FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Tesla Model 3 introductie in Amsterdam


jmwxantia Gepost op 16-11-2018 om 22:37 17.976 views | 32 reacties

Vanaf vandaag is de Model 3 live te zien in de Tesla-showroom in de PC Hooftstraat in Amsterdam. Toevallig was ik in de buurt en ben er even binnengelopen. Het bleek wel om een US-uitvoering te gaan wat te zien is aan de kentekenplaatbevestiging en de laadaansluiting. Rijden was nog niet mogelijk helaas.....

Locatie: Amstedam
Land: Nederland



32 Reacties:

marcus1963 november 17, 2018 om 09:52 # | Report | Reply

Welke versies komen er beschikbaar ? Ook een snelle uitvoering ?

flutterby november 17, 2018 om 09:53 # | Report | Reply

@marcus1963: Ik kan mij niet voorstellen dat ze afwijken van wat ze leveren in de US, hooguit misschien de LR RWD.

roberto november 17, 2018 om 11:49 # | Report | Reply

@marcus1963: volgens mij gaat het om de range pakketten: basis 350km range, medium 425km range en de full option 500km (weet zo de benamingen niet). Hoe groter de accu, hoe sneller?!

flutterby november 17, 2018 om 12:31 # | Report | Reply

@roberto: het basis model doet <6s naar de 100, Mid Range zit op 5.4s, dual motor op 4,5s en performance op 3.5s

amghans november 17, 2018 om 13:24 # | Report | Reply

@flutterby: die 0-100 tijden vinnik niet zo belangrijk bij dit soort auto’s, de range des te meer. Heel benieuwd hoe-ie ‘t wat dat betreft in de praktijk van alledag gaat doen. En dan m.n. de basisversie, die is vermoedelijk al prijzig genoeg.

flutterby november 17, 2018 om 15:57 # | Report | Reply

@amghans: ik rijd 320 km per week woon-werkverkeer, als ik maar twee keer per week hoef te laden ben ik blij. Beter dan elke week tanken.

0-100 in 6s heb je ten minste elke dag iets aan. Niet voor stoplicht sprintjes, maar het is altijd fijn om meer vermogen en koppel te hebben dan je (ooit) nodig hebt.

amghans november 17, 2018 om 16:34 # | Report | Reply

@flutterby: duidelijk verhaal en vanuit dat perspectief idd voldoende range. Ik maak regelmatig meer meters per (dagretour)rit, dus zou idealiter 400 km per batterijlading als ondergrens hebben, ook in de winter. En dat zou moeten kunnen inclusief 2 x een half uur met 120 km/u, de rest met 80 km/u.

Zou dan met alle graagte genoegen nemen met een 0-100 tijd van ergens tussen de 8 en 9 seconden. Maar tot m’n ergernis schijnen de fabrikanten die acceleratietijden belangrijker te vinden dan de range. Zelfs voor gezapig ogende EVs als zo’n Model 3. En dat is jammer.

flutterby november 18, 2018 om 09:17 # | Report | Reply

@amghans: het leuke aan elektrische rijden is dat een snelle auto geen hoog verbruik betekend. Ja als je het gebruikt wel, maar als je normaal rijdt verbruikt een 400 KW nauwelijks meer dan een 100 KW motor. Wat die sterkere motor wél nodig heeft is een accu die daadwerkelijk dat vermogen kan aanleveren en dat betekent over het algemeen veel cellen en dus een hoge totale batterij capaciteit (veel range).

Zelfs de nieuwe roadster zal bij normaal gebruik maar minimaal meer verbruiken dan een Leaf.

ghost november 18, 2018 om 10:23 # | Report | Reply

@flutterby: 320 per week? Doe ik minstens per dag..

alpinafanb10 november 17, 2018 om 10:11 # | Report | Reply

De deuren gaan kennelijk gewoon open. Heb er niets mee.

nopetrolnofun november 17, 2018 om 10:12 # | Report | Reply

He bah, dit is niet lekker wakker worden..

MoeWat november 17, 2018 om 10:46 # | Report | Reply

Wat een lelijkheid

alfaromeome2 november 17, 2018 om 11:23 # | Report | Reply

Waar ik de Model S nog wel ergens mooi kon vinden, is dit ding wel heel erg treurig. Al kan zal ie in het zwart al iets minder lelijk zijn.
Op foto 6 is ook duidelijk te zien hoe plastic fantastic en dramatisch de afwerking is. En ik zal ook niet al te veel van de audiokwaliteit verwachten kijkende naar die speakers

pa045 november 17, 2018 om 12:24 # | Report | Reply

@alfaromeome2: best knap dat jij dat zo kan zien. Mij zegt het helemaal niets. En behalve dat kleine afdekkapje van, ik vermoed, een tweeter, zie ik geen speakers.
Heb jij nog röntgenfoto’s erbij die ik mis?

davelepeef november 17, 2018 om 15:36 # | Report | Reply

@pa045: als daar een tweeter zit, is het inderdaad ruk. Denk dat ie bedoelt dat er amper iets achter past wat een beetje geluid geeft wat je daar vandaan wil horen. En dat zijn eigenlijk geen hoge tonen.

