FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Monteurs rijden met S63 AMG van klant

rubenpriest Gepost op 06-04-2018 om 10:50 14.050 views | 52 reacties

Een man bracht zijn S63 AMG voor service naar een dealer in Canada. Hij kreeg een rekening voor 90 minuten werk, terwijl de monteurs slechts 11 minuten bezig waren.

Land: Canada



52 Reacties:

bmwe46m3balling april 6, 2018 om 13:13 # | Report | Reply

Wtf ouwe, belachelijk

rijnounsdoor april 6, 2018 om 22:55 # | Report | Reply

Maar was het lekker?

moveyourmind april 6, 2018 om 23:10 # | Report | Reply

Vind het nog netjes dat ze maar 90 minuten arbeidsloon berekend hebben…

Die klant vergeet dat de receptionist de auto in ontvangst moet nemen en zomaar tien minuten
bezig is met een beleefdheidspraatje. Er ook
nog iemand de factuur op moet stellen. De receptionist tijd nodig heeft om een geloofwaardig verhaal voor de hoogte van de factuur te verzinnen en dit verhaal bij terugkomst van de klant ook nog moet vertellen…

En dan de tijd die hij, zijn leidinggevende en de directeur kwijt is aan het gezeik over de hoogte van de factuur… Voor niks gaat de zon op…

SimonMc april 6, 2018 om 23:35 # | Report | Reply

@moveyourmind: Exact dit.

michielb10 april 7, 2018 om 00:19 # | Report | Reply

@moveyourmind: mooi verhaal maar niet helemaal logisch.

Ik reken €50,- per uur maar dat is incl mijn auto werkplaats en administratiekosten. Dus ja, dit komt krom over in de ogen van veel mensen

lekkerlinksrijden april 7, 2018 om 09:03 # | Report | Reply

@michielb10: ik ken er die 50 euro voor 20 minuten vragen

audicoupe84 april 7, 2018 om 15:34 # | Report | Reply

@michielb10: SternAuto rekent (als het inmiddels niet alweer verhoogd is) €110pu

pa045 april 7, 2018 om 07:30 # | Report | Reply

@moveyourmind: wat een gelal in de rondte. Ja. Er zijn bedrijven die de kantjes ervan aflopen. En hier zie je er één van. Maar je snapt natuurlijk dat zoiets op de lange termijn niet werkt.
Dit is nu gewoon voer voor een aantal gefrustreerde reaguurders om een dealer een stealer te noemen, en te zeggen “ik zei toch”.
Kom eens een dagje meekijken in een fatsoenlijk bedrijf en je snapt wat het allemaal inhoud.
Vertel dan maar weer een verhaal over leidinggevende en alle bs eromheen.

olivier420 april 7, 2018 om 09:41 # | Report | Reply

@moveyourmind: Haha.. dat is toch allang verwerkt in die $xx/uur. Schei is uit zeg.

Klanten voor het bedrijf waar ik werk betalen ons ook per uur, je denkt toch niet dat we vervolgens onze assistants die wat kopiëren ook daarin meerekenen.

olivier420 april 7, 2018 om 09:42 # | Report | Reply

@moveyourmind: of was je sarcastisch… kut haha

moveyourmind april 7, 2018 om 11:41 # | Report | Reply

@olivier420: Dat zou best wel eens kunnen…

olivier420 april 7, 2018 om 16:02 # | Report | Reply

@moveyourmind: Hihi 🙂

wimof april 7, 2018 om 12:39 # | Report | Reply

@moveyourmind: En de verloren tijd van de monteur tussen 2 jobs in.

dawwg april 7, 2018 om 15:15 # | Report | Reply

@moveyourmind: Dat heet ondernemers-risico …

loserboi932 april 6, 2018 om 23:37 # | Report | Reply

Helaas redeneren veel autodealers als volgt:”Je kunt het merk betalen, dan kun je ook de reparaties betalen. Dus dan vind je een werkplaatstarief van €180 per man per uur ook normaal.” En als je zelf al de auto hebt uutgelezen en je foutcodes al hebt, boeit ons geen fuck we doen het lekker zelf nog eens en factureren het. Gr Mercedes Benz.

