nielskeekstra Foto van de maand : Porsche Boxster GTS

Video: Beroepschauffeur ramt doelbewust

joostv1981 Gepost op 15-04-2018 om 22:47 13.375 views | 186 reacties

Op 9 april op de N3 tussen Papendrecht en Dordrecht kom ik een beroepschauffeur tegen. Deze denkt dat ik hem aan het pesten was en besluit daarom doelbewust een ongeluk te veroorzaken.

186 Reacties:

bikevscar april 16, 2018 om 10:51 # | Report | Reply

Ondanks dat het niet jouw fout was had je toch kunnen opschuiven van rijbaan naar vluchtstrook? Had je een hoop ellende bespaard. Rijbewijs van vrachtwagen chauffeur direct afpakken!

dave130r april 16, 2018 om 11:12 # | Report | Reply

@bikevscar: Altijd makkelijk praten, vind het wel top dat de bestuurder ‘m gewoon heeft laten staan. Ik had het waarschijnlijk niet gedurfd. Vrachtwagen chauffeur hoort gewoon een rijontzegging te krijgen van een X aantal jaar en een cel straf voor poging tot doodslag. Als je met een vrachtwagen zo iets doet weet je dat je serieus gevaarlijk bezig bent, dit had heel slecht kunnen aflopen.

ikkeook april 16, 2018 om 11:35 # | Report | Reply

@bikevscar: Ondanks dat het niet jouw fout was…..

Daar valt over te twisten. Volgens mij mag je niet versnellen op het moment dat je ingehaald wordt.

MDA april 16, 2018 om 12:35 # | Report | Reply

@ikkeook: Natuurlijk mag dat! Waar haal je zoiets vandaan? dus als je in een file rijdt, mag je nooit gas geven als er iemand langzamer naast je rijdt? Je mag niet versnellen als je de snelweg opgaat als er iemand links van je zit… wat een onzin.
Het enige wat geldt is:
‘De bestuurder die ingehaald wordt moet, wanneer als gevolg van die inhaalmanoeuvre, voor tegemoetkomende weggebruikers gevaar of hinder ontstaat of kan ontstaan, trachten de onveilige situatie op te heffen/de ander te helpen door:
– Snelheid te verminderen.
– Uit te wijken.
– Eventueel te stoppen.

Er is hier geen enkele sprake van een gevaarlijk situatie of tegemoet komend verkeer. De vrachtwagen zit gewoon keihard fout.

rrk147 april 16, 2018 om 15:18 # | Report | Reply

@MDA: valt dat niet onder rechts inhalen dan? Dit is geen file hè

slaapmutsje april 16, 2018 om 17:48 # | Report | Reply

@MDA: File is nu net de uitzondering. Dan is het vaak voor de doorstroming beter om licht te versnellen als er ruimte voor je is (op eigen baan) of om wel rechts in te halen (met beperkt snelheidsverschil).
In deze situatie is het verboden om te versnellen als je wordt ingehaald dus de dashcammer is hier in overtreding.

lohran april 17, 2018 om 10:58 # | Report | Reply

@ikkeook: Ook al zou dat niet mogen, die vrachtwagenchauffeur kan toch begrijpen dat als het van 80 naar 100 gaat, dat die personenauto gas gaat geven? Vind het ook bokirritant als je zo een gehaaste vrachtwagen achter je hebt. Rijd je netjes 70 bij wegwerkzaamheden, gaat ‘ie lekker bumperkleven. Rijd je uit de wegwerkzaamheden wilt ‘ie je inhalen terwijl je dan natuurlijk gas gaat geven. En dan gaan seinen.. Beetje logisch nadenken js soms erg lastig voor verkeersdeelnemers 😉

E34M5Touring april 16, 2018 om 11:02 # | Report | Reply

Tja, ik wil die actie absoluut niet verdedigen. Maar je rijdt strak 80. Die man waarschijnlijk rond de 90. Hij wil jou inhalen en op dat moment geef jij gas. Waardoor hij er weer achter moet. Dan laat je de auto weer helemaal afzakken naar 80 waardoor hij er weer op loopt. Als je die Ka gewoon was gepasseerd was er niks aan de hand geweest, waarom je dus ook afremt is mij niet duidelijk. Dat die man je vervolgens gewoon van de weg beukt gaat alle proporties te buiten. Maar wat ‘logischer’ rijden had een hoop ellende gescheeld.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:04 # | Report | Reply

@E34M5Touring: de vrachtauto chauffeur kon mij toch gewoon inhalen? Daar was hij mee bezig. Hij mag daar ook 100 rijden.

E34M5Touring april 16, 2018 om 11:09 # | Report | Reply

@joostv1981: Ja? Welke vrachtwagen loopt er 100 dan? Die zijn begrensd op 80/90. Dus die kan niet harder… Toen jij 77 reed op je gps zette hij de actie in. Als hij er volgens jou naast zit trek jij op naar 100km/h. Dus wat kan die man dan nog? Tuurlijk is die beuk totaal idioot, nergens voor nodig. Maar ik kan me wel voorstellen dat die man denkt dat je hem loopt te fucken.

tom_hanekamp april 16, 2018 om 11:17 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Kijk het filmpje nog eens terug joh. In eerste instantie is de maximumsnelheid 80 en JoosTV1981 rijdt daar dus ook keurig rond de 80 (echte snelheid wat lager ivm afwijking). Op het moment dat de vrachtwagen gaat inhalen word het net 100, dus natuurlijk gaat JoosTV1981 dan 100 rijden, dat is toch logisch?
De vrachtwagenchaffeur kan toch ook de snelheidsbordjes zien en zien dat inhalen als het zo 100 word (wat hij niet kan rijden) een domme actie is.
JoosTV1981 houdt zich gewoon aan de geldende regels, kijkt keurig vooruit om zijn snelheid aan voorliggers aan te passen (of gebruikt daar althans zijn ACC voor). Dat een kortzichtige vrachtwagenchauffeur hem de weg af ramt is absoluut zijn schuld niet.

E34M5Touring april 16, 2018 om 11:33 # | Report | Reply

@tom_hanekamp: Hij trekt naar de 100 op het moment dat de truck er al naast zit. Die man gaat er netjes achter en dan laat hij hem weer afzakken naar 80. Terwijl dat nergens voor nodig is. Als hij die Ford gewoon ingehaald had was er niks aan de hand geweest. Maar hij laat em zonder reden weer afzakken. (Hij mag daar toch 100?….) En als je mn reacties leest zeg ik in beide dat de beuk totale onzin is. Maar hij creëert met zn rijstijl een onduidelijke situatie.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:41 # | Report | Reply

@e34m5touring: nee de trucker reedt nog achter mij (op de linker strook) en heeft niet naast mij gezeten

E34M5Touring april 16, 2018 om 11:55 # | Report | Reply

@joostv1981: Ja dan had je gewoon naar links gekund toch? Dan was er dus geen reden om af te remmen voor die Ka.

RutgerK april 16, 2018 om 13:43 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Ik snap je starre houding niet helemaal.

De vrachtwagen kan er toch simpel gewoon achterblijven zitten op gepaste afstand? Zodra hij van baan gaat wisselen zal hij zich ervan moeten dan de andere baan vrij is om weer te wisselen.
Auto remt af omdat hij (ACC) voldoende ruimte houdt tov de voorliggende Ka. Van baan wisselen is niet mogelijk omdat hij zelf ingehaald wordt door een auto en een motor.


Zo klaar als een klontje! Iedere verdere discussie lijkt mij nutteloos

E34M5Touring april 16, 2018 om 14:08 # | Report | Reply

@RutgerK: Hij zegt hieronder zelf dat hij had kunnen inhalen. Maar ipv daarvan laat hij de acc het uitzoeken. Eerst optrekken tot 100 en daarna meteen weer af zakken. Dan snap ik wel dat dat op de rest overkomt als even pesten. Voor de 3300ste keer, dat ie em totaal van de weg af douwt is belachelijk. Maar dat spreekt de filmer niet compleet vrij.

stewie april 17, 2018 om 09:07 # | Report | Reply

@E34M5Touring: helemaal met je eens, daarom rijd ik in dit soort situaties ook niet met ACC. Schommelende snelheden en door de acc houdt men overdreven veel afstand wat de rest van het verkeer frustreert.

duckmefaddy april 16, 2018 om 11:47 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Hij trekt op als hij 100 mag rijden. Wat dus meer dan logisch is. Dat de vrachtwagenchauffeur een slechte timing had om zijn actie in te zetten is geen geldig argument.
Dat Joost daarna zijn snelheid afzakt naar de 80 is wel nodig, anders duwt hij een Ka van de weg af. En ja, het klopt, hij kan hem inhalen, maar dit moet niet. Het is maximum snelheid 100, niet precieze snelheid. Als Joost dus kiest om achter de Ka te plakken, dan mag dat prima volgens de regels. Als de vrachtwagenchauffeur dit niet prettig vind, kan hij alsnog zijn actie inzetten en hem inhalen.

Dat jou rijstijl anders is, wilt niet meteen zeggen dat de rijstijl van Joost onlogisch is.

E34M5Touring april 16, 2018 om 11:54 # | Report | Reply

@duckmefaddy: Tip, google eens op Flow of Traffic.

shogun april 16, 2018 om 12:46 # | Report | Reply

@E34M5Touring: zal allemaal best, ook met flow off traffic.

ik heb een andere rijstijl als Joost, zal hem inderdaad naast de Ka gooien en met 110 op de teller inhalen.

als ik echter van iedereen die rijd zoals joost in de war raak, kan ik me eind deze week nog op laten nemen. het is hartstikke duidelijk, gewoon lekker stay in your lane rijgedrag. en dat op de rechterbaan!

die chauffeur is een eikel, en ik was even achter Joost gestopt om te getuigen tegen de beste man.

E34M5Touring april 16, 2018 om 12:58 # | Report | Reply

@shogun: Ja hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik de trucker ook veroordeel. Neemt niet weg dat je zelf ook een bepaalde verantwoording hebt. Zeker met zulk rijgedrag.

joostv1981 april 16, 2018 om 13:41 # | Report | Reply

@E34M5Touring: dus als een vrouw verkracht wordt want ze had een kort rokje aan had ze zelf ook een bepaalde verantwoordelijkheid?

