carsbycasper Foto van de maand : BMW 635i

Video: De M135i van Wouter werd onder handen genomen

rubenpriest Gepost op 14-02-2018 om 15:55 13.757 views | 49 reacties

De M135i krijgt een vermogensupgrade.

Kenteken: 3-KJD-73
Merk/model: BMW 1ER REIHE
Datum toelating: 03-05-2013
Originele kleur: WIT
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 320 pk
Nieuwprijs: 60.830 Eur. (12.729 Eur. BPM)

49 Reacties:

porschepdk februari 14, 2018 om 16:12 # | Report | Reply

Lekker bakkie hoor, vanwaar de keuze voor een handbak?

Hubert februari 14, 2018 om 16:15 # | Report | Reply

@porschepdk:

Omdat BMW geen PDK heeft!

porschepdk februari 14, 2018 om 18:30 # | Report | Reply

@Hubert: DCT is ook prima, ZF eveneens

2wheeler februari 14, 2018 om 20:33 # | Report | Reply

@porschepdk: waarom zou je een automaat willen in een hothatch?

sollie1984 februari 15, 2018 om 00:54 # | Report | Reply

@2wheeler: rijdt fijner en betere performance. En makkelijker voor in het dagelijks verkeer.

MartijnGizmo februari 14, 2018 om 16:18 # | Report | Reply

@porschepdk: Sinds Wouter gestopt is met roken verveelt zijn rechts hand zich.

ikleesookoverautos februari 15, 2018 om 18:18 # | Report | Reply

@MartijnGizmo: lijkt net Trump, die doet precies hetzelfde met zijn handen. Rondjes maken met zijn duim en wijsvinger…. en dan nog die rrrrrrrr

tazmania februari 14, 2018 om 16:20 # | Report | Reply

Zit er al een sperretje onder?

tazmania februari 14, 2018 om 16:29 # | Report | Reply

@tazmania: kijk anders eerst even het filmpje, die komt er dus onder. 🙂

rdamnn februari 14, 2018 om 17:08 # | Report | Reply

@tazmania: Dus jij reageert onder jezelf dat je het filmpje eerst moet bekijken haha

kirdian februari 14, 2018 om 17:23 # | Report | Reply

@rdamnn: een schizofreen is nooit alleen.

tazmania februari 14, 2018 om 19:18 # | Report | Reply

@rdamnn: klopt!

lekkaah februari 14, 2018 om 16:43 # | Report | Reply

Mosselman nice, die weten waar ze ’t over hebben

VeniVidiVici februari 14, 2018 om 19:05 # | Report | Reply

@lekkaah: Ja, en die weten ook wat voor prijzen ze moeten rekenen. Ga zelf liever naar Beek Autoracing.

B00G1E februari 14, 2018 om 20:43 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: je denkt toch niet dat wouter hier iets voor betaald heeft?

kappenou februari 14, 2018 om 20:41 # | Report | Reply

@lekkaah: die een powerbox verkopen voor €1000 ex btw hahahaha

thomasthomas februari 14, 2018 om 16:45 # | Report | Reply

Die Wouter lijkt wel een jongetje van 20 die over zijn getunede BMW praat.

b00m3rang februari 14, 2018 om 16:55 # | Report | Reply

@thomasthomas: Ach volgens de wijze Jeremy Clarkson hebben alle mannen: a mental capacity of a nine year old, dus dat is wel in de lijn der verwachtingen.

cossiekiller februari 14, 2018 om 16:59 # | Report | Reply

Gewoon iemand die terecht fier is op z’n auto. Niets mis mee.
En mooie cijfers trouwens.

@Wouter: hoe is het eigenlijk met de gezondheid van je dochter?

jorden februari 14, 2018 om 17:04 # | Report | Reply

Geniet en koester! waarschijnlijk kan de volgende generatie 1-serie niet dit soort dikke bakken voortbrengen.

