basfransencarphotography Foto van de maand : S63 Road Trip

Video: Audi negeert verkeerslicht

rubenpriest Gepost op 09-03-2018 om 11:22 8.471 views | 49 reacties

In Zoetermeer

Locatie: Zoetermeer
Land: Nederland

49 Reacties:

jkhm maart 9, 2018 om 12:42 # | Report | Reply

hey!? een audi met overstuur

rnej maart 9, 2018 om 12:48 # | Report | Reply

@jkhm: hahaha sterk! 馃榾

dawwg maart 9, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

@jkhm: Volgens mij had ie eerst 30m onderstuur voordat het overstuur werd hoor 馃檪

flyerbunch maart 9, 2018 om 12:44 # | Report | Reply

Ff Apeldoorn bellen?馃

rhellema maart 9, 2018 om 12:45 # | Report | Reply

Zal vast ook wel een keer in 鈥榮 Hertogenbosch gebeurt zijn alleen staat dat niet op beeld.

Waar komt die vandaan wordt er gevraagd…misschien om je heen kijken als je een kruispunt op rijd, wellicht had je dan de fout van een ander kunnen oplossen.

poes maart 9, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

@rhellema: precies dit dus. Blijft die door-rood-rijder een ontzettende dwaas, laten we daar duidelijk over zijn.

anilv26 maart 9, 2018 om 13:54 # | Report | Reply

@rhellema: Kun je de verkeersregels ff opnieuw doorlezen asjeblieft. Debelio Tuur rijd moedwillig door rood en speelt een slecht stukje toneel.

davelepeef maart 9, 2018 om 14:32 # | Report | Reply

@anilv26: hij zegt toch niks over de regels? Als je de beelden goed bekijkt ie je die Audi rechts al naderen. Ik let op dat punt altijd op de komende stoplichten (die gaan vaak net op rood) dus ik kan me ergens voorstellen dat je ‘m mist, maar anderzijds… beetje extra aandacht had het wellicht kunnen voorkomen.

rhellema maart 9, 2018 om 18:37 # | Report | Reply

@anilv26: blijkbaar heb je meer moeite met lezen dan mij.

horza maart 9, 2018 om 19:55 # | Report | Reply

@rhellema: dan ik…

phaeton maart 9, 2018 om 22:37 # | Report | Reply

@rhellema: Lulkoek van De Telegraaf, joe.

erik2907 maart 9, 2018 om 12:55 # | Report | Reply

Typisch gevalletje: de Audi rijder rijdt dan wel door rood maar wel op een voorrangsweg. Dat wordt dus een 50/50 deal. Groen betekent niet automatisch dat je voorrang hebt om de voorrangsweg op te rijden.

peug206 maart 9, 2018 om 13:04 # | Report | Reply

@erik2907: uuuh die voorrangsweg is dus alleem sprake van als de verkeerslichten niet werken. Immers: voorrang op de andere weg indien niet anders aangegeven.

reactief maart 9, 2018 om 13:08 # | Report | Reply

@erik2907: Bijzonder! Wat is de functie van de verkeerslichten dan in jouw optiek?

