thijmenvoorhuis Foto van de maand : BMW M3 Competition

Video: BMW probeert in te voegen

rubenpriest Gepost op 07-01-2019 om 12:28 6.161 views | 53 reacties

Hop, naar de linkerbaan. Oh..

Land: Nederland



53 Reacties:

mike0709 januari 7, 2019 om 13:48 # | Report | Reply

Met zo’n 70K KM per jaar hou ik toch altijd rekening onderweg met bepaalde merken auto’s.. Deze valt er ook onder, wat een debiel.

mashell januari 7, 2019 om 13:50 # | Report | Reply

@mike0709: de BMW en de bumperklevende Audi maken de vooroordelen wel waar.

gewoondirk januari 7, 2019 om 13:51 # | Report | Reply

@mike0709: Inderdaad, wie koopt er nou een Polo in het rood? Die dingen horen gewoon zilver of zwart, je ziet wat een opvallende kleur uitlokt bij de Audi- en BMW bestuurder!

deeberton januari 7, 2019 om 16:05 # | Report | Reply

@gewoondirk: whahaha. made my day

simonferrari januari 7, 2019 om 18:42 # | Report | Reply

@mike0709: Je weet ze wel te vinden dan. Zelf rij ik ook zo’n 70k km’s per jaar en heb eigenlijk weinig problemen. Dat meneer hier een inschattingsfout maakt zie ik dan ook niet bepaald als zeer schokkend. Om dit nou te delen..

RRRobert januari 7, 2019 om 20:35 # | Report | Reply

@simonferrari: dit is geen inschattingsfout, maar grove onkunde. ‘Spiegeltje, spiegeltje, dode hoek’ zoals wij dit allen hebben moeten leren. Behalve deze BMW-rijder, klaarblijkelijk.

Valt me nog mee dat -ie de optionele richtingaanwijzer toch nog gebruikte. Zijn niet veel BMW’s die deze optie hebben.

volvov70 januari 7, 2019 om 13:49 # | Report | Reply

Is geen B7 A4 maar C6 A6 (tags)

krisp januari 7, 2019 om 13:49 # | Report | Reply

Hoewel de BMW overduidelijk hoofdschuldige is, mag de Getz (?) ook beter opletten. Dat twee banen in elkaar schuiven geeft je niet het recht om naar links te gaan. Aan de rechterkant was ook ruimte. Bovendien brengt hij zichzelf in de problemen door alleen de richtingaanwijzer aan te zetten maar niet te gaan.

mashell januari 7, 2019 om 13:54 # | Report | Reply

@krisp: de Getz doet het helemaal correct. Helemaal tot het eind doorrijden en soepel invoegen, zou op deze manier niemand als een verassing mogen komen. De Getz ging ook sneller dan de vrachtwagen en hoeft dus niet naar rechts.
De BMW breekt gewoon een paar gouden regels: “pas invoegen nadat je voorganger is ingevoegd” en natuurlijk de regel “eerst kijken en dan pas gaan”.

krisp januari 7, 2019 om 14:00 # | Report | Reply

@mashell: Daarom is de BMW ook hoofdschuldige. Hij rijdt het gat dicht, en voldoet daarmee niet aan het rits-principe. Maar dan nog: ik heb ook op deze plek (A2 Amsterdam) te veel mensen gezien op de invoegende rijstrook (waar de Getz rijdt) die niet versnellen/vertragen, maar zonder te kijken ‘gewoon’ invoegen. Dat levert problemen op als er ook een auto links rijdt, en een auto achter je.

Bij nader inzien had de Getz het niet kunnen zien, omdat de BMW op het laatste moment invoegt en ernaast komt terwijl de Getz eigenlijk al begonnen is met invoegen.

yipikaye januari 7, 2019 om 14:10 # | Report | Reply

@krisp: vergeet niet dat de Getz rijder ook nog een flauwe rechterbocht maakt, dat maakt het allemaal wat minder overzichtelijk.
De BMW is volledig de verantwoordelijke in het verhaal.

