julescapdevillephotography Foto van de maand : Audi R8 V10 regenstorm

Foto's: Porsche 991 Turbo S Exclusive Series

jwsdevries Gepost op 26-02-2018 om 12:58 17.398 views | 75 reacties

Droomwagen

75 Reacties:

porschepdk februari 26, 2018 om 13:25 # | Report | Reply

Ook die van mij! Wat een brute bak.

jules713 februari 26, 2018 om 13:36 # | Report | Reply

Ronde uitlaten maken deze auto echt nog een stuk bruter!

maotje februari 26, 2018 om 20:17 # | Report | Reply

@jules713: mee eens. Staat zeker veel beter.

amghans februari 26, 2018 om 20:25 # | Report | Reply

@maotje:
I’ll second that, vind deze ronde pijpjes ook aanzienlijk mooier dan de hoekige, die er normaliter onder zitten.

hansiehansie februari 27, 2018 om 11:15 # | Report | Reply

@jules713: ja want zonder is ’t een beetje een tam boodschappenauto’tje.

dutchoutlaw februari 26, 2018 om 13:41 # | Report | Reply

Dik zeg.

bmwfreak038 februari 26, 2018 om 14:46 # | Report | Reply

Is dit een exclusive? Hoe dan ook wat een gruwelijk ding!

c63bs februari 26, 2018 om 14:47 # | Report | Reply

-edit: rustagh- heel dik uitgevoerd zo, damn.

kennone februari 26, 2018 om 14:51 # | Report | Reply

1 voor de uitlaatpijpjes

occasiefapper februari 26, 2018 om 14:53 # | Report | Reply

Hupsakee, lekker euro 95 er in.
Beetje jammer dat Porsche bezuinigd op de brandstof bij aflevering van zo’n prachtwagen.

bmwfreak038 februari 26, 2018 om 14:57 # | Report | Reply

@occasiefapper: en bij de tango 😂

maotje februari 26, 2018 om 20:18 # | Report | Reply

@bmwfreak038: wat is dr mis met benZine van de tango?

b088y februari 26, 2018 om 16:51 # | Report | Reply

@occasiefapper: adviseert Porsche 98 dan? Als het advies Euro is heeft het geen zin om er 98 in te gooien. Bij oudere Porsches is het zelfs slecht om bijvoorbeeld v-power te gebruiken.

b088y februari 26, 2018 om 17:02 # | Report | Reply

@b088y: zie het al, 98 dus. Euro kan ook omdat er een ‘pingel’ sensor in zit. 98 dus beter 🙂

occasiefapper februari 26, 2018 om 18:18 # | Report | Reply

@b088y: I know, 95 is ook prima, maar als je dan toch 600/700 euro (wilde gok)voor een aflevering betaald, waarbij ze niet eens het fatsoen kunnen opbrengen om 98 te gooien in je sportauto betuigt dat in mijn optiek, geen klasse.

Jochempie februari 26, 2018 om 19:40 # | Report | Reply

@occasiefapper: Het is heel makkelijk. Toekomstige klanten zien dit nu, blijven weg bij Porsche Center Amsterdam en dat doen ze daar niet weer.

zagatofreak februari 26, 2018 om 19:51 # | Report | Reply

@Jochempie: Rotterdam 😉

Jochempie februari 26, 2018 om 21:39 # | Report | Reply

@zagatofreak: Weet ik veel, een betondorp hier of daar.

bakbanaan februari 26, 2018 om 23:44 # | Report | Reply

@Jochempie: dit gaat echt geen klanten afschrikken hoor

shadowbroker februari 26, 2018 om 22:26 # | Report | Reply

@occasiefapper: ze horen gewoon race brandstof in voorraad te hebben staan

granlusso februari 26, 2018 om 17:23 # | Report | Reply

@occasiefapper: Haha, of het is gewoon het dichtstbijzijndste tankstation en ze durfden niet verder te rijden 🙂

evo4g63t februari 26, 2018 om 19:04 # | Report | Reply

Foto op het Rivium in Capelle a/d IJssel. In de omtrek is er geen 98 (meer) te krijgen. De dichtsbijzijnde is de BP bij Zevenkamp of langs de A20.

TimoBac februari 26, 2018 om 19:13 # | Report | Reply

@evo4g63t: BP bosdreef 12 bij Kralingse bos heeft ook 98 dacht ik. Is 3 minuutjes rijden.

