gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Foto's: Mazda MX-5 RF GT-M


reinouttrip98 Gepost op 17-03-2019 om 19:22 11.948 views | 31 reacties

Nieuwe Mazda MX-5 met rondom spoilerpakket

Land: Nederland

Kenteken: XR-561-K
Merk/model: MAZDA MAZDA MX-5
Datum toelating: -
Originele kleur: WIT
Carrosserie: cabriolet
Brandstof: Benzine
Vermogen: 131 pk
Nieuwprijs: 39.795 Eur. (8.351 Eur. BPM)



31 Reacties:

mats106rallye maart 18, 2019 om 23:20 # | Report | Reply

Netjes, interieurkleur is vooral erg mooi

ghost maart 18, 2019 om 23:22 # | Report | Reply

Gaaf! Wist niet eens dat er targa’s van bestonden.

reinouttrip98 maart 18, 2019 om 23:37 # | Report | Reply

@ghost: Jaa! De RF!

gebruikersnaam3 maart 19, 2019 om 10:40 # | Report | Reply

@ghost: Ja ze zijn superleuk, mijn schoonvader heeft er een en er zijn maar weinig auto’s die leuker sturen.

Overigens heeft hij hem zonder spoilerpaket en eerlijk gezegd vind ik niet dat hij het nodig heeft. En een MX-5 is niet extreem goedkoop, dus dat was een drempel te ver.

maarten_zoutendijk maart 18, 2019 om 23:39 # | Report | Reply

Dat komt omdat dit ‘spoilerpakket’ alleen bestaat uit een paar lipjes en behoorlijk aan de prijs is. Als je dan toch een pakket erbij kiest, ga dan voor de Recaro optie. Leuke BBSjes overigens, zouden het ook goed doen onder de mijne.

schuimbekje3 maart 18, 2019 om 23:43 # | Report | Reply

Mooi maar niet erg mazda.. misschien is dat het, of dat het lijkt of iemand op een chineese webshop een mislukte s2000 of brz bodykit heeft gekocht.

BaRa maart 18, 2019 om 23:43 # | Report | Reply

Omdat-ie met het spoilerpakket geen kilometer sneller gaat? Dat geld kan je beter in een andere uitlaat steken, of chipping bij BBR-GTi.

basr32 maart 19, 2019 om 00:06 # | Report | Reply

Jammer dat deze dan de 1.5 heeft. 2.0 is een veel beter blok.

Jochempie maart 19, 2019 om 02:23 # | Report | Reply

@basr32: wat is er beter aan de tweeliter? Meer vermogen? Wat minder gretig bij hoge toeren? Zwaarder?

RubenPriest maart 19, 2019 om 09:56 # | Report | Reply

@Jochempie: De 1.5 was de leukere. Was, sinds de modeljaarupdate naar 184 pk is de 2.0 de leukere. Die pk-upgrade kun je met een ECU-tuning ook uitvoeren op de pre-2018 modellen. Ja, hij weegt iets zwaarder, maar het verschil en vermogen (en het feit dat de MAX RPM iets verhoogd is) maakt het nu de leukere imo. Zeker over de grens op heuveltjes en bergweggetjes zullen die extra pk’s helpen bij de funfactor.

zukunft1 maart 19, 2019 om 06:06 # | Report | Reply

@basr32: spreek je uit ervaring?

zukunft1 maart 19, 2019 om 06:08 # | Report | Reply

@basr32: ik heb onlangs met de 1.5 gereden en heb er maar een woord voor: FUN

reinouttrip98 maart 19, 2019 om 08:04 # | Report | Reply

@zukunft1: klopt helemaal!

maarten_zoutendijk maart 19, 2019 om 09:51 # | Report | Reply

@reinouttrip98: sluit ik me aan. Heb bergen lol met mijn 1.5l. Zolang je gewoon beetje hoekt op kleinere wegen is er power zat. Enige waar ‘ie wat laat liggen is met hogere snelheid op de snelweg. Maar daarvoor koop je ook geen MX-5.

