LARSYBOY1997 Foto van de maand : Ford GT

Video: Mijn auto: Fiat Panda 100 HP van Thom

rubenpriest Gepost op 13-10-2018 om 18:55 7.165 views | 23 reacties

De Fiat Panda met 100 HP is een geinige uitvoering. Lezer Thom neemt ons mee in zijn 100 HP.

Kenteken: 44-TJ-LG
Merk/model: FIAT FIAT PANDA
Datum toelating: 28-09-2006
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 101 pk
Nieuwprijs: Onbekend



23 Reacties:

alcantara oktober 13, 2018 om 19:30 # | Report | Reply

Ik haakte af bij mensen met hun mond vol tanden laten staan bij het stoplicht.
Sowieso boeit het 95% van de automobilisten geen reet hoe hard een ander wegsprint bij het stoplicht. En die andere 5% is waarschijnlijk niet onder de indruk van een bijna 10 secs durende sprint naar 100.

toniominestrone oktober 13, 2018 om 20:15 # | Report | Reply

@alcantara: glazenbol?

audicoupe84 oktober 14, 2018 om 13:07 # | Report | Reply

Ik werk bij een auto verhuur bedrijf. Zodoende kan ik veel auto’s testen, waaronder de Panda (twin Air) en de Up! De Panda is heel grappig om af en toe te rijden. Hij trekt bij flink gasgeven als een tierelier door tot de begrenzer, dan vlug doorschakelen, je ziet de verbaasde gezichten in de spiegels. Wel erg lawaaig met de sound van een Moulinex
blender. Voor dagelijks gebruik liever een heel wat volwassener Up!

ikleesookoverautos oktober 15, 2018 om 16:53 # | Report | Reply

@audicoupe84: verbaasde gezichten van mensen die denken: Wat is dat voor een maloot.

wahltiroler oktober 13, 2018 om 19:42 # | Report | Reply

Cool grappige Auto

Mijn 1e was ook een Panda zo’n vierkante met 1000 cc FIRE motor…

In Italïe zie je er nog heel veel rijden.

Alhoewel 30 pk meer je Panda goed zou doen zie je toch dat 100 pk in een lichte auto erg fijn kan zijn
(Zie jaren 90)

En een Panda is véééél coolee dan Skoda Labia en VW UP (your arse 🙂

Have fun en laat ff weten hoe het met je sollicitatie verlopen is

wolfssjrd oktober 13, 2018 om 20:03 # | Report | Reply

Thom, wanneer weer eens ‘Ring?

alfalfa oktober 13, 2018 om 21:54 # | Report | Reply

Heerlijk wagentje, klinkt best leuk en haalt toch lekker door in de hogere toeren. Stiekem cool!

baardmijt oktober 13, 2018 om 23:38 # | Report | Reply

Er was toch al eens eerder een Panda 100hp in deze rubriek? Met een eigenaar die een frans accent had. Een witte Panda, het was niet zijn eerste. Of vergis ik me nu?

leandro oktober 13, 2018 om 23:47 # | Report | Reply

@baardmijt: klopt! Zat te twijfelen om mijn panda ook op te geven maar dat is misschien wat veel van het goede 😉

sntial oktober 14, 2018 om 00:07 # | Report | Reply

@baardmijt: Indeed, dude werkte bij Fiat.

flippiez06 oktober 14, 2018 om 00:24 # | Report | Reply

Geweldige auto, doe jezelf een groot plezier en investeer in een KW onderstel

HZW oktober 14, 2018 om 00:27 # | Report | Reply

De Huidige Panda is de beste A-segment auto die er is.
Alleen zijn er zoveel mensen met vooroordelen dat ze de waarheid niet onder ogen willen zien.
Heb met alle up!’s gereden en dat is zo’n beetje de meest slechte A-segmenter waar ik in heb gereden.
Om nog maar te zwijgen over de rest van het aanbod in het A-segment.

chrisvonmeer oktober 14, 2018 om 07:17 # | Report | Reply

@HZW: heb jij alle A-segmenters getest? Daar zou AB graag een video van maken.

baklava oktober 14, 2018 om 09:09 # | Report | Reply

@HZW: werk jij voor fiat? Want wat jij lult is onzin

clk63bs oktober 14, 2018 om 10:03 # | Report | Reply

@HZW: hedde drugs op?

