carsbycasper Foto van de maand : BMW 635i

Video: Max en Daniel crashen in Bakoe!

jaapiyo Gepost op 29-04-2018 om 15:42 9.735 views | 51 reacties

KABLALADNJADNJKANDBAM!

Land: Azerbeidzjan

51 Reacties:

SpiderIV april 29, 2018 om 15:49 # | Report | Reply

Ach gevolg is een Alfa (159?) op plaats 7

kle500 april 29, 2018 om 15:49 # | Report | Reply

Ik zeg dit keer Ricc. te enthousiast…

dashter april 29, 2018 om 15:55 # | Report | Reply

@kle500: Maybe, maar dan nog mag je niet van lijn veranderen tijdens aanremmen.

gjvp april 29, 2018 om 16:51 # | Report | Reply

@dashter: wel waar! Die regel is aangepast wederom. En dat deed hij niet eens. Je kijkt zeker ook een zondag en wilt even je stem laten horen he

gefe april 29, 2018 om 17:03 # | Report | Reply

@gjvp: 1x ja.. niet 2x

maarten020 april 29, 2018 om 15:56 # | Report | Reply

Wat een ongelofelijke l#l is die Max toch ook…man man man…het is nu wel duidelijk dat dit kind nog heeeeeel veel moet leren…

jannemaneke april 29, 2018 om 15:59 # | Report | Reply

100% Verstappen zijn domme schuld

biohazardracer april 29, 2018 om 16:05 # | Report | Reply

@jannemaneke: en waarom dan wel meneer de analist?

vincent1984 april 29, 2018 om 16:10 # | Report | Reply

@biohazardracer: omdat hij 2 keer van lijn veranderd tijdens het remmen. De Max-regel en dat mag niet.

biohazardracer april 29, 2018 om 16:25 # | Report | Reply

@vincent1984: als je goed had gekeken was dat net voor dat ie begon met remmen

vincent1984 april 29, 2018 om 16:27 # | Report | Reply

@biohazardracer: dat zie ik nu ook. En de regel is er blijkbaar ook niet meer. Dus lastig verhaal. Wel erg jammer, maar het zat er wel een beetje aan te komen. Verder top race!!!

gjvp april 29, 2018 om 16:52 # | Report | Reply

@vincent1984: die is afgeschaft! Zitten hier wel kenners?

wif1 april 29, 2018 om 17:06 # | Report | Reply

@gjvp: Jawel, maar die kenners laten de peuters die hier ook aanwezig zijn eerst even lekker hun gang gaan. Die posten reacties waarin ze regels aanhalen die al niet meer bestaan en komen met
kinderlijke argumenten om de boel even lekker op te naaien.

vincent1984 april 29, 2018 om 17:16 # | Report | Reply

@wif1: rustig maar hoor, kenners kunnen zich ook vergissen. Kijk langer F1 dan de meeste hier.

alcantara april 29, 2018 om 20:12 # | Report | Reply

@vincent1984: Als je een kenner bent dan kon je ook wel zien dat de honingdas er veel te dicht op zat.
Dat is vragen om ongelukken.

elemento april 29, 2018 om 16:22 # | Report | Reply

@biohazardracer: omdat Daniel hard aam komt en max hem.wil blokkeren.. Bij andere partij begrijp ik. Maar je teammaat ?

biohazardracer april 29, 2018 om 16:26 # | Report | Reply

@elemento: ja niet handig maar als je als team de vrijheid van racen geeft mag dit ook gewoon. Bad Luck dat het nu verkeerd afloopt

Jochempie april 29, 2018 om 15:59 # | Report | Reply

Allebei niet zo slim. Daniel kwam te hard aanzetten en Max verschoof een beetje van rechts naar links under braking. Maar goed, het heeft wel spektakel opgeleverd en dat was genieten!

LaLancia april 29, 2018 om 16:02 # | Report | Reply

En weer ontglipt Vettel de zege door domme acties van RB.

biohazardracer april 29, 2018 om 16:06 # | Report | Reply

@lalancia: 😂😂😂 volgens mij verremde hij zichzelf gewoon en heeft dat niks met RB te maken hater

Jochempie april 29, 2018 om 16:11 # | Report | Reply

@LaLancia: Heb je wel gekeken? Je bent zelf verantwoordelijk hoe je uit de yellow flag komt, niet degene die de YF veroorzaakt, calimero.

ikleesookoverautos april 29, 2018 om 16:03 # | Report | Reply

Dit is toch wel Daniel’s fout.

maarten020 april 29, 2018 om 16:06 # | Report | Reply

@ikleesookoverautos: hoe dan? Max gaat 2x van zijn lijn af bij de bocht. Wat een pannenkoek en nu benadeeld hij ook zijn teamgenoot

rollingstoned april 29, 2018 om 16:06 # | Report | Reply

@ikleesookoverautos: dat lijkt mij ook in dit geval.

