FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Jaguar XJS Convertible Celebration


keesh Gepost op 24-12-2018 om 17:14 14.181 views | 61 reacties

Geïmporteerd uit de VS uit de staat Florida december 2017. Deze Jag is van 1996 en heeft een 4.0 motor. De KM stand is 185.000km

Locatie: ROOSENDAAL
Land: Nederland

Kenteken: RR-604-J
Merk/model: JAGUAR XJS
Datum toelating: 28-02-1996
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: cabriolet
Brandstof: Benzine
Vermogen: 231 pk
Nieuwprijs: Onbekend



61 Reacties:

fendercd60 december 24, 2018 om 18:13 # | Report | Reply

Ik ben totaal geen cabrio fan maar er zijn een paar uitzonderingen waaronder deze! Wat een mooie auto zo!

rovadepo december 24, 2018 om 18:35 # | Report | Reply

Jezus wat een heerlijke auto. Zijn deze nou duur in onderhoud?

gokartmozart december 24, 2018 om 22:11 # | Report | Reply

@rovadepo: zolang je niet voor de 12 cyl kiest is het prima te doen. Om de 12 cyl goed te onderhouden is een klein vermogen nodig. Kleppen stellen kost bv een dag bij die uitvoering

laptom december 24, 2018 om 23:11 # | Report | Reply

@gokartmozart: valt wel mee. Ik heb jaren een v12 cabrio en coupe gehad. Weinig problemen en onderhoud was met €500 bij de specialist wel ok. Alleen het reukvermogen was altijd minimaal voor een 300pk auto en benzinetanken werd je niet vrolijk van. 1:3 als je rustig aan deed, maar heerlijke bakken. Toerenteller kwam niet boven de 1750rpm uit en met de v12 en 3bak automaat reed je dan toch binnen de 10s 80km/U. Heerlijk relaxen en zweven.

laptom december 24, 2018 om 23:12 # | Report | Reply

@laptom: reukvermogen = remvermogen. Al moet ik zeggen dat die wagens ook altijd bijzonder roken…

keesh december 24, 2018 om 19:00 # | Report | Reply

Nee, de ’95 en ’96 uitvooering hebben een bere sterke motor, lange slagmotor dus weinig toeren. Jaarlijks APK en onderhoudsbeurt. Mijn andere Jag heeft dezelfde motor en heeft 320.000km gelopen en al 13 jaar lang alleen normaal onderhoud en APK en af en toe eens nieuwe bandjes.

jeppie december 24, 2018 om 20:21 # | Report | Reply

Fijne kleur in combi met fraai interieur

flik2punt0 december 24, 2018 om 20:33 # | Report | Reply

Prachtige foto’s leuk zo in zo n fris kleurtje. Hoort wel zonnig weer bij

keesh december 24, 2018 om 20:45 # | Report | Reply

@flik2punt0: Het is geen straf om naar de zon toe te rijden in deze cabrio.

porschepdk december 24, 2018 om 20:43 # | Report | Reply

Och prachtig

toyotafortuner december 24, 2018 om 21:03 # | Report | Reply

De kleurencombi vind ik meer horen op een 50s/60s Amerikaan, maar op deze Jag staat het ook fantastisch!

stephane8200 december 24, 2018 om 21:14 # | Report | Reply

Gaaf! Onze overburen hadden er ergens begin ‘90er jaren ook een. V12 cabrio. Echt een auto van statuur. Gefeliciteerd er mee!