Onehp maart 19, 2019 om 11:37 # | Report | Reply

@zukunft1: sluit me hier ook bij aan. Als er een auto bewijst dat je niet heel veel vermogen nodig hebt om rijplezier te hebben, dan is het de ND 1.5. Mijns inziens een veel leukere auto dat de meeste auto’s met (heel veel) meer vermogen…

gebruikersnaam3 maart 19, 2019 om 10:42 # | Report | Reply

@basr32: Nee de 1.5 rijdt veel makkelijker op de koppeling waardoor je altijd veel meer plezier ervaart met schakelen en niet iedere keer bezig bent de koppeling perfect op te laten komen maar gewoon als hooligan de clutch kan droppen.

BaRa maart 19, 2019 om 22:46 # | Report | Reply

@gebruikersnaam3: ik drop de clutch hooligan-style ook met mijn 2.0 hoor 😉 Voor mij was de (“oude”) 2.0 logischer, omdat ik de ND als daily gebruik. En met 35.000 km per jaar is dat extra koppel welkom. Rijdt net wat comfortabeler. Maar ik geef toe: met de 2.0 kom je aan het eind van het gaspedaal altijd wat toeren tekort, in vergelijking met de 1.5.

zukunft1 maart 19, 2019 om 06:11 # | Report | Reply

Super leuke auto. Veel rijplezier.

jajeroenja maart 19, 2019 om 06:43 # | Report | Reply

Beetje mini-supra zo. Ziet er leuk uit

volvo480gtt maart 19, 2019 om 07:07 # | Report | Reply

Gave auto zo!

michaelb maart 19, 2019 om 07:13 # | Report | Reply

Wordt ie er nog trager van?

tijntje2 maart 19, 2019 om 07:20 # | Report | Reply

Ah.. Dit is in glimmen. Leuke auto verder.

jeppie maart 19, 2019 om 07:44 # | Report | Reply

Goed te pruimen zo

vanfleppensteyn maart 19, 2019 om 07:50 # | Report | Reply

Een leuke wagen, maar of het de 40k rechtvaardigt…

flik2punt0 maart 19, 2019 om 08:07 # | Report | Reply

Erg leuk maar die prijs. Dan zou ik toch voor de 124 gaan

Gulli maart 19, 2019 om 08:50 # | Report | Reply

Ik blijf de NA en de NB mooier vinden, maar als RF is het toch wel een érg gave auto hoor! Mooie chocoladebruine bekleding ook, erg netjes.

kevindb maart 19, 2019 om 08:53 # | Report | Reply

Heb zelf een MX-5 RF gehad, maar dan gewoon het spoilerpakket van Zymexx eronder geplaatst. Kost de helft en ziet er ook nog beter uit met een centrale dubbele uitlaat in plaats van 2 van die kleine pijpjes aan de rechterkant.
Het Recaro interieur is eerder een fabrieksoptie die ik aan zou vinken. Die stoelen zijn echt fantastisch.

maarten_zoutendijk maart 19, 2019 om 09:53 # | Report | Reply

@kevindb: Eens, ik zou ook eerder voor Recaro gaan. Ziet er super uit. De uitlaat rechts is idd ook een puntje, maar hij klinkt af fabriek helemaal niet verkeerd (maakt meer lawaai dan mijn andere auto, BMW E46 325Ci)

Onehp maart 19, 2019 om 11:39 # | Report | Reply

@maarten_zoutendijk: japp, prima uitlaatje, klinkt net goed zonder storend te zijn.

clk63bs maart 19, 2019 om 17:22 # | Report | Reply

Fotos gemaakt in K’rade?

daniel1975 maart 19, 2019 om 20:54 # | Report | Reply

Ik vind de verhoudingen maar vreemd, maar het schijnt aardig te rijden…

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.