carsbycasper Foto van de maand : BMW 635i

Video: Bizarre crash

rubenpriest Gepost op 23-01-2018 om 8:19 13.029 views | 57 reacties

De BMW reed veel harder dan het overige verkeer.

Land: Polen

57 Reacties:

Papageno januari 23, 2018 om 09:16 # | Report | Reply

Het nut van een dash-cam is wederom aangetoond.

jack_abarth januari 23, 2018 om 09:23 # | Report | Reply

@Papageno:

Iemand die achterop rijd is 9 van de 10 keer sowieso het bokje. Het enige wat de dashcam dus daadwerkelijk aan extra info geeft is dat de dashcammertje best wel traag de andere auto ging inhalen. (los van het feit of dat fout is of niet)

jack_abarth januari 23, 2018 om 09:26 # | Report | Reply

@jack_abarth:

Zo, bedankt auto-aanvulling. Dashcammertje moet gewoon dashcammer zijn.

pa045 januari 23, 2018 om 10:17 # | Report | Reply

@jack_abarth: dan heb ik jouw tekst verkeerd begrepen en neem ik mijn woord voor jouw terug.

pa045 januari 23, 2018 om 10:19 # | Report | Reply

@pa045: moest een reactie zijn op jouw reactie hieronder. Stomme app gaat steeds naar boven terug.

koekwaus januari 23, 2018 om 12:14 # | Report | Reply

@pa045: je schermvergrendeling aanzetten helpt daartegen (op iOS iig)

jack_abarth januari 23, 2018 om 12:15 # | Report | Reply

@koekwaus:

Leg eens uit, want ik kamp ook met dat probleem.

lekkaah januari 23, 2018 om 09:29 # | Report | Reply

@jack_abarth: dit +1, die dashcammer is volgens mij hersendood.. zo rijd je toch niet?

afgezien van die X5 idioot

pa045 januari 23, 2018 om 09:36 # | Report | Reply

@lekkaah: en jij en jackabarth hersengestoord. Wat doe degene fout? Te langzaam inhalen? Hij reed al een tijdje op de linkerbaan en, weliswaar een beetje, harder dan de Skoda. Kon die BMW daar niet op anticiperen?
Wat een achterlijke opmerkingen!

jack_abarth januari 23, 2018 om 09:49 # | Report | Reply

@pa045:

Ik zeg ook niet dat die gast te langzaam inhaalt, ik zeg alleen dat de dashcam niks toevoegt.

lekkaah januari 23, 2018 om 10:02 # | Report | Reply

@pa045: als je 50m van te voren naar links gaat om vervolgens met 5km/h verschil in te halen (je houdt dus iedereen voor ~1 minuut tegen) ben je idd hersendood en niet pro-actief aan het rijden. (dit leer je tijdens je rijlessen)
Als je goed gelezen had stond er “afgezien van die X5 idioot”in mijn comment en dat weet je, maar je probeert goedkope kudo’s te genereren met je comment.

davelepeef januari 23, 2018 om 10:09 # | Report | Reply

@lekkaah: zit ergens iets in, maar 50m op de snelweg is überhaupt ‘volgens de regels’ al te kort op je voorganger. Dus de afstand tot voorganger bij inhalen Is gewoon goed, hij mag wel wat meer de sokken erin zetten. Het zou me overigens niet verbazen dat ie juist gas lost; vanaf wisselen rijbaan is er tijd zat voor die x5 om in de ankers te gaan maar hij gaat gewoon vol door. Als de bestuurder dat ziet kan ik me voorstellen dat ie vaart mindert ivm voorganger.