E34M5Touring april 16, 2018 om 14:02 # | Report | Reply

@joostv1981: Heeft er totaal niet mee te maken en slaat ook nergens op.

Thijsj april 16, 2018 om 15:08 # | Report | Reply

@E34M5Touring: nou jawel. @shogun heeft hier m.i. helemaal gelijk. Wellicht was de actie van @joostv1981 niet superhandig, of net ongelukkig met die vrachtwagen, maar met dit soort dingen moet je je continu bezighouden op de weg. Je bent niet de enige op de weg, en iedereen heeft een andere rijstijl. Die vrachtwagenchauffeur had gewoon z’n verlies moeten nemen en dan was die ’t 5min later ook vergeten.

granlusso april 16, 2018 om 18:48 # | Report | Reply

@E34M5Touring: @joostv1981:
Joost, die vergelijking gaat inderdaad nergens over.
Desalniettemin zie ik hierboven dat er behoorlijk te twisten valt over iemands rijstijl. Ik kan het onvoldoende inschatten en daarbij, in de praktijk handelt men ook niet altijd op de perfecte manier. Dat is altijd erg afhankelijk van de situatie.

Hopelijk komt alles goed omtrent de verzekering en wordt de betreffende chauffeur eens flink op z’n vingers getikt.

tom_hanekamp april 16, 2018 om 20:03 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Wat je wel probeert te doen, is een deel van de schuld bij JoosTV1981 neerlegen en dat is in dit geval gewoon helemaal niet terecht.
Er hadden dingen beter gekund, maar “had beter gekund” is niet hetzelfde als fout.

E34M5Touring april 17, 2018 om 13:36 # | Report | Reply

@tom_hanekamp: Nee ik wil enkel uitleggen dat ik wel snap waarom die trucker denkt dat hij wordt gefuckt. Iets wat Joost hieronder nota bene zelf toegeeft. Zowel z’n rem/optrekken actie als het feit dat ie de Ka gewoon voorbij kon. Schrijft ie nota bene zelf onderaan de reacties. Voor de 3miljardste keer, ik keur de truckers actie af, echt. Maar tot aan de de tik gaat Joost niet vrij uit. Dat mag best benoemd worden.

jprc april 17, 2018 om 00:36 # | Report | Reply

@duckmefaddy: Voorop gesteld: de actie van deze ‘beroepschauffeur’ is volstrekt kansloos en niet goed te praten. Echter weet ik uit ervaring dat het een stuk lastiger is om een bepaalde afstand te houden als je met veel gewicht onderweg bent in een dergelijke combinatie. Een personenauto remt meer af als je het gas loslaat en zal dus meer vertragen dan de zware vrachtauto. Als je dan achter iemand zit die aldoor zijn snelheid verandert of aanpast is dat gewoon vervelend en lastig anticiperen. Je wilt ook niet te snel gaan inhalen omdat je andere automobilisten dan weer tot last bent op de linkerbaan. Ik begrijp de frustratie van die vrachtwagenchauffeur maar je behoort je ten alle tijden te beheersen in zulke situaties. Men moet gewoon wat begrip voor elkaar hebben in het verkeer, je beseft het pas goed als je een keer met zo’n zwaar voertuig gereden hebt. De oplossing is misschien meer afstand houden maar dan gaat er altijd wel weer iemand tussen rijden. Overigens hebben nieuwere trucks tegenwoordig wel ACC waarbij de je afstand ook kunt instellen.

kappenou april 16, 2018 om 11:11 # | Report | Reply

@joostv1981: sinds wanneer mag je met een vrachtwagen 100km/h in nederland?

robert110 april 16, 2018 om 11:11 # | Report | Reply

@joostv1981: Een vrachtwagen mag maximaal 90 km/h

jack_abarth april 16, 2018 om 11:18 # | Report | Reply

@robert110:

80km/h nog altijd. 90km/h is alleen auto met aanhanger en een gecombineerd totale maximale massa van 3.500kg. Is dat hoger, dan is het ook voor hen 80km/h.

rhellema april 16, 2018 om 12:15 # | Report | Reply

@robert110: nee, vrachtwagens en bussen mogen 80 km/h. Auto’s met aanhangers mogen 90 km/h

mcmade april 16, 2018 om 12:57 # | Report | Reply

@rhellema: Bussen met T100 verklaring, vrijwel alle bussen in nederland uitgezonderd lijnbussen, mogen 100km/h rijden.

rhellema april 16, 2018 om 14:59 # | Report | Reply

@mcmade: klopt maar dat is een uitzondering op de basisregel die ik hier noemde.

rickieev april 16, 2018 om 11:17 # | Report | Reply

@joostv1981: een vrachtwagen mag officieel max 80 in NL..

joostv1981 april 16, 2018 om 11:18 # | Report | Reply

@rickieev: dan reed hij sowieso te hard

rhellema april 16, 2018 om 12:27 # | Report | Reply

@joostv1981: en jij dus sowieso te zacht.

dracae april 16, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

@rhellema:
A- het is te LANGZAAM.
B- dat is dus niet tegen de regels, te snel wel.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:20 # | Report | Reply

@rickieev: dan reed hij dus sowieso te hard

rhellema april 16, 2018 om 12:13 # | Report | Reply

@joostv1981: een vrachtwagen mag geen 100 km/h rijden, sterker nog ze zijn begrensd op 87 km/h. Jij had alle mogelijkheden om 100 km/h te rijden wat je nalaat. Op het moment dat je ingehaald wordt door de vrachtwagen ga je harder rijden en zodra de vrachtwagen weer achter je komt rijden laat je je snelheid weer afzakken. Op dit moment ben je gewoon aan het hinderen en praten we hier over een artikel 5. Dat je ook niet weet hoe hard vrachtwagens mogen rijden zegt mij alleen maar dat je je kennis van de regels een beetje bij moet spijkeren. Dat heeft meer nut dan dit soort filmpjes op internet te zetten. De desbetreffende vrachtwagenchauffeur mag zijn rijbewijs afgenomen worden.

imarinos april 16, 2018 om 11:34 # | Report | Reply

@E34M5Touring: helemaal eens. Vervelende situatie, gaat niet om regels of gelijk hebben maar ad je gezond ‘rijverstand’ had gebruikt dan was dit niet gebeurd.

Is een stuk waar ik bijna dagelijks rijd, als je anticipeert dan kom je thuis zonder schade.

shogun april 16, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

@imarinos: Een vrachtwagenchauffeur hoort tijdens die drukte ook niet thuis op de linkerbaan, en heeft zich gewoon te anticiperen op het verkeer voor hem.

Ik verwacht van een “beroeps” meer dan dit.

amg65 april 16, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

@imarinos: En het ‘gezonde verstand’ van de vrachtwagenchauffeur dan? Die gaat de linkerrijbaan op als hij de borden 100 ziet verschijnen.
Als het zulk druk verkeer is, zal zou de ‘beroeps’ chauffeur toch moeten weten dat 3km/h harder rijden geen enkel nut heeft?

tttijn april 16, 2018 om 13:36 # | Report | Reply

@E34M5Touring: idd. Irritant gedrag.

jorden april 16, 2018 om 13:40 # | Report | Reply

@E34M5Touring: ben het helemaal eens met je. Beste @joostv1981 de vrachtwagen mag jou niet rammen. Verder presenteer je jezelf als de moraalridder hier, maar je rijgedrag is van het niveau bloedzuiger.

trustmeiamanengineer april 16, 2018 om 11:06 # | Report | Reply

Chauffeur is z’n rijbewijs (en dus werk) niet waard. Maar iets meer anticiperen en minder als een zombie op je ACC hangen helpt de algehele doorstroming natuurlijk wel aanzienlijk. Neemt niet weg dat trucker gewoon een kansloze aso is.

RRRobert april 16, 2018 om 12:16 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: ik ‘zweef’ ook eigenlijk altijd op de cruise control, zoals de uploader dit in het filmpje ook doet. Dit brengt veel meer rust, dwingt me tot verder vooruit kijken en goed anticiperen.

Als ik van een 80 km zone naar een 100 km zone ga, geef ik die cc óók twee tikjes. Daarin stap ik op zich de frustratie van die chauffeur wel, alleen die reactie uiteraard niet.

Omgekeerd gebeurt het ook vaak genoeg, dat je op de cc rijdt en dan wordt ingehaald, waarna de inhaler vervolgens vóór je van het gas af gaat. Of je haalt een langzamere weggebruiker in die tijdens jouw inhaalpoging -nog steeds op de cc- in ene gas bijgeeft. Maar het zal voor mij nooit redenen zijn om deze dan maar kwaadschiks van de weg te drukken.

bogey april 16, 2018 om 15:33 # | Report | Reply

@RRRobert: Voor mij moesten ze CC op meer plaatsen afschaffen en al helemaal als het druk is. Remmen op een autostrade hoort gewoon niet als het niet hoeft. Als je dit volledig zelfstandig zou doen zouden er geen remlichten aan gaan en had je veel beter kunnen anticiperen op deze situatie. Al die hulpsystemen maken dat mensen lam en onaandachtig gaan rijden.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit in deze situatie verzeild zal raken.

denniss00 april 16, 2018 om 11:10 # | Report | Reply

Beleefd dat je hem toch die privacy geeft, maar wat een zielepiet.. Maar goed.. ik zal er niet veel over zeggen, ik heb er mijn meningen over, en die hou ik wel voor me 🙂

w0o0dy april 16, 2018 om 13:35 # | Report | Reply

@denniss00: ook gewoon verstandig. Als je hem herkenbaar in beeld brengt dan is de kans op een veroordeling kleiner. En deze mafklapper verdient een veroordeling dubbel en dwars.

bennyblisto april 16, 2018 om 11:11 # | Report | Reply

Tsja niet goed te praten en geheel buiten proportie van vrachtwagenchauffeur… maar van actieve deelname aan het verkeer is er ook geen sprake. Classic ACC dat niet wat mij betreft niet werkt. Waarom accelereerde je niet door naar 100 en schoof je gewoon een baan op om die rode auto voorbij te gaan?

bennyblisto april 16, 2018 om 11:15 # | Report | Reply

@bennyblisto: ik heb het filmpje nogmaals gekeken en versterk mijn conclusie: wat je deed was gewoon irritant voor je achterligger.

