FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Tesla Model X P90D VS Range Rover Sport SVR acceleratietest

robbert01 Gepost op 01-12-2017 om 15:55 7.870 views | 29 reacties

Is de machtige, 575 pk sterke, V8 in de Range Rover SVR krachtig genoeg om het de Tesla Model X P90D lastig te maken?

Land: Nederland

Kenteken: HJ-409-B
Merk/model: LAND ROVER RANGE ROVER SPORT
Datum toelating: 05-11-2015
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 551 pk
Nieuwprijs: 214.350 Eur. (63.751 Eur. BPM)

Kenteken: KG-731-T
Merk/model: TESLA MOTORS MODEL X
Datum toelating: 30-08-2016
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 173.850 Eur.



29 Reacties:

m54b30 december 1, 2017 om 16:04 # | Report | Reply

De winnaar is sowieso al duidelijk, een EV zal dat nooit zijn, ziel en emotie loos.
Trouwens amper sneller, en op hoge snelheid compleet kansloos ook de Tesla.

aarsgewei december 1, 2017 om 16:10 # | Report | Reply

@m54b30: ah gossie.

flutterby december 1, 2017 om 18:16 # | Report | Reply

@m54b30: die hoge snelheid is ziezo kansloos in Nederland.

moatie december 1, 2017 om 18:18 # | Report | Reply

@flutterby: nee hoor, gewoon je gaspedaal tot de bodem drukken

kennone december 1, 2017 om 18:37 # | Report | Reply

@moatie: eens

audir8v10 december 1, 2017 om 21:07 # | Report | Reply

@m54b30: helemaal mee eens! Had met zo’n gebruikersnaam ook niet anders verwacht… groeten van N52B30

fanboy december 2, 2017 om 08:36 # | Report | Reply

@m54b30: Tot de 200 blijft de Tesla hem voor.

En dit is niet eens de snelste Tesla.

Hubert december 1, 2017 om 16:07 # | Report | Reply

Het liefst de Range Rover met electromotor.
Dat zou pas een ideale combinatie zijn.

Stil, voldoende koppel en super luxe

kennone december 1, 2017 om 18:39 # | Report | Reply

@Hubert: slechte combi. Je moet juist een 8pitter benzine hebben als je een RaRo neemt. Dat is de perfecte combi.

Joerek december 1, 2017 om 16:08 # | Report | Reply

Zo de model x maakt er zo te zien gehakt van. Tot 200kmh is het verschil in snelheid groot, waarmee de model x al ruim 50m is uitgelopen (10 autolengtes).

87sandyd december 1, 2017 om 17:37 # | Report | Reply

@Joerek: Toch bijzonder dat ze evensnel naar de 200 gaan

E34M5Touring december 1, 2017 om 18:31 # | Report | Reply

@87sandyd: Viel mij ook. Boven de 150 wordt het verschil steeds kleiner. En 200km/h lijken ze inderdaad tegelijk te halen.

ownkruid december 1, 2017 om 16:10 # | Report | Reply

met 200 doe ik liever een eland test in de tesla als de rangerover

diablogt december 1, 2017 om 16:37 # | Report | Reply

@ownkruid: Met 200 doe ik liever geen eland test in geen enkel auto.

marwee december 1, 2017 om 17:05 # | Report | Reply

ik neem aan dat er werkelijk NIEMANNNNDDD voor die batterij op wielen gaat wie zich een carfreak noemt…. mennnn wat n geweldig geluid die comporessor… TOP RR 🙂

moveyourmind december 1, 2017 om 17:21 # | Report | Reply

De Tesla is sneller, maar de Range Rover heeft tenminste nog range over…

koekwaus december 1, 2017 om 18:13 # | Report | Reply

@moveyourmind: ba

koekwaus december 1, 2017 om 18:13 # | Report | Reply

@moveyourmind: dum

koekwaus december 1, 2017 om 18:13 # | Report | Reply

@moveyourmind: tssssss

miezemiez december 1, 2017 om 22:42 # | Report | Reply

@moveyourmind: 101 barss 🔥🔥

hijman85 december 1, 2017 om 17:24 # | Report | Reply

Wel sneu dat na 26 seconden zijn accu al leeg is…

shalomleon december 1, 2017 om 19:13 # | Report | Reply

@hijman85: dan doet hij bet beter dan de range rover die na 25 meter alweeeeeer defect is

fanboy december 2, 2017 om 08:38 # | Report | Reply

@hijman85: Nee hoor hij was gewoon weer aan het opladen terwijl hij weer vaart minderde

ericc december 1, 2017 om 17:56 # | Report | Reply

Nu een rondje of 5 op de ‘ring’! Ja die in Duitsland.

dirkv december 1, 2017 om 21:02 # | Report | Reply

@ericc: Wat hebben een Tesla en Range Rover in vredesnaam op de ring te zoek?

volvoturbo december 1, 2017 om 21:31 # | Report | Reply

Bij de 200 was de accu leeg? 🙂

z4coupe30si december 1, 2017 om 22:30 # | Report | Reply

Waarom blijft men naar 0-100 of 0-200 tijden kijken?

Ik heb de interesse daarvoor verloren toen ik op mijn 18e mijn rijbewijs haalde. Bochtenwerk is toch iets wat mij meer interesseert tijdens het autorijden. Of in ieder geval de mix tussen acceleratie en wegligging

ruud1954 december 2, 2017 om 15:41 # | Report | Reply

@z4coupe30si: Helemaal mee eens. In de praktijk is het totaal onbelangrijk. Waar kun je nu accelereren vanuit stilstand tot 100?? Praktisch nergens. Een tussenacceleratie van 100 tot 130 op de snelweg is realistischer. En dan ben ik bang dat vele diesels de auto’s waar velen hier zo kapot van zijn die makkelijk kunnen bijhouden. Wel sneu natuurlijk.

isleofman december 5, 2017 om 00:31 # | Report | Reply

@z4coupe30si: ik heb echt het idee dat hier meer achter zit. Je kunt belachelijk weinig vinden over het rem- en bochtengedrag van de tesla’s en soortgenoten. Gek dat de autotesters en bloggers dit niet oppakken. Ik heb me nooit kunnen interesseren voor sprintjes.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.