HIM december 24, 2018 om 21:14 # | Report | Reply

Meeeesterlijk dit, echt een van de mooie Jags. Ze zijn prima betaalbaar alleen de betrouwbaarheid is altijd een weerstand geweest om er één te kopen. Nu breng je me weer in twijfel 😄. Enjoy the ride !!!

desjonnies december 24, 2018 om 21:20 # | Report | Reply

@HIM:
Laat je niet gek maken, de latere modellen zoals deze zijn gewoon goed, alleen degelijk onderhouden.

shibby december 24, 2018 om 21:18 # | Report | Reply

Fantastische kleurstelling!

moveyourmind december 24, 2018 om 21:19 # | Report | Reply

Toen Jags nog echte Jags waren. Alleen al dat interieur, fantastisch mooi! Heel veel plezier met je roofkat

sabrerator december 24, 2018 om 21:22 # | Report | Reply

Mooi ding. Ik mag af en toe een paar weken oppassen op een iets ouder model. Een ‘89-er V12 cabrio in donkerblauw met crème leer.
Goddelijke auto’s en mijn persoonlijke favoriete Jaguar.
Dan wel in de coupé V12 HE uitvoering voor de facelift.

Die verslaat zelfs de eigen S-Type.

maxidyne december 24, 2018 om 21:30 # | Report | Reply

Zeer chique, mooie statige wagen.

lincoln december 24, 2018 om 21:47 # | Report | Reply

@maxidyne:

XJS is sinds het bestaan een ordinaire playboy bak geweest ..
Pooiers patjakkers Harry Mens drugsdealers makelaars .. dat soort chique ..

lincoln december 24, 2018 om 21:42 # | Report | Reply

Ruitenwissers !!
Ach joh .. schroef maar op de paravaan ..
Tis tenslotte 1996 ..

Prachtige bak .. mooie Amerikaanse uitvoering .. lekker veel chrome ..

Jaguar Bentley en Rolls maakten toen al 30 jaar uitsluitend voor de USA markt ..
Die paar bescheten racing green brikkies was bijvangst ..

4.0 L blok is hands down het beste blok van Jaguar ever ..
Gaaf ding dude ..

keesh december 24, 2018 om 21:54 # | Report | Reply

@lincoln: Wat bedoel je met Amerikaanse uitvoering. Hij is precies hetzelfde als de Europese uitvoering.

lincoln december 24, 2018 om 22:17 # | Report | Reply

@keesh:

Nope .. buiten het feit dat ze in 95 en 96 nix meer in Europa konden slijten ..

keesh december 24, 2018 om 22:38 # | Report | Reply

@lincoln: Wat is er anders aan dan een Europese uitvoering buiten het derde remlicht?

sabrerator december 24, 2018 om 23:32 # | Report | Reply

@keesh:
Koplampen en de zijreflectoren in de bumper.
Deze dubbele ronde koplampen zijn Amerikaans, maar je ziet ze nu ook veel op Europese uitvoeringen omdat de originele koplampen vrijwel niet meer te vinden zijn, en de Amerikaanse wel goed verkrijgbaar zijn.

De XJ-S waar ik wel eens mee rij is een Europese, maar wel met Amerikaanse koplampen.

Overigens, de types voor de facelift (met de oude achterlichten) heten XJ-S, deze faceliftmodellen XJS, zonder streepje.

keesh december 24, 2018 om 23:37 # | Report | Reply

@sabrerator: Er zaten enkele koplampen in maar kwamen hier niet meer door de keuring. ’95 en ’96 uitvoeringen hadden in de VS gewoon enkele koplampen. De achterste zijreflector is rood en verlicht, in Europa oranje en geen lamp in.

tenaci december 24, 2018 om 21:48 # | Report | Reply

Zeer fraaie putdeksels! Gave wagen man

porsche928 december 24, 2018 om 21:56 # | Report | Reply

Heel mooi exemplaar!

room850 december 24, 2018 om 21:58 # | Report | Reply

Ooit eens een coupe in onderhoud gehad met dat diepliggende achterraam. En die donkere achterlichten maken hem heel fraai!

sezz december 24, 2018 om 22:40 # | Report | Reply

Ex Elton John?

keesh december 25, 2018 om 11:38 # | Report | Reply

@sezz: Als dat zou kunnen.

