ROW1 Foto van de maand : Aventador

Video: Kangoo met Megane RS motor

rubenpriest Gepost op 03-02-2019 om 22:18 6.659 views | 17 reacties

'Hot Busje'!

Land: Verenigd Koninkrijk



17 Reacties:

dare2think februari 4, 2019 om 11:46 # | Report | Reply

Zo’n bus weegt eigenlijk niks meer dan een aangeklede hatchback. Alleen aerodynamisch is er wat tegen te zeggen, voor de rest gaat dit als de brandweer..

lekbak februari 4, 2019 om 12:05 # | Report | Reply

@dare2think: Het onderstel is ook niet echt vergelijkbaar. Meer gemaakt om gewicht te dragen en minder voor comfort en wegligging. Hij heeft aan de voorkant clio spul maar de achteras is nog steeds een bestel achteras. Dit zal echt niet de bocht om gaan als een clio of megane.

fmgarcia februari 4, 2019 om 12:13 # | Report | Reply

@lekbak: Moet je eigelijk zorgen voor iets meer gewicht op je achteras. Gaaf ding

lekbak februari 4, 2019 om 15:07 # | Report | Reply

@fmgarcia: Bewust meer gewicht plaatsen is nooit een oplossing.

Onehp februari 4, 2019 om 13:05 # | Report | Reply

@lekbak: aan de andere kant, met de juiste kortere veren (hier van de donor Clio?) en een aangepaste demping (hardere) is dit niet anders dan de achteras van vele generaties hot hatches, dwz een torsieas. Je moet er dan natuurlijk geen 800kg lading in proppen…

lekbak februari 4, 2019 om 15:15 # | Report | Reply

@Onehp: Die (vaak legendarische) hothatches van vroeger gingen eigenlijk ook helemaal niet zo goed een bocht om relatief gezien. Door het lage gewicht wilde het wel, maar dat was ondanks de gebruikte techniek, niet dankzij. En ze waren heel erg verraderlijk.

Onehp februari 4, 2019 om 15:59 # | Report | Reply

@lekbak: nog eigenaar geweest van een Swift Sport mk2 met torsieas, dat was geen enkel probleem. Multilink is inderdaad nog stabieler/voorspelbaarder maar ook wat saaier…
Vraag is vooral hoe goed de ophanging afgesteld staat mijns inziens, zeker in een zelfbouwproject als deze. Kan goed gedaan zijn, iemand die een 1000pk 2jz M3 kan bouwen zou dat moeten kunnen, of ook katastofaal slecht uiteraard…

bartteeuwen februari 4, 2019 om 12:17 # | Report | Reply

@dare2think: Ik rijd zo nu en dan wel eens met dit type kangoo en elke bocht zit ik weer schietgebedjes te doen om de bus niet om te laten kantelen. Met name remmen halverwege een bocht levert heel vreemd weggedrag op. Ik zou het nooit in m’n hoofd halen om op die basis een snelle auto te bouwen.

autodrome februari 4, 2019 om 12:34 # | Report | Reply

@bartteeuwen: Ja, dat daxht ik ook, probeer de eland test maar niet met deze zwabberbak …

kennone februari 4, 2019 om 12:41 # | Report | Reply

@autodrome: het gaat in iedergeval beter door de bocht dan een Renault Megane CC. Waar ik ooit met zo’n verschrikkelijk hok bijna vam de weg af gleed in een lange bocht, liep den Kangoo die voor mij reed serieus weg van mij.

melv februari 4, 2019 om 13:19 # | Report | Reply

@bartteeuwen: Wie gaat er dan ook halverwege een bocht nog remmen 😉

bartteeuwen februari 6, 2019 om 12:51 # | Report | Reply

@melv: Probeer t maar eens met een kangoo. Je denkt rustig een bocht te pakken maar halverwrge kom je erachter dat je toch nog bij moet remmen. De hele auto duikt op dat moment naar de buitenste hoek op het voorwiel. Stuurgedrag werkelijk waardeloos.

r26r februari 4, 2019 om 12:16 # | Report | Reply

Een Kangoo Radicale 🙂

dotternetta februari 4, 2019 om 12:34 # | Report | Reply

Geweldig!

av_diver februari 4, 2019 om 13:59 # | Report | Reply

Vroeger (23/23 jaar geleden denk ik) had iemand bij Renault Amsterdam een Renault 4 bestel met een Clio 16v blok erin.

rufctr01 februari 4, 2019 om 17:43 # | Report | Reply

Dit kan ik wel waarderen

ghost februari 4, 2019 om 19:29 # | Report | Reply

Wat is er met zijn hoofd? Tussen de mangel gezeten ofzo ?! Anyway gaaf gedaan!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.