pa045 januari 23, 2018 om 10:13 # | Report | Reply

@lekkaah: yeah right..
Goedkope kudo’s.
Hier zitten meer kinderen te reageren en te lezen op wat gereageerd wordt dan volwassen mannen. Die lezen dit ook en die gaan dit dalijk ook als mening krijgen. Wanneer er niks gebeurd was, had iedereen hun weg kunnen vervolgen. Met een paar seconden meer of minder vertraging zoals je wilt. Een klapmongool in een proletenbak die meent zich totaal van niks en niemand te hoeven aantrekken, komt aangevlogen en jaagt een paar inzittenden van een Skoda misschien wel de dood in. En dan ga jij reageren over het langzame inhalen?
Blijf aub nadenken!

e550 januari 23, 2018 om 13:38 # | Report | Reply

@pa045: Deze man. Soms wil je doorrijden of heb je hele erg haast. En dan moet ik 1 minuut wachten, omdat deze persoon zo langzaam wilt inhalen? Tijdens mijn rijlessen heb ik geleerd, om zo snel mogelijk in te halen, om het overige verkeer niet te hinderen. Een beetje gas geven dus, om vervolgens op je eigen tempo weer door te gaan. En niet met 3 km/u verschil in te halen.

pa045 januari 23, 2018 om 17:35 # | Report | Reply

@e550: Ja. Dus? Dan jaag je mensen maar de dood in. Je wilt tenslotte door..
Ik denk dat die rijlessen nog niet zo lang geleden zijn voor jou. Echte rij- en levenservaring heb je nog niet.
En nog een tip: onderweg kan van alles gebeuren. Vertrek nooit op de laatste minuut.

e550 januari 23, 2018 om 18:44 # | Report | Reply

@pa045: waar heb je het over? Dan jaag je mensen de dood in? Zo zo, wat een goed advies. Gewoon inhalen, iets versnellen en klaar! Je bent niet alleen op de wereld.

granlusso januari 23, 2018 om 19:05 # | Report | Reply

@e550: @pa045: Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Jullie kunnen beiden je punt niet duidelijk maken. Zo rijden als die X5 doet is natuurlijk vragen om ongelukken. Daarnaast kan de dashcamauto inderdaad sneller inhalen, al is dat lastig in te schatten van achter je toetsenbord en het staat los van het ongeval van de X5.

Heb ik nu de lucht geklaard tussen jullie?

e550 januari 24, 2018 om 13:50 # | Report | Reply

@granlusso: hoezo is mijn punt niet duidelijk? Punt is: sneller inhalen.

aerohead januari 23, 2018 om 10:36 # | Report | Reply

@lekkaah: Goeie analyse, lekker verkeerinzicht ook.
Jij wacht zeker altijd tot je 10m op je voorganger zit voordat je gaat inhalen ?
Misschien rijdt de dashcammer op de cruise control en gaf de Skoda even iets meer gas ? Daar al aan gedacht ?
En gezien de weersomstandigheden (overal sneeuw) doet de dashcammer niks verkeerd.
De enige pannekoek is die X5 sukkel

eelco74 januari 23, 2018 om 12:25 # | Report | Reply

@lekkaah: afgezien van dat de weersomstandigheden er om vragen om voorzichtig in het halen ?
De x5 had met een normale snelheid, gezien de omstandigheden, gewoon kunnen remmen

thierryvth januari 23, 2018 om 16:30 # | Report | Reply

@lekkaah: raar he dat er ook allemaal gewone mensen jong of oud in de relax stand op weg zijn, moet verboden worden en iedereen moet gesjeesd op pad

audir8v10 januari 23, 2018 om 16:56 # | Report | Reply

@lekkaah: je hebt gelijk die dashcammer rijdt onnodig links en die X5 rijder is een retard om met die snelheid nog eventjes tussendoor te gaan!!

vroaaar januari 23, 2018 om 13:12 # | Report | Reply

@jack_abarth: tenzij de X5-er beweert dat hij links reed en de Skoda ineens naar links uitweek. Dan is zo’n dashcam een belangrijk bewijsstuk in het politieonderzoek.