mpgc december 24, 2018 om 23:13 # | Report | Reply

Schitterende auto. Heeft de tand destijds in mijn ogen goed doorstaan. Zeker in deze vorm. Amerikaanse koplampen en de typisch amerikaanse verchroomde LM velgen vind ik niet mooi maar ze horen wel op deze amerikaanse import

keesh december 24, 2018 om 23:25 # | Report | Reply

@mpgc:
De velgen zijn niet verchroomd maar gepoleist. Er zaten enkele koplampen in maar kwamen hier niet meer door de keuring en nieuwe zijn niet meer te koop. Was genoodzaakt om de dubbele te kopen, wel nieuw verkrijgbaar. De ’95 en ’96 uitvoeringen hadden in de VS gewoon enkele koplampen.

e550 december 25, 2018 om 17:57 # | Report | Reply

@keesh: hoezo worden de enkele koplampen niet meer gemaakt en dubbele wel?

keesh december 25, 2018 om 18:19 # | Report | Reply

@e550: Omdat de meeste de dubbele het mooiste vinden. Jaguar was altijd van de dubbele koplampen. Bij de XJ40 de enkele nieuw geprobeerd maar er was veel vraag naar dubbele en de meeste omgebouwd. Wanner je echt alles origineel wil houden kies je voor wat origineel was.

jack_abarth december 25, 2018 om 00:51 # | Report | Reply

Je zou een gemiddelde JAG fanaat eens moeten vragen naar dit model, wanstaltig apparaat niet JAG waardig.
Maar ze zijn inmiddels redelijk goedkoop en bereikbaar geworden.
Desondanks, ik heb en vind het nog steeds een machtige machine waarmee JAG het echte ouderwetse in heeft weten te ruilen voor een moderne wagen zonder identiteit te verliezen.

schreute01 december 25, 2018 om 07:58 # | Report | Reply

@jack_abarth: de gemiddelde Jag-fanaat heeft de XJS inmiddels in zijn hart gesloten en de prijzen stijgen. Zijn het de gemiddelde abarthfanaten zie zomaar wat beweren?

jack_abarth december 25, 2018 om 11:45 # | Report | Reply

@schreute01:

Nee hoor, heb een schoonvader die ik weet niet hoeveel jaren een v12 cabrio heeft gehad en bij diverse clubs zat.

e550 december 25, 2018 om 01:42 # | Report | Reply

Echt een heerlijke auto. Alleen jammer van de grote platen. Normaal gesproken past er geen Nederlandse plaat op de achterkant van de US-spec versie.

keesh december 25, 2018 om 05:50 # | Report | Reply

@e550: De US-specversie is gewoon een aangepaste Europese versie. Ze hebben er twee dummy achterlicten(reflectoren) bij geplaatst. Wanneer je deze weer verwijderd is het weer gewoon Europees.

c200 december 25, 2018 om 04:28 # | Report | Reply

Schitterende mooie auto,

Jochen december 25, 2018 om 07:21 # | Report | Reply

Bloedmooi

Houthakker december 25, 2018 om 08:02 # | Report | Reply

Its a jaaaaaaaag! Geweldig , en een bijzondere kleur wat ik vlgs mij nog nooit gezien heb. Geniet ervan, supermooi

desjonnies december 25, 2018 om 09:36 # | Report | Reply

Probleem van de XJ-S was dat’ie de mooiste sportwagen ooit moest opvolgen, de E-type.
En dat was een schier onmogelijke taak, hoewel de E-type zelf als V12 met automaat meer tot een ‘fat cat’ was geëvolueerd dan de lichte
capabele sportwagen die ooit in 1960 geïntroduceerd was.
Eigenlijk best knap dat ze het voor elkaar kregen, als lid van een constant in crisis verkerend British Leyland en de belangrijkste exportmarkt de VS, die de cabriolet had doodverklaard.
Daarnaast was het dashboard van de XJ-S veel saaier en minder spoooortwagen dan de E-type.
Die knoeperts van Cibié koplampen gaven de Europese uitvoeringen wel smoel en in de nieuwe Saint TV series reed Simon Templar in een witte.

fouadski december 25, 2018 om 10:09 # | Report | Reply

Bergse Heide?

rhellema december 25, 2018 om 10:11 # | Report | Reply

Wat een heerlijke automobiel zeg! Van harte gefeliciteerd met de aanschaf en ik wens je ongehoord veel rijplezier toe.

peke december 25, 2018 om 10:27 # | Report | Reply

Mijn broer had recent een weekend lang de beschikking over zo’n ding, die was minder fraai samengesteld overigens.

