Foto's: Ferrari 330 GT
















hhitalia
Gepost op 30-09-2018 om 20:44 15.635 views | 24 reacties
Deze Ferrari 330 GT V12 uit 1967 kwam ik vrijdag tegen, toen ik naar een klant ging op een bedrijventerrein in Sassenheim, waar net verzameld werd voor een rally, bij VSOC
Locatie: Sassenheim
Land: Nederland
Kenteken: AM-29-34
Merk/model: FERRARI 330 G T
Datum toelating: 28-02-1967
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 299 pk
Nieuwprijs: Onbekend
Waanzinnig
Wat een plaatje! Dit zijn pas auto’s waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Super spot!
@simonferrari: thanx Simon!
Heerlijk!
Klein ‘dingetje’: jammer dat er moderne banden op zitten. Het is lastig om originele banden te vinden, dus vaak kan het niet anders. Maar een setje Pirelli Cinturato cn72 of klassieke Michelin maakt het wel àf.
@eaudi: Zijn dat kwalitatief en qua veiligheid ook zulke goede banden als de moderne? Anders alleen mooi in het museum.
@skinnybmw: Die speciale series voor klassieke auto’s zijn als geen ander afgestemd op auto’s uit de betreffende periode. Maar dan wel gemaakt met de know-how en compounds van nu. Qua veiligheid en kwaliteit voldoen ze aan de huidige standaards.
Maar doordat er zoveel research in zit en de afzetmarkt relatief klein is zijn dit soort banden natuurlijk niet goedkoop. Een setje nieuwe Michelin TRX banden voor onder bijvoorbeeld een Citroën CX kost al gauw zo’n € 2400,-.
@skinnybmw: M’n vader heeft nieuwe Michelin XWX op de auto zitten en die rijden echt perfect. waarschijnlijk niet te vergelijken met een moderne band maar icm met klassieke wielophanging en remmen vraag ik me af wat de beperkende factor is.
@eaudi:
Ik vind ze voor moderne banden nog relatief passend. Geen al te modern profiel en een passend merk. Maar je hebt zeker gelijk, op zo’n auto maken de correcte banden het toch net even af. En verdomme wat zijn die peperdure classic banden van Pirelli en Michelin mooi. Ik heb er weleens naar gekeken voor onder mijn MG. Op die maten zijn de prijzen wat minder absurd, maar dan kijk je nog naar zo’n 400 euro per band. En dat is niet echt leuk meer als je daadwerkelijk kilometers maakt met je auto.
Ja leuk originele banden hihi haha totdat je een plas tegenkomt of een natte bocht en dan is het boehoe boehoe me Rari is total losssss!
@e36thuglife: dit zijn toch gewone pirelli banden. Wat zou daar mis mee zijn?
@e36thuglife: pirelli is niks mis mee toch?
@hplh: die post was voor EAUDI die zei dat er oude rotte banden onder moeten
Prachtig dit
De meest stijlvolle? Het is een stijlvolle Ferrari maar een 250 GT Lusso is naar mijn mening velen malen stijvoller
Wat een beauty! Mooie foto’s ook.
@imarinos: thanks!
Die valse uitlaatsierstukken toch.. Dat hadden ze in 1966 toch niet!
@sntial: wat is er vals aan? Zijn RVS eindstukken, en als ik mij niet vergis is Ansa origineel leverancier geweest. Weet niet of dat in die tijd al zo was, maar zeker later. Hadden van die rode binnenkant. En als ik me niet vergis zijn ze schreeuwen duur…
@davelepeef: het was een grapje maar ok.
@davelepeef: bedankt voor de info 😀
@sntial: Uitlaten zijn orgineel. Recent is er een geveild door RM Sotheby’s. Die had ook deze uitlaten. met dat stickertje op dezelfde plek. Verkocht voor $737000.
Geen geld.
@loserboi932: hey mensen ik weet dat dit geen sierstukken zijn. Had nooit gedacht dat ik 2x ging moeten uitleggen dat ik niet serieus was. Fijne zondag nog, mijn humor past hier blijkbaar niet.
@sntial: Jouw humor past hier vast wel. Maar door de manier zoals het er nu staat, kan zelfs een raketgeleerde er niet uit opmaken of je het meent óf dat je het als een grapje bedoelt. Vooralsnog kan niemand je gezichtsuitdrukking zien of je intonatie horen toen je de zin aan het typen was. Zet er gewoon een emoticon bij, die zijn daar nou juist voor bedoeld. 😉
Een schitterende spot! Een geweldig mooie auto!