87sandyd november 17, 2018 om 12:28 # | Report | Reply

@alfaromeome2: ja, want op basis van een afdekking kan jij natuurlijk zien hoe goed de kwaliteit van het geluid is.

davelepeef november 17, 2018 om 15:35 # | Report | Reply

@alfaromeome2: wat is er dan zo dramatisch daar? Ik zie niet goed in hoe ze dit nou echt beter kunnen maken, zo zit het toch bij het gros van de auto’s in elkaar of niet?

porker november 17, 2018 om 11:31 # | Report | Reply

Het is een way of life auto. Details worden dan minder belangrijk. Mensen en bedrijven willen hem gewoon ook al is een golf beter afgewerkt. Ga mijn pre order lekker goed verkopen na aflevering. Genoeg afzetmogelijkheden, zeker Europees gezien.

davelepeef november 17, 2018 om 15:32 # | Report | Reply

@porker: ja hoor, way of life… Als je dat bij een Defender of een Lotus Exige zegt, best hoor. Maar bij een elektrische midderklasser waar eigenlijk niets spannends aan is, gaan we het toch niet over ‘way of life’ hebben?? Wat dan?? In je auto stappen en ermee naar je werk?? Boodschappen doen? Oma halen op zondag??

porker november 17, 2018 om 17:50 # | Report | Reply

@davelepeef: nee dat zou mainstream zijn. Het is een hippe auto voor die genoemde doelgroep. Die kijken niet naar afwerking. Als ie het maar doet. En je mensen kunt imponeren. Echt een auto voor de hoger opgeleiden (grapje)

volvonerdy70 november 17, 2018 om 11:31 # | Report | Reply

Jammer, de Model S en X vind ik best geslaagd maar dit is gewoon echt alles net niet..
En waarom die kofferbak klep zo klein?

flutterby november 17, 2018 om 11:37 # | Report | Reply

@volvonerdy70: door het glazen dak, wat weer ten goede komt aan de hoofdruimte voor de achter passagiers.

dsbont november 17, 2018 om 11:56 # | Report | Reply

Stijlloze deuren zijn leuk engrote scherm mooi. Afwerking lijkt op eerste gezicht matig. Gaat vast goed verkopen, zit qua prijs mooi tussen goedkoper auto’s en Jaguar en model s

mcshine november 17, 2018 om 12:02 # | Report | Reply

Wow, schitterende auto, ik wil hem! Hopelijk is hij op tijd leverbaar (Q3-2019)

Rob november 17, 2018 om 12:25 # | Report | Reply

Oke, niet zo mooi als de Model S, maar ik vind het een gaaf ding. Dat grote glazen dak is echt prachtig.
Doe maar een witte!

mashell november 17, 2018 om 12:35 # | Report | Reply

De kleur is prachtig. Dat hekje er om heen een beetje zielig.

tenaci november 17, 2018 om 13:20 # | Report | Reply

Verdorie hebben we net nachtvorst…. Laat nog maar lekker even binnen staan

Donstil november 17, 2018 om 15:27 # | Report | Reply

Aah keurig. Ik reed er gisteren even langs en kon het niet laten toch even te stoppen. Vond het in het echt niet overtuigend.

tge1 november 17, 2018 om 20:17 # | Report | Reply

Donald Duck mobiel

evdw november 17, 2018 om 21:02 # | Report | Reply

Ik vind die achterklep niet de schoonheidsprijs verdienen en is ook nog eens niet electrisch te sluiten. Ik zou zeggen maak dat desnoods een optie. En volgens mij loopt het water zo de kofferbak in vanaf het dak als het regent.

Alfarobert november 18, 2018 om 10:45 # | Report | Reply

Staat netjes binnen.Het vriest dus buiten willen de portieren niet open.

kevin1989 november 19, 2018 om 11:43 # | Report | Reply

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit exemplaar mooi moet vinden. Ik denk wel dat ik hem mooier vind in het zwart of wit. Vind het wel grappig en kenmerkend dat deze auto zoveel negatieve reacties krijgt maar uiteindelijk (verwacht ik) toch zo’n verkoopkanon gaat worden in NL.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.