FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Martin Brundle over de clash tussen Ocon en Verstappen

rubenpriest Gepost op 12-11-2018 om 8:11 12.318 views | 14 reacties

Via Sky Sports

Land: Brazilië


14 Reacties:

kempenaer november 12, 2018 om 08:41 # | Report | Reply

Wat Ocon deed is volstrekt misplaatst.
Gefrustreerd Frans sukkeltje dat graag bij Mercedes in het gevlei wenst te komen.
Een idioot. Daar heeft Verstappen helemaal gelijk in, geen twijfel over mogelijk.
Respect dat Verstappen nog zo rustig heeft gereageerd tegen die Franse zuiger.
De FIA dwaalt wederom door Verstappen te straffen voor een paar duwtjes.

pomoek november 12, 2018 om 08:52 # | Report | Reply

Natuurlijk had Verstappen meer ruimte moeten laten en zich niet van de baan moeten laten rossen. Maar dat is denk ik niet de oorzaak van de botsing. Dat was gewoon opzet van Ocon. De reactie van Hamilton vond ik ook duidelijk. Hij gaf Verstappen een knuffel toen hij ‘m zag, maar besloot later uit een ander vaatje te tappen door de schuld deels bij Verstappen te leggen. Anders had hij moeten toegeven dat hij om de oren was gereden door Verstappen en dat hij dikke mazzel heeft gehad met deze winst. Dat past niet in het straatje van de special one.

rhellema november 12, 2018 om 09:16 # | Report | Reply

@pomoek: ja dat verhaal van Hamilton in die restroom, als ik jou was had ik meer afstand gehouden, dat deed hij ook niet in Spanje toen hij er samen met Rosberg afkegelde. Ik vind dat altijd een beetje van dat “van achteren kijk je een koe in zijn kont” geneuzel waar je helemaal niets mee kan.

Visje66 november 12, 2018 om 09:07 # | Report | Reply

Fysiek contact moet je lekker bij voetbal laten, grootste tokkie sport dat er is.

Straf voor Max is geheel terecht, dat had hij anders moeten oplossen. Maar ja, het is sowieso al een heethoofdje, genen van Jos, hopelijk krijgt hij dat een beetje onder controle want dat is geen goede eigenschap voor zijn carrière in de F1. Dan moet je maar weer gaan karten.

Wat betreft het Ocon momentje denk ik dat ze beide steken hebben laten vallen. Ja Ocon had meer respect moeten hebben voor de raceleider, maar aan de andere kant had Max meer zekerheid kunnen nemen en die pisfransoos op een beter moment weer kunnen pakken.

Ik denk dat dit weer een prima leermomentje is voor Max en het hem geen 2e keer meer zal gebeuren. Althans, dat mag ik hopen voor hem. 😉

aapuitdemouw november 12, 2018 om 09:28 # | Report | Reply

@Visje66: straf onterecht. Er werd hooguit wat geduwd en Ocon duwde ook terug en kwam ook op Max af toen Max al wegliep. Dat heet provoceren. Als je Vettel geen taakstraf geeft voor zijn taal richting Charlie in Mexico en als je Vettel geen taakstraf geeft omdat hij zijn auto als wapen inzet in Baku en nu weer met het weegschaal incident dan is dit ook geen taakstraf. En wat je zegt over de crash slaat ook nergens op. Max had helemaal geen ruimte hoeven laten. Ocon kreeg einde rechte stuk een blauwe vlag en in bocht 2 nog steeds een blauwe vlag. Wat hij deed was wel zo ongelooflijk dom dat je daarnals leider niet eens rekening mee houdt. Moet Max voortaan zo wijd om iedereen heen gaan omdat de kans bestaat dat iemand een dartpijl in zijn band steekt. Je houdt geen rekening met dit scenario. Simpelweg omdat dit gewoon echt onbegrijpelijk is en eigenlijk kun je niets anders dan concluderen dat dit een bewuste actie was.

