julescapdevillephotography Foto van de maand : Audi R8 V10 regenstorm

Video: Mijn auto: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio van Jeroen

rubenpriest Gepost op 01-09-2018 om 18:55 15.873 views | 61 reacties

510 pk én een handbak maken deze Alfa Romeo een toffe auto om mee te rijden.

Kenteken: SF-572-J
Merk/model: ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO
Datum toelating: 10-01-2017
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 510 pk
Nieuwprijs: 119.385 Eur. (14.168 Eur. BPM)

61 Reacties:

panam1 september 1, 2018 om 19:22 # | Report | Reply

Eindelijk weer eens een leuke wagen in dit topic

dromedaris september 1, 2018 om 19:23 # | Report | Reply

Heerlijke bak, geniet ervan!

Rest me nog de vraag: op de zaak of privé gekocht?

Henk_he september 1, 2018 om 19:35 # | Report | Reply

@dromedaris: wat doet dat ertoe?

dromedaris september 1, 2018 om 19:49 # | Report | Reply

@henk_he: fiscaal heel veel.

biesiehey september 2, 2018 om 11:00 # | Report | Reply

@dromedaris: Ja dus? Wat boeit jou dat als ik vragen mag?

dirkiii september 1, 2018 om 19:50 # | Report | Reply

@dromedaris: waarom maakt dat uit?

Of je nou privé of zakelijk een auto rijdt, hij moet toch betaald worden.

Soulmaster september 2, 2018 om 07:29 # | Report | Reply

@dirkiii: zakelijk is BTW verrekenen…

leandro september 3, 2018 om 16:58 # | Report | Reply

@Soulmaster: en ieder jaar weer corrigeren 😉

jaribombarie september 1, 2018 om 19:28 # | Report | Reply

Wat is die kerel heerlijk enthousiast over z’n auto. Die grijns op z’n bakkes bij het vertellen over de gedeelde Yaris is echt priceless

tge1 september 2, 2018 om 16:11 # | Report | Reply

@jaribombarie: Als hij een echte vent had hij gewoon gezegd… “Oh, ik rij dagelijks een Yaris, een prima en kwalitatief sterk karretje.” Nu komt hij als een populaire jongen over, maar dat doet het hier altijd goed. 🙂

mikje90 september 1, 2018 om 19:37 # | Report | Reply

Wat een enthousiaste alfa liefhebber. Ik zou graag met deze vrolijke trotse alfa liefhebber een avondje in de kroeg willen lallen.

melkkoe september 1, 2018 om 19:56 # | Report | Reply

Totaal niet mijn auto. Maar mooi om te zien dat er anderen wel vol lof en trots over deze bolide vertellen.

Sowieso begonnen de belgen en de spaardiesels de laatste tijd een beetje saai te worden

allesmetturbo september 1, 2018 om 20:18 # | Report | Reply

Geniale auto en heerlijk enthausiasme! Geniet ervan!

piquet1986 september 1, 2018 om 20:22 # | Report | Reply

Deze gozer zou Wouter en Casper prima kunnen aanvullen als autoblog journalist. Hij heeft zelf een beetje een Wouter accent.

parttimeautospotter september 1, 2018 om 20:34 # | Report | Reply

@piquet1986: Ik dacht exact hetzelfde

alfalfa september 1, 2018 om 22:47 # | Report | Reply

@parttimeautospotter: hier ook!

sjonniedeluxe september 3, 2018 om 20:56 # | Report | Reply

@alfalfa: ik ook

amghans september 2, 2018 om 08:46 # | Report | Reply

@piquet1986:
Eensch, heeft verstand van en ervaring met auto’s, is een vlotte prater en articuleert uitstekend. Z’n enthousiasme doet de rest. Dus inlijven die hap AB !

evdw september 2, 2018 om 09:15 # | Report | Reply

@piquet1986: Dat rare accent wat Wouter af en toe opzet is juist hetgeen wat ik liever zou zien verdwijnen…

fendercd60 september 1, 2018 om 20:34 # | Report | Reply

Leuk filmpje. Wat blijft die Giulia een mooie wagen zeg.

