Video: Mijn auto: Audi Urquattro van Hessel

rubenpriest
Gepost op 16-12-2017 om 18:55 12.507 views | 35 reacties
Hessel vertelt over deze Urquattro uit 1984.
Locatie: Sexbierum
Land: Nederland
Kenteken: 53-KKB-7
Merk/model: AUTO UNION QUATTRO
Datum toelating: 01-11-1984
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 200 pk
Nieuwprijs: Onbekend
Droomauto, ook ontzettend mooi om de echte passie te zien die je hebt voor deze auto. Als ik ooit de kans krijg krijg ik het nog lastig om te kiezen tussen een antieke 911, MB pagode of deze. Die staan allemaal hoog op m’n lijstje.
De fascinatie voor deze auto ontgaat mij totaal, maar ik waardeer de passie van de trotse eigenaar!
@maarten020:
– Eerste serieuze AWD in de rallysport
– Eerste serieuze groep B wagen eigenlijk.
– Eerste wagen die de iconische groep B wagens populair maakte
– Eerste keer dat zowel MB en BMW erachter kwamen dat Audi als een sluipmoordenaar in hun segment was gekropen
– Eerste Audi die ik wat vond.
– Niet echt mooi, maar wel bruut!
@desjonnies: dank voor de uitgebreidde info, maar dat verandert niets van mijn menimg. De passie van de eigenaar daarentegen is aanstekelijk
@maarten020:
Na het lezen van de lijst van sjonnie, verbaast het me dat je niet van mening veranderd bent.
@maarten020:
De liefdesverklaring komt bij 1:30 duidelijk naar voren ..
Mijn fascinatie ligt dan ook bij de subconsious auto advertisment ..
Onwijs gaaf ding… ik krijg spontaan nostalgische herinneringen aan mijn CRX van vroeger. Wat zijn die 80’s auto’s toch heerlijk 😍
Geweldige Quattro. Dit was de omslag van Audi van een merk dat concurreerde met Opel en Ford. Vanaf de Quattro groeide het merk en staat nu gelijk met BMW en Mercedes.
Super! De passie straalt er van af. Die 5 cilinder met dat turbo geluid, wat een genot! Bedankt voor de leuke video.
Dat die herrie een keer uit de intro? Zwaar irritant.
@alcantara: dat=kan
@alcantara: eens. Ik vind dat ook niet geweldig.
De liefde straalt er vanaf, geen woord over restwaarde etc.. Hoop dat je hem nog een heel lange tijd kan berijden. Wat een wagen.
Een icoon van Audi.
Nuff said.
Prachtig gewoon! Een echt icoon. Mijn vader heeft een RR (20V kop) van ’90 gehad met het rode digitale dashboard. Geniet ervan!
“Vergelijkbare auto’s van Mercedes en BMW” ??? Die ontgaat me ff, een Sierra Cosworth, Lancia Delta Integrale lijken me logischer vergelijkingsmateriaal.
p.s. : gruwelijk gaaf ding, deze Urquattro !
@amghans: BMW m3 en merc190 evo. Om je geheugen ff te helpen. Erg mooie periode deze tijd omdat ze allemaal echt anders waren
@gokartmozart:
Die hebben beide niet of nauwelijks rally-pedigree en zijn dus geen vergelijk.
Hessel Terpstra is sowieso een held, want voor zover ik weet is hij de laatste overgebleven Audi youngtimer specialist in Nederland.
Na het beëindigen van de oldtimer regeling voor auto’s van 25 jaar en ouder zijn de meeste specialisten afgehaakt, niet zelden fikse bedragen afschrijvend op hun voorraden auto’s en onderdelen. Hessel hield vol. Kudo’s voor die man. Ik hoop er ooit nog eens te komen kijken en -wie weet- m’n droomauto te kopen en er mee terug naar huis te nemen.
Hessel, mocht je ooit een late, hele nette Type 44 Avant in CS uitvoering hebben staan, ben ik je klant. Plak ik er desnoods een weekendje Friesland aan vast.
