ROW1 Foto van de maand : Aventador

Foto's: Lexus ES300H


timd Gepost op 28-03-2019 om 20:27 11.296 views | 70 reacties

Vandaag proef gereden in de nieuwe ES300H, toffe verschijning en werkelijk mega lang! 4.97cm als ik het goed heb. Het was een proefrit om toch eens te kijken wat Lexus te bieden heeft. HEEL VEEL! Werkelijk alle opties waren aan boord. Met een prijs van 68.000 euro is hij qua afmetingen te vergelijken met een Audi A6 en BMW 5 serie en natuurlijk de E klasse van Mercedes. Je bespaart flink, maar je levert ook her en der wat in. Topsnelheid 180kmh begrenst, geen trekhaak mogelijk. Toch dingen die je misschien op ten duur gaan nekken. Kortom! Geweldige auto, prijstechnisch ontzettend interessant, maar hij mist iets... wie heeft het juiste woord ?

Kenteken: XG-342-J
Merk/model: LEXUS LEXUS ES300H
Datum toelating: -
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: sedan
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 64.450 Eur. (3.189 Eur. BPM)



70 Reacties:

fendercd60 maart 28, 2019 om 23:31 # | Report | Reply

Opzich mooie auto maar ga toch liever voor de Audi A6 of BMW 5 serie.

720s maart 29, 2019 om 00:35 # | Report | Reply

Zonder cameraspiegels helaas…

detroitv8 maart 29, 2019 om 20:33 # | Report | Reply

@720s: in de etron kunnen ervaren, wat een verschrikking.

supercarboy maart 29, 2019 om 18:33 # | Report | Reply

Mooie hoor

monsieurleloure maart 29, 2019 om 18:33 # | Report | Reply

Japanse perfectie. Eentje waar je nooit mee naar de dealer terug moet behoudens de onderhoudsbeurtjes.

kenner maart 29, 2019 om 18:57 # | Report | Reply

@monsieurleloure: nee, ze komen hem halen

elemento maart 29, 2019 om 20:20 # | Report | Reply

@kenner: whaha ja lexus ls 600.sport komen ze idd halen. Mijn broer maakt geintjes tegenover mij bmw

406_v6 maart 29, 2019 om 20:34 # | Report | Reply

@elemento: een IS en een GS komen ze ook halen.

vincent1984 maart 29, 2019 om 23:46 # | Report | Reply

@406_v6: ze komen alles halen. Ook een CT van jaren oud.

allesmetturbo maart 29, 2019 om 18:42 # | Report | Reply

Fraai interieur maar ben niet zo fan van de aandrijflijn

Svenska_Aeroplan_AB maart 30, 2019 om 07:36 # | Report | Reply

@allesmetturbo: Heb je al eens met een recente Lexus hybride gereden? Lexus ontwikkelt hun motoren door en door. Dit is met geen mogelijkheid te vergelijken met een CT 200h bijvoorbeeld. Is 3795926616 stappen verder…

goodfellar1 maart 29, 2019 om 18:42 # | Report | Reply

Een zeer gedurfde auto. Japanse kwaliteit, uitbundige looks en luxe. Love it

joostgrn maart 29, 2019 om 18:49 # | Report | Reply

Mooi hoor! Maar die knoppen op de middentunnel en console voor o.a. de stoelverwarming lijken wel uit de 80’s..

moveyourmind maart 29, 2019 om 19:04 # | Report | Reply

@joostgrn: Inderdaad, de jaren ’80 druipen er van af…

En ik vind het helemaal geweldig! Krijg gelijk weer mooie herinneringen hoe ik als puber iedere week bij de electrospeciaalzaak om de nieuwste van de nieuwste hifi-apparatuur te bewonderen. Helemaal gefascineerd door die mooie tiptoetsen, die het nieuwste van het nieuwste waren. Tot ik na hele lange tijd eindelijk genoeg had gespaard voor een heuse Technics cd-speler… Mét echte tiptoetsen!


Net als in deze mooie Lexus, ik zou als een kind zo blij zijn met al die mooie knopjes.

