Video: Volkswagen e-Golf actieradius

rubenpriest
Gepost op 29-05-2018 om 15:55 11.997 views | 20 reacties
Actieradius is altijd een dingetje bij elektrische auto's. We zochten het in de praktijk uit met de e-Golf, de elektrische auto met een conventioneel voorkomen.
Kenteken: RN-412-P
Merk/model: VOLKSWAGEN GOLF
Datum toelating: 09-01-2018
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 45.819 Eur.
Wat dacht je van eerst inpluggen en dán die ‘druppel’ aanbieden…??? ?
@garp: Precies 🙂
@bisazza: inderdaad. Best wel beschamend eigenlijk. De halve video gaat over laden op de verkeerde manier en dan ook nog onwetend. Beetje een tegenvaller.
@stephane8200: Inderdaad!!1! Terwijl het zo makkelijk is. #fail… Verder niets dan lof btw voor de jongens van ab, maar dit is wel jammer…
En hoe zit het met standaard uitrusting en dergelijke? Ik zag een digitaal instrumentenpaneel, was dit de highline?
@Breinstein: op de e-golf zit alles er standaad op.
Los van de actieradius en het feit dat die sportief rijden niet echt toelaat blijf ik de prijs het grootste bezwaar vinden. Voor het geld koop je een flink uitgeruste benzineversie en heel wat tankbeurten er bovenop. Een particulier gebruiker moet al echt gemotiveerd milieubewust zijn om er voor te kiezen. Hij/zij heeft mijn respect en waardering maar zelf zie ik me niet direct hetzelfde doen.
Volgende keer een Hyundai Kona Electric en wat beter voorbereiden dan gaat het helemaal goed komen.
Gewoon Benzine motor nemen.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik had je intelligenter ingeschat. Als je 10 km/h langzamer had gereden had je het met gemak gehaald.
Daarnaast houd je eerst je pas bij de lezer, stop je daarna je kabel in de auto. Als je nu eerst de kabel had aangesloten en daarna de pas bij de lezer had gehouden, had het gewoon gewerkt.
Bij de snellader had je de auto gewoon aan AC kunnen laden terwijl die Leaf aan het laden was. Gaat wel langzamer, maar intussen laadt die wel.
@FB_1269020922: inderdaad, heel dom verhaal, elektrisch rijden is prima als je een heel klein beetje plant. En door dom doen onnodig negatief over elektrisch rijden. Dat met laden opstarten werkt al 5 jaar zo en ook met plug ins. Heel ergerlijk.
Deze auto’s worden nagenoeg alleen gereden door mensen die hem op de zaak kunnen afschrijven. Dat zijn dus diezelfde mensen die altijd om een btw bon vragen, ook op zondag. Met andere woorden: het gaat niet om het milieu, maar om de lage bijtelling, voor deze hooggeschoolde schrapers (schraper=gierigaard) Zorg dat de gewone mens zo een auto kunnen betalen, en niet alleen de “happy few”
@audicoupe84: money talks. Vergeet niet dat voor vele bedrijven, ook in het mkb, de kWh prijs veel lager is dan het particuliere tarief. Laden op de zaak scheelt (ook nog ex BTW) dus. En als je ergens tussen de 10-15 cent per kWh betaalt, dan kan benzine/diesel daar niet tegenop (alleen naar ‘tanken’ gekeken, niet de rest van de kosten). Tel daar bij op dat veel bedrijven zakelijk willen scoren op duurzaamheid en tadaaaaa…
Casper stapt strontverveeld en verkouden in. Stapt uiteindelijk best wel een beetje wakker uit. Maar echt Een EV adept? Gaat ie voorlopig nog niet worden.
De aanschaf voor een vol EV auto maakt men best bewust. Dat kan zijn vanwege de portemonnee maar ook omdat je het gewoon lekker vindt rijden.
Als je dagelijks in de file staat is zo’n e-golf prima te doen. Verbruik is meer dan prima bij filerijden i.t.t. het filerijden met een brandstofmotor. Het is stil in de auto en bij optrekken afremmen is het allemaal heel vloeiend.
Wat meer voorbereid zijn op het maken van de video was wel handig geweest inderdaad. Als je zelf een EV hebt dan zorg je dat de accu’s volledig vol zijn bij vertrek als je zo’n rit in de agenda hebt staan. Mocht de range een probleem zijn dan plan je je stop niet op basis van het omslagpunt of als je echt niet verder kan maar plan je de laadstop wat strategischer.
Wat hier al geschreven is. Als je 10 km/u langzamer rijdt of in het geval van de e-Golf de efficiency meter tussen de 10% en 15% kan houden dan kon je een heel eind en zeker op de aangegeven range.
De kofferbak is een stukje kleiner inderdaad, maar dat is bij de Golf R ook geen breekpunt. 🙂
Ik hem ‘m na ‘Zo, goedemorgen’ al afgezet. Zo’n brakke kop zie ik al elke ochtend in de spiegel, hoef ik niet nog eens op m’n beeldscherm te zien.
Tot nu toe heb ik weinig mensen gesproken die een EV rijden voor het milieu, ze doen het voornamelijk voor de portemonnee
Er zit misschien wel potentie in. In de toekomst… Maar nu, wat een misère.
Wat en gedoe zeg. Ik laat hem staan