Dit staat natuurlijk los van de reactie van de vrachtwagenchauffeur

povel april 16, 2018 om 11:32 # | Report | Reply

@bennyblisto: ja ik ben het met je eens. Dit was gewoon irritant voor die vrachtwagen chauffeur. Je moet dat acc ook niet gebruiken als het zo druk is. Dat werkt voor geen meter, en zorgt voor irritaties bij andere weg gebruikers.

De uiteindelijke reactie van de vrachtwagen chauffeur is belachelijk en ik hoop dat hij minimaal zijn rijbewijs kwijt raakt.

fapfap april 16, 2018 om 11:39 # | Report | Reply

@bennyblisto:
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant hoeft die vrachtwagenchauffeur niet sneller te rijden want daar is immers geen plaats voor omdat het daarvoor te druk is.
Ook al zou de bestuurder van de dashcam hier niet tussen rijden, dan komt de vrachtwagen achter de rode te rijden en kan hij alsnog niet sneller rijden dan dat.

Mensen moeten gewoon meer geduld hebben in het verkeer, meer op zichzelf en hun eigen verhouden letten en minder op dat van anderen.

Jetlag april 16, 2018 om 11:42 # | Report | Reply

@bennyblisto: achteraf is het mooi wonen…
Gek genoeg hebben vrachtwagenchauffeurs er alle begrip voor, als ze elkaar minutenlang proberen in te halen met 2km/h snelheidsverschil. Er is er dan niet één die zich gepest voelt en de ander dan van de weg drukt.
In dit geval heeft de vrachtwagenchauffeur kennelijk ook niet echt veel haast gehad, anders veroorzaak je geen aanrijding.
Dit is puur een vorm van “machtsmisbruik” en zich onaantastbaar wanen in zijn grote truck.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:43 # | Report | Reply

@Jetlag: dit.. en dan ook nog verklaren op het schadeformulier dat ik schuldig ben..

rhellema april 16, 2018 om 12:31 # | Report | Reply

@joostv1981: je bent niet schuldig je hebt wel uitgelokt, misschien doelbewust maar je hebt gewoon gehinderd.

rhellema april 16, 2018 om 12:32 # | Report | Reply

@rhellema: niet doelbewust bedoel ik uiteraard

w0o0dy april 16, 2018 om 13:24 # | Report | Reply

@rhellema: jij bent niet helemaal lekker daarboven. Normaal rustig rijgedrag kan en zal nooit en te nimmer uitgelegd worden als uitlokken of hinderen. Dat het irritant kan zijn telt niet. Dat de vrachtwagen chauffeur een klein pikkie geeft en een grote truck en zich dus benadeeld voelt maakt het niet logisch noch juist dat hij op welke manier dan ook verhaal haalt. Dat deze randdebiel dan ook nog opzettelijk een aanrijding veroorzaakt zegt me maar één ding. Dit figuur moet dmv snoeiharde straf duidelijk worden gemaakt dat de maatschappij regels heeft en dat je aan de regels houden niet verkeerd is.

Ik ben zelf helemaal niet van het traag met het verkeer meehobbelen. Had dan ook zeker anders gehandeld en was nooit in deze situatie beland. Neemt niet weg dat die vrachtwagen chauffeur niet op de weg thuishoort.

rhellema april 16, 2018 om 15:03 # | Report | Reply

@w0o0dy: rustig rijden zal inderdaad niet als hinder gezien worden maar snelheid maken op het moment dat de vrachtwagen in wil halen, afwachten tot de vrachtwagen weer terug gaat naar de rechter rijstrook om vervolgens je snelheid weer terug te laten zakken kan je wel degelijk uitleggen als hinderen. Dus ja, ik ben nog steeds lekker fris in mijn bovenkamer.

dracae april 16, 2018 om 23:22 # | Report | Reply

@rhellema: Denk toch eens na en kijk nog een keer. Die trucker kon sowieso niet sneller. Inhalen had geen enkele zin. Als die beroeps-chauffeur ook maar een beetje inzicht had getoond dan had hij dat geweten.

Dat betekent dus ook dat Joost hem niet echt in de weg zat.

Ik zal het nog sterker vertellen, ik ga absoluut aan de kant als iemand die sneller is er langs wil en als ik niet op de meest rechter baan rijd…maar niet als er voor mij ook nog auto’s rijden waar de ‘snellere’ achter op komende auto ook niet langs kan.

Dan kan hij of zij gewoon netjes achter mij en al die andere voor mij wachten.

Dat had deze mafketel ook gewoon kunnen en moeten doen.

e1000bmw523i april 16, 2018 om 16:40 # | Report | Reply

@bennyblisto: je kunt de afstand van de ACC instellen, variërend van grote tot korte afstand tot voorganger (standje “net niet bumperkleven”). De meeste mensen doen dat echter niet (gemakzucht of weten niet hoe).

povel april 16, 2018 om 22:27 # | Report | Reply

@e1000bmw523i: ik heb systeem op een 5 serie gehad, en het is totaal waardeloos. De korte afstand is nog steeds gigantisch groot en niet geschikt voor druk verkeer.

Dizono april 16, 2018 om 11:13 # | Report | Reply

Tja, ik begrijp dat de vrachtwagenchauffeur geïrriteerd raakt. Auto’s lijken vaak niet zo veel rekening te houden met vrachtwagens en gas bij geven terwijl iemand aan het inhalen is, is simpelweg niet toegestaan. Dus gewoon even die vrachtwagen laten passeren en dan er zelf weer voorbij als je dat wil. Zeker met de hele trits van versnellen terwijl hij inhaalt en daarna weer rap van het gas af in plaats van je voorligger in te halen en dan ook nog zo lang op de claxon duwen, ik snap dat het op de zenuwen werkt van de chauffeur en dat het voor hem voelt als ‘vrachtwagentje pesten’.

Wat de chauffeur doet door je opzettelijk te rammen is echter niet goed te praten, wat een idiote actie.

Conclusie: het had allemaal makkelijk voorkomen kunnen worden als men iets meer rekening met elkaar had gehouden in plaats van alleen maar bezig te zijn met z’n eigen plek op de weg. Sowieso een rode draad in het huidige verkeer…

generaalalfa april 16, 2018 om 13:19 # | Report | Reply

@Dizono:
Net alsof vrachtwagenchauffeurs rekening houden met automobilisten. Hoe vaak ik wel in de Beneluxtunnel rijdt en weer zo simpele ziel in zijn vrachtwagen gaat inhalen omdat zijn voorganger 1km per uur te langzaam rijdt voor meneer king of the road.

Het probleem zit gewoon bij de mensen zelf. Genoeg chauffeurs die zich wel kunnen beheersen. Vooral de oudere garde. De jonge pikkies willen zich bewijzen ofsow? Is vaak ook een bepaald niveau wat deze jongeren hebben die de vrachtwagen op gaan.

Een beetje weldenkend mens gaat niet voor 60uur per week op een vrachtwagen rijden als hij andere kwaliteiten heeft.

jannemaneke april 16, 2018 om 11:14 # | Report | Reply

Gewoon een hoop dwaasheid van beide kanten. Wat niet wegneemt dat die vrachtwagenchauffeur in fout is natuurlijk.

unknown32 april 16, 2018 om 11:22 # | Report | Reply

ACC… kut optie die je onoplettend maakt en er voor zorgt dat je niet actief met het verkeer mee doet.
Geef gas bij en steek je voorligger voorbij, zeker met een trucker die in je bumper zit te kleven.
Niet dat die trucker hoort te kleven en zeker niet hoort te rammen…

markie123 april 16, 2018 om 11:27 # | Report | Reply

Allereerst is de actie van de trucker niet goed te keuren; voor hetzelfde geld was er een dodelijk ongeluk gebeurd. Maar mijn god wat rijd je als een duffe zombie; ik begrijp zijn frustratie wel goed. Vooral het gas geven als hij je voorbij komt is m.i. stom en vanuit dat oogpunt begrijp ik wel dat er enige frustratie ontstaat. Dat had hij nooit zo mogen uiten, maar jij bent wel iemand die zo het bloed onder iemands nagels uit haalt… Let een beetje beter op in het verkeer en anticipeer fatsoenlijk, in plaats van op de ACC bij vrij druk verkeer op deze manier door te rollen.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:31 # | Report | Reply

@markie123: het is mij duidelijk hoe ver we zijn afgegleden als maatschappij. Als je je aan de snelheid houdt ben je een duffe zombie.. als je keurig afstand houd anticipeer je niet goed.

Zo ken ik er nog meer.

markie123 april 16, 2018 om 11:35 # | Report | Reply

@joostv1981: Als het druk is op de weg kan iets beter opletten en anticiperen geen kwaad… Je weet dat vrachtwagens per uur betaald worden en dat je met 83-84 op de CC ook niet beboet wordt. Je wekt zo irritatie op en vooral door gas te geven bij inhalen. Dat is gewoon verboden. Bij het inhalen had je hem er voorbij moeten laten om vervolgens weer in te halen.

stephane8200 april 16, 2018 om 12:16 # | Report | Reply

@markie123: hoe is dat zijn probleem?

Mensen kunnen zich beter niet zo aangevallen voelen of zich in hun eer aangetast wanen. Zou een heleboel ellende schelen.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat het om minderwaardigheidsgevoel gaat. Mijn advies is om je daar overheen te zetten want je hebt er alleen jezelf mee tenzij je net zoals deze persoon anderen van de weg gaat drukken.

Trouwens raar dat de ACC niet afremt of gaat piepen tijdens deze actie, maar dat terzijde. Doet de mijne wel.

slaapmutsje april 16, 2018 om 18:10 # | Report | Reply

@joostv1981: Lijkt me een gevalletje van pot verwijt de ketel… Jij laat hier ook duidelijk zien je bijdrage te leveren aan deze afgegleden maatschappij. Jij vindt dat je het recht hebt om te bepalen op welke rijstrook en met welke snelheid jij rijdt. Het overige verkeer past zich maar aan aan jou, of niet? Althans die indruk krijg ik bij het zien van jouw filmpje en reacties.