Svenska_Aeroplan_AB maart 30, 2019 om 07:32 # | Report | Reply

@moveyourmind: Nakamichi! 😉

tortuga maart 29, 2019 om 23:51 # | Report | Reply

@joostgrn: dat is typisch Japans

humpyourdog maart 29, 2019 om 18:50 # | Report | Reply

Achterwielaandrijving is het woord dat je zoekt.

amghans maart 29, 2019 om 18:51 # | Report | Reply

Kleauten ?

amersfoorter maart 29, 2019 om 18:59 # | Report | Reply

Koop dan!

roland78 maart 29, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

Eenmooiinterieur

roland78 maart 29, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

Gogme

roland78 maart 29, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

Cojones

roland78 maart 29, 2019 om 19:02 # | Report | Reply

Pussy magnet

troljedemoeder maart 29, 2019 om 19:34 # | Report | Reply

@roland78: Van die Japanse met veel haar.

marcow maart 29, 2019 om 19:03 # | Report | Reply

Erg compleet uitgerust, maar liever een S90. Kan de bank ook nog plat 🙂 en ik vind een touchscreen fijner dan die muis.

saffie89 maart 29, 2019 om 19:10 # | Report | Reply

Uiterlijk zeer geslaagd maar interieur niet.

gezondverstand maart 29, 2019 om 19:16 # | Report | Reply

Wel een hele grote radar aan de voorkant 🙂

Mooie auto. Lekker kleurtje, dacht dat dat blauw bij Lexus bij de performance versies hoorde?

kle500 maart 29, 2019 om 19:18 # | Report | Reply

Wat ‘ie mist? Net dat beetje patserstatus (of kwaliteitsperceptie) dat iedereen naar de duurdere duitsers trekt..

2wheeler maart 29, 2019 om 19:32 # | Report | Reply

Cachet, hij mist cachet. Verder wel een mooie bak, maar een net-niet. Zelfde als waar een Peugeot 508 en Arteon last van hebben. Heel mooi, maar net te duur. Voor dat geld koop je dan liever iets van de Duitse 3. Ik denk dat de Camry die naar dr EU komt hier ook last van gaat krijgen.

2wheeler maart 29, 2019 om 19:34 # | Report | Reply

@2wheeler: anders verwoord: hij straalt geen sex uit.

SpiderIV maart 30, 2019 om 07:23 # | Report | Reply

@2wheeler: als dat het argument is dan zou Audi geen auto meer verkopen. Qua buitenkant geen saaiere, unisex, impotent wordende auto te verzinnen.

powerblue maart 29, 2019 om 19:39 # | Report | Reply

@2wheeler: iets met spijker er kop. Vandaag heb ik met die twee proefgereden. (en omdat ik diesel moet rijden, wordt de keuze gemaakt tussen deze twee)

troljedemoeder maart 29, 2019 om 19:35 # | Report | Reply

Er was dus iemand die zei: doe al die knopjes maar.

Thijsj maart 29, 2019 om 19:53 # | Report | Reply

Speed. Power heeft ‘ie voldoende..

lexis maart 29, 2019 om 19:53 # | Report | Reply

Zelf ex lexus rijder nu door omstandigheden overgestapt naar BMW, een 4 serie. Is inderdaad een groot verschil in kwaliteit helaas niet in het voordeel van de BMW. Ik kan boeken schrijven over de bmw bouwkwaliteit (rammels in overvloed) maar wat me nog het meeste ergert is het gebrek aan rijvreugde, freude am fahren is echt een holle slogan geworden bij bmw mede door een slechte elektrische stuur bekrachtiging en een overrate adaptieve vering die eigenlijk nooit doet wat het moet doen. Al veel bescheidener autos gereden die stukken scherper rijden.( mini f56, vw golf)

Ok, deze lexus is ook geen scheurijzer maar pretenteerd het ook niet. En dan de garage kosten bij BMW is op het criminele af. Neen na de BMW zal het terug een lexus of een audi worden.

lekkerlinksrijden maart 29, 2019 om 20:15 # | Report | Reply

@lexis: ik heb het ook met mijn 5serie, het rijdt prima maar ook niet meer dan dat. Ook ik denk dat mijn volgende geen BMW wordt, ik trek steeds meer naar Lexus. Deze es vind ik echt geweldig, dus wie weet ……..

