thijmenvoorhuis Foto van de maand : BMW M3 Competition

Video: Audi CEO geeft niks om Tesla

rubenpriest Gepost op 08-03-2019 om 11:55 2.968 views | 31 reacties

Bram Schot, CEO bij Audi, ziet Tesla niet zozeer als een keiharde tegenstander. De Rotterdammer is van mening dat de Amerikaanse autofabrikant juist de industrie heeft wakker geschud.

Locatie: Geneve
Land: Zwitserland



31 Reacties:

dutchneon maart 8, 2019 om 12:22 # | Report | Reply

Bram is net terug van een ritje sankt anton en heeft netjes het hele stuk cruise 100 gereden….

Ammahoela die Q5 op batterijen haalt het amper met twee keer 100% laden!

lithiumion maart 8, 2019 om 12:30 # | Report | Reply

Heerlijke verfrissende kijk op zaken!

allesmetturbo maart 8, 2019 om 12:30 # | Report | Reply

N-n-nul 10

dutchneon maart 8, 2019 om 12:33 # | Report | Reply

Het is duidelijk dat Bram een eind los staat van de realiteit van electrisch rijden. Bovendien roepen dat je als mega fabrikantie een miljoen electrische auto’s gaat bouwen…. over 6 jaar!
pfff ja een nieuwe startup, met een paar jaar ervaring streeft er DIT jaar al naar een HALF miljoen electrische auto’s te bouwen. plus ze zijn bruikbaar, want je kunt overal gewoon een laadpaal vinden!

lithiumion maart 8, 2019 om 12:40 # | Report | Reply

@dutchneon: Ja; hij staat los van de werkelijkheid… daarom is hij ook CEO bij Audi. 1-0 voor hem. Lange termijn-strategie, is zijn specialiteit, 2-0 voor hem… Vraag me af hoe het is gesteld met jou realiteitszin?

vondick maart 8, 2019 om 13:07 # | Report | Reply

@lithiumion: Gelukkig zijn er nog mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Maar wat zijn er toch veel mensen met een bekrompen gedachte!

dutchneon maart 8, 2019 om 13:19 # | Report | Reply

@lithiumion: Je verdraaid mijn woorden… en misschien 1:0 in jouw boekje… maar ik hou niet zo van lange termijn strategie! Mijn realiteitszin is dat ik in 2 jaar tijd en 90.000 kilometer electrisch rijden 13000 euro in de zak heb gehouden, die ik anders and brandstof, mrb en onderhoud had besteed… nu jij weer 😉
En oja mijn Tesla heb ik particulier gekocht dus geen mia kia vamil gelul, gewoon zonder subsidie!

lithiumion maart 8, 2019 om 14:35 # | Report | Reply

@dutchneon: euhm… ik kopieer jouw woorden en jij noemt dat verdraaien…? En omdat jij niet om lange termijn strategie/visie geeft, heeft hij dan ongelijk? En het klopt; jouw realiteitszin is dat je een gebruiker bent van een EV. Zijn realiteitszin is dat hij een miljardenbedrijf van oa EV’s de aankomende jaren zo goed mogelijk moet loodsen. So far so good heeft hij z’n gelijk wel bewezen, anders was hij geen CEO, dat is niet mijn boekje, dat is een feit.. En wel luisteren naar waar die man het over heeft; het rijden in een EV, de aankomende jaren en niet het rijden in een EV vandaag de dag. Dat jij zoveel bespaart(kudo’s hoor!), betekent het dan, dat jij meer gelijk hebt dan hij? ik snap je argumentatie niet, leg eens uit?

dutchneon maart 8, 2019 om 15:29 # | Report | Reply

@lithiumion: ik zeg “hij staat ver los van de realiteit van de realiteit van electrisch rijden”

Jij maakt ervan dat ik vind dat ie ver van de realiteit staat.

Mijn focus was juist op electrisch, want dat is waar de focus van Bram niet ligt, zijn doel en het doel van zijn medekornuiten aan CEO’s is om nog tot minimaal 2030 zoveel mogelijk brandstof auto’s te slijten. Want al die electro meuk kunnen ze niet genoeg marge op maken. (hij zegt het tussen neus en lippen al bijna hardop, maar slikt het nog wat in en geeft er een draai aan).

Maar de brandstof auto’s moeten het voor het VW concern nog heel wat jaartjes blijven opbrengen anders zijn ze zo kapot.