erik2907 maart 9, 2018 om 17:20 # | Report | Reply

@reactief: Artikel 64 RVV, verkeerslichten gaan voor verkeersregels, dat betekent dat diegene die groen heeft voorrang heeft op diegene die rood heeft op de voorrangsweg, ECHTER, de verkeerslichten staan dusdanig ver van de kruising af dat de verkeerslichten niet het verkeer op de kruising regelt maar enkel aangeeft dat men door mag rijden. De automobilist met het groene verkeerslicht krijgt ACHTER de verkeerslichten haaientanden te zien. Het voertuig is dan de verkeerslichten al VOLLEDIG gepasseerd. Op dat moment dat de bestuurder de haaientanden nadert en het verkeerslicht VOLLEDIG gepasseerd is, geldt het verkeerslicht niet meer maar de haaientanden.
Deze haaientanden zijn de volgende verkeersregels NA het verkeerslicht op deze weg en dat betekent dat men voorrang dient te verlenen aan het verkeer op de voorrangsweg. FORMEEL weet men namelijk niet of de bestuurder op de voorrangsweg wel rood heeft gehad. Door een technisch mankement kan dit namelijk ook groen geweest zijn. DUS, op het moment dat de bestuurder van de zijweg de haaientanden tegenkomt dient hij de voorrangsregels in acht te nemen en voorrang te verlenen. De bestuurder op de voorrangsweg heeft NA het verkeerslicht geen verkeersregel meer die hem vertelt dat hij om wat voor reden dan ook moet stoppen maar mag doorrijden juist omdat hij op een voorrangsweg zit. Tja, ik heb het niet bedacht maar de rechter wel in een voor mij bekende zaak die gediend heeft.

720s maart 9, 2018 om 18:23 # | Report | Reply

@erik2907: wat een onzin, dat stoplicht staat er om dat kruispunt te reguleren, dat ie er een beetje ver vanaf staat heeft niks met regelverandering te maken. Die Audi reed door rood, klaar uit.

erik2907 maart 9, 2018 om 18:32 # | Report | Reply

@720s: lezen is een vak, autorijden ook. Lees mijn laatste zin nog eens over de rechterlijke macht…….

rhellema maart 9, 2018 om 20:49 # | Report | Reply

@erik2907: heb je het nummer van deze zaak, ik wil dit wel eens doorlezen want ik vind het wel een heel vreemde beredenering.

phaeton maart 9, 2018 om 22:40 # | Report | Reply

@rhellema: Precies, als het toch een bekende zaak is kun je met maximaal een paar minuten zoeken ook wel dat dossiernummer boven water halen.

rhellema maart 9, 2018 om 23:15 # | Report | Reply

@phaeton: heb jij een idee hoe?

720s maart 10, 2018 om 09:44 # | Report | Reply

@erik2907: iemand heeft ooit bij mij ingebroken, hij mikte een steen op de stoep maar hij kwam perongeluk door mijn autoruit heen, maar omdat het toch al gebeurd was heeft ie mijn radio en TomTom meegenomen. Daarom is er geen sprake van inbraak, en heeft hij niks fout gedaan. Dat is ongeveer wat jij nu zegt, en dat heeft niet met MIJN leesvaardigheid te maken.

davelepeef maart 9, 2018 om 19:40 # | Report | Reply

@erik2907: dit is echt lariekoek. Ik woon in Zoetermeer, ken dat punt prima. Die dashcammer komt van een snelwegafrit, denk dat de stoplichten daarom op zekere afstand van het kruispunt staan, soort marge.
Ik wil je niet tekort doen, maar dit verhaal slaat helemaal nergens op. De situatie die jij dan kent zal wel anders zijn. Door rood rijden is door rood rijden, er is geen alternatief plan gebaseerd op secundaire aanduidingen. Die tekens zijn alleen op te volgen indien de verkeerslichten buiten werking zijn.
In het geval dat beide partijen zeggen groen gehad te hebben, en er is geen bewijs, dan kan er evt uit coulance een 50/50 regeling geboden worden.
Kort gezegd, ik geloof je verhaal gewoon niet 馃檪

erik2907 maart 9, 2018 om 20:47 # | Report | Reply

@davelepeef: dat mag dat je mij niet gelooft :-), feit is dat na het verkeerslicht er opnieuw een verkeersteken is wat duidelijk aangeeft wat je moet doen, haaientanden betekenen niet dat je moet stoppen maar uitkijken dat je verkeer op de voorrangsweg voorrang geeft, ook al rijdt de andere partij dit rood.
Nogmaals, heb het niet zelf bedacht :-).