amghans maart 29, 2019 om 21:02 # | Report | Reply

@lexis: klinkt als een zwetsverhaal. Mijn inmiddels ruim 4 jaar oude M4, een daily driver met ruim 70.000 km op de klok heeft niet één rammeltje. Letterlijk. Terwijl-ie toch vrij stevig op de benen staan, het onderstel is niet primair op comfort afgesteld. Wellicht, dat jij liever een auto met een zacht onderstel hebt. Dan heb je inderdaad niet veel in een 4-serie te zoeken.

In die 70.000 km, dat ik m’n 4 heb, heeft-ie bij 2000 km een inloopbeurt gehad en verder 2 beurten (alles bij de officiële dealerT), die respectievelijk een kleine 400 en een kleine 500 Euro hebben gekost. Met de inloopbeurt erbij en naar boven afgerond 1150 Euro over ruim 4 jaar en 70.000+ kilometers. Da’s 300 Euro per jaar. Voor een tamelijk vlotte auto, die af en toe stevig gebruikt wordt. Kortom : prima kwaliteit. Dat gold overigens ook voor de 528i, die ik langere tijd terug heb gehad.

Kijk, als jij om wat voor reden dan ook iets tegen BMW’s hebt : dat staat je vrij. Maar geneuzel over een zgn. gebrek aan kwaliteit is nogal bezijden de realiteit. Gewoon in een Lexus gaan/blijven rijden. Ook best goeie auto’s.

camber24 maart 29, 2019 om 21:57 # | Report | Reply

@amghans: is ook een compleet kul verhaal idd. Ik rijd in een f30 (helaas geen M zoals jij, jaloers!), ook hier geen rammeltje te bespeuren. Proefgereden met een C klasse en een XE. 3-serie stak er met kop en schouders bovenuit. Lexus niet geprobeerd. Verouderde meuk, de vergelijkbare IS.

lexis maart 30, 2019 om 08:05 # | Report | Reply

@camber24: das nog een eigenschap van BMW rijders die leven in een soort van continue ontkenningsfase. Heb een broer die ook een BMW adept is. Die dekken al deze problemen met de mantel der Bmw liefde blijkbaar. Zijn x3 3.0d gen 1 is een echte rammelbak naar mijn mening continue hoor je iets knarsen in het interieur voor hem superwagen. Zozie je maar. Notabene zijn e30 320i cab rijdt dan wel ok .

lexis maart 30, 2019 om 07:43 # | Report | Reply

@amghans: kijk ik zwets niet. De auto een 435i stond op michelin pilot super sports bij aflevering 18. Std bij velgen 398. De auto heeft rammels rond de instrumenten. Volledige cluster vervangen in garantie (achteraf bleek dit zelfs een refurbished cluster te zijn ! ) wegens grote terugroep op dit onderdeel. Ook binnenspiegel vervangen wegens rammels. Daarnaast enorm veel rijgeluid. Zoektocht op internet leert me dat alle f series veel last hebben van rammeltjes.

Zou kunnen in de m4 dat je dat niet of minder hoort want die heeft bijna geen geluidsisolatie meer wegens gewichtsbesparing.

Helaas na vervangen dash b cluster probleem niet verholpen. Banden wisselen naar pirelli pzero op eigen kost. Rolgeluid pak beter maar nu issues met rechtuitstabiliteit. Bmw komt niet tussen want zijn geen sterbanden. Zou te wijten zijn aan variabele sport steering afstelling.

Vering is zeker niet te hard in tegendeel de auto deint in comfort stand!