Vandaar dat de lobby ook zo hard bezig is om de electrische auto’s te bashen 😉
Ongelofelijk dat ze zoveel ruimte krijgen onder het oog van brussel en de EU + overheden die al 10 jaar keihard roepen om electrische auto’s…..

jaapiyo maart 8, 2019 om 12:41 # | Report | Reply

Beetje gek verhaal om als premiuuuum fabrikant met de slogan voorsprong door techniek te zeggen ‘ach ja, die anderen hebben superieure techniek, maar who cares, dan stop je toch 50 kilometer eerder’.

Probleem is daarnaast ook niet alleen dat er nog niet op elke straathoek een charger staat, maar vooral dat je al snel minimaal een half uur kwijt bent al er wel een staat tot op heden.

dutchneon maart 8, 2019 om 13:26 # | Report | Reply

@jaapiyo: Inderdaad ik dacht ook echt… waar komt dat ineens vandaan??? :O als ik ergens wil stoppen waar ik niet naartoe wil pak ik de trein wel 😉

Winter range van die etron is 250km, als je dus thuis met 100% verstrekt haal je de rit van 900km niet eens met 2 keer laden onderweg!
Niet dat daar wat mis mee is, ik laad elke 2uur even 20 minuutjes, even koffie en plassen en weer door.
Maar verkoop geen kletspraat BRAM!

mwti maart 8, 2019 om 17:17 # | Report | Reply

@jaapiyo: ik heb ook geen EV (hou van geluid) maar de range is voor mij geen issue en opladen kan thuis en last but not least; Je bespaart veel brandstof. Nederlanders doen alles voor geld.
EV rijden is gewoon goedkoper als je geld hebt om er een te kopen/leasen.

dutchneon maart 8, 2019 om 17:34 # | Report | Reply

@mwti: geheimpje, ik heb een EV en houd daardoor meer geld over voor leuke auto’s waar ik niet mee in de file wil staan 😉

knaapie maart 8, 2019 om 13:05 # | Report | Reply

Ben een beetje geïrriteerd, weetje

lavoro maart 8, 2019 om 13:17 # | Report | Reply

@knaapie: 🤣

ghost maart 8, 2019 om 13:13 # | Report | Reply

Bram Nekschot.😂

dwfc maart 8, 2019 om 13:36 # | Report | Reply

Een topper, realiteitszin, rationeel en zet de puntjes op de i. Hij heeft gelijk met te melden dat iedereen zich bij een EV teveel focust op 50 km meer of minder en dat het tijdelijke probleem eerder het netwerk aan chargers is.
Zoals hij zegt, alles systemen zijn weldra eenheidsworst, elke wagen gebruikt dezelfde cameras, info systemen, batterijen etc.Idd de toekomst van een wagen krijgt andere aandachtspunten. Tussen de lijnen door bericht hij ook dat eens de investeringen op een groter volume worden afgeschreven de prijs van de EV’s zal dalen.

dutchneon maart 8, 2019 om 15:33 # | Report | Reply

@dwfc: compleet eens, iedereen die ik spreek vraagt meteen hoe lang het duurt om hem vol te laden…. (met zo’n denigrerend toontje).

Ik zou het niet weten… iets van 4 of 5 uur meestal, maar dat merk ik niet want dan lig ik toch in bed 😉

Elke dag vol en met gemak 300km, zonder op te letten op verbruik. En hoe meer file hoe zuiniger, dus ideaal voor NL :O

jeroenwz maart 8, 2019 om 13:54 # | Report | Reply

Om het op zijn Rotterdams te zeggen: Pleurt op Bram! Tesla heeft je wakker geschud “een paar jaar geleden”. Gozert: ze maken al 10 jaar elektrische auto’s en nu “al” komt Audi met een volledige elektrische auto. Vorsprung durch Technik? M’n reet! Jullie (en de andere Duitse fabrikanten) hebben vooral geld gestoken in Tesla bashen en veel te weinig in de techniek.
En dan ineens doet de range er niet toe? Was Audi niet het merk dat met de A4 diesel ooit adverteerde dat je 1.000 km op een tank kon doen. En nu is range niet belangrijk. Wat een loser.

