FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Ouwe journo zeikt Tesla's Model 3 af

autoblogger Gepost op 05-02-2018 om 17:42 8.027 views | 40 reacties

Iemand die zn hele leven is gesponsord door Detroit heeft blijkbaar wat aan te merken op een elekrische auto..



40 Reacties:

damrakker februari 5, 2018 om 18:21 # | Report | Reply

FUD

dijan februari 5, 2018 om 18:25 # | Report | Reply

Tesla monteren met tesa?

w0ut februari 5, 2018 om 18:26 # | Report | Reply

Door zijn Detroit geschiedenis heeft ‘em waarschijnlijk wel vooroordelen. Maar hij is heus niet de enige die quality issues aankaart. Model X had er in het begin ook en het laatste jaar bleef ook de Model S niet buiten schot. Groeien is moeilijk, ook voor Tesla. Valt af te wachten hoe goed ze aan damage control kunnen doen na al de recente kritiek.

lekkerlinksrijden februari 5, 2018 om 18:28 # | Report | Reply

De voorkant is ook wel een beetje raar. Waarom niet met een sluiting als op de meeste auto’s?

wimof februari 5, 2018 om 18:29 # | Report | Reply

Ik ben qua naden wel wat anders gewoon.

Toch een beetje de indruk dat er links en rechts wat gefoefeld is.

koekebakker februari 5, 2018 om 18:31 # | Report | Reply

Man heeft goede punten. De brandweerlui kunnen hier echt niets mee. Onveilig wanneer er iets mis gaat, jammer.
En idd slechte afwerking nog steeds.

Als Tesla lang wil overleven moeten ze dit soort fouten niet maken.

shalomleon februari 5, 2018 om 22:33 # | Report | Reply

@koekebakker: wat ze er niet binzeggen is dat er merktekens in de sponningen staan waar de brandweer kan knippen. Dat geeft hetzelfde effect als die loop onder de frunk. Brandweer word hier ook voor opgeleid. Ook de achterdeuren hebben mechanische ontgrendling alleen niet in het zicht

camber24 februari 5, 2018 om 18:32 # | Report | Reply

Sjeeses, wat een zeiksnor…

ff40 februari 5, 2018 om 18:45 # | Report | Reply

Echt slechte auto

Bisazza februari 5, 2018 om 19:50 # | Report | Reply

@ff40: echt slecht Nederlands

stfu februari 5, 2018 om 18:48 # | Report | Reply

Plaatsen jullie ook positieve reviews? Die zijn er namelijk ook..

hplh februari 5, 2018 om 19:00 # | Report | Reply

@stfu: dat kan altijd nog.

9000cse februari 5, 2018 om 18:52 # | Report | Reply

Als ik van Tesla was, dan zou ik er toch beslist aandacht aan besteden. Kritiek is niet alleen maar afzeiken. Je kunt er ook lering uit trekken.

fmgarcia februari 5, 2018 om 18:54 # | Report | Reply

Heerlijke mennekes zeg! Ga nu op zoek naar het interieur haha.

turbotoll februari 5, 2018 om 18:59 # | Report | Reply

Dus bij een ongeval om de auto stroomloos te maken moet je een button openen om twee jumpers op twee terminals te zetten om de motorkap te kunnen openen om de paravaan te kunnen weghalen om de hoofdkabel te kunnen doorknippen.
Zit dat spul in negen van de tien gevallen niet in de kreukels, of is gewoon helemaal kapot? En weten de hulpdiensten het te vinden terwijl gewonden in de auto liggen te krijsen? Ho, wacht. Daar is dan vast wel een appje voor. Zoiets als wat waarschijnlijk de hele auto ontworpen heeft. Wat een sukkels.

stfu februari 5, 2018 om 19:12 # | Report | Reply

@turbotoll: bij mijn auto wordt de spanning direct gestopt. Zitten punten die dat meten.