dailydriver april 7, 2018 om 00:52 # | Report | Reply

@loserboi932: eigen diagnose stellen is belangrijk dan uitgaan van diagnose van een derde partij. Echter je kan wel in het achterhoofd houden. Klacht kan immers erger of veranderd zijn. Een diagnose van een ander kan ook incorrect zijn. Ja met computer aansluiten en foutmelding en/of storing uitlezen. Stap 2 is fysiek storing en/of foutmelding controleren. Hierit komt een advies voor reparatie of vervanging of extra diagnose tijd.

dawwg april 7, 2018 om 15:21 # | Report | Reply

@dailydriver: Hangt er vanaf wat je afspreekt. Je kan prima met een garage afspreken: he, dit was er mis, dit is mijn diagnose, dit zijn de onderdelen, schroef het er a.u.b. op, niets meer en niets minder …

techniekmeneer april 7, 2018 om 22:32 # | Report | Reply

@dawwg: En er zijn heel veel bedrijven die dit (terecht) weigeren. Zelf “diagnose” stellen? Diagnose stellen gaat wel wat verder dan een foutcode uitlezen. En zelf onderdelen aanleveren? Je neemt toch zelf ook je bier niet mee naar het cafe?

raoufff april 6, 2018 om 23:54 # | Report | Reply

Tha fucking rich they are tha fucking cheaper they are you know! So just keep you fucking mouth shut or I will blow your ass off!

lolikbenbol april 7, 2018 om 00:22 # | Report | Reply

@raoufff: come again?

dawwg april 7, 2018 om 15:22 # | Report | Reply

@raoufff: Hij praat die Indiase automonteur-tokkies na uit het filmpje …

kennone april 7, 2018 om 02:26 # | Report | Reply

Dit lijkt van Mossel wel! Ik spreek uit ervaring

mdegoede16 april 7, 2018 om 08:12 # | Report | Reply

@kennone: verklaar nader?

kennone april 7, 2018 om 09:32 # | Report | Reply

@mdegoede16: daar gebeurde ook van alles wat niet helemaal door de beugel kon. Maar ging het nog een stapje verder dan in dit filmpje

drommedaris april 7, 2018 om 19:42 # | Report | Reply

@kennone: nu ben nog meer nieuwsgierig!!

mdegoede16 april 7, 2018 om 23:44 # | Report | Reply

@kennone: vertel en vooral welke van mossel dealer?

560pk april 7, 2018 om 05:54 # | Report | Reply

Is natuurlijk verre van netjes van deze dealer, maarrrr: de berekende tijd kan nooit alleen de werkelijke tijd op de brug zijn, ook alles er omheen, zoals aanname en proefrit, moet betaald worden.
(Proefrit kan dan weer natuurlijk nooit een run naar de locale Mac zijn). Veel Nederlandse dealers ondervangen dit door vaste tarieven per werkzaamheid te rekenen. Komt nog iets bij: als een klant zo “slim” is om zelf de materialen met korting vooraf te kopen, zou ik ook niet bepaald m’n scherpste tarief rekenen; in mijn eigen bedrijf zeg ik altijd: “als u het materiaal zelf kan kopen, kan u het ook zelf verwerken”. Winst op materiaal is een essentieel onderdeel van het kosten/baten plaatje van ieder bedrijf.

theblazerunner april 7, 2018 om 09:10 # | Report | Reply

@560pk: Als ze het ook nog zelf konden verwerken zouden ze niet bij jou langskomen.

sjonniedeluxe april 7, 2018 om 09:12 # | Report | Reply

@560pk: of je haalt bij iemand die zelf met materialen komt jouw inkoopprijs van de klantfactuur.

