Dress for the slide, not for the ride. Altijd die eikels die gelijk op een R1 etc springen, lekker stoer knallen door het verkeer, geen beschermende kleding ofzo. Pfff word er moe van
@lou-tennant: jij bent ook een kenner zo te zien… ja een r1 is sneller, maar een r6 is ook alleen geschikt voor ervaren rijders. Zijn bijna net zulke bizarre apparaten als r1’s
@Dizono: formule1 gekeken zeker dit is een shimmy . Shimmy is een snelle oscillatie in het stuurbare wiel van een voertuig. Shimmy komt vooral voor bij voertuigen met slechts één stuurbaar voorwiel. Voertuigen die last kunnen hebben van shimmy zijn: fietsen, motorfietsen en vliegtuigenmet neuswielbesturing. Auto’s hebben veel minder vaak Shimmy is een snelle oscillatie in het stuurbare wiel van een voertuig. Shimmy komt vooral voor bij voertuigen met slechts één stuurbaar voorwiel. Voertuigen die last kunnen hebben van shimmy zijn: fietsen, motorfietsen en vliegtuigenmet neuswielbesturing. Auto’s hebben veel minder vaak last van shimmy
@qoekje: “formule1 gekeken zeker dit is een shimmy . ”
Tank slapper bij motoren refereert naar de stuurhendels die tegen de tank aan proberen te klappen door de oscillatie.
Ook wel shimmy, speed wobble of death wobble.
Zelfs The Doctor heeft er wel eens last van, alleen is hij er een stuk beter op gekleed. En hoeft hij waarschijnlijk niet naar de echte dokter als hij plat gaat
Ja die had zeker wel twee onderbroeken aan moeten doen om de boel netjes te houden.
Hij vangt hem wel netjes op… of is dat Parkinson?
Met die snelheid tussen verkeer door gaan. Aan dit soort motor rijders heb ik zo hekel. Van mij mag hij met ze muil onder de vangrail klappen.
@raym: Rustiggg, de week is pas net begonnen
@f40racer: hahaha ik ging stuk op je reactie.. ‘ruustaaaagghhhh’ 🙂
Dress for the slide, not for the ride. Altijd die eikels die gelijk op een R1 etc springen, lekker stoer knallen door het verkeer, geen beschermende kleding ofzo. Pfff word er moe van
@kenner: R6, dus lang niet zo erg 🙂
@lou-tennant: jij bent ook een kenner zo te zien… ja een r1 is sneller, maar een r6 is ook alleen geschikt voor ervaren rijders. Zijn bijna net zulke bizarre apparaten als r1’s
@michielb10: Kenner, nou valt mee. Er is geen 1000cc blok die 16k toeren draait, dat is een beetje de verklikker in dit verhaal.
Tankslapper, deze meneer zou beter een stuurdemper monteren en een deftig leren pak aantrekken, want anders wordt het er eentje voor de statistieken.
@Dizono: deze motor heeft een stuurdemper. Dit is onkunde en risico’s nemen die je niet aan kan.
@st220: zx6r van dit modeljaar heeft standaard geen stuurdemper.
@torsen: Het is geen Kawasaki maar een Yamaha.
@lou-tennant: Nee. De filmert heeft een R6. De tankslappert zit op een zx6r:
https://www.revzilla.com/product_images/0059/4455/two_brothers_m2_vale_slip_on_exhaust_kawasaki_zx6_r63620092013.jpg
@lou-tennant: Reactie met foto link moet nog goedgekeurd worden. Maar de gast met de tank slapper zit op een zx6r. De filmer op een R6.
@torsen: Je hebt helemaal gelijk!
@Dizono: formule1 gekeken zeker dit is een shimmy . Shimmy is een snelle oscillatie in het stuurbare wiel van een voertuig. Shimmy komt vooral voor bij voertuigen met slechts één stuurbaar voorwiel. Voertuigen die last kunnen hebben van shimmy zijn: fietsen, motorfietsen en vliegtuigenmet neuswielbesturing. Auto’s hebben veel minder vaak Shimmy is een snelle oscillatie in het stuurbare wiel van een voertuig. Shimmy komt vooral voor bij voertuigen met slechts één stuurbaar voorwiel. Voertuigen die last kunnen hebben van shimmy zijn: fietsen, motorfietsen en vliegtuigenmet neuswielbesturing. Auto’s hebben veel minder vaak last van shimmy
@qoekje: “formule1 gekeken zeker dit is een shimmy . ”
Tank slapper bij motoren refereert naar de stuurhendels die tegen de tank aan proberen te klappen door de oscillatie.
Ook wel shimmy, speed wobble of death wobble.
*draait stuurdemper tandje verder aan*
@torsen: genau
ik dacht dat alleen jeeps death wobble hadden 🙂
Zeau, die heeft er zin in zo op de maandag!!!
Stuur goed vasthouden, zo veel mogelijk druk op voorwiel en langzaam vertragen. Enige manier om dit onder controle te krijgen.
@slakkie: Stuur goed vast houden is een instinct waar je weinig tegen doet, je bent gedreven om dat waar jij mee stuurt, onder controle te houden.
Druk op de voorband kan je niet uitoefenen omdat je recht op zit om geen highsider vroegtijd te ervaren.
Het gyroscopisch effect van het achterwiel duwt de motor in een rechte lijn.
Flinke natuurwet breker als jij nog iets kan doen zonder stuur demper. Het is uitzitten tot het voorwiel weer stabiliseert
Komt ‘ie mooi mee weg!
Waar komt dit door? Iets met trillingen en het blok ofzo?
@wouterjeuring: http://bfy.tw/Hffw
Code Brown!
Zelfs The Doctor heeft er wel eens last van, alleen is hij er een stuk beter op gekleed. En hoeft hij waarschijnlijk niet naar de echte dokter als hij plat gaat
Als mede-motorrijder: wat een achterlijke debiel!
Idioot rijgedrag, geen beschermende kleding.
Gelukkig had zijn beschermengel geen snipperdag.
Door dit soort idioten krijgen motorrijders een slechte naam.
Het maakt niks uit of je met een 1000cc of een 400cc motorfiets met 100km/u onderuit gaat hoor.Het asfalt schuurt je vel er net zo hard af.
@Alfarobert: Met een 400cc duurt het alleen wat langer voor de 120+ mph op de teller staat die ze in de video rijden voor het gebeurt.