laptom februari 5, 2018 om 22:56 # | Report | Reply

@turbotoll: Goh, de hulp dienst is vast erg blij als je benzinetank van 70ltr aan het lekken is…

stijnvermeersch februari 5, 2018 om 19:00 # | Report | Reply

als die 2 er 10 minuten ingezeten hebben klagen ze wellicht dat ie ruikt naar incontinente bejaarden.

superhans februari 6, 2018 om 09:59 # | Report | Reply

@stijnvermeersch: geen inhoudelijke reaktie, maar je richten op de personen. Fijne vent ben jij.

hehe februari 5, 2018 om 19:01 # | Report | Reply

Ik ben zelf wel Tesla minded (heb er nog geen)
Maar dat eerste punt over veiligheid, dat er een accu met kabels nodig is om de stroom af te kunnen sluiten, vind ik 100% terecht.
Dat is voor een reddingsmedewerker toch niet te doen als je klem zit in een auto

ri_ck februari 5, 2018 om 20:25 # | Report | Reply

@hehe: zelf vind ik tesla ook altijd vooruitstrevend en knap wat ze doen, maar als ik dit zo zie vind ik toch dat ze redelijke veiligheid en kwaliteitsissues hebben. Je wilt toch geen asymmetrische kieren en uitstekende raamafsluitdingen (hoe je die ook noemt) als je een nieuwe auto koopt van zoveel geld. Amerikanen en afwerking is sowieso niet altijd even fantastisch maar dit is volgens mij gewoon slordig of een te hoge werkdruk wat ik me ook goed kan voorstellen.

shalomleon februari 5, 2018 om 22:34 # | Report | Reply

@hehe: is ook meer een noodsysteem zodat je de sporttas eruit kan halen. De brandweer of hulpdiensten hebben andere toegankelijkheid om stroomvrij te maken

stfu februari 5, 2018 om 19:21 # | Report | Reply

De kans dat een EV in de fik vliegt is overigens minimaal. Een plofmotor vliegt veel sneller in de fik.

laptom februari 5, 2018 om 22:57 # | Report | Reply

@stfu: precies

dawwg februari 5, 2018 om 19:26 # | Report | Reply

Die veiligheidspunten zijn on-point; maar b.v. dat geneuzel over panel-gaps uit de jaren 70 is gewoon anti-PR onzin. Ze zijn namelijk nog altijd beter dan de Tesla S of welke willekeurige Amerikaanse auto van 2015 of ouder !

dracae februari 5, 2018 om 19:26 # | Report | Reply

@ Autoblogger:

In plaats van de boodschapper aan te vallen met (grappig bedoelde?) titel en onderschrift zou het AutoBlog meer sieren als het dit een beetje fatsoenlijker zou brengen.

Misschien met een gedegen artikel of video om uit te leggen waarom deze onderzoeker volgens jullie blijkbaar geen punt heeft.

Dit valt me een beetje tegen.. dus zal ik dat verder maar negeren.

Omdat ik nu dus alleen maar op deze video en mij eigen gezonde verstand kan afgaan kan ik alleen maar concluderen dat de beste man ogenschijnlijk wel degelijk iets zinnigs te melden heeft.

blackmilo februari 6, 2018 om 06:43 # | Report | Reply

@dracae: hij heeft geen punt, meet niks en vooral weet niks

timberleek februari 6, 2018 om 12:03 # | Report | Reply

@blackmilo:

Onzin.

Panel gaps enzo boeit me niks. Kan nep zijn, of een opstartprobleem of iets anders.

Het veiligheidssysteem vind ik wel belachelijk.

Je wil niet in pilaren knippen vanwege Het risico dat er een hoogspanningkabel in zit, maar om dat op te lossen moet je een hoogspanningskabel doorknippen midden tussen carrosseriedelen. En 1 knip is eigenlijk al onbetrouwbaar.
Waarom is dat niet een stekkerverbinding die je er met een goede ruk uit trekt zonder bij hoogspanning te komen?