E34M5Touring februari 14, 2018 om 17:11 # | Report | Reply

Onze 235 heeft software van M Performance. Heeft ong dezelfde waarden. Pk’s zijn in ieder geval precies gelijk. Dat is wel een x-Drive dus zwaarder en meer aandrijflijn verliezen maar nog steeds goed snel! Nou nog een mooie Eisenmann orgelset eronder!

rammillius februari 14, 2018 om 18:07 # | Report | Reply

Nu het over tunen gaat. Iemand ervaring met Alfa tuners? Lees veel over squadra. Maar heeft iemand ervaring met het tunen van een 159 3.2?

E34M5Touring februari 14, 2018 om 19:11 # | Report | Reply

@rammillius: Squadra of Savali zijn de bekendste. Mijne is door Squadra gedaan maar dat is een diesel. Verder perfect overigens. 0 problemen mee gehad tot op heden.

speedzz februari 14, 2018 om 19:15 # | Report | Reply

@rammillius: squadra nr.1

alfaqv februari 14, 2018 om 20:51 # | Report | Reply

@rammillius: Heb meerdere alfa’s laten tunen bij verschillende tuners Squadra/ Savali en Corse in Lelystad. Allemaal hebben ze hun eigen specialisme, maar voor software Savali, hardware Corse.

gjvp februari 14, 2018 om 18:08 # | Report | Reply

Ben ik even blij met mijn N54 blok 🙂 N55 is toch aanzienlijk minder makkelijk meer vermogen uit te halen

alfaqv februari 14, 2018 om 20:54 # | Report | Reply

@gjvp: Heb mijn N55 2011 1-cabrio door mosselman laten aanpakken en met 363pk en 550NM meer dan voldoende om menigeen weg te rijden.
Meer dan voldoende voor die auto ook.
Had overigens wel verwacht dat ze meer uit de motor van Wouter zouden halen.

gjvp februari 14, 2018 om 23:14 # | Report | Reply

@alfaqv: Dat is het zonder meer hoor. Maar N54 is standaard meer uit te halen dan N55. 363 pk is zeker meer dan voldoende om menigeen achter je te laten

kennone februari 14, 2018 om 18:25 # | Report | Reply

Die wastgate zet je er toch een sterkere op. Of draai je hem wat aan en daarna natuurlijk de software aanpassen

focusrs1 februari 14, 2018 om 18:31 # | Report | Reply

Ja leuk man extra power is altijd goed!
Mijn RS ging van 349pk 470Nm 266kph naar 399pk 575Nm 288kph(slechts 1x gereden bij de buren) maar ja went snel helaas.. volgende wordt waarschijnlijk een M3 of RS3 sedan.

evo4g63t februari 14, 2018 om 18:56 # | Report | Reply

Mooi bruikbaar koppelkromme!

Haatto februari 14, 2018 om 19:10 # | Report | Reply

Mijn M135i (2014 dus EWG) is sinds 3 dagen ook naar een stage 1 gegaan! 387pk en 536nm ! Wat een verschil, ook is et piekvermogen later beschikbaar, dus voelt ie heel wat lineairder en potenter richting redline! Veel geluk er nog mee Wouter, ik geniet er in ieder geval elke seconde van !!!

rutger97 februari 14, 2018 om 22:03 # | Report | Reply

@haatto: behalve de secondes in de file…

Haatto februari 15, 2018 om 00:47 # | Report | Reply

@rutger97: Hahahaha, ja misschien net iets minder inderdaad ! Maar met een Corsa 1.0 is dat even vervelend hoor 😅👍🏻

trasimo februari 14, 2018 om 19:25 # | Report | Reply

Ik geef Wouter groot gelijk: Als het kan moet je altijd voor lekker veel vermogen gaan!