acakoning september 1, 2018 om 20:40 # | Report | Reply

Nice. Heel tof dat je deze hebt gekocht.

rufctr01 september 1, 2018 om 20:42 # | Report | Reply

Waanzinnig mooie auto!

sanennan september 1, 2018 om 20:50 # | Report | Reply

Prachtig ( hij rijd prive) via rdw

jweelden september 11, 2018 om 16:34 # | Report | Reply

@sanennan: leuk bedacht, zegt niets. Een auto op een “eenmanszaak” registreren is volgens de RDW een “prive” auto.

Visje66 september 1, 2018 om 20:53 # | Report | Reply

Eindelijk een gave bak i.p.v. al die doorsnee ouwe meuk in deze rubriek. Fantastische wagen!

autodidact september 1, 2018 om 20:56 # | Report | Reply

Fantastische auto! Uitermate stabiel, wendbaar en zeer degelijk, qua design van binnen en buiten is ze prachtig. Misschien niet heel bijzonder op het eerste gezicht, het ontwerp is wars van effectbejag, maar als je Giulia op je in laat werken zie je dat de proporties perfect zijn gekozen. Zij geeft elke keer weer het gevoel iets speciaals te zijn. Er zijn inderdaad twee punten waar het materiaalgebruik aan de binnenzijde beter had gekund: de draaiknop van het multimediasysteem en de onderzijde van de portieren. Nou als dat alles is… en ik heb niet eens de QV!

RobUSA september 1, 2018 om 20:56 # | Report | Reply

Goede eerlijke video en niet zo kwijlende ohhhhh het is een Alfa dus het mooiste ontwerp en beste auto ooit verhaal. Wat sommige ABloggers er wel eens uitgooien.

autodidact september 1, 2018 om 21:16 # | Report | Reply

@RobUSA: het eerlijke verhaal is dat de Giulia meer dan uitstekende hardware biedt en een prachtig fysiek, maar niet beschikt over het nieuwste van het nieuwste als het gaat over zaken die niet direct met het rijden zelf te maken hebben. Geen ledkoplampen, geen (deels)autonoom rij-functies, geen digitaal instrumentarium, geen enorm uitgebreid infotainment. Daarmee is het een auto die een select publiek aanspreekt want volgens mij zijn veel autokopers tegenwoordig op zoek naar een rijdende iPad op hoge poten en zal het ze worst zijn of het nog een beetje inspirerend rijdt.

posthumus september 1, 2018 om 23:58 # | Report | Reply

@autodidact: En gelukkig maar 🙂 (Maar ja, ik behoor dan ook tot dat selecte publiek)

RobUSA september 2, 2018 om 22:14 # | Report | Reply

@autodidact: In de vid en zelf te zien is dat ze juist beiden en ik ook niet zo te spreken zijn over het fysieke gedeelte. Zeer matig ontwerp vind ik het en lijkt op alles wat er reeds lang was imo. Die achterkant vooral dat had elke KIA/Hyundai/Toyota kunnen zijn.

autodidact september 4, 2018 om 00:47 # | Report | Reply

@RobUSA: wat op een afstand bezien misschien niet zo bijzonder lijkt (je zou bijvoorbeeld kunnen betogen dat de achterkant lijkt op de A4 van het vorige model en dat de zijkant lijkt op de 3-serie) is in alle opzichten passend in het geheel en uitstekend geproportioneerd. Dat is – vind ik – de echte schoonheid van de Giulia.

kevin1989 september 2, 2018 om 23:58 # | Report | Reply

@RobUSA: is ontwerp niet een kwestie van smaak Rob? Dat het design van Alfa Romeo jou normaliter weinig kan bekoren is toch prima en onderhand wel duidelijk. Gelukkig zijn er genoeg andere merken om leuk te vinden. Laat in ieder geval andere mensen in hun waarde. Ook wanneer ze Alfa Romeo het beste of mooiste vinden/ willen kwijlen. Fanatisme en autoliefhebberij noem ik dat. Dat jij daar niet zo goed tegen kan zegt meer iets over jou;).