Ps.
Dit filmpje is niet echt een AB artikel.

mashell januari 7, 2019 om 22:18 # | Report | Reply

@krisp: die rare verdwijnende rijstroken hebben we op meerdere plaatsen in het land. Mijn ervaring is dat het gewoon niet meer werkt. We hebben te veel Max Verstappen wannabees die denken alles te kunnen en netflix op de smartphone figuren die nergens op letten op de weg.

dutchdriftking januari 7, 2019 om 14:17 # | Report | Reply

@mashell: Klopt, hij kan wel eerder invoegen dan de Getz, maar blijf dan wel op de rechterbaan tot dat de linkerbaan vrij is. Of ga voor compleet asociaal en voeg 5 seconden eerder (over het verdrijvingsvlak) in, dan had hij nog wel voldoende tempo gehad voor de linkerbaan.

ff40 januari 8, 2019 om 09:29 # | Report | Reply

@mashell: voorganger is zwaar aan het twijfelen
Daar wacht ik ook niet op want dan krijg ik ongelukken door een ander

erwh januari 7, 2019 om 14:02 # | Report | Reply

Lekker spannend, iemand maakt een inschattingsfout en de rest van de bestuurders anticipeert niet. Niets te zien hier..

airc januari 7, 2019 om 14:11 # | Report | Reply

@erwh: Volgens mij anticiperen zowel de Polo als de Audi rijder behoorlijk op het moment dat BMW meneer gewoon naar links komt.

VeniVidiVici januari 7, 2019 om 14:31 # | Report | Reply

@airc: Dat hadden ze al moeten zien en doen alvorens de Bmw naar links komt. Met het juiste inzicht hadden kunnen zien dat het met die Bmw en Getz wel eens een knijpende shit situatie kon worden. En wat blijkt… inderdaad, een hoopje inzichtsloze figuren bij elkaar!

potver7 januari 7, 2019 om 16:08 # | Report | Reply

@venividivici: Inzichtloos? Die BMW-rijder ja, de rest rijdt gewoon zoals het hoort. Anticiperen betekent dat je rekening houdt met elkaar, op basis van normaal weggedrag. De enige die dat niet doet zit in een BMW.

ff40 januari 8, 2019 om 09:32 # | Report | Reply

@venividivici: juist

aquila2003 januari 7, 2019 om 17:02 # | Report | Reply

@erwh: nou idd. Klassiek dooie hoek verhaal of ff niet scherp. Gebeurd verder niet elke seconde wel ergens in Nederland. Vreselijk hoor.

zukunft1 januari 7, 2019 om 14:09 # | Report | Reply

Dit is BMW onwaardig. De BMW rijder had de Getz eerst rechts moeten inhalen en dan bruut afsnijden en invoegen.

mat1980 januari 7, 2019 om 14:12 # | Report | Reply

Ik zie alleen maar dat “ze” daar makkelijk 4 rijstroken van kunnen maken! Scheelt misschien weer een paar kilometer file.

neymar januari 7, 2019 om 14:14 # | Report | Reply

Wij Hollanders kunnen serieus niet rijden vergeleken met Duitsers!

vroaaar januari 7, 2019 om 15:47 # | Report | Reply

@neymar: als je ff goed kijkt, zie je dat die BMW geen gele maar een witte kentekenplaat heeft. Zou dus zomaar een Duitser kunnen zijn…

rovadepo januari 7, 2019 om 14:15 # | Report | Reply

Foutje maken overkomt de beste, grappig dat iedereen
BMW en
audi zo afvalt. Ik heb dat dan weer met Seat, Skoda en Phev autos dis het meest aso rijden.

lekkaah januari 7, 2019 om 14:19 # | Report | Reply

Ik zie hier 3 geestelijk beperkte rijden hoor.. Oke, de BMW als grootste lul, maar toch.. Die Polo en die Audi hadden dit van veraf makkelijk aan kunnen zien komen, als je snel door wilt rijden moet je ook goed anticiperen en pro-actief rijden

vingers januari 7, 2019 om 14:35 # | Report | Reply

@lekkaah: Vood it soort gedrag hoef je toch echt niet te anticiperen. Polo blijft gewoon zelfde snelheid rijden op linkerbaan. Wat een rare actie om die zo ongeveer de vangrail in te duwen.

lekkaah januari 7, 2019 om 14:50 # | Report | Reply

@vingers: je hoeft niet voor andere (al dan niet idioot) gedrag te anticiperen?
heb jij je examen gekocht van die knakker met die camaro?