TimoBac januari 23, 2018 om 09:20 # | Report | Reply

Heftig!

alpinafanb10 januari 23, 2018 om 09:22 # | Report | Reply

Zo rijden BMW rijders wel vaker

VeniVidiVici januari 23, 2018 om 10:52 # | Report | Reply

@alpinafanb10: Ja, en veel andere rijden net als die deuzige dashcammer slak.

beefcake januari 23, 2018 om 09:25 # | Report | Reply

Die Skoda crasht vooral hard. Je zou er maar rijden…

mashell januari 23, 2018 om 09:26 # | Report | Reply

Hij had uit voorzorg de waarschuwingslichten al aan staan.

lekkaah januari 23, 2018 om 09:30 # | Report | Reply

@mashell: Die gaan af als je ABS het heel zwaar krijgt

trust januari 23, 2018 om 09:56 # | Report | Reply

@lekkaah: gaan ook automatisch aan na een ongeluk

jzaero januari 23, 2018 om 10:27 # | Report | Reply

@trust: in Rusland of wat voor idioot land dit ook is gaan ze automatisch aan bij straatracen

deepep januari 23, 2018 om 10:47 # | Report | Reply

@jzaero: ja klopt idd dit is iets van 200km van Warschau vandaan Polen grens Rusland… dus gewoon weer niet kunnen rijden, gevalletje Alcomobilist…

lekkaah januari 23, 2018 om 10:31 # | Report | Reply

@trust: klopt, maar mashell bedoelde dat ze voor de impact al aanstonden

kauwsjotel januari 23, 2018 om 09:30 # | Report | Reply

Dat krijg je ervan met zn lelijk hok

MartijnGizmo januari 23, 2018 om 09:31 # | Report | Reply

Make it rain!

davelepeef januari 23, 2018 om 10:02 # | Report | Reply

Ik ben vooral verbaasd hoe stabiel die BMW blijft na zo’n klapper.
Het is nu makkelijk praten, maar het moet gek lopen zou ik zo’n achterlijke debiel niet het leven uit z’n lijf meppen. Ongeacht hoe de dashcammer rijdt, dit is spelen met levens.

mashell januari 23, 2018 om 12:57 # | Report | Reply

@davelepeef: als de BMW echt stabiel was dan had ie dit gewoon gehaald. Maar het is een zware wagen, “hoog op de poten”, veel vermogen en een overmoedige bestuurder. Dat is gewoon een gevaarlijke combinatie.

davelepeef januari 23, 2018 om 13:25 # | Report | Reply

@mashell: bedoel dat ie eigenlijk vrij netjes doorgaat na de touche, vast kwestie van gewicht. De ander is echt direct stuurloos, wordt weliswaar letterlijk geduwd. Wat jij bedoelt is eerder de wendbaarheid dan stabiliteit. Daar koop je inderdaad geen X5 -klasse voor nee…

hijman85 januari 23, 2018 om 10:55 # | Report | Reply

Als de X5 200kmh reed dan reed hij ongeveer 55mps. Toen dashcam snurker naar links ging reed hij er nog maar 250 meter achter. Ik zie in dit filmpje 2 schuldigen die waarschijnlijk beide ongedeerd zijn en een argeloze derde die zich een stuk minder goed voelt vrees ik. Treurig.

davelepeef januari 23, 2018 om 11:13 # | Report | Reply

@hijman85: maybe, maar je ziet een auto toch bewegen, dat hou je toch in de gaten op dit tempo. Hij was niet plotseling op de linkerbaan. Bij de minste beweging die hij zou maken zou ik remmen, de X5 piloot besluit anders. Wat heel misschien nog ene optie is, is dat de X5 rijder hem misschien laat zag door die vrachtwagen die eerder werd ingehaald. Maar dan zoek ik naar excuses…

sjouveur januari 23, 2018 om 12:18 # | Report | Reply

@hijman85: Hoe kan je de dashcammer nou weer schuldig noemen? De maximumsnelheid is 140km/h in Polen, dus ook al keek de dashcammer niet goed in zijn spiegels (het is al een prestatie iemand op 250m in je spiegels te zien aankomen waar je dat niet zou verwachten), de schuld ligt ten alle tijden bij de X5 bestuurder.

