carsofnl Foto van de maand : Audi E-Tron

Foto's: UPDATE: 330ci E46


kris911 Gepost op 03-02-2019 om 16:17 9.526 views | 85 reacties

Zo’n 2 jaar geleden heb ik mijn eerste auto geupload hier op Autoblog. Daarbij had ik wat plannen die ik in de toekomende tijd wilde uitvoeren. Zo’n 2 jaar, en een beetje later leek het me leuk om eens een update te geven, gezien dat veel mensen de passie wel konden delen. Er zijn in die 2 jaar 15k kilometers bijgekomen, momenteel afgerond 86k kilometers op de teller. Daarbij heb ik er goed voor gezorgd. Hij is een paar maanden geleden voorzien van een polijstbehandeling en een ceramic coating inclusief velg. Hij blinkt als een spiegel. Voor de rest heb ik hem helemaal origineel gelaten, en dat gaat hij ook blijven. ;) Ik ben er nogsteeds fantastisch blij mee. Vooral als je links en rechts iedereen in nieuwe 3-4 pittertjes ziet rondrijden. Fantastische auto is het.

Land: Nederland

Kenteken: KB-124-R
Merk/model: BMW 3ER REIHE
Datum toelating: 30-10-2000
Originele kleur: GRIJS
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 231 pk
Nieuwprijs: Onbekend



85 Reacties:

kuip februari 3, 2019 om 21:22 # | Report | Reply

Schitterende auto! Ziet er goed uit, houden zo idd.

Lijkt alleen wel of de type aanduiding niet helemaal correct op de kofferklep staat?

kris911 februari 3, 2019 om 22:59 # | Report | Reply

@kuip: bedankt! Klopt idd, deze is met de lakbehandeling ook weer goed gezet. Scherp gespot 😉

hplh februari 14, 2019 om 19:02 # | Report | Reply

@kris911: dus de moraal van deze “update “. Je hebt de auto laten poetsen.

momo februari 14, 2019 om 21:38 # | Report | Reply

@hplh: Wauw. Het kan begrijpend lezen.

stalensnuitje februari 3, 2019 om 22:37 # | Report | Reply

Als ik me niet sterk vergis was deze auto van mijn collega, toevallig in de omgeving Zwolle gekocht? Ik had destijds een 320d E46, maar af en toe carpoolden we in de Ci. Heerlijke sound!

kris911 februari 3, 2019 om 23:09 # | Report | Reply

@stalensnuitje: ik heb hem destijds geimporteerd vanuit ons buurland. Ik schat de kans klein dat die het is geweest dan.

isn1981 februari 14, 2019 om 19:11 # | Report | Reply

@stalensnuitje: ik heb die van mij wel uit die regio zelfde uitvoering maar een 330i automaat.

e46coupe februari 3, 2019 om 22:57 # | Report | Reply

Mooie wagen man!

kris911 februari 3, 2019 om 23:10 # | Report | Reply

@e46coupe: bedankt!

wernerv8 februari 14, 2019 om 18:25 # | Report | Reply

Oeh das wel een heel fraai exemplaar .👌👌

kris911 februari 14, 2019 om 18:58 # | Report | Reply

@wernerv8: thanks!

lincoln februari 14, 2019 om 18:45 # | Report | Reply

Leuk ding ..
Rijdt als een Amerikaan ..
Lekker lui in de toeren ..