RubenPriest februari 26, 2018 om 19:26 # | Report | Reply

@TimoBac: klopt en op de Capelsweg is ook een BP. Desnoods Shell V Powah aan de Maasboulevard of Hofplein. Zou zelf iig nooit 95 tanken

HZW februari 26, 2018 om 19:33 # | Report | Reply

@RubenPriest: en al helemaal niet het bocht uit de pomp van Tango.

peug206 februari 26, 2018 om 19:38 # | Report | Reply

@RubenPriest: tango in het algemeen blijf ik weg… de pomp bij ons in het dorp is van Firezone naar tango gegaan. Sindsdien 2x gehad dat ik een bobine/injectie foutmelding kreeg binnen 10x tanken. Toen ik de BP verderop tankte was het probleem miraculeus verdwenen…

michaelb februari 26, 2018 om 19:39 # | Report | Reply

@RubenPriest: Vpower is ook 95

vengaboy februari 26, 2018 om 19:49 # | Report | Reply

@michaelb: v-power is thans 97

RubenPriest februari 26, 2018 om 19:55 # | Report | Reply

@michaelb: V-Power is in 2017 vernieuwd. Volgens Shell nu RON98, al tank ik persoonlijk enkel bij de BP.

dubbelde63 februari 27, 2018 om 07:43 # | Report | Reply

@michaelb: sinds 2018 vpower 98

romeoalfa februari 26, 2018 om 19:58 # | Report | Reply

@RubenPriest: wel V-Power maar geen euro 95? Dat kan helaas niet

Bisazza februari 26, 2018 om 21:34 # | Report | Reply

@RubenPriest: Gulf Challenger RON100 is en blijft het beste dat er te krijgen is

serialchiller februari 26, 2018 om 22:03 # | Report | Reply

@bisazza: Aral 102 ultimate for the win 🙂

evo4g63t februari 26, 2018 om 21:26 # | Report | Reply

@RubenPriest: Capelseweg = Zevenkamp.

Al met al, moet zo’n ding op minimaal RON98 draaien? Liever wel natuurlijk, maar of het ook een must is? Kapot zal de auto er niet van gaan.

amghans februari 26, 2018 om 20:19 # | Report | Reply

@evo4g63t:
Auto zal van Porsche Rotterdam op de Autolettestraat komen, vermoed ik. Vandaar naar BP Zevenkamp is echt een klein snertstukje, zou geen reden moeten zijn om daar niet even heen te rijden om de juiste peut er in te mikken. Enfin, blijft gissen waarom dat in dit geval niet gedaan is.

evo4g63t februari 26, 2018 om 21:28 # | Report | Reply

@amghans: Klopt de afstand is het niet + de mooie bocht van de A16 naar de A20 en vice versa mis je ook nog eens.

RRRobert februari 27, 2018 om 07:23 # | Report | Reply

@evo4g63t: bij ons in Arnhem is de Tango ook de enige in de buurt die nog Super 98 verkoopt. Als je verder weg rijdt (Duitsland) vind je daar nog wel premium brandstof met een octaangehalte van 100, i.p.v. 97 zoals dat in Nederland wordt aangeboden door de A-merken.

bmwpowerm5 februari 26, 2018 om 19:46 # | Report | Reply

die kerel denkt
ding is toch maar voor de handel

ikkr februari 26, 2018 om 19:56 # | Report | Reply

in het rood ajb

sennvenom februari 26, 2018 om 20:21 # | Report | Reply

Wat is er mis met de Tango dan als ik vragen mag?

amghans februari 26, 2018 om 20:27 # | Report | Reply

@sennvenom:
Behalve het octaangetal niets, lijkt me.

pilot1988 februari 26, 2018 om 20:33 # | Report | Reply

@sennvenom: de motor van mijn auto (v8 4.5) loopt er onrustig op en een hoger verbruik. Geen toeval, in verschillende seizoenen van het jaar bij de Tango getankt, en verschillende stations, altijd ellende. Bij brandstof van Shell of BP (ook euro 95) nooit problemen.

Stefje februari 26, 2018 om 20:53 # | Report | Reply

@sennvenom: restpartij benzine met meer rommel erin. Rij voor de grap eens 5 tankbeurten op Tango en 5 op Shell/BP. Dan merk je het wel.

Overigens is de aanbevolen RON in een 911 gewoon 95. Meer is beter natuurlijk, maar zelfs 92 is prima. Anders kun je ze nooit in de US verkopen.

madvillain februari 26, 2018 om 22:18 # | Report | Reply

@Stefje: Niet helemaal. De RON95 is het zelfde als de AKI91 in the States. Andere manier van indexeren, zelfde peut. AKI93 is RON98.