kimhung januari 23, 2018 om 11:40 # | Report | Reply

midden in polen. linkerkant van warschau.
https://www.google.nl/maps/@52.2397125,17.6635891,7.38z

dit is mij ook bijna overkomen in Duitsland. Echter kon de duitser met zijn audi wel anticiperen en dook hij terug de linker baan op. Ik zie nu dat het ook gewoon dat het heel slecht voor me kon aflopen.

joosstra januari 23, 2018 om 11:42 # | Report | Reply

Dashcammer gaat naar links om truck te laten invoegen, gaat weer naar rechts vanwege Astra (of zoiets) die hem met groot snelheidsverschil inhaalt (op 20 sec). Die Astra heeft dashcammer gezien in zijn achteruitkijkspiegel. Dashcammer gaat weer naar links om Skoda in te halen. Rijdt nog steeds met dezelfde snelheid als vanaf het begin van het filmpje. De X5 Op 30 sec komt dan opeens – met een nog veel groter snelheidsverschil dan de Astra – de X5 van rechts. Hij probeert te slalommen tussen de truck en de dashcammer, maar overschat zijn rijvaardigheid.
Mijns inziens is er hier maar één die fout zit en dat is de X5. Gelet op de weersomstandigheden is zijn snelheid veel te hoog, en hij haalt rechts in. Ook denk ik dat hij bezig was met een straatrace met de Astra.

rutger97 januari 23, 2018 om 11:53 # | Report | Reply

@joosstra: maar had hij het gered als hij was gaan remmen? Waarschijnlijk was hij dan helemaal onbestuurbaar tegen iemand aangegleden want gezien de omstandigheden kan het best glad zijn geweest.

joosstra januari 23, 2018 om 12:11 # | Report | Reply

@ rutger97
Als hij tijdens de slalom had willen remmen had hij de skills van Max Verstappen moeten hebben om de aanrijding te voorkomen en die heeft hij duidelijk niet. Max was ook niet aan de slalom begonnen overigens. De X5 rijdt domweg veel te hard. Bij de oprit had hij zijn snelheid moeten aanpassen, zeker als hij gezien heeft dat er een truck de weg op kwam. Hij heeft door zijn veel te hoge snelheid ook niet gezien dat er voor de dashcammer nog een Skoda zat.

realhustler januari 23, 2018 om 12:56 # | Report | Reply

Dat inhalen had iets vlotter gekund, maar het was mistig, dus enigzins begrijpelijk. Ik denk hij reed 110 zoiets. Niet belachelijk.
De BMW, die heeft het of niet gezien en is te laat gaan remmen, of hij reed extreem hard. Als je 140 echte km rijdt, dan kan je dit makkelijk remmen.
Ik vermoed een combinatie van hard rijden en niet opletten.

tstile januari 23, 2018 om 15:12 # | Report | Reply

Dit zijn 2 idioten waarbij een 3e het onschuldige slachtoffer is.

Deze video is niet in Nederland gemaakt. Je ziet op 0:21 al met wat voor snelheden er gereden wordt op de linkerbaan.

Daarom moet de dashcammer goed spiegelen voordat hij gaat inhalen. Een regel in het verkeer is dat je ook de fouten van anderen moet proberen op te vangen. Dwz als een ander een fout maakt, zoals de hardrijdende BMW in dit geval, dan moet je dus even rechts blijven als je die in je spiegel met veel te hoge snelheid aan ziet komen vliegen.

Deze dashcammer is gok ik zo’n brave zichzelf op de borst kloppende bestuurder die een dure DoD camera heeft en zit te wachten tot ‘ie eens wat spannends gaat filmen. De snelheid of beter het gebrek daaraan waarmee hij aan het inhalen is in een land waar duidelijk iedereen te hard rijdt op de linkerbaan is bijna uitlokking.