Wat me het meeste stoort is de houding van de dealers die nemen dit allemaal niet ernstig , tis eigen aan sportieve karakter van dut merk zeggen ze volgens mij zitten ze niet in met een klant meer of minder.

kareljansen maart 30, 2019 om 08:34 # | Report | Reply

@lexis: Laat die Fanboys toch, kom je niet door.

amghans maart 30, 2019 om 09:50 # | Report | Reply

@kareljansen: heb nog nooit twee keer een auto van hetzelfde merk achter elkaar gereden, wissel graag af. Daar zaten ook een auto’s van Aziatische makelij tussen. Dus de dooddoener fanboy is op mij in ieder geval niét van toepassing. Ben nu benieuwd welk inhoudelijk steekhoudende argumentatie je in huis hebt. If any…

lexis maart 31, 2019 om 09:34 # | Report | Reply

@kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.

amghans maart 30, 2019 om 09:44 # | Report | Reply

@lexis: een M4 bijna geen geluidsisolatie ? Even je huiswerk overdoen.

lexis maart 31, 2019 om 09:15 # | Report | Reply

@amghans: dit is zo klap je motorkap maar eens open en vergelijk met normale f32. Ook deurpanelen zijn op somige m4 veel lichter. Zelfs het glas is dunner geworden. Je kan dan wel weer in optie geluidswerend *dikker* glas verkrijgen

Een m4 maakt veel meer kabaal binnenin maar is de bedoeling denk om de beleving meer sportief te maken.

dwfc maart 29, 2019 om 21:12 # | Report | Reply

@lexis: Toch even informeren.
Net een 745 e gekocht.
Onderhoudscontract in BE : 480 € per jaar !
Mijn inziens is dit niet duur !

lexis maart 30, 2019 om 07:25 # | Report | Reply

@dwfc: ik rij de auto privé dus geen lease contracten of whatever. Eerste olie beurt aan 29000 km net geen 400 eur, een uurtje werk! Bij lexus was een kleine beurt 250 eur en werd er meer gedaan en gong ging de auto naar de carwash en kreeg je een gratis vervangwagen! Onlangs setje achterrem blokjes terug net geen 400 eur!

flik2punt0 maart 29, 2019 om 19:57 # | Report | Reply

Wat een prachtige wagen. De kleur staat ook echt goed. Alleen dat ene ding dat je noemt, geen trekhaak mogelijk. Daarom zou ik hem nooit kopen. Maar als je dat niet nodig hebt dan verkies ik deze das boven de Duitse drie!

ghost maart 29, 2019 om 20:06 # | Report | Reply

Vaak ben je te bang. Gewoon doen!

zjos maart 29, 2019 om 20:09 # | Report | Reply

Spuuglelijke grille, geen trekhaak. En ik weet niet hoe het met deze is maar ruimtewonders zijn het meestal ook niet die japanners.Nee dit zou ik nooit kopen. Soort Infiniti maar dan van een andere fabrikant.

TimD maart 29, 2019 om 20:20 # | Report | Reply

@zjos: ruimer als een A6 en E klasse of 5 serie. Ik ben 2 meter, mijn stoel kon zo ver dat ik niet bij de pedalen kon komen! Op mijn stand kon er nog zeker een volwassene achter mij zitten… waar bij een 5 serie ik mijn stoel onprettig naar voren moet schuiven. Ruimte in overvloed dus!

dirkiii maart 29, 2019 om 20:15 # | Report | Reply

Als een auto op 180 begrensd is zou ik ook afhaken.

prop maart 29, 2019 om 20:30 # | Report | Reply

De prijs wordt benoemd als voordeel maar voor net iets minder heb je een bomvolle A6 S line Edition.

probono maart 30, 2019 om 08:28 # | Report | Reply

@prop: dat zou mooi zijn, maar is helaas niet helemaal waar. De 45 Tfsi is kaal 65k. Proline pakket is 4K en dan mag je nog beginnen met het aanvinken van de opties, zoals sline pakketten. Als je rustig aandoet kom je zo uit op 73-75k en dan doe je echt niet heel gek.

prop maart 30, 2019 om 11:38 # | Report | Reply

@probono:

Je hebt geen gelijk. De bomvolle S line edition uitvoering met de 245 pk TFSI is zelfs nog goedkoper.