Joerek februari 26, 2018 om 20:35 # | Report | Reply

Dit is toch wel om te janken. Zo’n bak afleveren met de verkeerde brandstof. Zo’n turbo vraagt om tenminste RON98

mashell februari 26, 2018 om 21:09 # | Report | Reply

@Joerek: zo’n turbo moet je echt inrijden, niet al te hard dus en dan is euro 95 voldoende. De euro 98 kan dan in de zomer wel.

cappie februari 26, 2018 om 21:02 # | Report | Reply

Wat een onzin Tango brandstoffen komen komen uit de zelfde depot dan de a merken ik tank altijd witte pomp nooit problemen gehad.

pilot1988 februari 26, 2018 om 21:12 # | Report | Reply

@cappie: als je in een Renault-gebakje rijdt zul je er niet zo veel van merken.

maotje februari 26, 2018 om 21:27 # | Report | Reply

@cappie: is ook onzin. Er is geen slechte benzine te verkrijgen in nederland. Komt gewoon van de grote raffinaderijen af.

pilot1988 februari 26, 2018 om 21:41 # | Report | Reply

@maotje: welles-nietes verhaal. Er is naar mijn weten nooit gedegen onderzoek naar verricht. Ik kan alleen uit praktijk-ervaring spreken dat auto’s met veel vermogen onrustig lopen en meer gaan gebruiken op brandstof van Tango t.o.v. een Shell of BP met hetzelfde octaangetal.

maotje februari 26, 2018 om 22:10 # | Report | Reply

@pilot1988: over welke auto’s heb je het dan met veel vermogen?

pilot1988 februari 26, 2018 om 22:20 # | Report | Reply

@maotje: AM DB9 (2005), Bentley C GT (2007), Ford Mustang Stinger Stage 1 (2009), Porsche 997 S (2007), RR Sport SC (2011), Cayenne S (2008).

mashell februari 27, 2018 om 07:51 # | Report | Reply

@pilot1988: eigenlijk is dat onlogisch. Motoren met veel vermogen rijden meestal op een fractie van hun kunnen (leveren niet hun top vermogen) die zouden dus een lagere kwaliteit brandstof onmerkbaar moeten kunnen verwerken, die hebben daar immers royale speelruimte voor. Ik zou eerder een merkbaar verschil verwachten als je in een 60 pk Up! eens RON98 zou gooien. Heb je misschien wel 65pk!

mashell februari 26, 2018 om 21:12 # | Report | Reply

Als ik na een proefrit afgetankt zou moeten inleveren dan gaat er ook het goedkoopste van het goedkoopste in.

cappie februari 26, 2018 om 21:21 # | Report | Reply

@Pilot1988 ik heb een Hyundai IX35 1.6 GDI directe inspuiting lekker goedkoop tanken is net zo goed zit tussen jullie oren sukkels.

pilot1988 februari 26, 2018 om 21:29 # | Report | Reply

@cappie: Was het maar waar!

Bisazza februari 26, 2018 om 21:37 # | Report | Reply

@cappie: ik ben gestopt met lezen na Hyundai…

Jochempie februari 26, 2018 om 21:40 # | Report | Reply

@cappie: Zullen we je inlaatspruitstuk even op roetafzetting controleren?

raceface februari 26, 2018 om 23:11 # | Report | Reply

@Jochempie: die zijn net zo zwart bij hem, als bij alle andere auto’s… dus laten we het even checken ja.

n54coupe februari 27, 2018 om 09:01 # | Report | Reply

@Jochempie: Directe inspuiting, dus in het inlaatspruitstuk komt geen benzine. Dat is nou net een argument dat je hier niet kunt gebruiken bij een kwaliteit benzine discussie…
Dat gezegd hebbende, zonder enig bewijs slaat het argument van @Cappy ook als k*t op Dirk en mag geschaard worden onder fake news.

Jochempie februari 27, 2018 om 10:54 # | Report | Reply

@n54coupe: excuses, ik bedoelde de inlaatpoorten.

Onehp februari 27, 2018 om 07:08 # | Report | Reply

@cappie: erg vergelijkbaar materiaal, not. 84pk/l met turbo is nu niet direct een motor die zwaar belast wordt, tank lekker 95 dan, prima.

Een algemene aanbeveling om 98 te tanken is evenzeer onzin. 98 tank je als de motor ervoor ontworpen is. Wat hier het geval is, al zal tijdens het rustigere inrijden 95 ook vast werken. Had er toch 98 ingekapt….

Onehp februari 27, 2018 om 07:36 # | Report | Reply

@Onehp: correctie, geen turbo, en een compressie van 1:11. Misschien draait dat klein beestje in die zware wagen wat lekkerder op 98? Als men zoiets kan merken in dit type wagen…

ablogjunk februari 27, 2018 om 09:53 # | Report | Reply

@cappie: Probeer die zin nog eens….

En vervolgens alles en iedereen voor sukkel uitmaken….