Ja, juridisch heeft hij gelijk. Maar moreel gezien vind ik dat ook hij wat uit te leggen heeft aan de arme Skoda rijder…

De X5 is gewoon een idioot. Dat mag ook duidelijk zijn.

tstile januari 23, 2018 om 15:22 # | Report | Reply

Het beste was geweest als de X5 zichzelf in de berm had gereden.

Tweede beste optie was dan toch maar tegen de dashcammer. Misschien leert die dan zijn vervelende gedrag af.

Als laatste de Skoda.

e34art januari 24, 2018 om 00:36 # | Report | Reply

@tstile: idd, haat het als ze tegen lage-snelheid naar het linker baanvak zweven 👽

sjeemsbond januari 24, 2018 om 19:48 # | Report | Reply

@tstile: kijk het filmpje nog eens goed…zou jij de berm kiezen met 40m voor je een viaduct? dat zou zelfmoord wezen.

imarinos januari 23, 2018 om 20:36 # | Report | Reply

Wat een discussie allemaal. Natuurlijk hoort die X5 niet rechts in te halen, zeker niet als die niet kan.

Snelheid niet goed ingeschat, de dashcammer schiet ook niet echt op.

Maar waarom pakt die X5 niet gewoon de vluchtstrook als je dichterbij komt en voelt dat je het niet gaat halen… scheelt een hoop ellende lijkt me.

healey januari 23, 2018 om 21:30 # | Report | Reply

De cam auto rijdt best netjes. Gaat op tijd naar links, en niet pas 1 m achter de voorganger wat de maat is in Nederland. En na het inhalen gaat hij weer meteen naar rechts. Durf zelfs te stellen dat hij zijn richtingaanwijzer gebruikt (Google maar eens wat dat is). Tja hij had wat sneller gekund, maar dat is altijd beter dan zitten te pitten in een Beierse penislengte compensator. Het duurt ongeveer 4 seconden voordat hij voorbij komt, nadat de auto naar links is gegaan. Dat is een afstand van ca. 180 m en dat is een aardig end om even op de rem te trappen.

zjos januari 23, 2018 om 21:50 # | Report | Reply

BMW patser die het allemaal niet snel genoeg gaat en dus met enorm hoge snelheid rechts inhaalt en anderen in gevaar brengt. Zo’n over het paard getilde patjepeejer die denkt dat alles kan, mag, de wereld van hem is en iedereen daarvoor moet wijken moesten ze ter plekke helemaal verrot slaan als hij uit zijn wrak kruipt.

sjeemsbond januari 24, 2018 om 19:49 # | Report | Reply

@zjos: je kent de bestuurder? wat een conclusies zeg…

zjos januari 26, 2018 om 14:26 # | Report | Reply

@sjeemsbond: Ja ik ken hem. Ga maar eens een paar uurtje oostblok/russian dashcam kijken. Dan herken je hem ook…

slickrick februari 3, 2018 om 12:43 # | Report | Reply

Ik rij regelmatig op snelwegen in Polen, vaak keurig aangelegde wegen met weinig bochten, je kan dus vrij hard rijden, 140kmh is de max toegestane snelheid maar veel mensen knallen je met 200kmh voorbij. Er wordt daar ook niet geflitst. Vaak kan het ook wel omdat het vrij rustig is. Maar ja het verschil wordt dan erg groot met het overige verkeer, zoals dit filmpje bewijst.

Dus voor alle peuters die op deze website zitten, en nog hun rijbewijs moeten halen, racen doe je op je PlayStation en niet op de openbare weg

730ld maart 5, 2018 om 20:04 # | Report | Reply

Dit soort mongolen rijden hier in Nederland ook hoor. Vanmiddag nog een halve zool met z’n witte Audi SQ7 met Marokkaans kenteken op de A2. Ze trekken zich nergens geen zak van aan. Alleen de politie is nergens te bekennen. Werkelijk waar NERGENS op de snelweg

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.