julescapdevillephotography Foto van de maand : Audi R8 V10 regenstorm

Foto's: R-Dynamic F-Type

thomcarspotter Gepost op 10-01-2018 om 19:16 10.249 views | 44 reacties

Nieuwe 4 cilinder F-Type Coupe als R-Dynamic uitgevoerd, staat erg lekker met die spoiler zo!

Locatie: Schiphol
Land: Nederland

Kenteken: PT-190-T
Merk/model: JAGUAR JAGUAR F-TYPE
Datum toelating: 22-09-2017
Originele kleur: GRIJS
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 301 pk
Nieuwprijs: 85.750 Eur. (12.275 Eur. BPM)

44 Reacties:

2wheeler januari 10, 2018 om 19:59 # | Report | Reply

Strakke bak zeg! Een vergelijkbare Porsche zal ongetwijfeld beter zijn, maar dit vind ik toch specialer.

porschepdk januari 11, 2018 om 14:17 # | Report | Reply

@2wheeler: ja het is wel meer auto dan een 718. Maar die 718 is zo ontzettend leuk. Lastige keuze!

3246cm252kw januari 11, 2018 om 22:51 # | Report | Reply

@2wheeler: strakke bak ok maar je geeft toch geen 85k uit aan een 4 cilinder 🤣

spykerboy januari 12, 2018 om 08:13 # | Report | Reply

@3246cm252kw: precies wat ik ook dacht 😅😂😂

Mielie januari 10, 2018 om 19:59 # | Report | Reply

F-Type blijft een van m’n favoriete designs van de afgelopen jaren. Echter, die spoiler is echt ontsierend. Zéker deze, al hoewel die op de R ook niet echt fraai is. Mijn droom F-Type: V6 Coupé, in BRM groen.

kle500 januari 10, 2018 om 21:06 # | Report | Reply

@Mielie: idd heel vet die snellere versies maar door alle opsmuk gaat het mooie ranke design van de auto verloren!

stephane8200 januari 11, 2018 om 23:58 # | Report | Reply

@Mielie: die van de R vind ik wel meevallen. Heb een week in een F Type R cabriolet gereden en die had geen echte taartschep achterop zoals deze.

Ik vind die 4 cilinder echt helemaal niks. Net zoals de 718 niet. Al zou ik de F type eerder met een 911 vergelijken dan een 718.

toyotafortuner januari 10, 2018 om 20:02 # | Report | Reply

Lekker exemplaar zo

senseofcars januari 10, 2018 om 20:34 # | Report | Reply

4 cilinder HAHAHAHAH

gwnfinn januari 10, 2018 om 21:24 # | Report | Reply

Raar spoilertje.. Enja die 4 cilinder, laten we t daar maar niet over hebben..

kennone januari 10, 2018 om 22:40 # | Report | Reply

Ik snap dit echt niet. Zou eerder voor een genruikte s of r V8 gaan. Hij is verder wel heel netjes

macmiller januari 10, 2018 om 23:00 # | Report | Reply

Ziet er niet verkeerd uit, maar een 4 cilinder hoort echt niet in zo’n auto.

dutchoutlaw januari 10, 2018 om 23:10 # | Report | Reply

Mooie auto, mooie kleur, top velgen alleen jammer van de spoiler en de motor… 🙁

willeme januari 11, 2018 om 14:01 # | Report | Reply

Ik snap niet wat hier mis mee is. Ja, je hebt vier cilinders, maar ook 300 pk, 400 Nm en een acceptabel verbruik. Auto is relatief betaalbaar ook. R-Dynamic paketje kost zo’n 3 mille, altijd doen dus. Smoelt goed. Ultieme droomauto? Nee. Maar enigszins bereikbare stijlvolle sportcoupé waarmee je daadwerkelijk kilometers kan maken? Heel graag!

peterpann3nkoek januari 11, 2018 om 14:15 # | Report | Reply

@willeme: en iedereen die niet meteen het kenteken checkt ziet je gwn rijden in een dikke bak, ik snap ook niet waarom iedereen erover valt

Thijsj januari 11, 2018 om 14:28 # | Report | Reply

@willeme: precies! Gewoon strakke bak, nog steeds ruim voldoende snel en wellicht ook ietsje lichter. Alleen het geluid zou ik wel een legitieme reden vinden om deze te laten staan.

straatzakelijk januari 11, 2018 om 14:29 # | Report | Reply

@willeme: Leg je de cijfers naast elkaar dan lijk je wel gek als je voor de 6-cilinder gaat inderdaad. Zeker waar. Maar ga je erin rijden dan is er in de 6-cilinder zoveel meer beleving. Het geluid, het koppel onderin, de soepelheid van het blok etc. En voor mij gaat het daar nou net om als ik een dergelijke auto koop. En met 6 cilinder kun je van oudsher juist meer kilometers maken en bij rustig rijden is het verbruik op de snelweg nagenoeg gelijk. Toch ik ben ik blij dat er nu meer mensen ook voor een F-type kunnen kiezen. Fraaie verschijning op de weg!

willeme januari 11, 2018 om 14:38 # | Report | Reply

@straatzakelijk: Ik snap niet wat iedereen zo geweldig vind aan de V6. Als er een motortype is, dat niet lekker klinkt is het de V6 wel.

De V8 daarentegen 😉

kennone januari 11, 2018 om 14:48 # | Report | Reply

@willeme: eeeeeens!!

straatzakelijk januari 11, 2018 om 16:28 # | Report | Reply

@willeme: Uiteraard nog liever de V8! Als BMW-liefhebber is een V6 ook niet mijn kopje thee. Wel onlangs een F-type V6 horen brullen laatst en dat vond ik persoonlijk niet verkeerd klinken. Maar smaken verschillen uiteraard.

karhengst januari 11, 2018 om 20:31 # | Report | Reply

@willeme: de V6 van de F-Type klinkt echter gewoon zalig. Persoonlijk geef ik deze zelfs de voorkeur boven de V8, die qua kabaal op het gênante af is.

