gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Video: Mijn auto: Audi RS4 Avant van Bas

rubenpriest Gepost op 30-03-2019 om 18:55 4.599 views | 22 reacties

De eerste generatie Audi RS4 Avant (B5) is een stationwagen om van te kwijlen. We reden een rondje met de RS4 Avant van Autoblog-lezer Bas.

Locatie: Uithoorn
Land: Nederland

Kenteken: JG-594-L
Merk/model: QUATTRO AUDI RS4
Datum toelating: 30-06-2001
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 381 pk
Nieuwprijs: Onbekend



22 Reacties:

ghost maart 30, 2019 om 19:44 # | Report | Reply

B5 met die heerlijke 2.7 V6 twin turbo. Misschien was de V8 in de B7 en B8 groter (en dus leuker) maar dit blok heeft wel nog altijd de beste potentie en naar mijn weten ook erg bulletproof!

alfapeter maart 30, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

@ghost: Niet helemaal bulletproof, zoals bij deze blijkt.

fortunato maart 31, 2019 om 08:33 # | Report | Reply

@ghost: dan ben je niet erg goed op de hoogte, nokkenassen/turbo’s etc etc
Zoals ook deze auto die al compleet motorisch opnieuw is opgebouwd, in 3 jaar tijd 30k onderhoud.

pa045 maart 30, 2019 om 20:08 # | Report | Reply

30000 aan onderhoud in 3 jaar! Dan weet je weer wat kwaliteitsbeleving is..
Sowieso kan je niet spreken van onderhoud. Onderhoud is remmen, banden, olie en zo. Geen motorrevisies of differentiëlen vervangen. Dat probeer je juist te voorkomen door onderhoud.

Maar voor de rest een heel leuke A4. Zeker weten.

cpp1 maart 30, 2019 om 21:40 # | Report | Reply

@pa045: heb zelf ook een rs4 B5 en heb de afgelopen 8 jaar nog geen 4000 euro aan kosten gehad. Dus het valt heel erg mee mits je de juiste koopt.

numpty april 1, 2019 om 13:17 # | Report | Reply

@cpp1: Alles valt of staat met onderhoud. Zeker met een dergelijk blok. Heeft er een eigenaar tussen gezeten die beknibbeld heeft op de service interval of kwaliteit van olie en filters, dan zijn de volgende eigenaren aan de beurt. Bij ieder merk, hoog vermogen turbo blokken is dit niet anders. Als je een imprezza turbo niet goed onderhoud, gaat ook zelfs die naar z’n mallemoer.

vroom11 maart 31, 2019 om 08:40 # | Report | Reply

@pa045: die van mij had mij 120k van fabrieks nieuw zonder problemen rondgereden. Remmen, motor, bak, koppeling – allemaal heel prima. Enige was dat de velgen vaker krom trokken. Maar gewoon op garantie gewisselt.
Super gave auto met een vast plaatsje in mijn hart.

maarten020 maart 30, 2019 om 20:24 # | Report | Reply

30k in 3j aan onderhoud?!?!?!?

maxidyne maart 30, 2019 om 20:38 # | Report | Reply

Mooie wagen, maar wat een kosten! Ik heb mijn RS2 19 jaar in bezit, motor en aandrijflijn zijn nog nooit gereviseerd. Alleen de turbo is vervangen afgelopen jaar.

woertquattro maart 31, 2019 om 21:53 # | Report | Reply

@maxidyne: uit voorzorg ?

evdw maart 30, 2019 om 21:02 # | Report | Reply

Ja zie je, wielrenners zijn kut.

ghost maart 30, 2019 om 23:14 # | Report | Reply

@evdw: alle fietsers zijn kut!

cossiekiller april 1, 2019 om 09:13 # | Report | Reply

@ghost: Bedankt. Wij zorgen ervoor dat jij langer met je verbrandingsmotor kan rijden. Heb je ook meer plaats als wij de onze eens in de garage laten staan.

alfablog maart 30, 2019 om 21:10 # | Report | Reply

Schrik van de reparaties, wel mooi understated zo’n rs4. Veel plezier ermee.

galgootje maart 30, 2019 om 21:23 # | Report | Reply

@Bas: Mooie wagen Bas! Heel tof om te horen dat je ‘m zo goed verzorgt!Zie mijn E39 M5, ook zoiets. Je loopt er op leeg maar geeft oneindig veel plezier. Geniet er nog jaren van!

koffiekopje maart 30, 2019 om 22:16 # | Report | Reply

Audi is in mijn beleving heel erg zwart/wit. De ene auto is probleemloos, de andere is ellende.
Een goede vriend van me heeft feitelijk dezelfde auto als ik had, die van hem al jaren probleemloos. Ik heb in nog geen half jaar meer reparatiekosten gehad dan hij in 8 jaar.

87sandyd maart 31, 2019 om 11:16 # | Report | Reply

@koffiekopje: Dat is met elke auto gekkie

oppression5 maart 31, 2019 om 10:00 # | Report | Reply

Zelfde kleur en bekleding als de mijne.
Is wel een pechbak hoor; ik rijd al ruim 11 jaar nagenoeg probleemloos met een custom remap van Hartog.
De boel periodiek uitlezen en preventief lmm,diverter valves en n75 (laten) vervangen, als ook op tijd olie verversen en brandstoffilter op tijd vervangen,dan ben je al een heel eind.
Ook periodiek controleren op druklekken.
Mogelijke zwakke plek om periodiek te controleren: de nokkenassen op beginnende slijtage als gevolg van een verkeerd hardingsproces van de nokken bij sommige exemplaren.
Turbo’s zijn geen zwak punt; behalve als je met zeer hoge turbodrukken icm lichte boostlekken gaat doorrijden.
Torsendiff. stuk is een witte raaf.

dutchdriftking maart 31, 2019 om 20:09 # | Report | Reply

Enorm gave auto. Ik keek al een poosje uit naar de video. Doe mij maar een gele.

focusrs maart 31, 2019 om 20:13 # | Report | Reply

De omgeving is niet zo aantrekkelijk voor dit soort filmpjes vind ik.

baardmijt maart 31, 2019 om 20:30 # | Report | Reply

Leuke auto hoor, mooi om te zien dat er zo goed voor gezorgd wordt ook.

Maar het mooiste van de video moet de tractor op het vest zijn. Prachtig! 🙂

T5Power maart 31, 2019 om 23:17 # | Report | Reply

Mooie video en toffe auto. Gelukkig zijn er mensen die zoiets moois op de weg willen en kunnen houden. Al heeft deze meneer wel erg veel pech qua kosten hoor.
Morgen is het dan eindelijk weer zover en mag mijn RS6 Plus weer de weg op (Duits seizoenskenteken van april t/m oktober).

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.