De beste instelling in het verkeer is om te proberen het overige verkeer zo min mogelijk te hinderen. Met het gebruik van (A)CC in druk verkeer en gaan versnellen terwijl je wordt ingehaald zorg je juist voor het tegenovergestelde. Als je ziet dat die vrachtwagen dicht achter je ziet kan je ook al versnellen als je het bord ‘100’ ziet ipv als je er voorbij bent. Dan zal hij waarschijnlijk ook geen inhaalpoging wagen. En zoals door anderen al benoemd had je ook gas bij kunnen geven en die Ka in kunnen halen.

Verder snap ik ook niet dat je niet probeert een aanrijding te voorkomen als die vrachtwagen naar rechts komt. Ookal is hij fout, je hoort ook te proberen een aanrijding te voorkomen indien mogelijk. Als hier een rechtszaak uit voortkomt zou het zomaar een artikel 5 voor jullie beiden kunnen worden…

markie123 april 16, 2018 om 11:31 # | Report | Reply

@JoostV81, ik hoop iig dat de reacties (zowel hier als op dumpert) je aan het denken zetten over je rijstijl. Ik zeg absoluut niet dat je dit verdient, maar met je rijstijl wek je wel irritatie op bij anderen. Of ben je d’r ook zo een die onnodig 120 links rijdt “want ik betaal wegenbelasting dus ik mag er rijden en je mag toch niet harder” en dan gaat zitten vloeken als je rechts ingehaald wordt?

joostv1981 april 16, 2018 om 13:23 # | Report | Reply

@markie123: dus als een vrouw verkracht wordt komt het omdat ze een te kort rokje aan heeft?

bmcslx01 april 16, 2018 om 14:51 # | Report | Reply

@joostv1981: Jammer dat ik je zie reageren met zo’n ietwat overtrokken metafoor.

Mijn rijles instructeur heeft mij ooit een hele wijze les meegegeven; Voorwaarts oplossen!!

Wat jij hier doet zorgt ervoor dat een hele rits mensen achter je óók van het gas af moeten en anticiperende acties moeten uitvoeren dmv remmen, uitwijken en elkaar in de weg zitten.

Geef jij een dotje gas in je Volvo en stuur je hem voorbij de rode Ka, dan hebben een heleboel mensen minder last van je. Je had dat toch moeten doen want er reed een vrachtwagen die je sowieso in had gaan halen.

Neem de her en der nogal ongenuanceerde feedback ter harte, ik hoop voor je dat je niet snel weer in een situatie als deze gaat komen!

rhellema april 16, 2018 om 15:06 # | Report | Reply

@joostv1981: nee, net zo min als dat jij op je giechel geslagen wordt omdat je er misschien niet uit ziet. Het lijkt wel of je er niet tegen kan dat je geen gelijk krijgt voor wat je eigen rijgedrag betreft.

bogey april 16, 2018 om 15:44 # | Report | Reply

@rhellema: Is dat niet een beetje typisch voor dashcammers die dan nog graag even erbij typt welke situaties er zich juist voordoen?
Ik herinner me meerdere filmpjes waarbij ze werkelijk fier zijn en verbaasd tegelijk over hoe ze sommige mensen frustreren.
Wat de heilige chauffeur ervoor nog deed is voor iedereen een raadsel, als ze het maar online kunnen gooien om gelijkgestemden te vinden.

povel april 16, 2018 om 22:38 # | Report | Reply

@joostv1981: nee, de vrachtwagen chauffeur is erg fout met zijn reactie. Maar jij bent wel heel irritant bezig en je kan zeggen dat je acc dat zo doet, maar jij bestuurt de auto en niet je acc. Dat zou tenminste zo moeten zijn. Mooi dat je eerder zegt dat die vrachtwagen ook gewoon 100 zou kunnen gaan rijden, wat dus niet kan. Vrachtwagens zijn uiteraard een stuk zwaarder en als hij steeds moet accelereren en remmen voor jou gaat dat ook gigantisch in het gebruik schelen. Ik vind dat men over het algemeen sowieso wel wat meer rekening kan houden met vrachtwagen chauffeurs. Waar de meeste van ons ritjes van niet veel meer dan een uurtje maken, zitten deze chauffeurs soms 8 uur lang op de weg en dan zou ik ook helemaal gek worden van die suffe bestuurders die niet nadenken omdat de acc rijdt. Tot slot vind ik wel dat deze vrachtwagen chauffeur zeer zwaar gestraft moet worden, aangezien dit echt levensgevaarlijk was.

redbee5 april 16, 2018 om 11:33 # | Report | Reply

Die beuk van de chauffeur hoort natuurlijk niet. Maar het lijkt me behoorlijk frustrerend om achter zo’n bestuurder te zitten. 77 rijden waar je 80 mag. Laat dan gewoon die vrachtwagen voorbij gaan of schakel terug en trek hem even door naar de 100 voorbij die rode Ka. Erg passief weg gedrag.

joostv1981 april 16, 2018 om 11:47 # | Report | Reply

@redbee5: en wanneer en waar kon ik die ka inhalen? Dan moet ik naar links en dan hinder ik weer andere weggebruikers die op de linkerstrook rijden.

redbee5 april 16, 2018 om 12:02 # | Report | Reply

@joostv1981: vanaf 0.48 zie ik een hele tijd niks op de linker rijstrook. ik zie dat de captur voorbij de Ford ka gaat dan weet je al dat die ka langzaam rijdt want er zit een vrachtwagen voor die 90 rijdt. Het lijkt me dat als een vrachtwagen de ruimte heeft om jou twee keer in te halen dat het jou dan ook wel moet lukken.

joostv1981 april 16, 2018 om 12:04 # | Report | Reply

@redbee5: check. Klopt had gekund ja

jack_abarth april 16, 2018 om 11:34 # | Report | Reply

Even uit nieuwsgierigheid, maar wat is eigenlijk je achterliggende gedachte om dit online te zetten?
De beelden heb je aan de politie gegeven, dus het is niet om je gelijk te halen. De chauffeur is anoniem gehouden, dus het is ook niet om iemand te schofferen.

joostv1981 april 16, 2018 om 13:29 # | Report | Reply

@jack_abarth: ik hoop dat de chauffeur dit ziet, zijn excuses aan biedt en zijn verzekering inlicht dat hij het veroorzaakte.

Beelden zijn niet gegaan naar de politie. Deze chauffeur gaat sowieso een probleem krijgen met zijn verzekering, hem ook aanmelden bij de politie zal ws zijn inkomen stoppen door mogelijk art 5

w0o0dy april 16, 2018 om 13:53 # | Report | Reply

@joostv1981: waarom ga je hiermee niet naar de politie? Daar snap ik niets van.

dikkereinier april 16, 2018 om 14:13 # | Report | Reply

@joostv1981: een verzekeraar is geen opsporingsambtenaar. Zij kunnen niemand aanmelden voor welke cursus dan ook. Enige sanctie is iemand niet accepteren al verzekerde of tegen ongunstigere voorwaarden.

P1m april 16, 2018 om 11:43 # | Report | Reply

Uiteraard heb je dit niet verdiend en is de actie van de vrachtwagenchauffeur totaal buiten iedere proportie. Maar naar een aantal keer de beelden te hebben gezien kan ik niet anders concluderen dat je totaal niet geanticipeerd op de verkeerssituatie. Sowieso houdt je ACC een veel te grote (irritante) afstand op je voorganger en had je de rode auto moeten passeren. Ik blijf het zeggen, Flitsmeister aan en gewoon standaard 10 km/h harder rijden dan de toegestane snelheid op de A- en meeste 4 baans N-wegen, dan rijdt je dit soort vertrutting op de weg voorbij. Wat me ook eeuwig blijft verbazen is dat er altijd zoveel mensen blijven afremmen voor viaducten of bruggen en met groepjes om vrachtwagens blijven hangen terwijl de rest van de snelweg leeg is.

2wheeler april 16, 2018 om 11:46 # | Report | Reply

Ik snap niet zo goed waarom je uiteindelijk 20km/h onder de Vmax gaat rijden? Omdat je ACC dit zegt? Het was voor jezelf al duidelijk dat dit irritant is voor je medeweggebruikers, waarom geef je niet gewoon wat extra gas en ga je wat meer richting de Vmax rijden? De Vmax is een richtlijn, wel zo prettig als het verkeer zich daaraan houdt, zeker op een tweebaansweg. Maar goed, @e34m5touring probeert je dit ook al duidelijk te maken en je wilt het niet snappen. Dat is eigenlijk nog het engste. Laat je ACC lekker voor wat het is en rij op je eigen verstand want tenzij 100% van de voertuigen ACC heeft of een andere vorm van autonome besturing werkt het niet optimaal, zoals je hebt ondervonden. Reactie van chauffeur is overigens op geen enkele manier te rechtvaardigen hoor.

335istage1 april 16, 2018 om 11:52 # | Report | Reply

Hey joost, je houdt je keurig aan de regels. Achteraf lopen lullen van dit dat is makkelijk praten. Vrachtwagen had nooit aan de inhaalactie moeten beginnen. Híj is de gene die had moeten anticiperen op de veranderende snelheid, en zo zal een rechter beslissen want híj is tenslotte de beroepschauffeur. En ja ook ik stoor me wel eens aan andere weggebruikers en hun acties, maar zolang alles binnen de regels van de wet blijft ligt het puur aan mij dat ik me irriteer en niet aan de ander.

jessepinkman april 16, 2018 om 12:33 # | Report | Reply

@335istage1: Helemaal mee eens, wat een rare reacties hier allemaal. Joost houdt zich keurig aan de snelheid en het is niet meer dan logisch dat hij zijn snelheid verhoogd op het moment dat hij 100 km/u mag. Als de auto dan even later afremt dan is dat misschien vervelend voor de vrachtwagen, maar niet meer dan dat. Iedereen die zegt dat je het makkelijk had kunnen voorkomen kletst maar wat, de enige die dit had kunnen voorkomen is de vrachtwagenchauffeur. Ik zou aangifte doen van poging tot doodslag. Voor dit soort gedrag zou je de cel in moeten!

erik2907 april 16, 2018 om 15:46 # | Report | Reply

@jessepinkman: de grote fout die hier gebeurt is dat de ACC van Joost versneld van 80 (77 GPS) naar 100 (95 GPS) en vanwege de Ford Ka direct weer terug gaat naar 80 GPS. Gedurende het versnellen zit de vrachtauto op de linkerbaan en is er mogelijk sprake van ‘rechts inhalen’. Versnellen terwijl je ingehaald wordt is uit den boze en één van de eerste regels die je wordt aangeleerd op het moment dat je voor het eerst rijles krijgt op de snelweg.