Voor 65.500€ ben je helemaal
Klaar. Zie Audi.nl

TimD maart 30, 2019 om 11:51 # | Report | Reply

@prop: waar configureer jij ? .BE???? Ik heb 3x een A6 samen gesteld en ik kom alleen al met wielen en S line al op 70.000 euro

probono maart 30, 2019 om 23:41 # | Report | Reply

@prop: nog eens proberen dan, want je verhaal kloot echt voor geen kant. 65 k heb je een kale 45tfsi. Succes met configureren, maar ik zou geen accountant worden als ik jou was…

Svenska_Aeroplan_AB maart 30, 2019 om 12:29 # | Report | Reply

@prop: LOL! Grapjas… Voor de joke even uitrusting vergeleken. De 65.080,- is een basis S-Line. Om de uitrusting gelijk te krijgen: Metallic lak (1.400,-), Matrix led (2.172,-), Privacy Glass (632,-), Akoestische zijruiten (701,-), Elektrische zonneschermen (701,-), Leer (3.291,-), Stuurverwarming (266,-), Stoelverwarming (532,-), Stoelventilatie (1.120,-), Leren dashboard (1.359,-), Ambianceverlichting (351,-), 4-zone Climate (1.120,-), Ionisatie (632,-), Elektrische achterklep (742,-), Keyless met Virtual Pedal (1.148,-), Bang & Olufsen sound (bijna net zo goed als Mark Levinson… (8.500,-), DAB (601,-), DVD speler ((168,-), Wireless Charging (701,-), Assistentiepakket Tour (2.801,-), Assistentiepakket City (1.471,-), Head-Up display (1.960,-), Top view camera (519,-), Onderstel met dempingsregeling (1.581,-), Zij-airbags achter (616,-)…. ALLES wat ik meldt is standaard op deze ES… De A6: € 102.510,-!!!!! Alstublieft.

Svenska_Aeroplan_AB maart 30, 2019 om 12:35 # | Report | Reply

@svenska_aeroplan_ab: Shit, schuifdak nog vergeten…

probono maart 30, 2019 om 23:43 # | Report | Reply

@svenska_aeroplan_ab: dat lijkt er meer op inderdaad!

Rossi maart 29, 2019 om 20:45 # | Report | Reply

Ik krijg een halve tia van deze drukke lijnen.

hotze maart 30, 2019 om 09:28 # | Report | Reply

@rossi: 😆😆 en dat zelfs zonder trekhaak. Vind ’t ook afzichtelijk. Die Lexussen worden door blinden ontworpen. Nog liever een Merc dan zo’n Lexus. Hoge uitzondering de LFA, die is niet alleen ubergeil door z’n techniek maar oogt ook bijzonder fraai.

maxidyne maart 29, 2019 om 20:54 # | Report | Reply

Dit zou ik zonder nadenken verkiezen boven een Duitser. Dit is topkwaliteit en onderscheidend.

niex maart 30, 2019 om 06:19 # | Report | Reply

Op die akelige grille na een prachtige bak, veel mooier dan de Duitsers want die zie je overal. Geen trekhaak is voor het volk van de sleurhut een probleem, ik vind dat juist wel weer goed. Die sleurhutten dat moet verboden worden. En als je verhuist huur je gewoon een flinke bus.

Svenska_Aeroplan_AB maart 30, 2019 om 07:39 # | Report | Reply

@niex: inderdaad. Plus: de kampers kopen gewoon weer een Mercedes of BMW… Ik zie alleen maar voordelen 😉

TimD maart 30, 2019 om 08:29 # | Report | Reply

@svenska_aeroplan_ab: toch wel hoor :$

kareljansen maart 30, 2019 om 08:43 # | Report | Reply

Wat er mist? Voer het kenteken maar eens in op bijv. Finnik.. Topsnelheid 89km/u en 0-100 in 18sec 😂

michiel_vandelft maart 30, 2019 om 11:53 # | Report | Reply

@kareljansen: ik zat me ook te verbazen!

tge1 maart 31, 2019 om 12:07 # | Report | Reply

Plak er vier rondjes, een ster of een blauwwit logootje op en heel Autoblog wordt botergeil. Ik vind dit een topwagen, in dit segment zou dit hem voor me worden. Begrenzer kan er af en de trekhaak heb ik niet nodig.

lexis maart 31, 2019 om 12:54 # | Report | Reply

@kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.