@kukuk: hij let wel op maar die voorganger waar hij zo dicht bij zat ging plots vol op de rem, waarop hij enkel remt met zijn voorrem en de ballans verliest. Vervelend, zeker als je ziet dat de motor onder die vrachtwagen beland.
Toch mooi dat je ziet dat de eerste de beste hem direct helpen, dat is ook amerika. In nl zou je eerst 53 toeterende middelvingers krijgen. Als je mzzl hebt.
Waarom moet er overal meneer of mevrouw achter. Die tijd hebben we nu toch wel gehad. Noem hem gewoon een motorrijder. Wel een geluk dat hij niet onder die vrachtwagen terecht is gekomen.
Wel opvallend, dit type Goldwing zou een linked remsysteem moeten hebben, volgens mij. Waarbij de remkracht over voor- en achterwiel zou moeten worden verdeeld. Dit in nog combinatie met ABS ook.
De combinatie van evenwicht en motorgewicht lijken hem hier parten te spelen.
Sowieso speelt de zwaartekracht hem parten, maar dat terzijde 😉
@shaguar: ze rijden al best langzaam..misschien bleef zn cruise control hangen? Nadat ie valt zie je de motor nog wegschieten alsof t gas blijft hangen..
@shaguar:
Dat gelinkte remsysteem hebben Goldwings al sinds 1989, dat klopt. ABS kun je zo niet zien dat is op dit specifieke type een optie geweest in de eerste paar jaar.
Cruisecontrol gaat er automatisch af zodra je je rem aanraakt (net als bij de auto). Wat je hier ziet is dat de motor door schuift met een redelijke snelheid en door de evenwichtskrachten in een wiel rolt hij zichzelf weer rechtop. Dit is omdat hij nog snelheid heeft van het schuiven, niet door een hangende gaskabel oid.
Hij valt heel gek alsof hij onwel werd
@W115: Die auto voor ‘m gaat flink op de rem staan..
@w115: te hard t voorwiel geremd, blokkeren en glijden..
@kle500: zo’n HD remt 80% op ’t achterwiel. Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter je mond houden.
@henk_he: HD? HonDa Goldwing idd 😉
@henk_he: Mooi dat je zo’n comment plaatst en dan het verkeerde merk motorfiets noemt. Morgen weer een dag Henk!
Hij let gewoon niet goed op.
@kukuk: hij let wel op maar die voorganger waar hij zo dicht bij zat ging plots vol op de rem, waarop hij enkel remt met zijn voorrem en de ballans verliest. Vervelend, zeker als je ziet dat de motor onder die vrachtwagen beland.
Net zo erg is de kutmuziek waar de filmer naar luistert.
@NiNja: ik vind het wel een lekker nummer
@rufctr01: tja hij kan The Weeknd nog niet aan op de maandag…
@volvonerdy70: Ik ga even hip doen, maar wie the f is ”the weeknd”? Geen zin in google.
@NiNja: weekend is niet iemand, het is een duo: Zaterdag en zondag.
@NiNja: ik wist niet dat ninja’s onder stenen leven
@NiNja: Nah zoek toch maar lekker….,geen zin in!
@rufctr01: ik ook, wordt bijna een klassiekertje ondertussen voor m’n gevoel.
Prutser, met zijn rijdend bankstel.
@fordnut: ha mooi
@fordnut: Ja want jouw Mondeo is echt een auto voor puristen!
Zeg maar dag tegen je 2wheeler!
Toch mooi dat je ziet dat de eerste de beste hem direct helpen, dat is ook amerika. In nl zou je eerst 53 toeterende middelvingers krijgen. Als je mzzl hebt.
Waarom moet er overal meneer of mevrouw achter. Die tijd hebben we nu toch wel gehad. Noem hem gewoon een motorrijder. Wel een geluk dat hij niet onder die vrachtwagen terecht is gekomen.
@750i: dat vind ik een lekker genderneutrale opmerking van je!
@750i: lekker moderne opmerking van je.
@750i: Wel een geluk dat HIJ niet……. beetje jammer.
Klopt, velen hebben soortgelijke situaties niet meer naverteld.
Wel opvallend, dit type Goldwing zou een linked remsysteem moeten hebben, volgens mij. Waarbij de remkracht over voor- en achterwiel zou moeten worden verdeeld. Dit in nog combinatie met ABS ook.
De combinatie van evenwicht en motorgewicht lijken hem hier parten te spelen.
Sowieso speelt de zwaartekracht hem parten, maar dat terzijde 😉
@shaguar: ze rijden al best langzaam..misschien bleef zn cruise control hangen? Nadat ie valt zie je de motor nog wegschieten alsof t gas blijft hangen..
@shaguar:
Dat gelinkte remsysteem hebben Goldwings al sinds 1989, dat klopt. ABS kun je zo niet zien dat is op dit specifieke type een optie geweest in de eerste paar jaar.
Cruisecontrol gaat er automatisch af zodra je je rem aanraakt (net als bij de auto). Wat je hier ziet is dat de motor door schuift met een redelijke snelheid en door de evenwichtskrachten in een wiel rolt hij zichzelf weer rechtop. Dit is omdat hij nog snelheid heeft van het schuiven, niet door een hangende gaskabel oid.
Goed motorrijden is een kunst, en geen standaard skill. Zo blijkt maar weer….