SanderB maart 8, 2019 om 14:13 # | Report | Reply

Als ik zie hoeveel mensen menen Bram te moeten beledigen of uitschelden in hun reactie, wordt ik best wel een beetje verdrietig. Wat een nare samenleving hebben we toch

evdw maart 8, 2019 om 15:18 # | Report | Reply

@SanderB: Als CEO ben je nou eenmaal een hoge boom en vang je dus veel wind.
Ik moet ook wel zeggen dat hij best wel lult als een dronken aarbei.

SanderB maart 8, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

@evdw: dat je het niet met iemand eens bent kan ik begrijpen, maar dat dat met beledigen en scheldwoorden moet is onnodig lijkt me

1000bochten maart 11, 2019 om 17:10 # | Report | Reply

@SanderB: helemaal eens. Veel reaguurders hier die doen alsof ze bij Bram / dhr Schot de deur plat lopen en daarom weinig respect hoeven te tonen. Helemaal eens dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn, maar doe ’s lief.

lacker maart 8, 2019 om 14:28 # | Report | Reply

@allesmetturbo: Op 06:00 “Kaik naar dit otootje, de meest suffige vent, die wogt hieg wagm van” 🙂 Heerlijke man is het!

W115 maart 8, 2019 om 18:10 # | Report | Reply

@lacker: een echte autoverkoper

elemento maart 8, 2019 om 15:35 # | Report | Reply

Heeft oliegiganten wakker geschud

BaRa maart 8, 2019 om 18:17 # | Report | Reply

Niet makkelijk als CEO van een VAG-merk, dezer dagen. De concurrentie afschilderen als niet ter zake doende, zonder dat het lijkt alsof je uit je nek lult. Bij deze jongen is de missie alvast niet geslaagd.

kroon maart 8, 2019 om 20:16 # | Report | Reply

Het lijkt me een zeer vriendelijk en slimme kerel, maar zo’n lul-verhaal houden dat range niet zo belangrijk is omdat je eigen producten niet zo goed presteren is gewoon slecht.
Audi mist compleet de “Vorsprung Durch Technik”. De huidige e-tron is veel te zwaar (2700kg, dat is meer dan 3x zo zwaar als een Golf II !) en heeft een veel te korte range.
Lekker lullig om met een auto van over €100k in de winter slechts 200 km ver te komen bij normale snelweg snelheden. En dan in de rij voor de “chargers”. Achteraan sluiten bij de andere mislukte projecten van Jaguar (i-Pace) en Mercedes (EQC)…
Zo jammer dat er nog steeds niet een fabrikant bestaat die netjes afgewerkte auto’s kan leveren met en goede range.

justsomebody maart 10, 2019 om 10:48 # | Report | Reply

@kroon: dankje voor de ongefundeerde en lowlife kritiek ik heb er weer veel van geleerd!

6bakkie maart 9, 2019 om 08:37 # | Report | Reply

Mooie baas. Ik ben geen audifan, maar zijn nuchtere kijk bevalt mij wel. Kunnen nog een hoop CEO’s in andere sectoren van leren. Die lullen over het algemeen “eromheen”.

jeroenwz maart 9, 2019 om 17:11 # | Report | Reply

Bram lult uit zijn Rotterdamse nek. Even wat historische stukjes over Audi vs Tesla gezocht op autoblog…
1) Uit 2015. Audi zou de model X van Tesla wel even slopen! De auto zou een range krijgen van ruim 500 km. Zie
https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-e-tron-quattro-concept-komt-tesla-model-x-slopen-80204
2) Audi gaat de eerste priemijum elektrische auto uitbrengen. Veel beter en veel mooier afgewerkt dan welke Tesla dan ook. Voor de liefhebbers van sluitnaden-porno en de “zachte kunststof” fetisjisten Bericht uit 2017. Zie:
https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-deelt-een-snoeiharde-sneer-uit-aan-tesla-95827
3) Ook uit 2017: Audi zet billboards in om Tesla te trollen! Oeh! Ze durven wel. Zie:
https://www.autoblog.nl/nieuws/billboard-wars-reloaded-audi-trolleert-tesla-en-musk-99563
4) Porsche en Audi kunnen nog steeds niet op tegen de techniek van Tesla. Artikel van 10 februari dit jaar.
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-en-audi-weggeblazen-door-teslas-techniek-120184
Kortom: Audi kan alleen maar bashen (artikelen 2 en 3) en rent al sinds 2015 (artikel 1) achter Tesla aan, zonder ooit een stap dichterbij te komen (artikel 4). Wie is er nu dom? Hint: ik denk niet dat het Tesla is.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.