FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Peugeot 308 GTi vs 205 Gti

rubenpriest Gepost op 15-02-2019 om 15:55 2.369 views | 19 reacties

De duurtester Peugeot 308 GTi op diverse punten vergeleken met de 205 GTi, het oermodel waar het eigenlijk allemaal mee begon voor Peugeot en hete hatches.

Kenteken: RZ-05-NL
Merk/model: PEUGEOT 205 GTI S6
Datum toelating: 19-05-1987
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 103 pk
Nieuwprijs: Onbekend

Kenteken: TT-427-Z
Merk/model: PEUGEOT 308
Datum toelating: 19-11-2018
Originele kleur: WIT
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 262 pk
Nieuwprijs: 46.699 Eur. (9.387 Eur. BPM)



19 Reacties:

ghost februari 15, 2019 om 16:24 # | Report | Reply

En wie kan dit dan ook beter vertellen dan Casper zelf! Gaaf filmpje! Een 308 GTi als daily driver en de 205 GTi als all-time funauto! Heerlijk!

slowland februari 15, 2019 om 16:54 # | Report | Reply

Mooi Casper!
Leuk filmpje, de passie voor zijn 205 spat er van af. Erg vermakelijk

yzord februari 15, 2019 om 16:55 # | Report | Reply

Net Car SOS gezien met een 1.9GTi en nu ineens deze vergelijking. Dit is gewoon een teken dat ik op zoek moet naar een 205 GTi en restaureren maar. Heb er vroeger tig gehad, zelfs eentje omgebouwd met Mi16 blok.

Al mot ik geen enkele Peugeot meer onder meer reet hebben, voor een 205GTi maak ik graag een uitzondering 👍

wahltiroler februari 15, 2019 om 17:45 # | Report | Reply

Caper hartelijk dank voor een heerlijke start in mijn weekend

Geweldige video👍

Wat een verschil hè

Buitenspiegel is een optie

Die dunne raamstijltjes (superzicht)


Die geweldige Velgen

Dat No Nonsense Dashboard (Alhoewel ik als 308 rijder fan ben van de I-cockpit)

Zachte kunstoffen???

Die schoof je vroeger over je jongeheer als SOA-preventie 😜


Maar 105 PK maar lol voor 300 PK net als toen bv. R5 Turbo en Suzuki Swift GTI

Jongensdiscussies over autoradio´s welke is beter?
Kenwood Pioneer of toch
Alpine.

Volgens mij wordt ik een ouwe lul 😎 maar toch…


Wat nou hij moet ook comfortabel zijn voor dagelijks verkeer… Dan koop je toch lekker een Opel Kadett

Als ik me het correct herinner was de 1.9 GTI spactalculair maar ook verradelijk daar hij graag zijn kont om gooide…

Quit nonsens ad lightness🚕

Geweldig al moet ik zeggen, dat als ik eerlijk ben, een 308 GTI beter bij mij zou passen gezien mijn toch bescheidenere rijvaardigheden…

Beide geweldige auto’s, en voor mij persoonlijk ook mooier/cooler als ieder VW Gti…

ach ja
eh Casper had ik je al gezegd dat dit een geweldige video was?


en je bedankt voor en superstart in mijn weekend

Thanks of beter…


Merci Beaucoup👍❗

mpgc februari 15, 2019 om 18:26 # | Report | Reply

Leuke video. Ik weet nog dat ik als middelbare scholier de 205 gti voor het eerst bij de dealer zag staan. Echt een jongensdroom om dan later zo’n auto te hebben 😄. Deze staat op mijn lijstje samen met de R5 Alpine, E21 323i en RS2000 mark ll 😄

wahltiroler februari 15, 2019 om 18:54 # | Report | Reply

@mpgc: oh ja die was ik vergeten de RS 2000

tokosenang februari 15, 2019 om 18:51 # | Report | Reply

Je vergeet de 309 GTI. 160 pk, ietsje gemoedelijker dan de 205

lekbak februari 15, 2019 om 22:00 # | Report | Reply

@tokosenang: Niet te vinden meer tegenwoordig. Ik ben twee jaar fanatiek op zoek geweest en ben heel europa door geweest op zoek naar een fatsoenlijk exemplaar. Ik heb het destijds opgegeven…

thomasthomas februari 15, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

Gti 1.6 205 moest je vroeger niet hebben die bleven het langst staan. Gewoon 1.9 Gti zonder kat dat is veel leuker en sneller.

amghans februari 15, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

@thomasthomas:
’Moest je niet hebben’ is wat veel gezegd, maar de ongekatte 1,9 liter was idd wel de leukere van de twee. Want 25 pk meer, schijven ipv trommels achter, ‘genoeg verschilletjes om daar de keus op te laten vallen.

krauwbak februari 15, 2019 om 20:17 # | Report | Reply

Volgende week een bierdopje met een satelliet vergelijken.
Leuk om een review te zien van die 205, maar die nieuwe had je thuis kunnen laten.

fortunato februari 15, 2019 om 20:34 # | Report | Reply

Een icoon vergelijken met een bijzonder matige auto, dat is tegenwoordig alles van PSA.

wahltiroler februari 16, 2019 om 10:40 # | Report | Reply

@fortunato: onzin stierenpoep 💩

rutger97 februari 15, 2019 om 21:21 # | Report | Reply

Leuke video, meer van dit!

user888 februari 16, 2019 om 08:30 # | Report | Reply

Voor de 308 GTi T9: het synthetisch geluid op het laagste volume laten zetten (kan helaas niet uit…) en de middendemper vervangen door een stuk pijp met 63.5mm diameter.

https://www.youtube.com/watch?v=riCp3DjiD_0

Alfarobert februari 16, 2019 om 09:03 # | Report | Reply

En nu snel de 205 wassen. Smerige pekel wil je niet op je mooie klassieker. Ziet er verdomd goed uit voor een 87ér. Houden zo maar dat zit wel goed zie ik.

motherlover februari 16, 2019 om 14:25 # | Report | Reply

Je hebt je geschiedenis met betrekking tot de modellering helemaal verkeerd… Het was namelijk zo dat de 106 was gepositioneerd in het segment van de Polo en daarbij hebben ze toen de 306 geïntroduceerd in het segment van de golf. De 206 was in principe de opvolger van beide en moest beide auto’s vervangen in de eerste instantie. Later is naar de 307 bijgekomen als wat volwassenere optie t.o.v. van de 206.. Misschien iets meer je huiswerk doen alvorens je een filmpje op internet mikt…

lithiumion februari 16, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

@motherlover: vind je dat fijn, iemand betichten van onwaarheden en dat dan zo lekker breed uitmeten… je kunt ‘m er niet van beschuldigen dat ie z’n huiswerk NIET heeft gedaan, maar misschien dat het inhoudelijk niet helemaal klopt

tatog februari 16, 2019 om 21:55 # | Report | Reply

@motherlover: eigenlijk vergeten we de 309. Deze was ook als GTI en die scheen echt briljant te zijn. Ook met een 1.9 maar daar was ook weer een 16 klepper van. 160 pk had ie, op nog geen 1.000 kg.
Peugeot had het idee om de 205 op te laten volgen door de 106 en 306. Echter is de 205 pas in 1998 uit productie gegaan. De modellen hebben 6 jaar naast elkaar gelopen.
Wat betreft is de 306 de opvolger van de 309. Als we de lijn doortrekken dan is de 309 GTI de échte voorvader van de 308 GTI. Maar ik snap Kasper heel goed dat hij zijn 205 erbij heeft gepakt!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.