Volvo_440_turbo februari 26, 2018 om 21:58 # | Report | Reply

Ik hoor links en rechts tegenstrijdigheden ivm brandstoffen, de ene ‘specialist’ zegt: komt uit hetzelfde depot, de andere praat over bepaalde lagen uit het distillatieproces die goedkoper en duurder worden verkocht afhankelijk van de zuiverheid. Wat is het nu?
Mijn turbobenzine auto’s (toen ik nog benzine reed) kregen ALTIJD 98. Gewoon uit een soort van zelfrespect. Je snelle auto verdient toch gewoon het beste, niet?
Of je bent een autoliefhebber, of je bent het niet…
Sorry, maar een nieuwe 911 turbo S Ron95 geven is gewoonweg zielig…

kilum februari 26, 2018 om 22:30 # | Report | Reply

Ik kan dit niet met bronnen Onderbouwen. Maar hoe het mij ooit is uitgelegd is als volgd. De goedkopere benzine van de tango is de rest benzine uit de vaten. Deze benzine bevat meer “Flakes”. Wat inhoud dat de benzine niet even zuiver is als de benzine van bijv. De BP. Deze flakes komen dan in je motor en plakken aan de binnenkant van je motor vast. Dit kan bijvoorbeeld in je spruitkop gaan zitten. Dat is geen probleem tot dat je het te vaak tanked. Dan kan het motorproblemen veroorzaken. Het kan geen kwaad eens een keer die goedkopere peut er in te gooien zolang je maar regulier de juist peut gebruikt. Ikzelf zou het niet in m’n wagen gooien tenzij ik bijna leeg ben en er is even niets anders. Maar in een nieuwe 911turbo of andere sportwagen zou ik het zeker niet gooien.

C220AMG februari 27, 2018 om 13:53 # | Report | Reply

@kilum: Het is nog erger! Ons pap is binnevaartschipper in de tankvaart en heeft een aparte tank voor merken als de Tango. Dit zijn de oude tanks van de Shell die niet meer voldoen, zitten vol met roest en verontreiniging… Tuurlijk niet! Al zouden er flakes in je brandstof zitten dan heb je alsnog een brandstoffilter dat voorkomt dat enige vorm van vervuiling in je motor komt. De brandstof die bij de Shell wordt gelost wordt ook bij de BP of de Total gelost in de Rotterdamse haven. Het enige dat Shel, BP, Total, etc. doen is het toevoegen van aditieven die er bijvoorbeeld voor zorgen dat de brandstof niet gaat schuimen. Daarnaast zijn er gewoon richtlijnen voor de brandstof waar deze aan moet voldoen.

1lunatic februari 26, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

In een auto met wat power, merk je gewoon verschil als er geen 95 is getankt.
Geen placebo of iets, het viel mij direct op als iemand in mijn auto 95 had getankt. (Leende af en toe mijn auto uit)

Voor mij het liefst BP

cappie februari 27, 2018 om 05:28 # | Report | Reply

Rest benzine bestaat niet tango krijgt de zelfde basis brandstof als Shell Bp enz… alleen hun voegen er nog kleine hoeveel heden toevoegingen er aan toe. Weet je wel hoeveel liter Tango nodig heeft om al haar tankstations te bevoorraden en dan heb ik het nog geen eens over al die andere zogenaamde witte pompen.

oliejunk februari 27, 2018 om 09:23 # | Report | Reply

Bp en shell brandstoffen komen uit eigen raffinaderij
En toch kwalitatief beter

ramshoek februari 27, 2018 om 09:40 # | Report | Reply

Slightly off topic;
Mijn eerste autootje, een tweedehands Golf 1.1 uit 1983, wilde ik op gezette tijden ook wel eens verwennen op een tankje Super 98. Daar zat in die jaren nog een beetje lood in, dus dat vonden de klep-geleidertjes misschien wel fijn, was mijn redenatie.
Mijn Golfje was nog gebouwd voor RON 91, in NL toen al lang niet meer te krijgen, maar in Deutschland waren ze die RON 91 pompen toen nog aan het afbouwen. Kwam het laatst bij een benzinepomp in Oostenrijk nog tegen!
Enniewee, mijn op RON 91 gebouwde Golfje met contactpuntjes ontsteking liep toch niet echt lekker op Super benzine.

Slighly more on topic. Alle in de EU verkochte auto’s moeten in staat zijn op Euro 95 te draaien, dus wettelijk doet deze Porsche dealert nix fout.

occasiefapper februari 27, 2018 om 10:34 # | Report | Reply

@ramshoek: Als jij dik 2,5 ton op een auto stuk slaat, en je betaalt dik 1600 euro aan afleverkosten (even opgezocht). Verwacht ik toch minimaal een brandstoftank met 1. kwaliteitsbrandstof 2. met het door de fabrikant aangeraden octaangetal.
en een boeket van de BP.

grts

vwaudiporsche februari 27, 2018 om 11:01 # | Report | Reply

turbo s mijn droomauto

st33fie februari 27, 2018 om 16:01 # | Report | Reply

Ik zie nog een extra reden om voor de fabrieksaflevering te kiezen bij het configureren van je Porsche

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.