mashell januari 7, 2019 om 22:21 # | Report | Reply

@lekkaah: anticiperen is in dit geval: “hé daar is een invoegstrook, ik blijf nog even met dezelfde snelheid hier links rijden zodat ik de invoegers niet hinder”, precies wat de Polo doet.

dtwo januari 7, 2019 om 15:07 # | Report | Reply

@lekkaah: De Polo en de audi blijven in dezelfde rijstrook, de BMW en Hyundai schuiven op. Dan mag toch echt in eerste instantie van de twee laatstgenoemden wat anticipatie verwacht worden. Natuurlijk moet iedereen altijd z’n best doen om een ongeval te voorkomen. Maar dat tegenwoordig in Nederland bijna niemand meer snapt hoe invoegen moet, is nog geen reden om alle betrokkenen maar als schuldige te bestempelen.

rickknows januari 7, 2019 om 14:30 # | Report | Reply

Ik herken dit wel wat de BMW rijder doet. Je wilt na het invoegen direct op het gas, veel mensen trutten enorm tijdens het invoegen. Neemt niet weg dat het onverstandig is direct door te trekken naar de uiterste rijtrook.
Invoegen blijft lastig, zeker ook nu steeds meer invoegers denken dat je als aankomend verkeer voor hun van rijstrook MOET veranderen.

towi1989 januari 7, 2019 om 14:58 # | Report | Reply

@rickknows: Het zou me niets verbazen als die hele stoet auto’s al netjes de max snelheid reed, dus gewoon een ordinaire aso move van de BMW rijder.

beast95 januari 7, 2019 om 14:47 # | Report | Reply

In mijn optiek heeft de BMW niet heel veel keus gehad, behalve diep de ankers in gaan. De rode Polo kan niet zomaar verdwijnen. Deze nare situatie ontstond door de grijze Getz. Er was ruimte om rechts in te voegen gezien het snelheidsverschil met de vrachtwagen minimaal was. Die forceerde de BMW naar links. Helaas is dit een dagelijks beeld, mensen die denken omdat ze hun richtingaanwijzer naar buiten hebben gegooid dat het automatisch baan wisselen betekent. Goed kijken blijft een must. Niet handig allemaal, maar gelukkig is dit zonder gevolgen gebleven.

vroaaar januari 7, 2019 om 15:50 # | Report | Reply

@beast95: nog ff goed kijken, BMW had gewoon achter die Getz kunnen blijven, kiest er zelf voor om op onveilige manier toch in te halen.

potver7 januari 7, 2019 om 15:59 # | Report | Reply

@beast95: hij had juist heel veel keus. De auto voor je (Getz) gaan inhalen terwijl je weet dat die ook nog moet invoegen?

mashell januari 7, 2019 om 22:27 # | Report | Reply

@beast95: lieverd… Richting aanwijzer aan betekent: ik heb gekeken, het kan en ik ga nu van baan wisselen. Een voertuig dat naar links knippert mag je niet eens inhalen, dat is om evidente redenen zoals in dit filmpje gedemonstreerd verboden en wordt je geleerd als je voor je rijbewijs gaat.

9114life januari 7, 2019 om 14:50 # | Report | Reply

We hebben hem gevonden! Een BMW (-rijder) die pinkt (zijn richtingaanwijzer gebruikt in het NLs) bij het uitvoeren van een manoeuvre! PROFICIAT. Zeldzamer dan de Yeti en het monster van Loch Ness!

9114life januari 7, 2019 om 14:51 # | Report | Reply

@9114life: geen Skoda Yeti he… 🙂

enjoypunani januari 8, 2019 om 06:47 # | Report | Reply

@9114life: helaas niet, die auto hadden ze nooit mogen maken.

Onehp januari 7, 2019 om 14:54 # | Report | Reply

Met wat ervaring zie je dit uiteraard zo aankomen.
Uit het perspectief van de Polo, een zwarte BMW die al lang staat links te knipperen en lang op de rem gaat = ongeduldige zwarte BMW. Ook kan de Polo zien dat de rijstrook van de Getz binnenkort de rijstrook wordt van die naast hem, dus de BMW zit virtueel al naast hem en wilt er dus voooooorbij. Én je zit in de dode hoek van de BMW.