Vond het een prachtige wagen, je ziet ze zelden. Maar ik vond het persoonlijk rijden als een krant, sorry!

Maar wat een gewaagde kleur zeg: geel gaaf.

keesh december 25, 2018 om 10:45 # | Report | Reply

@peke: Rijden als een krant, ja dat krijg je als je geen onderhoud doet en die koop je voor 10 á 12.000 en een goed onderhouden kost al snel meer dan 25.000.

amghans december 25, 2018 om 10:29 # | Report | Reply

In het verleden meermaals in een XJ met dit motortype gereden. Auto had er al een kleine 240.000 km opstaan, maar motor liep nog steeds zijdezacht, gecultiveerder nog dan de zes-in-lijn van m’n 528i. Erg fraai blok.

keesh december 25, 2018 om 10:48 # | Report | Reply

@amghans: Ja, ik heb al ruim dertien jaar een XJ6 X300 met hetzelfde blok(AJ16 Blok) met meer dan 320.000km op de klok en rijdt nog zijdezacht, ook in Duitsland met 200+ per uur.

vbarchetta december 25, 2018 om 11:47 # | Report | Reply

Heerlijke auto. Unieke kleurencombinatie Zelf 2 jaar lang een 1992 XJS V12 coupe gehad. Daar heb ik nooit enig probleem mee gehad.

jeroenwz december 25, 2018 om 14:19 # | Report | Reply

Prachtbak! Gefeliciteerd. De XJ-S had een erg ongelukkige start: kwam uit met een zeer dorstige V12 midden in de oliecrisis. En dan een verbruik van rond op de 1 op 5! AU! Later is er een aangepaste versie gekomen van die V12 en die kreeg als toevoeging “HE” in de naam, stond voor High Efficiency, wanneer ik me niet vergis. De 4 liter 6 in lijn was ook een mooi blok. De XJ-S (later XJS) is wel mooi oud geworden. Veel plezier ermee!

keesh december 25, 2018 om 16:04 # | Report | Reply

@jeroenwz: De laatste V12 6 liter was stukken beter en met normaal rijden is 1 op 8 mogelijk.

herbert december 25, 2018 om 17:05 # | Report | Reply

Bijzonder slechte auto zoals elke jag van die jaren.

keesh december 25, 2018 om 18:15 # | Report | Reply

@herbert: In de Jaren ’95 en’96 zijn de beste en betrouwbaarste Jaguars gemaakt. Als je kenner bent weet je dat.

brabander december 25, 2018 om 17:29 # | Report | Reply

Prachtige sloep! Is dat nou de heide bij Bergen op Zoom? Of zie ik dat verkeerd

keesh december 25, 2018 om 18:14 # | Report | Reply

@brabander: Dat zie je goed.

brabander december 25, 2018 om 19:09 # | Report | Reply

Haha grappig, woon er in de buurt😉

fouadski december 25, 2018 om 20:49 # | Report | Reply

@brabander: met de plannen van de Berk blijft er straks niet veel Heide over

frank2b december 25, 2018 om 21:06 # | Report | Reply

Een prachtige wagen! Super zoeven in een klassebak zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze ‘m ’s nachts opensnijden om de airbags of satnav te lenen …

keesh december 25, 2018 om 21:21 # | Report | Reply

@frank2b: Er zitten ook twee airbags in en die zijn ook niet goedkoop.

henk3 maart 22, 2020 om 11:59 # | Report | Reply

@keesh: wat leuk om deze berichten te lezen. Gisteren 21/3/20 reed mijn vrouw in de moderne XJ een tijdje met jullie op. Prachtige kleur, hoe heet die? Wij hebben een 1994 4.0 sapphire blue. Ook E-type en 3.8S, diverse Double Six gehad. Super-stoer om in het zonnetje en de kou open te rijden. Groet!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.