De knippunten ed zijn minder van belang. Er zijn allerhande documenten per voertuig (ook niet ev’s) die aangeven waar geknipt kan en moet worden. Dat is voor een tesla niet anders.

justsomebody februari 5, 2018 om 19:29 # | Report | Reply

Ha ha ha , Waldorf & Steadler zo weggelopen uit de muppetshow om incontinent van te worden

cuban8 februari 5, 2018 om 20:10 # | Report | Reply

Niks zeikende incontinente bejaarden. Ze tonen gewoon keihard bewijs hoe het met de veiligheid is gesteld van de inzittenden. Schijnbaar voor niet iedereen hier even belangrijk… Snap heel goed dat mensen nu verder gaan zoeken omdat ze hun kids niet achterin een model 3 willen zetten. Cool vs Safety…. ik weet t wel.

postzegel februari 5, 2018 om 23:25 # | Report | Reply

Als je uit de auto geknipt moet worden, knippen ze de voorklep wel gewoon weg. Als die niet al wagenwijd open staat. Noodontgrendeling werkt prima zo met die draadjes. Verder: vind het gat voor de kofferbak aan de achterzijde maar klein. Geen hatchback?

johnwaters februari 6, 2018 om 01:48 # | Report | Reply

Tesla is het nieuwe Apple, als je jezelf laat hersenspoelen door de marketingmachines en persjongens slik je alles van deze nieuwe cult.

blackmilo februari 6, 2018 om 05:35 # | Report | Reply

De uiteindelijke conclusie “I don’t know”

kroon februari 6, 2018 om 08:01 # | Report | Reply

Tesla is een aflopende zaak. Prachtige ideeën, maar het zijn letterlijk gekleide en getekende modellen. Als het op productie aankomt hebben ze niet de kennis in huis om dat goed te doen.

De echte EV toekomst (geen loodzware accu’s) en een fabrikant die wel kan produceren: edit: https://www.groen7.nl/hyundai-nexo-rijdt-volledig-zelfstandig/

kevin1989 februari 6, 2018 om 13:24 # | Report | Reply

@kroon: Hoeveel hebben ze al geproduceerd van die Nexo? Ik wordt een beetje moe van al die nutteloze berichten. Ik denk verder ook niet dat waterstof de toekomst omdat er sprake is van veel verloren energie.

ty5500 februari 6, 2018 om 13:37 # | Report | Reply

@kroon: Daar geloof ik niet echt in. De echte doorbraken in batterijen moeten nog komen. de range stijgt reeds enorm. waarom zou je dan een auto met waterstof willen die veel duurder is, nog altijd veel onderhoud vereist (tegenover quasi geen onderhoud voor een elektrische) en ook batterijen nodig heeft. kan je beter de energie centraal groen opwekken en met elektrische auto’s werken.

ty5500 februari 6, 2018 om 13:44 # | Report | Reply

hij is wel niet altijd negatief over elektrische auto’s. hier is hij heel lovend als ingenieur over de i3 als auto(https://www.youtube.com/watch?v=uDr4L6BzpP8&t=1819s) hoewel de model 3 qua range en dergelijke in mijn ogen wel een stuk verder staat. het filmpje is echter zeker wel een aanrader

sportscarwatcher februari 7, 2018 om 16:28 # | Report | Reply

De man heeft gelijk , voor de afwerking moet je die auto absoluut niet kiezen. Tussen de voorzetel en zijn achterbekleding kan je een volledige hand steken . Geen enkele spatie (van deuren / kofferdeksel of binnenbekleding) is dezelfde … je krijgt het gevoel dat de man van de kwaliteitscontrole met verlof was

basr32 februari 8, 2018 om 15:27 # | Report | Reply

Geef hem eens ongelijk… Tesla is een afschuwelijk merk.

evdw mei 3, 2018 om 22:50 # | Report | Reply

Dat van die naden was mij bij de model S ook al opgevallen en dat is wel iets waar ik op afknap ook al ben ik fan van wat Tesla doet.
Zulke naden zal je bij een premium automerk nooit tegenkomen en is echt iets waar ze hard aan moeten werken. Ik had gehoopt dat het bij de model 3 minder zou zijn maar niets is dus minder waar. Jammer.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.