gijsspierings Foto van de maand : La Fuente's nieuwe Daily Driver

Foto's: Maserati Ghibli

spotternoord Gepost op 07-07-2018 om 17:17 6.967 views | 26 reacties

Geweldig om deze eindelijk in stilstand te mogen spotten! :) Van de bekende verzamelelaar hier in Groningen.

Locatie: Groningen
Land: Nederland

Kenteken: KS-372-J
Merk/model: MASERATI GHIBLI
Datum toelating: 07-12-1995
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 284 pk
Nieuwprijs: Onbekend

26 Reacties:

fendercd60 juli 7, 2018 om 17:38 # | Report | Reply

Cool ding.

tenaci juli 7, 2018 om 21:29 # | Report | Reply

Schitterend, goeie velgen ook

macmiller juli 8, 2018 om 00:13 # | Report | Reply

Goeie kleur, en die velgen zijn echt perfect.

jeffreyderuiter juli 8, 2018 om 02:25 # | Report | Reply

Fantastisch exemplaar. Die velgen zijn inderdaad perfect!

hogelandman juli 15, 2018 om 23:05 # | Report | Reply

Prachtig!

min2max juli 15, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

Was te koop voor € 13.950,-, 88.939 km, 04/1995, 206 kW 280 PK Automatisch, RIJNSBURG, Autobedrijf.

baserati juli 15, 2018 om 23:39 # | Report | Reply

@min2max: voor dat geld heb je dus echt een leuke exclusieve hobby auto! .. echt heel cool

dondeboer juli 16, 2018 om 09:51 # | Report | Reply

@baserati: Zeker, geweldige auto voor dat geld. Alleen is de aanschaf bij een exoot en zeker bij een exclusieve Italiaan op leeftijd pas het startpunt. De running costs van een Maserati zijn behoorlijk hoog, helaas vergeten veel mensen dat als zo zo’n schoonheid aanschaffen. Daarom kom je ze nogal eens tegen met achterstallig of slecht uitgevoerd onderhoud, en dan kan je volledig leeglopen op zo’n ding.

lavoro juli 15, 2018 om 23:18 # | Report | Reply

Prachtig!

maarten020 juli 15, 2018 om 23:37 # | Report | Reply

Heel erg gaaf..jammer dat je ze niet zoveel ziet

jorden juli 15, 2018 om 23:49 # | Report | Reply

Slecht hoofdstuk uit de Maserati geschiedenis. Denk trouwens dat de Lavente voorzichtig solliciteert voor datzelfde hoofdstuk…

griffendahl juli 16, 2018 om 08:53 # | Report | Reply

@jorden: Voor mij is een Ghibli uit deze periode toch begerenswaardiger dan alles wat ze onder Ferrari op de markt gezet hebben.

kempenaer juli 16, 2018 om 00:09 # | Report | Reply

Dramatische wagens in die maserati periode.
Over een turbo gat gesproken, dan moet je eens met de V6 biturbo uit die tijd rijden.
Er gebeurt een nele yijd heel lang vrijwel niets en dan bam gebeurt er heel veel. Niet prettig.

joppe juli 16, 2018 om 00:29 # | Report | Reply

@kempenaer: maar geeft hem wel dat karakter dat tegenwoordig weinig auto’s nog hebben

imarinos juli 16, 2018 om 01:01 # | Report | Reply

Gaaf! Vroeger een aantal keren meegereden… meer dan 100 pk per liter was toen uniek.

Handgeschakeld, optrekken tot 85 km/u in de eerste versnelling met een prachtig geluid!

baardmijt juli 16, 2018 om 04:43 # | Report | Reply

Vrij hoog specifiek vermogen, maar zeker niet uniek. Een Charade GTti uit 1987 had al 101 pk, uit drie cilinders die samen 993 cc slagvolume hadden. Toen moest deze Ghibli nog geboren worden.

karaya juli 16, 2018 om 08:39 # | Report | Reply

@baardmijt: De Biturbo S uit 1983 had 104 pk per liter.

Voor een uniek specifiek vermogen in een productieauto moet je bij de Alfa 33 Stradale zijn. 115 pk per liter, atmosferisch, en dat in 1967.

dondeboer juli 16, 2018 om 10:02 # | Report | Reply

@karaya: Met alle respect voor de 33 stradale, fantastische auto, maar als racer voor op de openbare weg met 18 exemplaren zou ik het geen productieauto willen noemen.

Wat de GTti zo bijzonder maakte, was dat ‘ie destijds ‘maar’ Hfl 26.000 kostte én daadwerkelijk in grote aantallen werd geproduceerd. Een fractie van de nieuwprijs van de BiTurbo, maar met dezelfde exotische techniek – Althans, precies de helft ervan (Helft van het aantal cylinderbanken, helft van de turbo’s).

karaya juli 16, 2018 om 14:04 # | Report | Reply

@dondeboer: Je hebt helemaal gelijk. Maar ik reageerde op de opmerking van baardmijt dat zo’n hoog specifiek vermogen niet bijzonder was. Voor 1983 waren het extreme waarden.

Maserati heeft overigens ook nog een model geleverd met 330 pk uit twee liter. De Ghibli Cup.

baklava juli 16, 2018 om 07:56 # | Report | Reply

Deze zie ik regelmatig rijden in grunn. Prachtige auto.

drdre1 juli 16, 2018 om 09:26 # | Report | Reply

Mooie spot, al zullen de meeste waarschijnlijk stilstaand te bewonderen zijn… 🤔

tvr1974 juli 16, 2018 om 11:09 # | Report | Reply

Zelf reed ik in die periode een Maserati Racing (2.0v6)en mijn vader de qp 2.8v6 automaat.
Nu zou je denken dat die QP sneller zou zijn en de betere van de 2 maar dat was dus niet waar.. Mijn racing had 0,0 problemen. Zelfs na (lichte) tuning oa RvS uitlaat, airfilter en afstelling op rollenbank (330pk = 165pk per liter) bleef alles heel. Enige was het verbruik.. ik denk 1:5-6 en als je heeel rustig reed 1-9/10 op de snelweg.. voor de rest een topauto.. Dit in tegenstelling tot de 2.8v6 automaat..

karaya juli 16, 2018 om 14:05 # | Report | Reply

@tvr1974: De tweeliter had een betere thermische huishouding heb ik wel eens gelezen.

ikleesookoverautos juli 16, 2018 om 14:16 # | Report | Reply

Mooi exemplaar zo.

frank2b juli 16, 2018 om 16:19 # | Report | Reply

Dat ding wordt hier perfect op waarde geschat. Ken het zelf niet beter verwoorden: https://youtu.be/9mPZBvX-gdE?t=37s

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.