camber24 april 7, 2018 om 08:39 # | Report | Reply

Ik vind de discussie wat betreft de tijd minder erg. Nu eenmaal onderdeel van de branche en idd, de schoorsteen moet roken. Zou het storender vinden dat die gasten een rondje ijs halen, knoeien, en wanneer er wordt geklaagd over de vlekken, aangeven dat de klant zelf wel koffie zou geknoeid hebben.

sjonniedeluxe april 7, 2018 om 09:14 # | Report | Reply

@camber24: 90 min vs 11 min (laat het 30 min zijn met proefritje) is wel een dermate groot verschil dat ik het een issue zou vinden

alcantara april 7, 2018 om 09:16 # | Report | Reply

@camber24: Dat laatste van die koffie is nu een hele nare aanname die je daar doet. Why?

camber24 april 8, 2018 om 19:23 # | Report | Reply

@alcantara: Is geen aanname. Filmpje uitkijken tot einde.

vagtroep april 7, 2018 om 09:25 # | Report | Reply

Hoe gek is deze poolse servicemonteur…. maar dat zijn die polen wel gewend, met andermans spul ervandoor gaan..

SummerSky april 7, 2018 om 09:38 # | Report | Reply

Wat een kutservice bij die dealer. In NL ook meegemaakt dat er tientallen KM’s bij waren gezet na een beurt bij een officiele dealer, en je kon de remstof nog zien zitten die ze niet hadden weggepoetst. Dan is zo’n dashcam aan laten staan geen gekke gedachte.

techniekmeneer april 7, 2018 om 09:52 # | Report | Reply

@SummerSky: Soms heb je ook redenen om wat verder proef te rijden. Als ik bijv remblokken vervangen heb ga ik ook een X aantal km rijden, omdat je met nieuwe remblokken de eerste paar km vaak nog een schavend geluid hebt, klanten zonder technische kennis vinden dat eng, dus kun je niet de auto meegeven zonder dat je de blokken enigzins “ingeremd” hebt. En zo heb je bij sommige auto’s dat je een storing “ontsteekonderdrukking herkend” krijgt, na het vervangen van de bougies, dat pas bij warme motor optreed. Ook dan gaan wij proefrijden met de auto’s, tot de motor warm is, om zeker te zijn dat de klant een foutloze auto terugkrijgt. Tuurlijk zitten er ook bedrijven tussen die er een potje van maken, maar er zijn ook bedrijven die proefrijden met een reden.

scooper april 7, 2018 om 12:41 # | Report | Reply

@SummerSky: ik heb het ooit bij (de nu failliete) Van Dijk in Rotterdam meegemaakt dat ik een boete uit Amsterdam had gekregen twv ruim 300 euro voor het “andere rijrichting rijden dan voorgesorteerd”. Van Dijk claimde dat ik dat was terwijl de auto 4 dagen bij hun was en het op de derde dag gebeurde. Uiteindelijk naar rechter gestapt in Amsterdam, waar de boete bleef staan omdat volgens rechter bewezen is dat de auto daar was, maar sanctiebedrag werd teruggebracht naar 0 omdat zij het geloofwaardig achtte dat ik slachtoffer was van incorrect handelen van dealer. Jaren later heeft een monteur (welke toen al werkzaam was bij andere dealer) toegegeven dat zij klanten naar huis reden met andere klantauto’s.

jeebee april 7, 2018 om 09:57 # | Report | Reply

Gaap

kempenaer april 7, 2018 om 10:31 # | Report | Reply

– nodeloos rondjes rijden
– met je collega ijs halen bij de mac in de klant zijn auto, onderweg zeiken op andere collega die blijkbaar een ijsje MOET eten
– door voze wasstraat trekken
– auto vies achterlaten
– zeiken op klant die wat korting op onderdelen heeft kunnen krijgen; als je een dure auto hebt moet je van de monteurs blijkbaar vanaf dat moment gewoon overal te veel betalen
– en vervolgens 1,5 uur rekening voor een klusje van 20 minuten
Stealer dealer. Waardeloze service. Betrokken monteur op straat flikkeren en verantwoordelijke voor 1,5 uur op factuur ook.
Dit is ook een vorm van diefstal.