Hetgeen ik mis in de gehele discussie is dat uit dit filmpje blijkt dat ACC niet alle situaties kan inschatten. In mijn optiek had Joost met dit verkeersbeeld de ACC moeten uitschakelen en anticiperen op zijn omgeving. Een gewone CC dwingt je meer tot oplettendheid!

Praat overigens het gedrag van de vrachtwagenchauffeur niet goed, maar kan mij zijn irritatie prima voorstellen. CC bij vrachtauto’s zorgt ervoor dat deze max. 85 GPS) kunnen rijden en dan is iemand met ACC zeer irritant die zwalkt van 77 GPS naar 95 GPS en weer terug naar 80 (GPS).

povel april 16, 2018 om 22:42 # | Report | Reply

@erik2907: precies!

hahaha april 16, 2018 om 12:58 # | Report | Reply

@335istage1: Best wel ernstig dat dit een van de weinige doordachte reactie is op deze video.
Schrikbarend hoeveel amoebes hier een rijbewijs hebben, en dan nog eens de schuld richting TS durven te schuiven.

stephane8200 april 16, 2018 om 14:20 # | Report | Reply

@hahaha: dit topic is voor mij is wel een bepaald filter. Geeft toch ook wel te kennen hoe mensen hun plek op de weg (of wereld) denken te moeten verdedigen? Zelfs al zou iemand dan zogenaamd bewust of onbewust irritant zijn – of gewoon rechtmatig handelen – is het wellicht net zo eenvoudig om dat voorbij te laten gaan en gewoon door te blijven ademen.

De drogargumenten die gebruikt worden her en der zijn sprekend voor deze manier van denken.

Volgende keer als iemand voorkruipt bij de kassa beuk ik hem ook het ziekenhuis in. Dat zal hem leren voor mij voor te kruipen. Wettelijk verboden en zo zijn de regels bij de Jumbo. Ben ik mooi eerder thuis om zinvol op de bank RTL4 te kijken.

autodrop april 16, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

@stephane8200: amen

autodrop april 16, 2018 om 23:11 # | Report | Reply

@335istage1: eens!!

dikkereinier april 16, 2018 om 12:00 # | Report | Reply

Autobloglezer zit hier goed fout. Je snelheid verhogen terwijl je wordt ingehaald is niet alleen strafbaar maar ook ronduit asociaal.

bmwfreak038 april 16, 2018 om 12:02 # | Report | Reply

@dikkereinier: onzin

bmwfreak038 april 16, 2018 om 12:03 # | Report | Reply

@dikkereinier: op iemand insturen is niet asociaal?

dikkereinier april 16, 2018 om 12:14 # | Report | Reply

@bmwfreak038: dat stel ik toch ook niet? De reactie van de vrachtwagenchauffeur keur ik af. De oorzaak ligt bij autobloglezer die zijn snelheid verhoogt terwijl hij wordt ingehaald. Dat is strafbaar

hahahi20 april 16, 2018 om 12:33 # | Report | Reply

@dikkereinier: Er staan hier aardig wat leipe rewcties tussen, maar die van jou slaat toch wel alles. De oorzaak ligt bij de autobloglezer? Als iemand niet doorrijd is het een normale reactie om hem van de weg te boeken? De oorzaak van zo’n actie ligt altijd bij de beperkte geest die besluit de boel te escaleren door zijn stuur om te gooien. Daarnaast mag de autobloglezer prima rechts achter die auto voor hem hangen, er zijn geen regels die hem dat verbieden.

hahahi20 april 16, 2018 om 12:33 # | Report | Reply

@hahahi20: boeken=beuken

dikkereinier april 16, 2018 om 14:09 # | Report | Reply

@hahahi20: de irritatie werd bij de vrachtwagenchauffeur veroorzaakt doordat Joost zijn snelheid ging verhogen op het moment dat hij zag dat de vrachtwagenchauffeur hem ging inhalen.

jessepinkman april 16, 2018 om 12:36 # | Report | Reply

@dikkereinier: Weet je wat ronduit asociaal is, dikke reinier? Vrachtwagens die elkaar inhalen op een vierbaansweg met 0,5 km/u verschil. Hij heeft logisch zijn snelheid verhoogd naar 100 km/u, de beroepschauffeur zou dat moeten begrijpen en zijn plaats op de weg moeten kennen (rechterrijstrook).

rhellema april 16, 2018 om 15:18 # | Report | Reply

@jessepinkman: vrachtwagens en samenstellen langer dan 7 meter mogen gebruik maken van de twee rechts gelegen rijstroken. Ik zie in dit filmpje ook geen inhaalverbod voor vrachtwagen dus in dat opzicht doet de chauffeur helemaal niets fout. Zijn rammen gaat natuurlijk buiten alle proporties.

bmwfreak038 april 16, 2018 om 12:02 # | Report | Reply

Wat een mafkees, ik hoop dat ie ontslagen word. En dan noemt hij jou nog randdebiel ook, misschien moet HET eens in de spiegel kijken!

tstile april 16, 2018 om 12:04 # | Report | Reply

Om te beginnen, leuk dat je het online zet. Iedere dashcammert is natuurlijk blij dat z’n euro’s eindelijk eens spannende beelden opleveren.

Er schijnen zelfs mensen te zijn die onbewust op zoek zijn naar verkeerssituaties die het filmen waard zijn….

Toevallig weet ik dat vrachtwagenchauffeurs werkdagen maken van 12 tot 15u per dag. Tijdens het laden en lossen worden zij door hun werkgevers verplicht om te frauderen, de tachograaf moet dan namelijk op rust worden gezet terwijl dit officieel op ‘overige werkzaamheden’ moet staan.

Helaas zijn er dus een hoop chauffeurs onderweg die vol frustratie zitten.

Het is aan ieder de keuze om rekening te houden met vrachtwagens of om er nog een schepje frustratie bovenop te doen.

Bedenk ook dat vrachtwagens balen dat ze maar 90 kunnen. Als ze dan zelfs de 90 niet halen door moraalridders dan kan dit het bloed onder de nagels vandaan halen.

Deze beroepschauffeur heeft het goed verpest voor zichzelf. Artikel 5 op z’n minst.

Laten we zeggen dat Joost een beetje flauw was en de vrachtwagen is bewust gevaar aan het veroorzaken. Mogelijk poging tot zware mishandeling / doodslag.

dikkereinier april 16, 2018 om 12:22 # | Report | Reply

@tstile: je zou bijna denken dat autobloglezer de reactie van de vrachtwagenchauffeur wou uitlokken om maar spannende dashcambeelden te kunnen uploaden. Laten we hopen dat beide heren een fikse boete krijgen.

w0o0dy april 16, 2018 om 13:27 # | Report | Reply

@dikkereinier: ga in godsnaam in therapie. Je inschatting van de situatie is onjuist maar bovenal doodeng.

autodrop april 16, 2018 om 23:14 # | Report | Reply

@dikkereinier: ik mag hopen dat jij geen rijbewijs hebt.

redbee5 april 16, 2018 om 12:42 # | Report | Reply

@tstile: Precies dit ja, een paar vrienden van mij zijn ook vrachtwagen chauffeur en als je een paar keer mee gaat merk je pas hoe irritant automobilisten kunnen zijn. Voor een 30 tons combinatie is het niet zo makkelijk om ‘even’ in te halen. Niet te snel er voor invoegen en ruimte geven scheelt heel veel onnodige frustraties.

AnthonyR april 16, 2018 om 12:05 # | Report | Reply

De N3 is enorm druk, het is niet raar om daar gewoon rechts te rijden met in acht houden van de afstand op de voorganger. Doordat de snelheid van 80 naar 100 wijzigt mag de berijder van de V40 toch prima iets harder gaan rijden. Die vrachtwagen moet de snelheid mijn inziens ook aanpassen aan zijn voorgangers. Het moet niet zo zijn dat de maximumsnelheid van die truck bepalend is voor de snelheid van de voorganger.

oplinksendoor april 16, 2018 om 12:18 # | Report | Reply

Ik vind dat mensen die blind op hulpmiddelen vertrouwen het rijbewijs moeten inleveren. Vrachtwagen pesten zonder het te beseffen….. Dan ben je je niet bewust van je omgeving.
Maar goed het betreffende bedrijf is op de hoogte dat deze beelden publiek zijn gemaakt dus er zal een leuk proces aankomen voor je….

sportevo april 16, 2018 om 12:18 # | Report | Reply

Ik heb altijd geleerd dat je niet mag versnellen als je wordt ingehaald.

Ik kwam een keer tijdens het lessen van een drempel af die gewoon erg hoog was waardoor je nogal moest afremmen. Toen ik eraf kwam reed ik misschien 30 en wilde ik weer versnellen naar 80 maar omdat ik meteen door een auto werd ingehaald moest ik wachten met accelereren totdat die inhaalmanoeuvre voorbij was.

Overigens is niets zo irritant als op de (snel)weg een auto in te halen die (te) langzaam rijdt en die dan vervolgens harder gaat rijden en naast je blijft hangen of weer voor je gaat rijden. Neemt niet weg dat iemand bewust aanrijden ook gewoonweg niet kan.

chrism april 16, 2018 om 12:28 # | Report | Reply

Typisch geval van ACC. Ik heb dit ook ooit met een bus gehad. Met de ACC aan reed ik rustig achter een voorganger met 100. De bus begon in te halen met 110, waarna mijn voorganger steeds harder ging rijden tot 120 en dus ik ook automatisch. Omdat de bus al naast me zat, raakte de chauffeur flink geïrriteerd hierdoor. Sindsdien kijk ik wel uit met het gebruik van de ACC. Echter bij volledig autonoom rijden, zal dit schering en inslag zijn.

joostie april 16, 2018 om 12:33 # | Report | Reply

Best knap dat je linkerbuitenspiegel nog heel is!

toyotavenray april 16, 2018 om 12:36 # | Report | Reply

Kansloze vrachtwagen chauffeur. Meteen rijbewijs afnemen en paar weken rijverbod geven.

jessepinkman april 16, 2018 om 12:39 # | Report | Reply

@toyotavenray: een rijverbod van een aantal jaren en een celstraf wegens poging tot doodslag is meer op zijn plaats. Op doodslag staat 15 jaar celstraf, op een poging tot doodslag 2/3. Een welwillende OVJ zou hier voor voorwaardelijke opzet kunnen pleiten.

boomhauwer april 16, 2018 om 15:10 # | Report | Reply

@jessepinkman: gelukkig werk je niet voor justitie.

eirmakk april 16, 2018 om 12:41 # | Report | Reply

Alsof die vrachtwagen met 10 kilometer per uur sneller zal zijn op zijn bestemming. Ik zie ze dan ook heel vaak elkaar inhalen met een verschil van 5km/h. Die vrachtwagens moeten lekker allemaal op de baan blijven en verbieden om in te halen.

mashell april 16, 2018 om 12:41 # | Report | Reply

Mag dit nog een beroepschauffeur heten?

bmwfreak038 april 16, 2018 om 12:52 # | Report | Reply

@mashell: precies van de weg halen als je je massa als moordwapen gebruikt, vergeet niet dat hij een straf door een rechter opgelegd kan krijgen.

porsche928 april 16, 2018 om 12:50 # | Report | Reply

Duidelijke fout van de vrachtwagenchauffeur, ik hoop dat hij zijn rijbewijjs een jaartje aan de wilgen mag hangen.

