FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Koenigsegg testrijder met MX-5 over de Ring

rubenpriest Gepost op 31-08-2018 om 12:32 8.608 views | 28 reacties

De beste man is normaal gesproken het veelvoud aan vermogen gewend

Locatie: Adenau
Land: Duitsland



28 Reacties:

jules713 augustus 31, 2018 om 14:30 # | Report | Reply

Deze auto zal niet helemaal meer stock zijn denk ik

maartencox augustus 31, 2018 om 14:30 # | Report | Reply

Gaaf! Erg netjes van MX-5, maar laat ook zien (anders dan ik wel eens vermoed) dat een Koenigsegg test rijden zeker wel meer kan dan alleen het gaspedaal hard naar beneden trappen!

thierryvth augustus 31, 2018 om 14:48 # | Report | Reply

@maartencox: ja die gozer kan wel rijden maar die auto’s waar die normaal in zit gaan geen bocht om, daarom testen ze ook op een startbaan en gaat het mis op de nordschleife

bassx augustus 31, 2018 om 14:59 # | Report | Reply

@thierryvth: Nog steeds de snelste auto op Spa. Idee dat een Koenigsegg alleen rechtdoor kan is een fabeltje. Bugatti overigens wel inderdaad.

Onehp augustus 31, 2018 om 16:03 # | Report | Reply

@bassx: Chiron stuurt best fijn naar het schijnt…

thierryvth augustus 31, 2018 om 16:46 # | Report | Reply

@bassx: ja die spa hoax die is helemaal mooi, lang leve de lange stukken maar juist dat filpje laat zien dat het understeering powerboat is

xiran september 1, 2018 om 07:51 # | Report | Reply

@thierryvth: met een goede peugeot kan je het porsche/bmw geweld bijhouden. Op het lange stuk zijn ze veel sneller, in de bochen kan je weer aanhaken.

Spa is snel maar geen power circuit.

w0o0dy augustus 31, 2018 om 15:34 # | Report | Reply

@thierryvth: gaap… Je hebt je tekst vast opgeslagen dan kun je volstaan met copy and paste.

thierryvth augustus 31, 2018 om 16:47 # | Report | Reply

@w0o0dy: goed he en het werkt ook nog op kneuzen

w0o0dy augustus 31, 2018 om 16:50 # | Report | Reply

@thierryvth: jij bent vast het middelpunt van ieder feestje… 🤡

tge1 augustus 31, 2018 om 14:40 # | Report | Reply

Rappe MX5! Ietsje rapper dan onze NC. 🙂

stefanos augustus 31, 2018 om 14:44 # | Report | Reply

1 seconde sneller dan een Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

MDA augustus 31, 2018 om 15:33 # | Report | Reply

@stefanos: volgens mij is dit de BtG tijd en die van de lambo de volle ring tijd… De volle ring was dacht ik net aan de 8min. Nog steeds belachelijk snel, maar niet lambo SL snel.

autospotterkerkrade augustus 31, 2018 om 15:51 # | Report | Reply

@mda: het circuit is trouwens ook recent aangepast waar door de meeste auto’s zo’n 3 tot 5sec sneller zouden zijn

thierryvth augustus 31, 2018 om 14:47 # | Report | Reply

verbaasd me niks, de beste man zit eindelijk een keer in een auto waar je wel bochten mee kan nemen, is weer is wat anders dan zo’n powerboat dragracer van werk

trolle augustus 31, 2018 om 15:11 # | Report | Reply

@thierryvth: weer beginnen zagen over koenigsegg? Ga maar weer bij jalopnik gaan bleiten

thierryvth augustus 31, 2018 om 16:50 # | Report | Reply

@trolle: op Jalopnik niet nodig, niet alleen de gemiddelde leeftijd ligt daar 10 jaar hoger ook het gemiddeld verstand van auto’s ligt daar hoger.

e28forever augustus 31, 2018 om 17:24 # | Report | Reply

@thierryvth:
Die indruk had ik niet.
Heb daar 1 keer een artikel gelezen, totaal niet boeiend.

BrutaalAapje augustus 31, 2018 om 15:35 # | Report | Reply

Damn! Wat gaat dat snel. Ik zou graag naast hem willen zitten…

torsen augustus 31, 2018 om 15:37 # | Report | Reply

@trolle: kap je dan zelf ook gelijk met zagen bij Bugatti gerelateerde artikelen?

w0o0dy augustus 31, 2018 om 15:57 # | Report | Reply

Een aangepaste MX5 NC uit 2007. De lijst met aanpassingen valt eigenlijk wel mee als je ziet hoe onbeschoft hard Robert hiermee gaat.

According to Serwanski, the car is equipped with 245/40/17 road legal “track tyres” mounted on 17×9 wheels, an opened-up intake and exhaust, remapped ECU, coilovers with higher rate springs, an aftermarket front antiroll bar (the rear bar has been removed), six-piston front brakes, a front lip and rear spoiler, carbon-fiber hard top, lightweight clutch and flywheel, deleted A/C and power steering, and a larger radiator.

Read more: https://autoweek.com/article/car-life/mazda-mx-5-just-blitzed-nurburgring#ixzz5PlQhDfGP

xiran september 1, 2018 om 07:53 # | Report | Reply

@w0o0dy: daarom blijft de temp zo mooi in balans! Dat zijn nog best veel aanpassingen. Ik had persoonlijk ook een rolkooi gemonteerd.

dirkiii september 1, 2018 om 09:37 # | Report | Reply

@xiran: als je n de spiegel van de auto kijkt zie je een rolkooi.

Bart_V september 1, 2018 om 13:49 # | Report | Reply

@w0o0dy: beetje de standaard “verbouw mijn auto naar circuit spec”

ikkr augustus 31, 2018 om 17:12 # | Report | Reply

Wat een KOENIGSEGG/ koning zeg!

e28forever augustus 31, 2018 om 17:27 # | Report | Reply

Knap gereden!
“With Serwanski in the hot seat and half a tank of fuel, the car tips the scales at about 1,090 kg (2,403 pounds). His latest lap time of 7:37 crushed his previous record of 7:49. That time puts him on par with GM’s test of a 2014 Z28 Camaro and Porsche’s test of a 991 generation 911 Carrera S.”

madmarky augustus 31, 2018 om 21:23 # | Report | Reply

@w0o0dy: Valt wel mee? Komop man zelfs de versnellingsbak is vervangen door een close-ratio model.

tjorque augustus 31, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

Vet! Vetter! Vetst! Gtr’s en 911’s er uit rijden met een Mx5 dat zegt veel over ee chauffeurs van die gtr en 911, maar ook veel over de kloten van die mx5 rijder, zijn bochtensnelheid 🤤🤤🤤

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.