@RRRobert: Neem dan maar even een kijkje op de site van Jan Los in Dedemsvaart, ook een Audi specialist- en liefhebber(s). Terpstra komt veel in de belangstelling wb Audi youngtimers, maar dit bedrijf heeft minstens net zoveel kennis, onderdelen, en mooie voorraad. Men bouwt daar ook sport-quattro replica’s.
@flashman: klopt, bij Jan Los heb ik zelfs ooit een youngtimer Audi ggekocht, was alleen bepaald niet te spreken over de wijze waarop deze was afgeleverd.
Voor zover ik weet is hij destijds gefuseerd met een ander garagebedrijf in de regio en is hij nog wel ‘Audi specialist’, maar met veel meer focus op het jongere spul.
@RRRobert: Vergeet Coen Donkers in Veghel niet… Als Limburger voor mij iets dichter bij en de sky is de limit. Met mijn i5 Quattro kom ik er al meer dan 10 jaar; alles wordt altijd netjes en goed geregeld tegen hele scherpe prijzen. Ik ben twee keer van achter aangereden, beide keren konden ze een originele achterbumper en lichtbalk etc. nieuw bemachtigen voor heel professioneel schadeherstel. Ook de quattro replica’s die ze bouwen met uit een blok aluminium uitgedraaide motorblokken zijn volgens mij uniek in NL.
Verder, Hessel, topgozer. Cool dat je dit doet; lekker blijven rijden met het ding en we spreken elkaar op een audi(forum)meeting wel weer eens.
Mooie quattro (wat staat het rood goed!) en leuk stuk autogeleuter. Heerlijk dat er mensen zijn die aan een stuk over auto’s kunnen praten alsof er niets anders bestaat. Ondertussen steeds de 5 lekker hoorbaar.
Van de week in de sneeuw lekker kunnen stoeien, dankzij het feit dat Audi quattro tot handelsmerk heeft gemaakt en die jarenlange ervaring nog steeds verpakt in fijne auto’s.
De Ur-quattro is mijn icoon!
Wat een dikke bak!
Blijft een leuke auto. Gelijkenissen met de integrale en M3 zijn niet van de lucht qua vormgeving. Qua rijervaring waren de Lancia en BMW veel interessanter. De quattro was maar een logge bak met dito prestaties.
Heb een zelfde gehad, alleen zonder dikke spatborden en zonder turbo. Wel een quattro en wel deze kleur rood
Wauw. Gewoon wauw. Helaas mag ik die niet eens rijden omdat ik binnen een milieuzone woon. Mocht ik opeens de behoefte voelen zoveel geld stuk te slaan op een auto. Maar wat een gaaf ding…
Ik dacht even dat ik dubbel zag met die twee gasten in deze auto. Zal wel aan die laatste IPA liggen. Ik twijfelde nog, voor het slapen gaan nog een keer Kate Upton aanzetten of deze vijfcilinder. Ben blij dat ik de goeie keuze heb gemaakt
Bitterzoet.
Ik had er ook eentje, net zo rood, uit 1988. Die had ik dus nooit weg moeten doen…
@dracae:
Nix kutter dan spijt hebben ..
Feel your pain bro ..
Ooit een Coupe gehad, geen quattro, met een atmosferische 5 cilinder. Omgebouwd tot circuitauto met kooi, kuip en meer. Ding onderstuurde als een malle, maar die motor maakte het goed.
Zo’n quattro en deze helemaal is erg mooi en de naam van de eigenaar was al een bekende naam uit het wereldje voor mij. Leuk om zijn (VAG) passie te zien.
Zijn jullie familie van elkaar ??
Tweeling broers ofzo ..
@lincoln:
Neven.
Ook van jouw en van mij, petrol loopt dwars door de gehele wereldbevolking heen, of je nou van oude 2CV’s houdt of ergens een Gamma Coupé hebt staan of een kudde Huracan’s bezit.
Hoef ik jou eigenlijk niet uit te leggen.
Niet gelezen, maar kijk: een echte auto!
Maarten 020, ieder zijn eigen ding. Maar reactie voor een petrol head onbegrijpelijk. Maar ja, 020 verklaart een hoop😎