Hier slechts een F20 116i automaat, maar omdat deze dezelfde motor+bak heeft als de 120i, is deze eenvoudig stage 1 geremapped van 136 naar 216pk, de waarde van een 125i. Geen 135i vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar wel een héérlijke auto.

duderuud februari 14, 2018 om 19:40 # | Report | Reply

Kan Mosselman nog niet de DME zelf remappen? Want de DME van de N55 kan sowieso al op een “bench” gekraakt (en dus geflashed) worden en ik meen sinds kort ook via OBD. Een echte remap heeft altijd de voorkeur omdat je op de DME zelf veel meer waardes kan aanpassen.
(En vergeet het behoudt van garantie want ook met een piggyback worden er flash codes in de DME weggeschreven en bij motorschade kijkt BMW Duitsland naar geavanceerde logging en uiteraard is te zien dat bepaalde waardes buiten de standaard grenzen hebben gezeten).

@Wouter Ga je voor een Drexler of Quaife sper? Ben me zelf ook aan het oriënteren. Die krengen zijn alleen erg duur 😢

MartijnGizmo februari 15, 2018 om 08:12 # | Report | Reply

@duderuud: Dat kunnen ze ook, maar dan kun je o.a. niet de uitlaatklep bedienen. Garantie zat er toch al niet meer op… 🙂

Haatto februari 15, 2018 om 09:41 # | Report | Reply

@duderuud: Het LSD van OS Giken zou ook één van de topkeuzes zijn !

freakadel februari 14, 2018 om 20:58 # | Report | Reply

Een gerenomeerd autojournalist! Tenminste dat dacht ik.
Zal wel aan mij liggen. Zeik me maar af en noem me maar een zuurpruim.
Maar Wouter wtf? Een drie/ vijf had ik nog wel gesnapt. Maar geniet van je 1 serie en je gratis tuning en reclame voor de mosselman boys. Ff beetje niveau weer Wouter. Kijk normaal gesproken graag naar je filmpjes. Maar dit is bagger. Ja ik ben een eikel etc. Maar dit is niks.

trasimo februari 14, 2018 om 21:15 # | Report | Reply

@freakadel: In 1 ding heb je gelijk: Je bent inderdaad een eikel.

rutger97 februari 14, 2018 om 22:06 # | Report | Reply

@freakadel: werkdiagnose: bloeddruk hoog, pH (zuurgraad) in het bloed verlaagd, dus zuur… Behandeling: relaxen. Manmanman. Wat een opgefokte reactie

driver79 februari 14, 2018 om 21:22 # | Report | Reply

@wouter: heb zelfde motor in een 335i van 04/2013 en 148k km. Inlaat was nog keurig schoon. Had ook een beetje vermogensverlies. Gechipt bij Beek auto racing: 554 pk, 525nm

Onehp februari 16, 2018 om 07:41 # | Report | Reply

@driver79: die cijfers gaan niet samen op een turbo, en de eerste lijkt erg hoog…

allesmetturbo februari 14, 2018 om 23:20 # | Report | Reply

https://youtu.be/wkUD726az-A

OT: gaaf! Nieuwe tuningserie met Wouters 135i, ben benieuwd naar verdere mods!

Gulli februari 15, 2018 om 08:02 # | Report | Reply

Is het een idee om je compressie te laten meten? Nieuwe zuigerringen zijn niet duur en kunnen misschien weer wat prik terugbrengen in de motor. Gelijk een mooi how-to filmpje mee opnemen natuurlijk!

louisvdd76 februari 15, 2018 om 17:47 # | Report | Reply

Voor het Carbon blasten kijk eens bij HBT in Swifterbant.
Sper: OS Giken

ikleesookoverautos februari 15, 2018 om 18:20 # | Report | Reply

Als autojournalist gewoon eerlijk toegeven dat je eigenlijk de verkeerde auto hebt gekocht. Toont ook een vorm van zwakte….

driftje februari 15, 2018 om 21:41 # | Report | Reply

Hij heeft nog steeds niet normaal leren praten.

minicoupejcw februari 17, 2018 om 08:33 # | Report | Reply

Staat toch vrij veel commentaar tussen en ik snap echt niet waarom.
Leuk filmpje met goede informatie.
Reclame of niet maakt toch geen zak uit.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.