@dees: teveel druk op de voorkant, achterkant haalt in en kiest de makkelijkste ‘weg’. Die van de minste weerstand, there is your answer. I will fly of now
@dees: omdat de achtervleugel openstaat, en omdat dan de luchtdruk wegvalt, wordt de achterkant van de auto heel licht en dus heel onstabiel… Als daar een stoot van de wind tegenaankomt kun je wel nagaan wat er dan met de auto gebeurt…
@alfaromeoman: ja dit, maar het zou me niet verbazen dat het nu niet met de wind te maken heeft direct maar met het aan remmen, minder druk op het achterwiel zorgt er voor icm met de gewichtsverplaatsing naar voren (door het remmen) dat de achterwielen eerder blokkeren en zodra dat gebeurt ben je volledig overgeleverd aan de natuurkunde.
@bassx: Vooral op de naar achter gerichte onboard is het goed te zien. De DRS-flap scharniert een paar graden te ver open, en lijkt dan vast te zitten. Dan ben je inderdaad zo het haasje. Gelukkig maar dat Ericsson met alleen een gedeukt ego uit de wagen stapt
@chrisvonmeer: Toch een beetje. Uiteraard hoop ik dat het goed afloopt, zo niet dan is het erg naar om te zien, maar het laat ook zien hoe klein de marges zijn waarmee de coureurs moeten omgaan. Het kleinste defect of onbalans en het gaat mis. De botsing vorige week tussen Hulkenberg en Alonso was niet erg indrukwekkend, de gevolgen daarentegen wel.
DRS blijft open, kan Marcus weinig aan doen.
@bassx: Maar waarom draait de auto opeens naar links
@dees: omdat de DRS nog open staat?
@dees: teveel druk op de voorkant, achterkant haalt in en kiest de makkelijkste ‘weg’. Die van de minste weerstand, there is your answer. I will fly of now
@dees: omdat de achtervleugel openstaat, en omdat dan de luchtdruk wegvalt, wordt de achterkant van de auto heel licht en dus heel onstabiel… Als daar een stoot van de wind tegenaankomt kun je wel nagaan wat er dan met de auto gebeurt…
@alfaromeoman: ja dit, maar het zou me niet verbazen dat het nu niet met de wind te maken heeft direct maar met het aan remmen, minder druk op het achterwiel zorgt er voor icm met de gewichtsverplaatsing naar voren (door het remmen) dat de achterwielen eerder blokkeren en zodra dat gebeurt ben je volledig overgeleverd aan de natuurkunde.
@bassx: Vooral op de naar achter gerichte onboard is het goed te zien. De DRS-flap scharniert een paar graden te ver open, en lijkt dan vast te zitten. Dan ben je inderdaad zo het haasje. Gelukkig maar dat Ericsson met alleen een gedeukt ego uit de wagen stapt
Dat moet echt wel pijn hebben gedaan. Auto kiest de gemakkelijke weg bij het remmen, maar niet de beste weg.
Dit is waarom je formule 1 kijkt toch?
@chrisvonmeer: nee…
@chrisvonmeer: Toch een beetje. Uiteraard hoop ik dat het goed afloopt, zo niet dan is het erg naar om te zien, maar het laat ook zien hoe klein de marges zijn waarmee de coureurs moeten omgaan. Het kleinste defect of onbalans en het gaat mis. De botsing vorige week tussen Hulkenberg en Alonso was niet erg indrukwekkend, de gevolgen daarentegen wel.
Die is wel stuk. Zo he
Had liever gezien dat het Magnusson was.
@w0o0dy: Waarom gun je Magnussen zo’n crash? Heb je hem bij mevrouw w0o0dy in bed betrapt?
@Edge: ha mooi
@w0o0dy: Magnussen is een held:
https://www.youtube.com/watch?v=21T8d0SA5Js
Hulkenberg ook voor het treiteren trouwens.
Die marshalls hebben hun adrenalineshot voor vandaag ook weer gehad.
Succes Marcus… met het zweet op je ballen voor de volgende 50 keer dat je daar aanremt dit weekend… als ze die auto op tijd weten te maken natuurlijk.
@gregorius: lick my balls
Alfa rijders he. Takes a lickin but keeps on tickin!!
Nog een reden om drs af te schaffen.