Ot: Heerlijk filmpje en een fijne vent om naar te luisteren. Mooi om te zien aan het einde van het filmpje wanneer het gas er wat vaker opgaat; de lovende reacties en de glimlach!

autodidact september 1, 2018 om 20:58 # | Report | Reply

…oh en had ik al verteld over het goddelijke stuurwiel met de fantastische metalen schakelflippers?

dirkiii september 1, 2018 om 21:31 # | Report | Reply

@autodidact: nee wel de koppeling en de schakelpook.

maarten020 september 1, 2018 om 21:10 # | Report | Reply

Fijn om na die over het algemeen treurige auto’s van onze Belgische vrienden fijn weer is een filmpje te zien met een prachtige auto…

ferdinandvw september 1, 2018 om 21:18 # | Report | Reply

Bijzonder gave machine, maar de ultieme Alfa qua beleving is toch echt de 4C, veel puurder nog!! en met chip zeker tot de 200 amper langzamer.

bischero september 1, 2018 om 21:49 # | Report | Reply

@ferdinandvw: heel handig ook als je je kids mee wil nemen 😏
Maar je hebt absoluut gelijk, de 4C is veel puurder maar ook zo ontworpen (compromisloos)

alfalfa september 2, 2018 om 11:06 # | Report | Reply

@ferdinandvw: Appels en kamelen. De 4C is niet te doen als echte daily. Wel vind ik het eigenlijk zonde dat Jeroen de Q alleen in het weekend pakt. Maar ik begrijp ook z’n verhaal over de C-segmenter en de meer bereikbare fun-factor ook. Heb zelf gekozen voor een 4C voor woon-werk (van veilige parkeerplaats naar veilige parkeerplaats en elke meter rijden = fun-factor) en daarnaast een GT 3.2 voor de overige daily-ritten.

RobUSA september 2, 2018 om 22:16 # | Report | Reply

@ferdinandvw: 4C ?? die plat geslagen Mini ?

NiNja september 1, 2018 om 21:25 # | Report | Reply

Cool hoor! Mooi samengesteld ook, damn.

cappie september 1, 2018 om 22:20 # | Report | Reply

Wat kan die Jeroen goed lullen je zou maar zo’n type als collega hebben rond lopen in het bedrijf.

artje september 2, 2018 om 07:38 # | Report | Reply

@cappie: en dan?

VeniVidiVici september 1, 2018 om 22:50 # | Report | Reply

Prachtige auto, maar ik bespeur iets dat Jeroen toch ooit een BMW M3 F80 gaat kopen…

amghans september 2, 2018 om 08:40 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: in Duitsland kan je wel F80s vinden met een handbak, dus misschien een idee voor ‘m.

alfalfa september 1, 2018 om 22:51 # | Report | Reply

“My other car is a Yaris”. 😂😂😂☝️

Onehp september 3, 2018 om 08:13 # | Report | Reply

@alfalfa: leuk contrast waardoor je de eigenschappen van elke auto elke week weer kan appreciëren. Bijvoorbeeld, hoe betrouwbaar een Yaris is 😉

tge1 september 1, 2018 om 22:53 # | Report | Reply

Leuk ding hoor, vooral door de handbak. Wat betreft de Yaris, als je je daarvoor schaamt dan ben je geen Alfamannetje hoor. Ik rijd ook dagelijks een Yaris, maar heb er wel als hobby een GRMN bij. 🙂

kle500 september 2, 2018 om 08:18 # | Report | Reply

@tge1: die wil ik in deze rubriek zien!

hwiel september 2, 2018 om 00:16 # | Report | Reply

Mooi verhaal Jeroen. Je mag vaker dit soort commentaren geven. Dat je een echte petrolhead bent wist ik al. Dat we ooit in onze Elises staande zijn gehouden door een onopvallende motoragent zal ook niet snel vergeten.