VeniVidiVici april 16, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

1 voordeel… het is maar een leasebak haha

bmwfreak038 april 16, 2018 om 12:54 # | Report | Reply

Als het waar is wat joost zegt is het helemaal de fout van de vrachtwagen(chauffeur). En moeten dus veel AB lezers nodig naar specsavers.

jelle166 april 16, 2018 om 13:02 # | Report | Reply

Ik ben ook beroepschauffeur en snap volkomen de irritatie van de chauffeur. Om vervolgens iemand aan te rijden is natuurlijk fout.

johnwaters april 16, 2018 om 13:21 # | Report | Reply

Versnellen als je ingehaald worden is het verkeer hinderen, de trucker zijn irritatie is te begrijpen…zijn reactie is crimineel.

20klepper april 16, 2018 om 13:25 # | Report | Reply

Laten we voorop stellen dat de chauffeur iets doet wat totaal onnodig is en gevaarlijk. Echter rijdt de bestuurder wel als een slome zoutzak onder de gemiddelde snelheid van de andere weggebruikers, en meer alsof die alleen op de wereld is. Totaal niet anticiperen op de vrachtwagen en/of rekening houden met zijn snelheid. Als de bestuurder van de auto gewoon iets gas had bij gegeven en niet klakkeloos denken dat ACC alles wel regelt dan was er niks aan de hand… maar ja dat is altijd achteraf 😉

torsen april 16, 2018 om 13:50 # | Report | Reply

@20klepper: dat valt toch best mee?
80 op de teller in 80 zone. Trucker probeert ‘m daar in te halen.

Ik heb regelmatig een 80 weg te pakken waar mensen 60 rijden omdat het niet duidelijk aangegeven is. Dat is irritant.
Als je je al gaat irriteren als mensen de toegestane snelheid rijden ben je toch echt zelf fout bezig.

tge1 april 16, 2018 om 13:26 # | Report | Reply

Ik maak zulk soort rare dingen nooit mee… Misschien heb ik leren anticiperen en maak ik me niet afhankelijk van allerlei “hulp”middeltjes in de auto als adaptieve cruisecontrol. Ik heb eens proefgereden in een auto met dat geintje aan boord. Na welgeteld één drastisch remactie van die auto ging die troep meteen uit.

Onehp april 16, 2018 om 13:28 # | Report | Reply

Ja beetje irritant als iemand in de mentale weg gaat rijden omdat ie denkt te mogen versnellen enkel omdat de limiet omhoog gaat. Frustrerend dat je zelf niet even op de gas kan, iets waar onze dashcammer zich niet bewust is.

De reactie is echter totaal overdreven uiteraard. Gelukkig enkel blikschade, had veel erger kunnen zijn door de impact of schade aan stuurinrichting/banden en indien bij die afrit toevallig wat meer obstakels aanwezig waren…

roadster1976 april 16, 2018 om 13:30 # | Report | Reply

Je had nu een langere pik en de volgende keer is het met het invoegen…. beetje meeveren allemaal maakt het leven stuk makkelijker…

3246cm252kw april 16, 2018 om 13:38 # | Report | Reply

Je kan ook wel lekker rijden als je hem na de aanrijding er weer tegen aan stuurt Haha… ja genoeg zieltjes op de weg….

technofreak april 16, 2018 om 13:45 # | Report | Reply

1) recht hebben is wat anders dan recht opeisen

2) recht hebben is wat anders dan recht krijgen

3) Je rijstijl lijkt 200% op truckertje pesten. Gas geven als ie inhaalt, remmen als ie achter je zit. Als je dit bij mij deed stonden we nu ook te discussieren op de vluchtstrook, met een agent en artikel 5 erbij.

4) zou dit ooit bij de rechter komen kan de trucker aanvoeren dat hij ne verkeerd had ingeschat. Hij dacht dat je afremde voor de afrit, maar je zat helaas in z’n dode hoek te langzaam te rijden. (artikel 5)

Je hebt je gewoon als een klootzak gedragen en een ander ermee boosgemaakt. ACC is een hulpje, het vervangt niet jouw intelligentie. Als je te lui bent om zelf te rijden, zou je je rijbewijs moeten inleveren en wachten op autonoom rijden.

w0o0dy april 16, 2018 om 13:50 # | Report | Reply

@technofreak: kennelijk ben jij net zo leip als die vrachtwagen chauffeur… Tip, ga opeens onbewoond eiland wonen. Heb je altijd gelijk.

technofreak april 16, 2018 om 15:03 # | Report | Reply

@w0o0dy: je bent zelf onderdeel van het probleem: totaal niet in staat om je te verplaatsen in een ander, fouten van een ander staat minstens de doodstraf op, maar fouten van jezelf moeten kunnen.

Joost heeft alleen aan zichzelf en aan zijn “recht” gedacht. Andere weggebruikers moeten maar begrip hebben voor zijn ACC speeltje. Dat 90% van het verkeer niet pseudo-autonoom rijdt zal ‘m worst wezen.

Joost is zo iemand die een fietser van z’n fiets rijdt als deze door rood rijdt, want z’n ACC heeft het recht om pseudo-autonoom door groen te rijden. Ikke ikke en de rest kan stikke…

w0o0dy april 16, 2018 om 15:39 # | Report | Reply

@technofreak: 1) je kent mij niet (en dat lijkt mij prima) 2) ik rij al 20 jaar 1,5 tot 2 x zoveel als de gemiddelde chauffeur en dat zonder noemenswaardige schade, weinig bonnen maar wel sneller dan gemiddeld.
Ik hoef zelden hard te remmen om een ongeval door andermans fout te voorkomen en anderen hoeven zo goed als nooit mijn fout op te lossen.

Dus durf ik te stellen dat mijn rijkunst en mentaliteit positief afsteekt ten opzichte van wat ik verwacht op basis van de onzin die jij hier neer durft te tikken.

technofreak april 16, 2018 om 15:57 # | Report | Reply

@w0o0dy:
“Dus durf ik te stellen dat mijn rijkunst en mentaliteit positief afsteekt ten opzichte van wat ik verwacht op basis van de onzin die jij hier neer durft te tikken”

Je bent een grappig kereltje! Hahahaha!!!

Echt het schoolvoorbeeld van een egoïstische loser.

Je verwijt anderen “aannames over jouw persoon” en komt dan met een hele rits aannames over de persoon. Meteen op de man ipv op de inhoud en lekker driftig. Mensen die zo reageren op een gesprek doen dat op de weg meestal ook.

Gefeliciteerd dat in die 20 jaar nog niemand je op de vluchtstrook heeft gedwongen, eigen rechtertje.

Ik blijf er bij dat je niet kunt rijden als je niet persoonlijk ingrijpt op je ACC en dat deze trucker het bloed onder de nagels vandaan is gehaald.

w0o0dy april 16, 2018 om 23:50 # | Report | Reply

@technofreak: je bent een bijzonder geval.

Ik eigen rechtertje spelen? Waar baseer je dat op? Mag ik even verwijzen naar punt 3 en de laatste alinea van je aanval op Joost?

Jij bent het die eigen rechtertje zou spelen. Jij bent het die Joost de term klootzak toevoegt.. dus lijkt me de conclusie terecht dat Jij de driftige dwaas bent en niet ik.

En als iemand je daar op wijst is diegene een egoïstische loser?

Jij hebt echt behoorlijke problemen als ik dit zo lees.

En een gouden regel is dat degene die gaat schelden altijd de discussie heeft verloren. De mazzel.

rhellema april 16, 2018 om 16:10 # | Report | Reply

@w0o0dy: ik wil je met je meer dan arrogante houding wel een keer bij me in de lesauto hebben, reken maar dat ik je flink zal laten zweten en reken maar dat je fouten zal maken waarvan je nooit gedacht had dat je ze maakt.

w0o0dy april 17, 2018 om 00:02 # | Report | Reply

@rhellema: Dat heeft niets met arrogantie te maken dat gaat over verkeersinzicht en een basis houding dat de veiligheid van anderen en die van jezelf zo belangrijk zijn dat ik mezelf ertoe verplicht rekening te houden met de kans op fouten bij anderen. Ja ik breek behoorlijk wat regels uit het boekje. Dus zou ik zomaar slagen voor t examen? Waarschijnlijk niet.

Desondanks weet ik zeker dat ik beter in staat ben om veilig door druk verkeer te komen dan vrijwel iedereen die net zijn roze papiertje heeft gekregen.

Ik snap dat je Joost probeert duidelijk te maken dat hij met zijn (binnen de regels) gedrag bloedirritant kan zijn en daarmee zo’n psychopaat van een chauffeur uit de kast kan hebben gelokt. Maar dat is niet terecht. Niemand die zo over de grenzen gaat en de beheersing verliest in het verkeer hoort daar thuis.
Er gebeuren nog wel gekkere dingen dan wat Joost doet… Hoe gaat zo’n mafklapper daarop reageren dan?

Als iemand hem als een kip zonder kop afsnijdt dan rijdt ie zo iemand maar dood of zo?