De nieuwe 3 en 4 pittertjes rijden je echter helemaal zoek in acceleratie en bochten ..
Maak je geen illusies ..

ghost februari 14, 2019 om 18:47 # | Report | Reply

@lincoln: vriendschap, das de enige illusie die er is.

kris911 februari 14, 2019 om 18:59 # | Report | Reply

@lincoln: bedankt! Het gaat me meer om de beleving van de motor. Al is het gros der 3-4 cillinders evengoed niet sneller. De beleving van dit 3.0 l6 blok kunnen ze niet aan tippen

lincoln februari 14, 2019 om 19:18 # | Report | Reply

@kris911:

Heerlijk blok ..
Smeuïge kleppen geluid als je boven boven de 2500 toeren uitkomt ..
Wel 10w40 gebruiken anders klinkt het schraal ..
Toch vind ik em minder vinnig en dorstiger dan de 4.6 liter Ford blokken uit diezelfde periode ..

bmwe46m3balling februari 14, 2019 om 19:52 # | Report | Reply

@lincoln: bedoel je niet 5w 30? Ik heb altijd begrepen dat er 5w 30 of 0w 30 in moet.

lincoln februari 15, 2019 om 16:34 # | Report | Reply

@bmwe46m3balling:

Een M3 heeft 10w60 ofzo ..
M52 en M54 blokken 5w30 in de folder ..
Mijn ervaring is met 10w40 het prettigst ..

Fora staan trouwens vol met deze discussie ..

romeoalfa februari 14, 2019 om 20:22 # | Report | Reply

@kris911: Er valt niet veel te beleven als een beetje golf je zoek rijdt. Sta je dan met je zescilinder.

kris911 februari 14, 2019 om 20:29 # | Report | Reply

@romeoalfa: Er is geen golf, buiten een golf R (al heb ik die na de 150 ook in mn achteruitkijkspiegel) die me zoek rijdt, geloof dat maar😉 buiten dat, is een R gefocussed op sport en sportief zijn. Deze auto compleet niet. Is al een prestatie opzich.

romeoalfa februari 14, 2019 om 20:43 # | Report | Reply

@kris911: Geloof je het zelf? Zo’n luie 6cil met 230pk en een handbak is tegenwoordig echt niet meer speciaal of snel. En een GTI rijdt je ook zoek. Makkelijk. En en helemaal icm een simpele remap.
Een GTD met dsg is wel een waardige tegenstander trouwens.

kris911 februari 14, 2019 om 20:52 # | Report | Reply

@romeoalfa: achja weetje, geloof wat je geloven wil. Ik weet waar ik het over heb.

gillesvda februari 14, 2019 om 21:39 # | Report | Reply

@kris911: Iemand die zegt dat er niet veel te beleven valt in een 330i met zescilinder en 230pk, zou ik niet al te serieus nemen. Grave bak trouwens.

hplh februari 14, 2019 om 22:01 # | Report | Reply

@kris911: deed die golf r wel een wedstrijdje met je?

romeoalfa februari 14, 2019 om 22:10 # | Report | Reply

@hplh: Die Golf R trok kwartgas weg. omdat dat moeilijk bij te houden was voor meneer met zijn e46 dacht ie dat ze aan het racen waren.

romeoalfa februari 14, 2019 om 22:12 # | Report | Reply

@kris911: Ik ook. 230pk op dit gewicht icm met een handbak is gewoon traag. Prima eerste autootje, maar creëer niet de illusie dat je in een snelle auto rijdt.

ouwedibbes83 februari 14, 2019 om 23:17 # | Report | Reply

@romeoalfa: wat ben je negatief vandaag. Absoluut geen (eerste) auto om je voor te schamen. Een cleane coupe met achterwielaandrijving en een soepele 6 cilinder uit BMWs gloriedagen. De E46 was de benchmark in die tijd. Deze liefhebber verzorgt m ook nog eens goed. Snap je houding niet zo goed…

romeoalfa februari 14, 2019 om 23:35 # | Report | Reply

@ouwedibbes83: Ik heb absoluut niks tegen deze auto en vooral niet in zo’n staat. Hij staat er prachtig bij. Alleen jammer dat veel (vooral) petjes in zo’n auto rijden en dan ook nog eens denken dat ze in een raceauto rijden. That’s it.