dirkiii oktober 14, 2018 om 12:30 # | Report | Reply

@HZW: 2 cilinder dat is de meest irritante motor om te rijden.

milan0 oktober 14, 2018 om 13:52 # | Report | Reply

@HZW: De Panda 3 ( of 312/319) is de minst succesvolle serie tot dusver. Ondertussen is het model aan alle kanten voorbij gestreefd door de concurrentie. Alleen in Italie zelf verkoopt het model nog redelijk en zelfs daar vallen nu klappen qua verkoopaantallen. Plus dat je puur kijkt naar de rijeigenschappen en beleving van de auto. Een Panda 3 is als een Panda 2 die bezoek heeft gehad van de Michelinmannetjes (Bibendum) brigade.Het ziet er niet uit.

Je noemt de Up! maar het segment is uiteraard veel groter ( of breder, zo je wilt) dan een Panda of Up! Kijk naar de inhaalslag die bv Hyundai/ Kia gemaakt heeft en het succes van bv de C1/108/ Aygo en hou in je achterhoofd dat Fiat nog leeft bij de gratie van het succes wat de 500 momenteel nog is en je weet dat er heel veel verbeterd zal moeten worden wil de Panda ooit weer het succesnummer worden wat het eens was. Dit ter inleiding.

Ten tijden van de Panda 2 (169) had Fiat nog een aatl jaren deze 100HP (In Nederland Sport genoemd) als topmodel van de reeks. Dit voor een auto die aanvankelijk niet eens als Panda maar Gingo op de markt zou komen. Kortom als het aan Fiat zelf had gelegen was er na de echte Panda, de 141, nooit meer een Panda gekomen.

e28forever oktober 14, 2018 om 08:01 # | Report | Reply

Mij zegt het absoluut niks.
Knullig onaantrekkelijk design, rare proporties.
Boodschappentas op wieltjes.
Begrijp de symphatie van Nederlanders voor Fiat niet, hier in België zie je praktisch geen FIAT’s, buiten de 500 en de bedrijfswagens.
To each his own…

chrisvonmeer oktober 14, 2018 om 09:06 # | Report | Reply

@e28forever: het is niet heel ingewikkeld waarom hij in NL wel populair was.

1. Dit is vaak een tweede auto, de prijs was gunstig. De rijkosten (belasting, verzekering, onderhoud, verbruik) ook.
2. Meeste ruimte in zijn klasse.
3. De naam Panda sprak natuurlijk een vergrijzende markt aan.
4. Opties waren betaalbaar maar standaard uitrusting was adequaat.

boenderaar oktober 14, 2018 om 10:51 # | Report | Reply

@e28forever: helemaal met je eens. Meestal raak ik verschrikkelijk geïrriteerd wanneer ik in een Fiat stap. Bijna alles staat me tegen; Afwerking, materialen, stuurgevoel, het schakelen, zelfs de geur van Fiats staat me tegen.

mynameisjeroen oktober 14, 2018 om 08:46 # | Report | Reply

Origineel hebben ze best een leuk uiterlijk. Maar de Colt 1.5 CZ5 lijkt me de betere keuze. Net zo licht, meer vermogen en betere bouwkwaliteit. Met dikke (originele) velgen, mistlampen, privacy glass etc ziet ook die er best fraai uit.

tazmania oktober 14, 2018 om 09:56 # | Report | Reply

@mynameisjeroen: de bouwkwaliteit van de Panda (model 169) is juist een van de sterke punten. De koets is ook goed beschermd tegen roest. Een normaal onderhouden 100HP, daar hoef je geen Japanner voor te nemen. Privacy glass hebben ze trouwens ook. 😉

panda100hpdriver oktober 14, 2018 om 12:26 # | Report | Reply

Goede keus.

Heb er ook een gehad. Het leuke van de 100 HP is het gewicht in combinatie vermogen. Verder is de motor in combinatie met de 6 bak heel soepel. Wegrijden 1-3-6 geen probleem. Hou alleen t olie verbruik in de gaten, de 100 HP verbruikt wel olie. En af en toe een stoplicht sprint is ook wel😊😊😊.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.