toyotaprius april 7, 2018 om 10:54 # | Report | Reply

Ooit eens een auto besteld bij de Mercedes.. ik koop nog liever een VW Golf TDI met bizarre velgen en 500.000 km op de teller bij JetCars dan dat ik bij Mercedes binnen stap..

dawwg april 7, 2018 om 15:26 # | Report | Reply

@toyotaprius: Nou, de service van een gemiddelde MB dealer is echt zoveel beter dan een gemiddelde VW dealer hoor … maar gedraag je vooral praktisch opgeleid !

boss1 april 7, 2018 om 11:48 # | Report | Reply

dit gebeurd bij alle merken dat ze gaan.cruisen in de klant auto geloof.me

techniekmeneer april 7, 2018 om 14:02 # | Report | Reply

@boss1: Bullshit.

boss1 april 7, 2018 om 15:45 # | Report | Reply

@techniekmeneer: en toch gebeurd het helaas wel vooral in de wat leukere of aparte modellen

techniekmeneer april 7, 2018 om 22:34 # | Report | Reply

@boss1: Ook bullshit. Als jij gewoon naar een fatsoenlijk bedrijf gaat is er niks aan de hand. En nee, niet alle dealers zijn fatsoenlijk.

boss1 april 8, 2018 om 11:05 # | Report | Reply

@techniekmeneer: hahahaha je zegt het zelf ze zijn het NIET

hijman85 april 7, 2018 om 12:51 # | Report | Reply

Wat moet de eigenaar van deze benz een verschrikkelijke man zijn. Stiekem filmen, te gierig om je onderdelen bij de dealer te halen, en boos worden als er iemand 4 minuten in je auto rijdt. Die 90 minuten werk op de factuur snap ik volkomen. Dit is namelijk zo iemand die nog minimaal 3 keer terug komt om te zeuren dat er iets niet werkt. Logisch met die chinese imitatie onderdelen die hij zelf op internet gekocht heeft. Mooi klaar ben je met zulke klanten!

dawwg april 7, 2018 om 15:30 # | Report | Reply

@hijman85: Heb je je pilletjes vanochtend wel ingenomen kerel ? Want het blijft gewoon fraude hoor.

Daarnaast zijn heel veel dealerts gewoon stealerts; ze smeren je altijd veel te dure volledig vervangen onderdelen aan. Zelfs als ze de onderdelen niet vervangen, zijn hele televisie-series over gemaakt.

Stukke sensor: 800 euro voor een nieuwe Turbo meneer. Zelf VAGCOM draaien en een N75 turboklep kopen en erop schroeven: 30 euro ! Dus een beetje genuanceerder mag wel meneer de automonteur !

audicoupe84 april 7, 2018 om 15:46 # | Report | Reply

@dawwg: Waarom zou een werknemer die er verder niet beter van wordt, gaan knoeien met bedragen? Er wordt teveel naar ome Kees verhalen op verjaardagen geluisterd, om het hier te spuien.

drommedaris april 7, 2018 om 19:45 # | Report | Reply

@hijman85: ik vind die man keigoed. Ik ga mijn dashcam vanaf nu ook laten draaien bij van Mossel👍

justsomebody april 7, 2018 om 14:45 # | Report | Reply

Wel een mooi idee om de webcam tijdens een beurtje aan te laten staan, denk dat ik eens een permenente

napo april 7, 2018 om 16:52 # | Report | Reply

Alle merk garages schrijven met een vork. Allemaal oplichters….

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.