hallokroket februari 15, 2019 om 07:50 # | Report | Reply

@romeoalfa: En een Golf is helemáál geen “petjesbak”.
Trouwens erg kleingeestig dat je zo in hokjes denkt.
Het is een auto, geen levensovertuiging …

darrock februari 15, 2019 om 19:27 # | Report | Reply

@romeoalfa: icm een handbak? Een automaat was trager geweest hoor.. je moet nogsteeds een aardig automaatje hebben om echt sneller te zijn. Daarnaast is die zes in lijn niet bepaald lui en hoeft ie iig niet te wachten tot de turbo’s er in knallen zoals een volkswagen met aan/uit gaspedaal 😉 ik snap oprecht niet waarom jij zo sneu reageerd op iemand met zo’n mooie youngtimer als eerste auto. Echt een klassieker in worden dit en de laatste tijd lijken ze alleen maar duurder te worden. Vind er maar een, een coupe, 3l i6 en dan zo’n km stand.

basr32 februari 14, 2019 om 21:38 # | Report | Reply

@romeoalfa: Wat loop jij hier nou te verkondigen? Weinig golfjes die deze mooi BMW bijhouden hoor.

romeoalfa februari 14, 2019 om 22:07 # | Report | Reply

@basr32: Golf 5 gti, golf 5 r32, golf 6 gti, golf 6 r, golf 7 gti, golf 7 r. een gtd met remap trouwens ook.

kris911 februari 14, 2019 om 22:36 # | Report | Reply

@romeoalfa: 😂😂😴

rauto februari 14, 2019 om 22:38 # | Report | Reply

@romeoalfa: nee, gewoon niet.

bimmert februari 14, 2019 om 23:11 # | Report | Reply

@romeoalfa:
Hahahaha, dat je zo`n sneue petjesbak uberhaupt al gaat vergelijken qua snelheid met een semi-klassieker zegt al genoeg.
Ga lekker terug naar de parkeerplaats van de mc-drek om op te scheppen over de prestatie van de gechipte golf v van je neef……

bmwe81 februari 15, 2019 om 00:10 # | Report | Reply

@romeoalfa: al is een 330 5 seconden later op de 100, ik rij dan 1000x liever in de 330 als in een golfje

hallokroket februari 15, 2019 om 07:46 # | Report | Reply

@romeoalfa:
En dan?
Een atmosferische zescilinder is al een zeldzaamheid aan het worden.

En dat modern geweld met 27-traps versnellingsbakken en kunstmatige geluidseffecten doet mij eerlijk gezegd niks meer.

En al zeker geen Golf.

Zet die E46 maar voor de deur.
0-100 in 6,5 en 250km/u zijn nog altijd mooie waarden.

apenkop februari 15, 2019 om 00:39 # | Report | Reply

@kris911: haha nee een r line misschien , maar een r red je niet

s2khonda februari 15, 2019 om 06:23 # | Report | Reply

@kris911: hahaha, je BMW doet 0-100 in 6,5 sec, een Golf GTI is al sneller, dus een Golf R rijd je al helemaal zoek.

marvin1608 februari 15, 2019 om 09:52 # | Report | Reply

@s2khonda: golf 7 GTI handbak 6.5 dag 6.4 poe poe wat snel. Alleen een r is een stuk sneller maar heeft dan 70pk meer en 4 wielaandrijving

alcantara februari 15, 2019 om 17:32 # | Report | Reply

@kris911: Buiten het zoek rijden in pk’s stuurt een moderne Golf GTI/R verschrikkelijk veel sneller een bocht om dan een BMW van 20 jaar geleden. Allemaal leuk en aardig, maar qua performance is een Golf gewoon überklasse of we het nou leuk vinden of niet.