drdrift november 12, 2018 om 10:38 # | Report | Reply

@Visje66: jij snapt ‘t! Hier sluit ik mij 100% bij aan ?

ericd november 12, 2018 om 09:20 # | Report | Reply

Een andere racer had z’n eerste plek niet zo in gevaar gebracht. Zoals Hamilton. Sterker, Max had bij wijze van spreken achter Ocon kunnen blijven hangen. Ik denk dat die impulsieve stommiteit in wezen de oorzaak was van Max’ frustratie.

aapuitdemouw november 12, 2018 om 09:37 # | Report | Reply

@ericd: je weet wat er met.je banden gebeurt als je achter iemand blijft hangen? Kijk gewoon verder dan op de baan en zie de dubbele blauve vlag Ocon. Onzin dat Max iets had gemoeten. Max reed de race van zijn leven en Mercedes wilde het contructeurs kampioenschap niet winnen met een P2 dus dan moest het maar zo.

mout november 12, 2018 om 10:01 # | Report | Reply

@aapuitdemouw: Een blauwe vlag is voor als je gelapt gaat worden. Ocon hing al twee rondjes achter Max. Hij hoefde zich niet te laten inhalen – maar wilde zelf inhalen.

pomoek november 12, 2018 om 14:09 # | Report | Reply

@mout: Verstappen reed met een soort jojo rondetijd weg van Hamilton. De ene keer een paar 10-en sneller, de volgende ronden een paar 10-en langzamer. Dat is hoe het gaat in het hybride tijdperk, de ene ronde laad je je systemen op zodat je in een andere wat meer gas kan geven.

Ocon had al 70 seconden verloren op dat moment op Verstappen. Het zou me verbazen als hij op dat moment in de race opeens veel harder ging rijden dan Verstappen terwijl hij al het hele weekend minimaal een seconde langzamer was per ronde. Ik denk dat doordat Verstappen aan het opladen was en banden aan het sparen Ocon dichterbij kon komen. Maar Ocon wist natuurlijk ook dat hij nooit de pace zou hebben om sneller dan Verstappen te rijden. Zijn inhaalactie was dan, op z’n zachts gezegd, onzinnig en ik denk zelfs dat hij met opzet tegen Verstappen is aangereden.

VeniVidiVici november 12, 2018 om 10:06 # | Report | Reply

Tja, Max had inderdaad wat meer ruimte kunnen laten, maar A hij verwacht niet dat een achterblijver zo fanatiek gaat zitten doen onder een blauwe vlag situatie en B wat dacht Ocon ermee te winnen/halen met die idiote actie?! Zichzelf unlappen en 1 km verder weer gelapt worden? Nou super hoor pfff.

RutgerK november 12, 2018 om 14:53 # | Report | Reply

@Visje66 De snelste raceronde van Max (met een kapotte auto) was 0,8s sneller dan Ocon. Dat zal neerkomen op meer dan 1s sneller op de rest van het circuit buiten het rechte stuk over start-finish.
Als Max Ocon er in bocht 1-2 voorbij had gelaten vanwege DRS dan was hij 1 seconde opgehouden op de rest van de baan. Dat kan je als raceleider niet laten gebeuren.

roadster1976 november 12, 2018 om 15:23 # | Report | Reply

Ocon had gewoon van zijn gas af gemoeten. Simpel. Geen respect voor de race. Was het slim van Verstappen? Nee. Past het bij hem? Ja. Geen compromis. Ocon weet ook dat hij in 2019 geen f1 rijdt en wilde zijn oude F3 rivaal te kak zetten. Zielig en onnodig.

Onehp november 12, 2018 om 16:46 # | Report | Reply

Voor mij is het vanzelfsprekend dat je de wedstrijdleider die je op een ronde zet netjes voor laat. Ik vermoed dat Max er gewoon niet op bereid was dat die Ocon opeens moeilijk ging doen…

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app