Polo GTI/WRC: op het gas om uit de gevarenzone te komen.
Polo de rest: vaart er uit en zien dat je niet naast de BMW komt.

dtwo januari 7, 2019 om 14:56 # | Report | Reply

Een taper. Altijd spannond 😉

lowrider januari 7, 2019 om 15:24 # | Report | Reply

Dit heb ik nog nooit gezien! Een BMW met zo’n knipperend oranje lampje aan de achterkant!

jaapiyo januari 7, 2019 om 15:27 # | Report | Reply

Ach ja, is natuurlijk niet zoals het heurt maar kan gebeuren. Zolang het niet tot brokken leidt…

Ik had zelf laatst iets soortgelijks waarbij ik de schuldige was. Na de JYR dus mss toch wat minder scherp achter het stuur en iets vroeger dan normaal dus in die fokking trajectcontrole op de A2.

Toen het stukje 100 voorbij was trapte ik de 44er meteen op zijn staart en wilde ‘m naar links kwakken, maar daar had een Polo-bestuurder hetzelfde idee om vol gas te geven. Ik zag het nog wel ietsje eerder dan deze Bimmer-bestuurder maar die gozer zal ook wel ff geschrokken zijn. My bad. Maar goed, no harm no foul. Ik geloof eigenlijk niet dat mensen die regelmatig rijden nooit zo’n momentje beleven in hun autoleven.

fordnut januari 7, 2019 om 15:58 # | Report | Reply

Is normaal, een BMW rijder die alleen maar vooruit kijkt. Je ziet ze ook altijd links plakken omdat ze niet zien dat er achter hen iemand is die sneller wil.

mashell januari 7, 2019 om 22:29 # | Report | Reply

@fordnut: het navigatiesysteem in mijn BMW zegt vaak “blijf links rijden”. Dat doe je dan maar.

azuli januari 7, 2019 om 16:50 # | Report | Reply

Die BMW bestuurder laat deze ” niks aan de hand situatie” volledig en onnodig uit de hand lopen. De Polo en A6 doen niks fout hier. Ze zijn zelfs al een baan opgeschoven om het invoegende verkeer vrij baan te geven. Als die BMW bestuurder nou gewoon ff gas los laat. Maar nee hoor gewoon doorrijden.

Rob januari 7, 2019 om 17:08 # | Report | Reply

Nu zou ik natuurlijk ook een uitgebreide analyse kunnen maken van wie schuldig is, wie een beetje en wie niet.
Maarja, het ging goed. Dusss, waar hadden we het ook al weer over?

elemento januari 7, 2019 om 17:08 # | Report | Reply

Wat een ophef… bmw heeft niet in eens naar links gevlogen. Hij zag polo niet. Je zit hem.ook even op de midden baan blijven Niet goed nek gedraaid of gespiegeld) ik denk niet dat het om wetens aso gedrag is.

crosske januari 8, 2019 om 19:11 # | Report | Reply

@elemento: terecht. Is iets dat dagelijks eender waar gebeurt. Dode hoek. Niet voor niets hebben ze de detectie ervoor ontwikkeld. Trouwens, hoeveel mensen die achterop liggen houden er zelf rekening mee? Kan je de bestuurder zien in de spiegel links of rechts, dan kan hij jou ook zien. En iedereen maar Audi dit, BMW dat, Slechte chauffeur, aso , enz… Ik heb het ook al meegemaakt, dat geef ik grif toe. En als iedereen eens eerlijk is met zichzelf doe je ’t zelfde. Op naar een interessant artikel 😉

bimmert januari 7, 2019 om 17:49 # | Report | Reply

En dan ook nog 3 x dezelfde fout maken, wat een hork!

w0ut januari 7, 2019 om 18:22 # | Report | Reply

Jezz gewoon een foutje van de man. Zo heb ik er zelf ook al gemaakt. Even handje naar boven met een sorry en de wereld draait gewoon door.

unknown32 januari 7, 2019 om 21:13 # | Report | Reply

Wat is hier raar aan? Typisch om in NL je auto vlak voor een ander te gooien… Ergerlijk

ff40 januari 8, 2019 om 09:43 # | Report | Reply

De bmw had eerder de richtingaanwijzer aanstaan en dacht dat de kleine auto rechts bleef!

Daarna duwde de kleine auto met richtingaanwijzer de bmw van de weg toen die er al naast zat

Gevalletje sloom en niet opletten in spiegels

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.