FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Caravan meneer met haast

rubenpriest Gepost op 19-09-2018 om 12:23 6.842 views | 23 reacties

Lekker bezig pik

Land: Verenigde Staten


23 Reacties:

peugpower1000cc september 19, 2018 om 18:16 # | Report | Reply

Wat een haast op de plek van bestemming te komrn

Hubert september 20, 2018 om 11:00 # | Report | Reply

Spannend ook die 2e helft van het filmpje. Zien hoe een truck afremt.

gregorius september 20, 2018 om 11:02 # | Report | Reply

Iets positief over Amerika. Hier stopt de truck driver nog. In Europa niet meer: want dan gaat het van zijn 8.50 eur per uur af…

RobUSA september 20, 2018 om 18:06 # | Report | Reply

@gregorius: Nog iets positiefs, kijk hoe machtig mooi die neus is van die truck,dat is hoe een truck eruit moet zien niet van die platgeslagen voorkanten waar bij een ongeluk gelijk met je neus in je voorganger zit. zeker in vergelijking met alles wat in Europa rondrijd.

gove september 20, 2018 om 11:10 # | Report | Reply

krijg je met verkeerde gewichtsverdeling,

roquez september 20, 2018 om 11:54 # | Report | Reply

@gove: Denk eerder dat het met de wind te maken heeft na het inhalen van die vrachtwagen…

duitslaagvliegen september 20, 2018 om 11:56 # | Report | Reply

@gove: heeft niets met gewichtsverdeling te maken.
Je ziet dat wanneer de auto voorbij de truck is de caravan naar de truck wordt gezogen.
Met de caravan van mijn ouders ( mercedes 190 2.5d met 5m Burstner) had ik voeguh precies hetzelfde.
Gewoon rustig uit de zuiging van de truck komen door meer afstand te houden en gedoseerd gas te geven. Deze chauffeur was gewoon lomp bezig, an accident waiting to happen…

gove september 20, 2018 om 13:04 # | Report | Reply

@duitslaagvliegen: als je de gewichtsverdeling goed hebt zou hij zichzelf recht moeten trekken en niet alsmaar heftiger zwaaien

Onehp september 20, 2018 om 13:23 # | Report | Reply

@gove: ik vermoed dat jij gelijk hebt. Zelf al krijg je een serieuze windvlaag, als de kogeldruk goed is blijft de caravan stabiel. Hier zag ik echter dingen aan de achterkant van de caravan bevestigd. Misschien zijn ze wat bier gaan kopen en die achterin de caravan, onder het bed dat is zo handig, gelegd? Etc

Gulli september 20, 2018 om 19:53 # | Report | Reply

@gove: https://youtu.be/6mW_gzdh6to

Mooi voorbeeld van hoe je belading invloed heeft

phaeton september 20, 2018 om 22:13 # | Report | Reply

@gulli: Ook al is ie nog zo goed beladen, zodra er zijwaartse kracht op te staan door de lucht tussen beide trailers, kan de boel alsnog gaan slingeren.

dutchneon september 20, 2018 om 12:06 # | Report | Reply

@gove: Gewichtsverdeling niet hoor, die amerikanen rijden allemaal met minimaal 500kg kogedruk en dan nog speciale kettingen om gewicht naar voorassen van de auto over te brengen!

Dit is gewoon vanuit fysics geen combi die zo hard kan. De trailer is te zwaar om zo downhill nog met zijwind te maken te krijgen.

phevtreb september 20, 2018 om 17:52 # | Report | Reply

@dutchneon: hoe wil jij met kettingen het gewicht van de caravan op de vooras van het trekkend voertuig krijgen?

Die kettingen zijn ipv de door ons gebruikte breekkabeltjes

dutchneon september 20, 2018 om 20:15 # | Report | Reply

@phevtreb: nee geen kettingen voor breekkabels, absoluut niet. Heb zelf namelijk zon usa Airstream waar dat spul opgebouwd zat! iedereen rijdt er mee daar.
Zowel op de auto als de trailer zit een extra bevestiging waar de druk van de kogel tenietgedaan word door spanning op die kettingen te zetten. Daardoor breng je het gewicht terug naar de trailer en de vooras! Is een itempje waard hier, het kost alleen flink extra tijd om de trailer te koppelen en te ontkoppelen!

5cilinder september 20, 2018 om 22:28 # | Report | Reply

@phevtreb: Men noemt het een Weight Distribution Hitch. Het zorgt voor een vlakkere combinatie waardoor het gewicht van het trekkend voertuig beter over de assen verdeelt blijft. Die torsiestaven en kettingen zorgen ervoor dat de triangel/dissel vlak blijft ten opzichte van de kogel en niet doorzakt om een soort V te vormen zegmaar.

enjoypunani september 21, 2018 om 07:34 # | Report | Reply

@5cilinder: interessant, maar het lijkt mij dan ook dat het sneller slingert doordat de kogeldruk minder is geworden. De slinger beweging wordt namelijk erger doordat de achterkant van de auto ook mee gaat bewegen, en dat wordt (naar mijn idee) in de hand gewerkt door die extra koppeling die het gewicht naar de voorkant van de auto, en de assen van de caravan verplaatst. Inderdaad een berekening en verdieping waard.

vroaaar september 20, 2018 om 12:03 # | Report | Reply

Trailer trash(ed).

markie123 september 20, 2018 om 12:09 # | Report | Reply

Ofwel repost.

toyotavenray september 20, 2018 om 12:38 # | Report | Reply

Is al een keer deze revue gepasseerd.

toyotaprius september 20, 2018 om 13:15 # | Report | Reply

Goh, Nederlanders en caravans… ze zijn ook overal op aarde terug te vinden..

porsche928 september 20, 2018 om 14:49 # | Report | Reply

Goede beelde van zo’n Blackvue. Heb de 720 dual ideaal.

saxoke september 21, 2018 om 06:20 # | Report | Reply

Zou ie ook eerst de “plaatselijke Jumbo” leeggekocht hebben voor ie vertrok?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app