En dan ligt het natuurlijk ook nog aan de bestuurder want 90% van de BMW rijders kan geen fatsoenlijke bochten rijden.

srthellcat februari 15, 2019 om 10:10 # | Report | Reply

@romeoalfa: ja lekker vergelijk wel… een 20 jaar verschil in bouwjaar.

hallokroket februari 15, 2019 om 07:41 # | Report | Reply

@lincoln: welke 3-pitter gaat dat klaarspelen?

srthellcat februari 15, 2019 om 10:13 # | Report | Reply

@hallokroket: een i8. Die je overal ziet rijden..

rbngrt februari 14, 2019 om 18:49 # | Report | Reply

Hele mooie auto, ziet eruit als nieuw!

kris911 februari 14, 2019 om 19:00 # | Report | Reply

@rbngrt: bedankt! Dat verdiend ie ook

lekkerlinksrijden februari 14, 2019 om 18:50 # | Report | Reply

Lekker origineel houden, prettige motor onder de kap. Genieten maar. Mooie auto en de behandeling vd lak is erg mooi

kris911 februari 14, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

@lekkerlinksrijden: bedankt man! Origineel blijft ie! Twijfel er maar niet aan😁

c200 februari 14, 2019 om 18:52 # | Report | Reply

Echt mooi, en vooral als je origineel blijft houden.

kris911 februari 14, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

@c200: thanks!

gasmonkey februari 14, 2019 om 18:56 # | Report | Reply

Potverdikke, je komt niet boven het stuur uit op foto 1!

kris911 februari 14, 2019 om 19:02 # | Report | Reply

@gasmonkey: duiken voor de foto he haha

sirjrj februari 14, 2019 om 19:05 # | Report | Reply

Prachtige wagen! Genot om te rijden, kan er met je over meepraten 🙂

kris911 februari 14, 2019 om 20:33 # | Report | Reply

@sirjrj: bedankt! Heerlijke auto’s zijn het

wouterjeuring februari 14, 2019 om 19:09 # | Report | Reply

Wat kost zo’n polijst job. Die van mij kan ook wel wat aandacht voor de lak gebruiken, Ik heb alleen altijd het idee dat het niet te betalen is om dat te laten doen.

sleepyj februari 14, 2019 om 20:01 # | Report | Reply

@wouterjeuring: verschilt enorm, en ligt aan de staat van de lak. Ik denk dat je met +-€500 een heel eind komt. Een goede reconditionering van de lak met een goede coating is een investering, daarna is t voorlopig alleen onderhouden.

kris911 februari 14, 2019 om 20:38 # | Report | Reply

@wouterjeuring: precies zoals @sleepyj uitlegt hierboven. Meestal bestaat het gros van de kosten uit manuren. Hier kan, verschillend per staat van de lak, toch al snel een uurtje of 20-30 in gaan zitten. Zoals bij de mijne.

densk februari 14, 2019 om 19:24 # | Report | Reply

Ziet er strak uit hoor! Houden zo. Lekker lage kilometerstand trouwens, 86k maar. Zo vind je ze niet vaak meer.

Mooi dat je hem niet verpest. Zie je bij BMW’s of überhaupt eerste auto’s vaak genoeg.

Heb er zelf ook 1 in dezelfde kleur maar dan een facelift coupe met m-pakket. Morgen groot onderhoud op de planning welke ik zelf ga uitvoeren, nieuwe klepdeksel pakking en revisie van de vanos. Hoe is die van jou er aan toe?

bmwe46m3balling februari 14, 2019 om 19:56 # | Report | Reply

@densk: pas op dat de schroeven van de kleppendeksel niet te strak aandraait anders moet je een nieuwe kopen a la 375 eu ex btw, schijnen nogal vaak kapot te gaan bij het vervangen van de pakking.

densk februari 15, 2019 om 08:40 # | Report | Reply

@bmwe46m3balling: klopt inderdaad. Ik heb mezelf goed ingelezen. Schijnt dat het overgrote deel (haar)scheurtjes heeft in het kleppendeksel, en dan vooral rond de boutgaten. Dat zou dus ook goed het probleem kunnen zijn van de lekkage ipv de pakking zelf. Ik ga er vandaag allemaal achter komen. Maar voor montage heb ik in ieder geval een momentsleutel klaarliggen. Fingers crossed.

