lenny98 Foto van de maand : BMW 1M GT

Video: Dit kan alleen maar fout gaan

rubenpriest Gepost op 12-02-2018 om 11:01 7.544 views | 24 reacties

Of niet

24 Reacties:

fmgarcia februari 12, 2018 om 14:41 # | Report | Reply

O fijn dat er wel wordt aagegeven dat er sneeuw ligt daar!

por100 februari 12, 2018 om 14:42 # | Report | Reply

Very nice

povel februari 12, 2018 om 14:46 # | Report | Reply

Er wordt ook lekker doorgereden.

E34M5Touring februari 12, 2018 om 15:01 # | Report | Reply

Als je al die filmpjes ziet op internet en TV lijkt het net alsof je alleen slaagt voor je rijbewijs in die landen als je met je ogen dicht rijdt ofzo. Echt ongelofelijk.

ikleesookoverautos februari 12, 2018 om 15:11 # | Report | Reply

@E34M5Touring: nee die kopen ze gewoon zonder een meter te gereden te hebben.

roadster1976 februari 12, 2018 om 15:27 # | Report | Reply

Het valt wel mee hoe ze daar rijden. Het is een groot land met veel sneeuw, slechte wegen en soms ook auto’s. Het is gevaarlijk maar kijk gewoon eens als we hier een dagje sneeuw hebben 😉

mashell februari 13, 2018 om 07:18 # | Report | Reply

@roadster1976: in Nederland staat dan alles stil, vervelend maar niet echt gevaarlijk.

Orichy februari 12, 2018 om 15:33 # | Report | Reply

Ook knap, crash je niet met de tegemoet komende (vracht)auto’s, tik je op het laatst nog even dat paaltje aan. Gelukkig is het fysiek goed afgelopen.

Offtopic: Zou het handig zijn, als auto’s, vrachtwagen, en bussen (motor)warmte voor zich uit op de weg zouden blazen, in geval van sneeuw en ijzel? Het is maar een ideetje, of vraag.

Onehp februari 12, 2018 om 16:03 # | Report | Reply

Snelheid is zelden de oorzaak van een ongeluk, maar zorgt vooral dat een foutje veel grotere gevolgen kan hebben. Een enorm geluk dat het hier goed afloopt, de snelheid was ruwweg 2x te hoog voor wat enigszins gepast was geweest voor de omstandigheden… 15-16s om tot stilstand te komen, veel en veel te lang.

timberleek februari 12, 2018 om 20:50 # | Report | Reply

@Orichy:

Dat gebeurt al. Alleen niet vooruit. Al die restwarmte wordt al door de radiator afgegeven aan de omgevingslucht die onder de auto door geleid wordt.

Echter doet dat praktisch niks. Allereerst stijgt warme lucht op, dus de tijd voor de warmte om invloed te hebben op de weg is heel kort.
En er moet enorm veel energie in om het daadwerkelijk te laten smelten. Sneeuw isoleert ook vrij goed. Dat kun je vaak al goed zien aan hoe lang sneeuwpoppen blijven staan na een koude periode in vergelijking met de rest van de sneeuw.

michiel_vandelft februari 13, 2018 om 00:00 # | Report | Reply

@timberleek: respect voor je uitleg!

mashell februari 13, 2018 om 07:20 # | Report | Reply

@timberleek: die restwarmte gaat toch primair de cabine in?

joosstra februari 12, 2018 om 15:37 # | Report | Reply

Knap dat de desjkemmert (het enige Russische woord dat ik ken) de vrachtwagen en het busje weet te ontwijken, maar het paaltje precies weet te raken.

joosstra februari 12, 2018 om 15:39 # | Report | Reply

@ orichy : je was me net voor ! Wat je suggestie betreft : de opwarming van de aarde gaat je nog niet snel genoeg ?

Orichy februari 12, 2018 om 16:10 # | Report | Reply

@joosstra: Nou ik dacht juist aan rest warmte, die de motor in draaiende toestand geeft, daar kun meerdere dingen mee doen.
Het interieur mee verwarmen, maar voor enige veiligheid ook de weg mee schoonblazen. Het is een idee en zo vaak sneeuwt, of ijzelt het niet in een jaar en als het verkeer zelf dit doet, heb je minder strooizout en vrachtverkeerbewegingen nodig, hooguit wat kleine voertuigen voor de fietspaden.
Daarbij heb je ook geen last van pekel en overige vervuiling aan de auto.
Ik zie de voordelen wel. Maar of het echt goed werkend te krijgen is, weet ik niet? Ik ben verder niet zo technisch aangelegd.

peug206 februari 12, 2018 om 16:20 # | Report | Reply

@Orichy: warme lucht vooruit blazen dan komt het weer in de motor lijkt mij. En dan is er een verlies in performance en is de levensduur korter.

Orichy februari 12, 2018 om 16:43 # | Report | Reply

@peug206: Een warme luchtstroom, van restwarmte, die nu ook opgevangen wordt, of hergebruikt wordt en het zal op het wegdek geprojecteerd worden, met één, of twee smalle blaasbalken, onder de voorbumper.
Temperatuur aangepast aan de temperatuur buiten, via de temperatuursensor aan de auto. hoe kouder hoe warmer de luchtstroom, maar met een maximum bereik.
Het komt niet rechtstreeks van de motor en daardoor loop je ook geen schade, of performance verlies op.
Het enige en waarschijnlijk het meest reëele probleem is die luchtstroom onder de auto door, die parten speelt, tegenover de richting van de geblazen warme lucht, bedenk ik mij net.

snel70 februari 12, 2018 om 19:51 # | Report | Reply

@Orichy: dus dan smelt het even en vervolgens vriest het aan als er effe niemand meer langskomt en word de weg een lang ijspaleis ; )

Orichy februari 12, 2018 om 22:24 # | Report | Reply

@snel70: Ja, ik kwam er achter dat het niet werkt en dat het nog vele nadelen heeft. Het was maar een idee, dat opkwam en zo zie maar, een andere kijk maakt je wijzer, dan je was. Ik ben niet zo bang om toe te geven, dat mijn gedachtengang fout zat. Ik had het dan ook niet helemaal uitgevogeld en uitbedacht, voordat ik het idee opschreef. Bedankt voor het mee denken.

snel70 april 23, 2018 om 19:47 # | Report | Reply

@Orichy: dat is een mooie eigenschap van je ; )

rufctr01 februari 12, 2018 om 16:07 # | Report | Reply

Wat een mafkees om in te gaan halen

mvdoesel februari 12, 2018 om 18:53 # | Report | Reply

Orichy. Dat doet toch niets ? De warmte uit een uitlaat gedurende x tijd op een stukje asfalt. En daarbij prkel veranderd het smeltpunt. Iets ander process dan de weg opwarmen.

pcooperworks februari 12, 2018 om 20:08 # | Report | Reply

Code geel

Papageno februari 13, 2018 om 09:22 # | Report | Reply

2 keer het zelfde ongeluk en elke keer precies die paal. Ik vind het knap.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.