gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Foto's: Onderhoud aan de S2000


tonniejj Gepost op 12-02-2019 om 10:14 1.432 views | 8 reacties

Jaarlijks groot onderhoud door specialist DLE waar ik bij kon blijven. Zie de F20C nokkenassen met VTEC nokken welke hydraulisch van positie worden veranderd door aansturing van de ECU.

Locatie: Zwaag
Land: Nederland

Kenteken: PV-700-V
Merk/model: HONDA HONDA S2000
Datum toelating: 12-01-2005
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: cabriolet
Brandstof: Benzine
Vermogen: 241 pk
Nieuwprijs: Onbekend



8 Reacties:

rob636 februari 12, 2019 om 12:12 # | Report | Reply

Mooi stukje techniek, bovendien een mooie auto!

tonniejj februari 13, 2019 om 07:43 # | Report | Reply

@rob636: thanks, nog steeds erg blij mee

jeppie februari 12, 2019 om 15:50 # | Report | Reply

Hoe ingenieus, ik snap er de ballen vam hahah

ghost februari 12, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

@jeppie: wellicht kan @willeme dit eens uitleggen..mits het nog niet al is gebeurd..staat mij van bij dat VTEC wel al eens langs is gekomen.

zweed februari 13, 2019 om 00:30 # | Report | Reply

@jeppie: Bij bepaald aantal touren worden die nokken (die de kleppen open duwen) gewijzigd van grootte.

tonniejj februari 13, 2019 om 07:29 # | Report | Reply

Willeme heeft ooit een special over de S2000 geschreven ja.
Met de grotere nokken geactiveerd worden de kleppen dieper en langer de cilinder in geduwd, zodat meer brandstof mengsel naar binnen kan, en uitlaat eruit. Dit geeft in de S vanaf 5800 toeren 30% meer vermogen, die VTEC kick. Waarom niet altijd deze nokken vorm en over het hele toeren vertrek meer vermogen? Om dus zuiniger te kunnen rijden in het lagere rpm gebied, en meer comfortabel (lees: niet zo nerveus als in het boven bereik).
De bak verhoudingen zijn zo dat wanneer je van bijna de top opschakeld je ook weer boven de 6000 uitkomt dus gewoon t VTEC vermogen behoud.

goodolddays februari 13, 2019 om 12:28 # | Report | Reply

Gewoon geil, blijft een topauto

spyderman april 28, 2019 om 22:36 # | Report | Reply

Ik heb er 15 jaar lang één gehad, iedere km met een big 😄 gereden, open airintake erin en de OZ superleggera wielen eronder. Heel veel mooie km gewenst

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.