Geen idee hoe de vierpitter van Jaguar klinkt maar de 718 van Porsche klinkt echt nergens naar.

cazzo046 januari 12, 2018 om 11:57 # | Report | Reply

@willeme: Busso???

nopetrolnofun januari 11, 2018 om 14:31 # | Report | Reply

@willeme: op papier is een turbomotor vaak zuinig ja, maar kijk maar eens als je op de snelweg rijdt, 3k toeren maakt en de turbo mee spoelt, dan was die 6 cilinder opeens erg fijn in het verbruik. Wie had dat gedacht een aantal jaar geleden, een discussie om het verbruik van een sportwagen, dat geeft voor mij al aan dat deze wagen voor mij absoluut niks is, hetzelfde geld voor de 718 modellen van Porsche, vreselijk.

willeme januari 11, 2018 om 14:39 # | Report | Reply

@nopetrolnofun: Die lompzware V6 is maakt een hoop matig kabaal, zuipt als een malle en is niet eens zo krachtig. De V8 kan overtuigen, maar die V6 vind ik niet klinken.

kennone januari 11, 2018 om 14:48 # | Report | Reply

@willeme: lampen zijn net zo zwaar als die van de 8 of 4 pitter hoor

willeme januari 11, 2018 om 15:27 # | Report | Reply

@kennone: Maar het blok van de viercilinder is wel aanmerkelijk lichter. Scheelt behoorlijk.

Die V6 is eigenlijk een V8, maar dan met twee gaten minder erin. Dus wel alle nadelen qua gewicht en afmetingen, maar niet qua power en geluid…

nopetrolnofun januari 11, 2018 om 16:34 # | Report | Reply

@willeme: ik heb nog nooit iemand gehoord die een F-type v6 niet vond klinken, maar daarom is het ook leuk dat smaken verschillen. De pops and bangs van de v8 zijn leuk, maar dat is het dan ook wel. De 4 cilinder klinkt als 80% van het overige verkeer op de weg.

nopetrolnofun januari 11, 2018 om 16:37 # | Report | Reply

@willeme: de versie met 4 pitter weegt nog zwaarder dan de versie met de juiste hoeveelheid cilinders, dat is vreemd.

josxkrs januari 11, 2018 om 14:07 # | Report | Reply

Tja, zonde zo’n vierpitter. Schrale troost, hij rijdt alsnog beter dan de gemiddelde auto van de Autoblog reageerder.

airditude januari 11, 2018 om 14:09 # | Report | Reply

Zonder spoiler graag! En met die 4 cilinder onder de kap kom je vast niets te kort. Design blijft prachtig!

porschepdk januari 11, 2018 om 14:18 # | Report | Reply

Zie het probleem niet. Lijkt mij een fijne auto voor dagelijks gebruik. Geen probleem!

cloverleaf januari 11, 2018 om 14:29 # | Report | Reply

Hoeveel kg scheelt het met de v8? Denk dat je hier misschien wel meer lol mee kan hebben eigenlijk…

ghost januari 11, 2018 om 15:15 # | Report | Reply

Geen enkel lekker mokkel dat het verschil ziet, laat staan hoort. Die gaan toch wel af op uiterlijk.

allesmetturbo januari 11, 2018 om 15:38 # | Report | Reply

Prima met een 4cil, maar die spoiler kan echt niet.

damster januari 11, 2018 om 15:57 # | Report | Reply

Ik vind het precies niks.

nopetrolnofun januari 11, 2018 om 16:36 # | Report | Reply

Voor de mensen die zeggen dat de 4 cilinder beter rijdt door het gewicht, de 4 pitter weegt ook nog eens 50 kg zwaarder dan de v6.

KUYL januari 11, 2018 om 16:53 # | Report | Reply

@nopetrolnofun:

Het mooie van het internet is dat ik niet meer mijn boekenkast in hoef te duiken om een autovisie jaarboek erbij te pakken om dit te factchecken:

Jaguar.nl
4 cil: 1.525 kg
6 cil: 1.567 kg

Had je zelf natuurlijk ook even kunnen doen voordat je een dergelijk iets de comments ingooide.

nopetrolnofun januari 11, 2018 om 17:35 # | Report | Reply

@KUYL: ik heb het beide gecheckt via de kentekencheck van het RDW, lijkt mij niet dat zij er over liegen.

mashell januari 11, 2018 om 17:14 # | Report | Reply

@nopetrolnofun: i4 automaat: 1525kg v6 automaat: 1577kg en v6 handbak: 1567 kg. Bron: F-type folder.

jeppie januari 11, 2018 om 16:55 # | Report | Reply

Best fraai

alpinafanb10 januari 11, 2018 om 19:55 # | Report | Reply

Al zat er maar 1 cylinder in het doet niets af aan het ontwerp. Prachtig

nautique206 januari 11, 2018 om 19:58 # | Report | Reply

Vind de 4 cilinder nog het minst erg. De saaie kleur en achterspoiler vind ik veel erger

melkkoe januari 11, 2018 om 20:17 # | Report | Reply

Als ik een 4-cilinder wil, koop ik tegenwoordig wel een Volvo

rolov januari 11, 2018 om 21:37 # | Report | Reply

300 pk en een turbo . Vanaf 73k je kan hem altijd nog chippen? Ik vind het een geile bak hoor.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.