dray september 2, 2018 om 00:37 # | Report | Reply

Iedere keer wanneer ik een Giulia zie (helaas nog te weinig) maakt me dat een beetje vrolijk. Ik vind het een van de mooiste sedans die er momenteel op de Nederlandse wegen rondrijden.

alfaholic september 2, 2018 om 01:02 # | Report | Reply

Leuk filmpje. Leuke auto. Zo zie ik ze graag. 1

drdrift september 2, 2018 om 08:17 # | Report | Reply

Leuk gesprek, prachtige Alfa, maar hardrijden richting de limiet doe je op een circuit toch?

alcantara september 2, 2018 om 09:31 # | Report | Reply

@drdrift: Nee, dat wil je dagelijks kunnen doen.
Als je daar steeds een circuitdag voor in moet plannen is de lol er snel vanaf.

paulvtec september 2, 2018 om 08:53 # | Report | Reply

Als BMW fan zou ik het toch heel moeilijk hebben als ik mocht kiezen tussen een M3 of deze Giulia. Ik denk dat het mijn eerste Alfa zou worden. Leuk filmpje en commentaar 👍.

evdw september 2, 2018 om 09:14 # | Report | Reply

Mooie wagen maar oogt inderdaad wel wat gedateerd in vergelijk met zijn concurrenten.
Echter, waarom zou je nog in een gedeelde Yaris stappen als je deze ook voor de deur hebt staan? Met die Alfa kan je ook gewoon in de stad parkeren in een parkeergarage en kan je ook je gekochte spullen fatsoenlijk meenemen.

flippiez06 september 2, 2018 om 09:50 # | Report | Reply

Waarom geen flipperkast, geweldig op die auto!

hogelandman september 2, 2018 om 12:46 # | Report | Reply

De leuke filmpjes zijn terug. Eindelijk. Nu nog wat korter. En meer beeld van de auto.

em73 september 2, 2018 om 14:40 # | Report | Reply

Hele mooie review van een echte Alfa liefhebber!.. prachtig hoe de liefde voor Alfa er afstraalt..en heel goed verwoord! Lijkt Wouter zelf wel:-)
Persoonlijk rijd ik mijn 2e Q nu, 1e was 2016 handbak performance uitvoering, nu late 2017 At8.
Beide met alle optie,s er op, dus ook met Karamiche remmen. Ik deel de mening / visie die gegeven wordt iz keramische remmen niet. Rijd er dagelijks mee, en remmen super. Wanneer je een auto met dit vermogen rijd moet deze ook in staat zijn echt te “ ankeren” en dat doen de karamische remmen als geen ander.
Je komt daar pas achter als je ze naast elkaar zet… nooit faden of worden de remen sompig.. je weet 1 ding, ik ga hard, maar rem ook echt hard als het moet!
Verder bevalt de AT8 me beter, dik een jaar in handbak gereden, super schakelende bak, maar niet zo snel en direct als de ZF bak. Ongekende snelheid van deze auto komt pas echt tot zijn recht met de ZF At8 bak…. super snel…

Onehp september 3, 2018 om 08:23 # | Report | Reply

@em73: leuk met een dubbele owner review. Diegene die graag een (goede) handbak hebben, waaronder mezelf, weten maar al te goed dat die minder snel zijn. Maar we hebben graag wat meer eigen controle en krijgen daardoor ook meer (snelheids) beleving. Smaken verschillen en uitstekend dat de keuze er nog is (was) bij deze Alfa. Maar jij vond de manuele bak dus goed?

trust september 3, 2018 om 15:39 # | Report | Reply

Gave bak en erg cool dat ze een handbak heeft. Geloof maar al te graag dat at ZF bak sneller is maar ongeacht dat zal ik dat derde pedaaltje wel missen. Zijn de zogenoemde hulpklauwen niet gewoon voor de handrem?

e34b10 september 4, 2018 om 00:38 # | Report | Reply

(15:26) die extra rem klauwtjes achter zijn voor de parkeer-rem.
f a n t a s t i s c h e auto trouwens.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.