FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Mercedes G-klasse tegen de muur

rubenpriest Gepost op 27-02-2019 om 15:01 3.355 views | 18 reacties

Een G-klasse tijdens de Euro NCAP test.



18 Reacties:

fanboy februari 27, 2019 om 16:47 # | Report | Reply

Volgens mij klappen andere auto’s veel meer in elkaar. Wat beter is voor de passagiers, meer kreukelzone.
Maarja, wat wil je met een terreinwagen op een ladderchassis.

wimof februari 27, 2019 om 17:21 # | Report | Reply

@fanboy: De organen scheuren los van hun leidingen.

phdg februari 28, 2019 om 20:49 # | Report | Reply

@fanboy: tja, hij scoort dan ook mààr 5 sterren op de euro ncap.

dotternetta februari 27, 2019 om 16:48 # | Report | Reply

Die high five haha

fietsenmaker februari 27, 2019 om 18:40 # | Report | Reply

@dotternetta: Dit is nog één van de markantere overblijfsels uit het over-engineering tijdperk, zoals alleen “Das Haus” dat deed.

vroaaar februari 28, 2019 om 09:15 # | Report | Reply

@fietsenmaker: huh? Die high five betreft de twee test dummies achterin de auto 😉

vroaaar februari 28, 2019 om 09:15 # | Report | Reply

@fietsenmaker: huh? Die high five betreft de twee test dummies achterin de auto 😉

E34M5Touring februari 27, 2019 om 16:48 # | Report | Reply

Wat een klappen zeg, de tering. Wel vreemd dat achter de rugleuningen losschieten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

supercarboy februari 27, 2019 om 17:06 # | Report | Reply

@E34M5Touring: dat zag ik ook al ja. Dat is wel vreemd inderdaad

dutchneon februari 28, 2019 om 11:39 # | Report | Reply

@E34M5Touring: daar zat geen passagier en lagen ook kabels overheen, als je heel goed kijkt zie je dat in de slomo… denk dat het in deze test niet meegenomen werd

rikus februari 27, 2019 om 18:30 # | Report | Reply

Blijkbaar een erg stijf chassis. Je zou verwachten dat er wel een ruit zou springen bij zo’n klap..

bassx februari 27, 2019 om 19:00 # | Report | Reply

@rikus: Koets staat op een ladderchassis, die kennen geen kreukelzones.

noensboy februari 27, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

Toch mooi hoe airbags werken 😊

rbngrt februari 27, 2019 om 19:11 # | Report | Reply

Soort tank gebeurd vrijwel niks. Alleen die losvliegende hoofdsteun van de bestuurder… kan toch niet?

ghost februari 27, 2019 om 19:12 # | Report | Reply

Saillante details;

De hoofdsteun van de bestuurder schiet los bij de frontale klap op de muur..

Het karretje van Euro NCAP van de aanrijding van de zijkant komt van de grond bij impact, want de G is gewoon een halve tank..

moveyourmind februari 27, 2019 om 19:23 # | Report | Reply

De Citan had denk ik iets meer van deze G-klasse mogen hebben en de G-klasse iets meer van de Citan. Bij deze G-klasse is de vertraging wel heel abrupt door het stijve chassis en koets, al zal dat bij een botsing in de praktijk wel meevallen omdat dan de hele lengte van auto van de tegenligger als kreukelzone gebruikt kan worden.

quinn februari 27, 2019 om 23:18 # | Report | Reply

Top prestatie van MB, de maximale EuroNCAP score van 5 sterren!!

orion84 februari 28, 2019 om 05:55 # | Report | Reply

Pff, de oude G klasse reed gewoon door de muur heen…

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.