her en der wat coulanter zijn.

En als je deze vraag stelt aan deze mensen: hadden jullie deze auto gekocht als erbij had gestaan: ‘gefixte auto, naar maatstaven van de verzekeraar’. Waarschijnlijk wel.

En, als het geld ze niks boeit, dan kunnen ze die 42 mio ook wel teruggeven. Want je kan me niet wijsmaken dat dit hele geintje 42 mio kost (zijn ziekenhuis + medicatie voor zijn leven + legal fees + gemiste arbeid + kleine bonus van zeg 1 mio).

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.