OverSoft april 30, 2018 om 07:48 # | Report | Reply

@ikleesookoverautos: Zonder de safety car en debris op de baan was Bottas fluitend naar de eerste plek gereden…

OverSoft april 30, 2018 om 07:48 # | Report | Reply

@oversoft: Oeps, onder de verkeerde reactie…

harrie april 29, 2018 om 16:10 # | Report | Reply

Lekker handig ook van de pitwall om Ricciardo nog ff op te jutten.

jonkerlan april 29, 2018 om 17:03 # | Report | Reply

@harrie: inderdaad, ik denk ook dat het slim zou zijn als redbull ze niet meer laat ‘racen’

drdrift april 29, 2018 om 16:10 # | Report | Reply

2x van lijn wisselen in aanremzone. Genoten van Hamilton en Perez. En Max, ach ja vermakelijke TV, het is niet de vraag of er iets fout gaat, maar meer in welke ronde.

aapuitdemouw april 29, 2018 om 16:11 # | Report | Reply

Ricciardos fout. En de inhaal actie van Ric op Max voor de pitstops was pas moving under breaking. Veel gevaarlijker dan wat Max hier deed. Max hield hier af en ging terug naar zijn lijn. Dat mag gewoon. Ric neemt een veel te late beslissing en wil eenzelfde actie doen alsop Bottas vorige race. Alleen Connelly is de steward dus het zal wel weer zo gedraaid gaan worden dat het Max zijn schuld zou zijn.

Jochempie april 29, 2018 om 16:19 # | Report | Reply

@aapuitdemouw: Hoe Ricciardo de pitstraat in dook was ook onfortuinlijk. Ik weet niet of hij nou Stroll voorbij ging, maar die moest nog even flink naar rechts om de pitmuur te ontwijken. Niet heel chill. Maar ik vind dat beiden schuldig zijn. Ricciardo was te gretig in aanvallen, Max te gretig in verdedigen. Ricciardo was overigens niet sneller. Daar reden ze pas veel te kort voor op die set banden om dat vast te kunnen stellen.

desjonnies april 29, 2018 om 16:12 # | Report | Reply

Misschien zou je de debiel die deze ‘teamorders’ heeft gegeven verantwoordelijk kunnen houden, als doorsnee boerenlul kan ik me voorstellen dat Max’ koste wat koste zijn eerste punten voor het seizoen wilde binnenhalen en Ricciardo extra punten wilde scoren.
Daar hoef je m.i. geen groot schriftgeleerde voor te zijn.
Noch om te concluderen dat beide heren nul nakko nada punten hebben gescoord.

Henk_he april 29, 2018 om 16:56 # | Report | Reply

@desjonnies: euh, Max heeft al punten hoor. Niet veel (18), maar toch

pa045 april 29, 2018 om 16:16 # | Report | Reply

Iedereen die nu hier Max de schuld geeft, snapt er geen ene k.t van.
Gezien de reacties tegen Max hier die, schijnbaar, modern zijn, verwacht ik wel een paar van die reacties. Die kijken dus niet langer F1 als 3 jaar. En dat is echt max.

drdrift april 29, 2018 om 16:21 # | Report | Reply

@pa045: probeer objectief mee te praten, FIA regels zijn duidelijk.

pa045 april 29, 2018 om 16:39 # | Report | Reply

@drdrift: ja. Zeer duidelijk. Dus wat deed Max fout? Reed ietsjes naar rechts en voor rempunt nog minder naar links. Ric kwam veel te hard aan. Was gewoon te laat. Alles te verwijten aan Ric. En als je dat niet wilt zien, graag f je anti oranje bril afzetten..

Jochempie april 29, 2018 om 16:23 # | Report | Reply

@pa045: Doe maar niet zo wijs, want van zowel bijstanders als tegenstanders van Max kun je claimen dat ze pas drie jaar F1 kijken. Hij bewoog twee keer tijdens het remmen. Dat was fout. Ja, Ricciardo kwam er te hard op afstormen om nog fatsoenlijk af te kunnen remmen, maar Max was zeker geen lievertje in deze actie.

pa045 april 29, 2018 om 16:43 # | Report | Reply

@Jochempie: doe jij maar niet zo wijs en kijk eens goed. Max ging op t gas naar rechts. Vervolgens rustig naar links in renzone. Dus Ric fout.

iJoost april 29, 2018 om 16:17 # | Report | Reply

Remde Max eerder dan in de vorige rondes? En ‘moving under braking’?