kris911 februari 14, 2019 om 21:19 # | Report | Reply

@densk: bedankt! Ik ben zelf ook een grote voorstander van het origineel houden. Zo zijn ze immers het mooiste, in mijn ogen. Technisch is die van mij nog top. Komt door (meestal) vervroegd onderhoud. Alhoewel zo’n klepdekselpakking en vanos revisie er vroeg of laat er toch aan komt. Geniet van je E46. Zo worden ze niet/nooit meer gebouwd

6bakkie februari 14, 2019 om 19:35 # | Report | Reply

Mooie 330. Ik heb er ook 1 uit 2000. Een cabrio. Helemaal origineel met de m sport mischbereifung. Erg fijne auto. Die van mij heeft 190k gereden. Veel plezier ermee.

kris911 februari 14, 2019 om 21:20 # | Report | Reply

@6bakkie: lekker hoor! Niet meer weg doen

beast95 februari 14, 2019 om 19:52 # | Report | Reply

Mijn complimenten, de E46 an sich is een auto die met de tijd nog mooier wordt. Maar de aandacht die jij aan deze auto besteedt maakt het echt een pareltje. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet lichtelijk jaloers ben. Wees er zuinig op en belangrijker nog: geniet ervan!

kris911 februari 14, 2019 om 21:22 # | Report | Reply

@beast95: erg bedankt! Leuk om de passie zo te delen.

wahltiroler februari 14, 2019 om 19:52 # | Report | Reply

Mooi, mooi, mooi

Zowel die autoliefde als het object van deze liefde…

Die geweldig mooie BMW👍

kris911 februari 14, 2019 om 21:24 # | Report | Reply

@wahltiroler: erg bedankt! Doet me goed om te horen dat anderen de moeite ook kunnen waarderen!

barkingiron februari 14, 2019 om 20:30 # | Report | Reply

Wow

kennone februari 14, 2019 om 21:39 # | Report | Reply

Mooie bak!!

kris911 februari 14, 2019 om 22:34 # | Report | Reply

@kennone: thanks!

dwersbongel februari 14, 2019 om 21:49 # | Report | Reply

Toffe bak! Poets de auto zelf ook graag dus kan die investering wel waarderen. En zien 😉

kris911 februari 14, 2019 om 22:35 # | Report | Reply

@dwersbongel: bedankt! Leuke hobby is t

bmwe81 februari 15, 2019 om 00:12 # | Report | Reply

Nette auto, als je hem netjes houd en niet te veel kilometers rijd schrijf je weinig af denk ik.

kris911 februari 15, 2019 om 07:08 # | Report | Reply

@bmwe81: dankjewel! Klopt zeker. De autos blijven goed in waarde

alfablog februari 15, 2019 om 00:23 # | Report | Reply

Junior heeft ook een 330ci, automaat.

Ziet er schitterend uit zo in het zilver. Geniet er maar lekker van. Idd, je lacht om de 3 en 4 cilinders.

En in een 330 hoef je je niet te bewijzen. Is een toekomstige klassieker,

kris911 februari 15, 2019 om 07:10 # | Report | Reply

@alfablog: erg bedankt! Je hoeft inderdaad niks te bewijzen. Al rij je 30 met het dak open geniet ik nog

freshlife2 februari 15, 2019 om 06:58 # | Report | Reply

Gave kar hoor! Mijn E46 320Ci net afgelopen najaar verkocht en een 130i aangeschaft, maar mis het E46 design nog elke dag. De 330i is echt snel zat. Mijne had ook een compleet origineel uiterlijk, maar er zijn toch wat dingen die je zou kunnen overwegen; Simota luchtinlaat, erg zeldzaam en moeilijk te vinden, maar geven een CSL-achtig geluid aan je inlaat. Is plug &play dus je kan het zo weer origineel maken. Qua onderhoud: het koelsysteem gaat zeker een keer langskomen, ongeacht de km-stand. Een vanos revisie kan ook veel goed doen, evenals de carterventilatie en luchtbalgen vervangen. Het plastic/rubber verdroogt met de jaren en gaat voor kleine lekkages zorgen. Twee andere puntjes zijn de ABS pomp (deze zit te dicht op de motor gemonteerd, waardoor hij snel te warm wordt bij de 6-cilinders), evenals de stuurpomp (dit eerste type LF-20 gaat intern vaak kapot).