tuutertuuter maart 10, 2018 om 07:31 # | Report | Reply

@erik2907: dat is altijd zo, bij elk geregeld kruispunt met verkeerslicht Staan de haaientanden op de “grenzen” van het vierkant, aangezien bij buiten werking van verkeerslichten de verkeerssituatie veel duidelijker is als iedereen dichterbij staat

9000cse maart 10, 2018 om 03:30 # | Report | Reply

@davelepeef:
Ik vind dit maar 鈥檔 verd*md moeilijke aangelegenheid en durf niet zomaar te beweren dat 鈥檛 verhaal van @ERIK2907 kul is! En als in ZIJN verhaal inderdaad 鈥檔 rechter tot zo鈥檔 uitspraak is gekomen, dan heeft die rechter de wegenverkeerswet veel te strikt toegepast.
Echter! Dit roept dan toch wel de nodige vragen op. Want wanneer verkeerslichten v贸贸r verkeersregels (haaientanden) gaan, dan wordt dat niet consequent toegepast door die rechter. Uiteraard zul je voor 鈥檔 rood verkeerslicht moeten stoppen. Maar wat dan? Die haaientanden geven aan, dat je 鈥檔 voorrangsweg nadert en zowel 鈥檛 verkeer van links als van rechts voorrang zult moeten geven. Maar alleen wanneer de verkeerlichten niet branden of oranje knipperen. Staat 鈥檛 verkeerslicht aan, dan gaat 鈥檛 dus v贸贸r de betekenis van de haaientanden en vervalt dan volgens mij de betekenis van de haaientanden. Waarvoor zouden die verkeerslichten dan anders dienen? Volgens mij zou de redenering dan moeten zijn als 鈥檛 licht op groen gaat: Stop opnieuw voor die haaientanden, omdat verkeer van links en rechts toch voorrang heeft. Het verkeerslicht zou daardoor zijn betekenis totaal verliezen en dus overbodig zijn. Zinloos dus!
Verder zou het verhaal van @ERIK2907 betekenen, dat je nooit meer op verkeerslichten mag vertrouwen, omdat je je er telkens opnieuw van moet vergewissen of er daarna geen haaientanden aangebracht zijn, waardoor de geldigheid van 鈥檛 groene verkeerslicht teniet gedaan wordt.
En als ik mijn eigen redenering en geschrift nog eens nalees, dan kom ik alleen maar tot de conclusie, dat IK in zo鈥檔 geval maar 茅茅n ding zou doen: Hoger beroep aantekenen! Verder raad ik iedereen aan om (als er haaientanden zijn) n贸贸it bij groen 鈥檔 voorrangsweg op te rijden! Stoppen dus weer voor die haaientanden en genieten van de reacties van 鈥檛 achteropkomend verkeer!

davelepeef maart 9, 2018 om 14:30 # | Report | Reply

@erik2907: kun je dit een beetje onderbouwen want het lijkt klinkklare onzin? Misschien als er sprake is van oranje licht, maar zodra een ander licht op groen staat, staan de andere lichten zeker op rood; wanneer je daar doorheen fietst lijk je me gewoon schuldig??

erik2907 maart 9, 2018 om 17:23 # | Report | Reply

@davelepeef: zie hierboven bij @reactief

vroaaar maart 9, 2018 om 17:41 # | Report | Reply

@davelepeef: het lijkt erop dat die audi mogelijk voorgesorteerde om rechtsaf te gaan (je ziet een andere auto dat ook doen) maar vervolgens bedenkt dat ie linksaf wil. Vind wel dat de lichaamstaal van de audirijder duidelijk maakt dat ie zelf vindt dat ie onschuldig is maar meteen afdruipt als de bestuurder hem vertelt dat het allemaal op video staat…

davelepeef maart 9, 2018 om 19:32 # | Report | Reply

@vroaaar: Volgens mij zijn er twee banen voor rechtsaf, 2 rechtdoor, 茅茅n linksaf. Als je zo’n fout maakt dweil je het hele kruispunt over en ben je helemaal een idioot 馃檪