Bijzonder dat we dit soort figuren gewoon een rijbewijs hebben gegeven. Ze zijn mentaal nog niet eens geschikt om een brommobiel te besturen.

w0ut april 16, 2018 om 14:30 # | Report | Reply

De vrachtwagen chauffeur is een debiel. Maar jij gaat zelf ook niet vrijuit. Er is nog iets als gezond verstand i.p.v. blindelings je gelijk te verhalen op technologie en (verkeers)regeltjes.

Niet willen inzien dat de (automatische) remacties van je wagen anders geinterpreteerd kunnen worden, bevestigd bij mij alleen maar jou zoektocht naar het grote gelijk.

Als er een 10-tonner in mijn gat hangt ben ik weg. Zelfs al moet ik daar verkeersregels voor overtreden.

dikkeaap april 16, 2018 om 15:11 # | Report | Reply

Eenzijdig geflimd dus de titel slaat nergens op. En het verhaal ook niet. Clickbait.

Beiden zijn pannenkoeken.

Succes met jullie leven verder.

camber24 april 16, 2018 om 15:35 # | Report | Reply

Bestuurder van de auto gebruikt zn sproeiers terwijl de vrachtauto pal achter hem rijdt. Daarnaast; lees de comments hierboven nog eens. En probeer, los van die absurde actie aan het eind van de vrachtwagenchauffeur, eens te verplaatsen in hoe je gedragingen overkomen op een ander. In dit geval de vrachtwagenchauffeur. Hou gewoon wat rekening met elkaar. Zoals @e34m5touring al zegt, je had dit makkelijk kunnen voorkomen.

Vergeet ook niet, jij kan je pedaal/ACC makkelijk aantikken en je zit weer op snelheid. De vrachtwagen niet. Help elkaar dan een beetje, ipv je als een kind te gedragen, en vervolgens ook nog eens op internet je gelijk proberen te halen.

PS Ik ben ook een ACC gebruiker. En fan. Maar de rest van het verkeer niet. Kan zich ook kapot ergeren aan je continu brandende remlichten bij langzaamrijdend verkeer. Hou die ook in je achterhoofd, ze zullen je nog vaak rechts inhalen/snijden/et cetera.

Succes verder.

joostv1981 april 16, 2018 om 15:48 # | Report | Reply

@camber24: ow ik probeer helemaal niet mijn gelijk te krijgen. Voor wie dan? Voor jou? Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat het irritant overkomt maar dan tel je tot 10 en denk je: weer zo’n lijp. Doe ik ook en is beter voor je hart.

Voor mij is dit een sociaal experiment, je weet dat je altijd een bak met stront over je heen krijgt als je materiaal post. Ik had het ook niet anders verwacht en had het niet hoeven te posten. Maar waar het mij om gaat is dat deze chauffeur van mij de kans krijgt om zijn excuses aan te bieden, dan zal ik ook mijn excuses aanbieden voor mijn ‘gas bijgeven’ wat ik niet bewust deed.

Kortom: het is geupload niet om mijn gelijk te krijgen, wel om de absurdheid van wraakacties aan te tonen. En wraakacties horen niet in het verkeer

dikkeaap april 16, 2018 om 17:23 # | Report | Reply

@joostv1981: ‘Maar waar het mij om gaat is dat deze chauffeur van mij de kans krijgt om zijn excuses aan te bieden, dan zal ik ook mijn excuses aanbieden voor mijn ‘gas bijgeven’ wat ik niet bewust deed.’

Wat goed dat je hem de kans geeft om zijn excuses aan te bieden!
Aah, vandaar dat je hem ook nog op Dumpert hebt gezet natuurlijk.

Man man man. Geloof je het zelf?

Je lult uit je nek.

healey april 16, 2018 om 18:59 # | Report | Reply

@dikkeaap: Voor dit soort acties van de vrachtwagen chauffeur is geen excuus denkbaar, aan de schandpaal er mee dus.

dikkeaap april 17, 2018 om 00:52 # | Report | Reply

@healey: daarom zijn het allebei ook mongolen.
Zeker moraal riddertje Joost

dracae april 16, 2018 om 23:59 # | Report | Reply

@dikkeaap: Joost heeft de chauffeur anoniem gemaakt. Dat bewijst dus dat jij uit je nek kletst.

Als hij echt vervelend had willen doen dan stond die idioot hier nu pontificaal in beeld!

dikkeaap april 17, 2018 om 00:58 # | Report | Reply

@dracae: dus wat is het punt dat ‘ie nu wil maken dan?

Dat hij rijdt als een ANWB bejaarde?

Daar is hij dan goed in geslaagd. Zo te horen ook jouw rij-stijl.

dracae april 17, 2018 om 19:52 # | Report | Reply

@dikkeaap: Zo te horen ook mijn rijstijl?

Joh.. wat vervelend .. nu heb je me te pakken…
Ik voel me aangesproken en daarom heb jij dus nu ineens helemaal gelijk.


Nu blij?

rhellema april 16, 2018 om 17:34 # | Report | Reply

@joostv1981: met alle respect maar ik begin een beetje het vermoeden te krijgen dat je nogal geschrokken bent van de reacties die je krijgt maar welke je eigenlijk niet verwacht hebt. Om die reden wil je het nu doen voorkomen als een sociaal experiment maar dat doe je volgens mij om je eigen fout niet toe te hoeven geven. Wat die chauffeur namelijk heeft gedaan is ronduit bizar maar we mogen hier toch wel degelijk de conclusie trekken dat jij ook niet geheel vrijuit gaat.

dracae april 17, 2018 om 00:06 # | Report | Reply

@rhellema: Uw reactie en vele andere hier laten dus zien wat wat mij betreft één van de grootste problemen van nu is: ‘false equivalence’. De theorie / houding dat iedere fout gelijk is en dat de ene ( piepkleine) fout de andere (enorme) fout rechtvaardigt.

Ik heb wel gezien dat u ergens in een van uw eerste berichten even meld dat u natuurlijk de trucker fout vind..maar daarna volgen er talloze andere die hem feitelijk verdedigen door Joost aan te vallen.

Dat is de definitie van deze valse equivalentie.

Dit zien we overal tegenwoordig, in de media, de politiek, internationaal en het komt de grootste schoften onder ons erg goed uit!

lekkaah april 16, 2018 om 15:43 # | Report | Reply

Autonoom rijden is de toekomst, zie ik.

ponnie april 16, 2018 om 15:58 # | Report | Reply

Dat lijkt me gewoon een aangifte poging tot doodslag.
Probeer die pauperchauffeur maar zo lang mogelijk achter de tralies te krijgen, of anders op z’n minst achter het stuur weg.

In de vs is dit gewoon life without parole, dus in nederland toch minimaal 40 uur schoffelen en een rijontzegging.

taxitom2 april 16, 2018 om 16:02 # | Report | Reply

Ik neem aan dat mijnheer de vrachtwagenchauffeur de komende tijd bij moeders thuis zit? Dit soort randdebielen horen niet op de openbare weg thuis….

DJC528ia april 16, 2018 om 16:22 # | Report | Reply

Moraal van het verhaal……..

Hou je aan de advies snelheid, ook al is het maar advies als je langzamer rijd, ook al is het maar 77 krijg je lastige situaties. En blijkbaar kunnen beide bestuurders niet met een lastige situatie omgaan en de vrachtwagen bestuurder in het bijzonder. En ja Volvo rijder, ook jij had dit kunnen voorkomen ja 🙂

probono april 16, 2018 om 16:46 # | Report | Reply

Als Joost dodelijk verongelukt was door deze, in mijn ogen, aanslag, mag ik hopen dat de reacties genuanceerder zouden uitpakken. wraakacties als deze met een vrachtwagen zijn te triest voot woorden. Helaas zie ik het vaker gebeuren. Zo’n kansloze debiel zou wat mij betreft z’n baan mogen verliezen en in z’n nieuwe vrije tijd de kinderen van overleden slachtoffers in gelijkaardige situaties onder ogen moeten komen.
Maar Joost, probeer ellende te voorkomen door de wijzere van de 2 te zijn. Je voelt het risico door het kleven vast zelf ook, anticipeer erop en wegwezen. Nu is het slechts blikschade maar fysieke schade los je niet op met excuses achteraf van zo een idioot.

rhellema april 16, 2018 om 16:50 # | Report | Reply

@probono: is er hier iemand die de vrachtwagenchauffeur gelijk geeft dan?

probono april 16, 2018 om 17:37 # | Report | Reply

@rhellema: is hier iemand die een ongenuanceerde mening gaf?

henrie april 16, 2018 om 22:36 # | Report | Reply

@rhellema: Ja. Lees de reacties van technofreak er maar eens op na…

henrie april 16, 2018 om 22:42 # | Report | Reply

@rhellema: En nog eentje: Bimmert hieronder vindt het ook de normaalste zaak van de wereld…

probono april 17, 2018 om 08:18 # | Report | Reply

@henrie: precies wat ik in mijn 1e comment zeg dus! ik reageerde op Hellema z’n verkeerde conclusie

dracae april 17, 2018 om 00:10 # | Report | Reply

@rhellema: Ik wil niet vervelend doen.. maar ja, onder anderen u zelf doet dit. Niet letterlijk, want u zegt wel degelijk dat de chauffeur fout zat.. maar door vooral de hele tijd te hameren op de (zogenaamde) fouten van Joost bent u feitelijk de andere partij aan het schoon praten.
Misschien niet bewust, maar dat is wel het gevolg.

rhellema april 17, 2018 om 07:27 # | Report | Reply

@dracae: de reden dat ik Joost aanval is dat hij er van overtuigt is dat hij niets fout heeft gedaan. Ook hij heeft fouten gemaakt maar wil dit niet inzien en verder verdedig ik nergens de chauffeur want die mag dit gedrag nooit vertonen.

dracae april 17, 2018 om 19:56 # | Report | Reply

@rhellema: Zoals ik al zei: misschien niet bewust..
Ik zag net dat ik meerdere keren op u gereageerd heb. Dat was ook niet bewust.. Het zal het type reactie zijn dat mij aanspreekt.
Toch kan dat betekenen dat het lijkt alsof ik specifiek u aanval, terwijl dat dus niet de bedoeling is.