Pas als de data bekend is, kan er iets over gezegd worden. Beide vragen ‘ja’, dan is het Max zijn fout. En anders die van Ricciardo.

aapuitdemouw april 29, 2018 om 16:28 # | Report | Reply

Hij remde niet tijdens zijn weg te naar zijn lijn. Anders was zijn LAC lamp eerder aan gegaan

kempenaer april 29, 2018 om 16:23 # | Report | Reply

Lekker voor de concurrenten deze kamikaze actie van red bull.

drdrift april 29, 2018 om 16:33 # | Report | Reply

Eigenlijk maakt het geen bal uit wie er schuld heeft: teamgenoten mogen elkaar er niet afrijden

c63s april 29, 2018 om 16:42 # | Report | Reply

Verdedigen doe je door slim een lijn te kiezen of op de manier als max daarvoor bij ricciardo deed in bocht 2.

Bij de crash was het een compleet ander verhaal. Precies wat max bij kimi deed op spa en opnieuw bij kimi deed in hongarije. De auto achter je komt duidelijk veel sneller aanrijden en verandert van 2 keer van richting om je voorbij te gaan. Wat max hier vervolgens doet is om gewoon met 320 km/h twee keer blind de auto ervoor te gooien. Compleet onacceptabel. Kimi zei al: dit gedrag kan ernstige crashes veroorzaken en hier heb je er dus een, die gelukkig alleen in materiële schade heeft geresulteerd. Maar dit gaat niet lang goed zo.

aapuitdemouw april 29, 2018 om 16:59 # | Report | Reply

@c63s: hij gaat terug naar zijn lijn. Remt niet eens een schakelt rustig terug. Ric is hier de kamikaze piloot net als vorige keer op Bottas. Alleen nu heeft ie pech dat er geen gat was

c63s april 29, 2018 om 17:47 # | Report | Reply

@aapuitdemouw: welke lijn bedoel je? Ricciardo nadert max, komt vlak achter hem uit de slipstream en kiest (zoals 3x daarvoor) de buitenkant waarop Max die lijn verdedigt door ook naar buiten te sturen en de auto dus voor die van Ricciardo te planten (logisch, want ric had hem daarvoor buitenom ingehaald).

Vervolgens stuurt ric naar links om binnendoor te gaan en zie je max wederom weer naar links sturen en weer zijn auto ervoor te gooien.

Verdedigen is prima, maar op deze manier kan een mercedes zelfs een sauber niet voorbij: zolang de sauber rijder zijn auto ervoor gooit en de mercedes er niet overheen kan vliegen is inhalen dus onmogelijk.

aapuitdemouw april 30, 2018 om 02:27 # | Report | Reply

@c63s: If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track. En Max liet keurig dat ene randje open aan de zijkant. Precies goed gedaan dus.

rob5nismo april 29, 2018 om 16:55 # | Report | Reply

Ze waren heel de race al flink aan het knokken dat ik soms dacht dit is te vrij racen met je teammaat maar wel zo vermakelijk voor ons de kijker

harrie april 29, 2018 om 17:02 # | Report | Reply

Max stuurt al vrij vroeg iets naar links, eigenlijk is dat niet eens het probleem.
Als Max er volledig voor zit, is er nog redelijk wat ruimte tussen de auto’s.
Of Max remt veel vroeger dan normaal, en/of Ric zat gewoon te slapen.

Houthakker april 29, 2018 om 17:14 # | Report | Reply

Ok, alle reacties gelezen, voor en tegen Max. Wat ik mis is dat Max gezien de situatie gewoon minimaal risico had moeten nemen en gewoon punten moet pakken. Hij zat al eerder tegen zijn teammaat aan, dan ben je al gewaarschuwd. Je weet als max zijnde wat er speelt, dan moet je jezelf niet in deze positie brengen!

barry355gtb april 29, 2018 om 17:25 # | Report | Reply

Dat was dan de druppel voor Dr. Helmut Marko, er zal een out scenario voor Max komen , zoals met Kvyat. Tot later Max!

El_Bastardo april 29, 2018 om 19:57 # | Report | Reply

Max verdedigde keihard – hij was nog niet aan het remmen voordat hij bewoog – dus 100% legaal. De vraag is je zo hard moet verdedigen naar je teamgenoot. Ricciardo heeft het meermaals buitenom geprobeerd wat niet lukte – en deed dus nu een schijnbeweging naar buiten om ruimte aan de binnenkant te creeren. Max trapte er niet in, en Ricciardo had al op snelheid gecommit aan de binnenkant.
Botsing was niet meer te voorkomen.
Do-or-Die van Ricciardo icm keihard verdedigen van Max.
In dit geval niet heel handig van beide heren.

Ik denk dat ze duidelijke instructies van Red Bull hebben gekregen en allebei schuldig hebben gepleit bij de stewards omdat Red Bull geen zin heeft in vinger wijzen. Stewards hebben daarop gehandeld.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.