ar156sw maart 9, 2018 om 14:39 # | Report | Reply

@erik2907: goed verhaal, succes met je theorie-examen 馃槈

C6_R maart 9, 2018 om 12:59 # | Report | Reply

Mooi hoor, een verhaal willen beginnen en je dan realiseren dat er een dashcam en popo getuige van zijn geweest…

imarinos maart 9, 2018 om 12:59 # | Report | Reply

Tuurlijk kijk je als je gaat rijden maar de fout ligt bij de Audi rijder… beelden zeggen groen verkeerslicht.

En die bestuurder komt aan en gebaart wat maak je me nou haha

Grappig ook dat je ook een keer Politie ziet als je ze nodig hebt.

dawwg maart 9, 2018 om 13:13 # | Report | Reply

@imarinos: Nee, fout & schuldig zijn ze allebei (hoezo niet kijken !?!), aansprakelijk uiteraard slechts de Audi…

robert110 maart 9, 2018 om 13:49 # | Report | Reply

@imarinos: Waar is de Politie voor nodig dan? Formulier invullen en weer verder, de verzekering doet de rest.

redbeams maart 9, 2018 om 13:11 # | Report | Reply

Eens een keer geen petjesvolk in een audi…maar hey wel een bontkraag

Tenck maart 9, 2018 om 14:20 # | Report | Reply

Dit kruispunt is sowieso een beetje wonky qua afstelling rood/groen. Als je hier rechtsaf gaat en je pakt net de laatste seconde groen mee moet je flink op het gas stampen om de groenrijders die van links komen voor te blijven omdat die allang groen hebben.

autodrop maart 9, 2018 om 14:20 # | Report | Reply

Hahahahah de 2e deze week.. “maar is niet mijn schuld”

phaeton maart 9, 2018 om 22:46 # | Report | Reply

@autodrop: Oftewel eerder deze week heeft papa ook bijvoorbeeld een fietser over het hoofd gezien. Grappig inderdaad die reactie. Hoewel die kinderen mij iets teveel OMG zeggen.

hollandbest maart 9, 2018 om 15:04 # | Report | Reply

Tja altijd kijken, mensen maken eenmaal fouten

SimonMc maart 9, 2018 om 15:28 # | Report | Reply

Wist je niet dat Audi’s altijd voorrang hebben dan?

ko4n maart 9, 2018 om 15:49 # | Report | Reply

Had van beide kanten voorkomen kunnen worden maar de Audi rijder is hier zonder twijfel fout.

skinnybmw maart 9, 2018 om 16:00 # | Report | Reply

Ik moet ook zo鈥檔 dashcam, wat is een goede prijs/kwaliteit camera? Zijn die dingen van AliExpress wat?

Politie is er mooi snel bij in ieder geval.

stephano maart 10, 2018 om 09:43 # | Report | Reply

@skinnybmw: Volgens mij liggen ze weleens voor een paar tientjes bij de action. Ali express verkoopt ze vast ook wel. Het meest praktische is volgens mij een GoPro als dashcam gebruiken.

720s maart 10, 2018 om 12:16 # | Report | Reply

@stephano: helaas zijn die niet goedkoop 馃槈

tge1 maart 9, 2018 om 16:49 # | Report | Reply

Ondanks dat die Audi bestuurder gewoon fout zat, had dit ongelukje best voorkomen kunnen worden.

alcantara maart 9, 2018 om 16:52 # | Report | Reply

Daarom altijd vol gas door rood als je er toch doorheen gaat, en niet als een opa door de bocht sukkelen.

Zjonnie maart 9, 2018 om 20:03 # | Report | Reply

toch zonde van deze schitterende Grandis

eugene01 maart 11, 2018 om 15:02 # | Report | Reply

AUDI鈥檚 hebben altijd voorrang !!!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.