kris911 februari 15, 2019 om 07:12 # | Report | Reply

Bedankt voor de info. Ik zal er een oogje op houden. Een 130 is immers ook niet verkeerd hoor. Aan rijplezier geen gebrek.

tweemeter februari 15, 2019 om 07:51 # | Report | Reply

Prachtig, heerlijk rijden. Ik rij zelf ook in een e46 en een e39, beide met de 3 liter. Heerlijk en vooral ook erg mooie auto’s. Geniet ervan!

kris911 februari 15, 2019 om 09:58 # | Report | Reply

@tweemeter: bedankt! Lekkere oprit dan

hallokroket februari 15, 2019 om 07:56 # | Report | Reply

Mooie E46 hoor!
Kom je niet veel meer tegen.
En geen olieverbruik op deze?
Vind ik spijtig aan de M54, ze lusten wel een flinke slok.
Ook de drive-by-wire is niet foutloos, de gasklep lijkt soms een eigen willetje te hebben.

kris911 februari 15, 2019 om 10:01 # | Report | Reply

@hallokroket: bedankt! Inderdaad, hoor je vaker bij deze motoren. Ik heb er gelukkig technisch nog geen problemen mee gehad in 2 jaar tijd. Goed onderhoud doet wonderen👍🏻

lichtmetalenbelg februari 15, 2019 om 09:57 # | Report | Reply

Het verbaast me dat je hier op al die lompe reacties reageert Kris911:) De meeste ervan schuiven vanavond weer netjes bij moeders aan voor een bord macaroni, waarna ze in haar Picanto naar hun vriendinnetje mogen. Wel op tijd naar huis natuurlijk, en voor het slapen gaan nog even de Autoweek database met cijfertjes over PK’s en acceleratie uit je hoofd leren. Vervolgens nog even het internet afstruinen om kijk-mij-eens-verstand-van-auto’s-hebben-termen op te doen zoals 30K, sleeper en remap.
Hulde aan de liefhebber die nog gewoon kan genieten van prachtige auto’s als deze.

kris911 februari 15, 2019 om 10:05 # | Report | Reply

@lichtmetalenbelg: eens. Mooie omschrijving. Het is het reageren niet eens waard. Bedankt voor het mooie compliment👍🏻

arierobbemont februari 15, 2019 om 13:26 # | Report | Reply

Vanwaar al die haatreacties, ik rij zelf ook met een E46 en je hebt helemaal gelijk. Het zijn heerlijke auto’s! Verder kan ik bevestigen dat je gelijk hebt, onderschat de E46 niet, zeker niet qua acceleratie op de snelweg! Hele mooie auto, houden zo.

stefan1207 februari 16, 2019 om 12:04 # | Report | Reply

Leuke auto en zoals het moet: origineel. Ik begrijp alleen niet waarom eigenaars van oude zespitters zo minachtend moeten doen over moderne drie- en vierpitters. Ik heb ooit een 330ci gehad en heb nu een ‘zielige’ moderne vierpitter van hetzelfde merk, en ik zou toch niet meer wisselen. De nieuwe is sneller, stukken zuiniger en geeft dankzij de TwinPower turbo een soort van atmosferisch gevoel: volop koppel bij 1.300 toeren en bij 3.500 toeren nog eens een extra stamp onder de kont. Kortom: zo’n moderne, zielige drie- of viercilinder is niks om je neus voor op te halen.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.