numpty april 16, 2018 om 17:33 # | Report | Reply

Joost, succes met de afhandeling.
Ik ben normaal redelijk pro-beroepschauffeur, maar in dit geval is er (zelfs bij mij) geen enkele twijfel. De enige ‘randdebiel’ is deze Scania chauffeur. Op z’n minst z’n groot-rijbewijs afpakken en zorgen dat hij nooit en te nimmer meer een auto zwaarder dan 2 ton mag besturen. Als je jezelf op deze manier zó oppermachtig voelt achter het stuur van een vrachtwagen dat je deze als ‘wapen’ gebruikt om je frustraties te botvieren, ben je een groot rijbewijs én een chauffeursdiploma niet waard. Dan ben je werkelijk een schande voor je beroepstak ! Gelukkig had je de CAM.

dikkeaap april 17, 2018 om 02:59 # | Report | Reply

@numpty: iedereen is redelijk pro chauffeur op autoblog. Dat weet je toch wel?!

desjonnies april 16, 2018 om 17:55 # | Report | Reply

Ik bemoei me er er niet mee met al die kenners hier.
Maar 38 ton als moordwapen gebruiken, dan ben je wel een poffertjes pan !
En ik zou dit zeker bij Neele Vat aanhangig maken.
Want voor hetzelfde geld had Joostie in een Daihatsu Cuore gezeten of een 2CV 6

frankieturbo april 16, 2018 om 18:34 # | Report | Reply

je bent een irritant ventje joost
weet je wat irritant is.. 5/6/7/800km per dag continu moeten remmen en optrekken voor mensen die ver onder de snelheids limiet rijden, fijn dat jij acc hebt op je leasebak, maar niet alle vrachtwagens hebben dat, wat ze wel hebben is een computer die de rijstijl van de chauffeur bij houdt en hem beloond met punten als hij zo min mogelijk remt, en dat moet hij achter jou om de 5 sec, dat rapport komt bij zijn baas terecht die hem op het matje roept vanwege zijn verbruiks cijfers… maar zelfs als dit niet zo is zit hij de gods ganse dag op alle pendalen te drukken door mensen zoals jij, maar ik zal het even uitleggen:

als je 80 mag rij je 80, word je ingehaald door iemannd die wel harder durft ga je geen gas bij geven, dat is gewoon niet netjes, je laat je inhalen en daarna haal je hem gewoon weer in om irritatie te voorkomen,
mag je 100 dan rij je 100, om de vrachtwagens niet onnodig lastig te vallen met het eerder genoemde feit
ookal heb je het recht langzamer te rijden wil dit niet zeggen dat dat de veiligheid (om meerdere redenen) tegoed doet, dus doe het gewoon niet, en dan komt er ook nog eens bij dat ondanks dat jij absoluut geen haast hebt die vrachtwagen nog steeds onder tijds druk rijd, heb een klein beetje begrip daarvoor en denk niet alleen aan jezelf

en ga vooral niet steeds van snelheid wisselen, dit is voor iedereen irritant en veroorzaakt files en ongelukken, maar daar merk jij niets van want dat gebeurd dan achter je

desjonnies april 16, 2018 om 21:25 # | Report | Reply

@frankieturbo:
Dank u.
Verander uw naam in Got de alwetende aub.

anilv26 april 17, 2018 om 01:03 # | Report | Reply

@frankieturbo: Tot je zelf een keer van de weg word geramd.

hahaha april 17, 2018 om 20:38 # | Report | Reply

@frankieturbo: Hier nog zo’n gefrustreerd chauffeurtje.

healey april 16, 2018 om 18:44 # | Report | Reply

Ik heb het zelf ook een keer gehad dat een beroep “chauffeur” achterlijk begon te doen toen ik op de distronic reed. Hij nam steeds afstand en gaf vervolgens gas om vlak achter me, maar dan ook vlak achter me boven op de rem te gaan staan.

Wat ik overigens nooit doe is versnellen wanneer een vrachtauto aan het inhalen is. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

Overigens vind ik dat dat je je goed rustig heb gehouden. Ik denk dat ik ietwat destructiever had gereageerd. De politie is ook weer een slappe hap, zoals gewoonlijk in dit soort situaties.

bimmert april 16, 2018 om 19:56 # | Report | Reply

En hem er dan voor de views nog even opzettelijk tegen aan parkeren in je spolvo.
Ik geef de truckert groot gelijk, Joost je ben gewoon een irritante eikel op de weg en waarschijnlijk ook in real life, succes met je leven en fap ze met alle reacties die je op je dashcamfilmpjes krijgt.

amersfoorter april 16, 2018 om 20:00 # | Report | Reply

Wat die trucker deed keur ik niet goed maar het theoretische weggedrag van ts ook niet. Tuurlijk houdt hij zich aan de snelheid maar creëert een heel onduidelijke situatie met de ACC als excuus. Tijdens inhaalactie versnellen, dan weer terug naar 80. Wat moet die trucker denken dan?

steventure april 16, 2018 om 22:20 # | Report | Reply

Met je personenauto gasgeven als je ingehaald wordt of gas loslaten als je net ingehaald hebt is beide heel vervelend voor vrachtauto’s en auto’s met aanhanger. Zij rijden meestal op cruisecontrol en zitten dan ook vaak tegen hun snelheidsbegrenzer aan. Als je op cruisecontrol rijdt met een constante snelheid (ik ex vrachtwagenchauffeur, rij nog vaak met auto met aanhanger op cruisecontrol) dan kom je er vaak pas achter hoe automobilisten vaak gedachteloos met hun gaspedaal zitten te melken. Allemaal prima maar als je gas gaat geven als je ingehaald wordt ben je echt niet leuk bezig, vergelijkbaar met het nog ff remmen op het laatste moment voor een flitspaal. Aan de andere kant verpesten chauffeurs het ook gewoon voor zichzelf door te bumperkleven en langzaam in te halen. Het niveau van chauffeurs is omlaag aan het gaan, het niveau van automobilisten is altijd al laag geweest.. 😉

klaus april 16, 2018 om 22:29 # | Report | Reply

Ik vraag me af of deze aanrijding niet te voorkomen was geweest. Ik zie iemand die precies 80 wil gaan rijden, (dat is volgens mij 77 geijkt) en als ie ingehaald wordt ineens gas bij geeft. En als de trucker zijn inhaalactie afbreekt, gaat ie ineens weer van het gas af. Het lijkt er op dat meneer wil bepalen dat het overige verkeer zich aan hem aanpast. Is dan verbaasd dat de trucker bij 77 ineens op zijn bumper zit. Dat getuigt van bijzonder weinig verkeersinzicht tov het overige verkeer. Zit een beetje te spelen met de ACC, die een wel erg ruime afstand tot zijn voorligger aanhoudt. Ik denk dat ie ook wel even met zijn remlichtjes heeft gespeeld. Of heel even het knipperlicht naar rechts heeft aangedaan. Wellicht dat meneer trucker dacht dat ie de afrit al had genomen toen hij weer naar rechts ging? En dan nog zelf niet proberen een aanrijding te voorkomen.

siemi april 16, 2018 om 22:43 # | Report | Reply

Dit is iets waar ik ook best wel eens tegen aan lopen met acc. Anderen zien de afstand een denken dat ik degene ben die ze ophoud ipv degene voor me. En inderdaad dit soort acties waarbij de acc een en ander keurig regelt, maar anderen het gevoel krijgt dat je ze pest en dus op je reageren.

dracae april 17, 2018 om 00:14 # | Report | Reply

@siemi: Dat is dus omdat heel veel mensen, misschien de meeste wel, zich dus niet op dezelfde manier strikt aan de regels houden als een computer. Ik ook niet.

Dat belooft nog wat voor de toekomst met ‘autonoom rijden’.

anilv26 april 17, 2018 om 01:02 # | Report | Reply

De chauffeur is simpelweg nu de beelden bekend zijn en gecombineerd met het schadeformulier toch gewoon zwaar de sjaak?

stefke april 17, 2018 om 11:01 # | Report | Reply

wat bezielt die man? Waroom doe je dat? Hoe denk je hier weg mee kunnen en je werk/leven op de schop zetten als je misschien zel je rijbewijs verlist en naar de gevangenis moet? Die chauffeur is niet verzekeerd voor die schadde. Waarschijnlijk de verzekeringen zullen het betalen en maar op de chauffeur verhalen.

Personelijk ik vind dat vrachtwagens überhaupt niet mogen inhalen, zekere een 2 baan. Hun winst is nihil en ze pesten iedereen. Heb een regelmatig traject van 130 km waar je tussen 5 à 8 keer 80 moet rijden door die chauffeurs, en het maar duren…

zjos april 17, 2018 om 21:22 # | Report | Reply

Heel eenvoudig. Als iemand tegen mij zegt dat ie me van de weg wilde rammen met zijn truck zorg ik ervoor dat ze hem van het asfalt kunnen krabben.

mbpeter april 17, 2018 om 21:49 # | Report | Reply

Keur zijn actie niet goed maar je vroeg er wel om met jouw rijstijl!

arashrsf april 17, 2018 om 23:38 # | Report | Reply

ik ben wel benieuwd hoe ACC zich aanpast naar lagere ingestelde snelheid, in de meeste autos als je zelf CC bijvoorbeeld van 100 naar 80 afstelt, gaat ie remmen en gaan de remlichten ook branden.
ik heb met mijn eigen auto als ik bijvoorbeeld CC van 100 naar 90 of 80 met een grote klik (grote klik is 10kmh omhoog of omlaag, korte klik is 1kmh omhoog of omlaag), de auto echt in de remmen gaat.
Als dit bij jouw auto ook zo is kan ik me ergens voorstellen dat een bestuurder achter jou het mogelijk als pesterij opvat als hij remlichten aan ziet gaan….

maarrrrr zelfs dan doet het zijn actie niet goedpraten

arashrsf april 17, 2018 om 23:43 # | Report | Reply

oja ik rijd wekelijks daar op de n3

vanaf 23 seconden gaat het stukje weg met een helling naar beneden, chauffeurs maken daar altijd gebruik van en dat zie je ook in tunnels dat ze dan boven hun max of begrenser qua snelheid komen. vanaf 45 seconden loopt de weg weer helling omhoog en dan verliest de chauffeur net als in tunnels zijn snelheid en mogelijk zelfs onder zijn max/begrensde snelheid…

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.