gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Video: Jaguar I-PACE duurtester

rubenpriest Gepost op 09-04-2019 om 15:55 2.921 views | 24 reacties

We hadden de I-PACE tijdens een rijtest al eens aan de tand gevoeld. Maar hoe presteert de elektrische Jaguar op de lange termijn en hoe voelt het nu om voor een langere periode elektrisch te rijden? We gaan het meemaken met deze Jaguar I-PACE duurtester die onderdeel zal uitmaken van de Autoblog garage.

Kenteken: XG-761-S
Merk/model: JAGUAR JAGUAR I-PACE
Datum toelating: -
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 99.610 Eur.



24 Reacties:

menaz april 9, 2019 om 16:45 # | Report | Reply

Jammer om deze als duurtester te nenen. Leuk dat er eind vorig jaar nog snel 3.500 zijn geleverd aan de stekkervrekken. Door de Tesla-tax zijn er in 2019 echter nog maar een handjevol verkocht. M.a.w. een volstrekt irrelevant model.

kobus1967 april 9, 2019 om 17:20 # | Report | Reply

@menaz: iemand die een ton betaald voor een auto zou ik niet echt een vrek noemen.

lekkerlinksrijden april 9, 2019 om 17:51 # | Report | Reply

@kobus1967: ik vrees dat het 100 procent lease is geweest tot 1jan 2019, daarna waarschijnlijk ook😀

2wheeler april 9, 2019 om 18:39 # | Report | Reply

@lekkerlinksrijden: en iedereen weet dat leasen gratis is

menaz april 9, 2019 om 19:03 # | Report | Reply

@2wheeler: dat zegt niemand. Het is de afweging in de portemonnee om te kiezen voor de 4% bijtelling voor een I-Pace van een ton in plaats van dd 22% voor een Macan van een ton. Dus: vrek.

2wheeler april 9, 2019 om 19:16 # | Report | Reply

@menaz: agh jonge toch. Zijn dieselrijders ook vrekken omdat ze zuiniger willen rijden? Of is eigenlijk iedereen een vrek die niet de top motorisering van een bepaald model heeft? De I-PACE rijder heeft misschien een vakantie van 6K p.p terwijl jij -bij wijze van spreken- naar je all-in vliegt voor €1.200,- Zie alles toch niet zo zwart-wit man.

menaz april 9, 2019 om 19:40 # | Report | Reply

@2wheeler: ah, tweewielertje heeft een Zoë.

lekkerlinksrijden april 9, 2019 om 20:17 # | Report | Reply

@2wheeler: heb ik dat gezegd?

dutchneon april 10, 2019 om 10:27 # | Report | Reply

@lekkerlinksrijden: ik weet 100% zeker dat het meerendeel juist geen lease is, maar juist ondernemers die de winst wat kunnen drukken en daarnaast nog wat van de uitgedunde MIA gebruik kunnen maken!

In de lease is dit al helemaal niet aantrekkelijk, die Jag schrijft veel te hard af om voordelig te zijn in de lease!

menaz april 9, 2019 om 18:58 # | Report | Reply

@kobus1967: ik denk ook al die particulieren met een ton in de knip hem snel nog in het oude jaar op kenteken wilden hebben…

probono april 9, 2019 om 22:12 # | Report | Reply

@menaz: De zure smaak van afgunst weerklinkt nogal door in je comments. Koop jij privé lekker een macan turbo dan leasen anderen die ipace. Zij een vrek en jij de eeuwige heldenstatus in je directe omgeving! Iedereen happy.

alcantara april 9, 2019 om 16:48 # | Report | Reply

Zo’n 308 GTI zou ik nog serieus overwegen, dus leuk als duurtester.
Een ‘premium’ elektriek busje van 2 ton heb ik dan weer totaal niks mee.

E34M5Touring april 9, 2019 om 17:01 # | Report | Reply

Ik vind het nog steeds een fraaie bak. Al zou ik em wel zoals jullie in een fel kleurtje willen. Grijs of zwart doet hem geen goed. Jammer dat de specs ets schijnbaar een beetje tegenvalt. Die range kom ik niet mee weg.

Chauffeur april 9, 2019 om 17:19 # | Report | Reply

Leuk om te zien dat je elektrisch gaat rijden! Ben heel benieuwd hoe deze Jaaggg zich verhoudt met een veel beter te betalen Model 3 of E-Niro… Is de auto het verschil in prijs waard en waarom? Vergelijkingstest idee?

wceend april 9, 2019 om 17:22 # | Report | Reply

@Chauffeur: tja de vraag of een Jaguar de meerprijs tov een Kia waard is, is niet nieuw

Chauffeur april 9, 2019 om 18:05 # | Report | Reply

@wceend: Zeker geen nieuwe vraag, wel een relevante gezien ons huidige belastingstelsel. Misschien levert de Model 3 (of toekomstige Model Y) een zinvoller vergelijk op ivm imago als je hierop doelt?

crepito april 9, 2019 om 17:33 # | Report | Reply

Hoe ik ze meestal zie rondrijden met kleine velgen vind ik ‘m echt lelijk. Vooral die achterkant / schuin achter.

pramm april 9, 2019 om 17:44 # | Report | Reply

Hoop wel dat jullie de uitkomsten van de test als resultaat van deze auto en niet als generieke uitkomst voor elektrisch rijden zullen interpreteren.

lekkerlinksrijden april 9, 2019 om 17:54 # | Report | Reply

Blijf het een rare auto vinden. Om de wielkasten een beetje te vullen moet je minimaal 20 inch eronder zetten, maar dan is de carrosserie weer te ielig tov de velgen. Het klopt gewoon niet

ghost april 9, 2019 om 18:33 # | Report | Reply

Range van 500km volgens Jaguar..na 240km sta je toch echt stil..daarbij vind ik de Jag echt nog lelijker dan welke EV dan ook, en dat is best een prestatie, want de gemiddelde EV (muv Model S) is best wel lelijk.

Jantje_555 april 9, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

jullie hadden hem beter aan het begin van de winter getest, dat was lachen geweest.

lekkerlinksrijden april 9, 2019 om 20:43 # | Report | Reply

@Jantje_555: geen winter gehad, global warming………..

flutterby april 9, 2019 om 19:52 # | Report | Reply

Laatst nog een stoplichtsprintje met een I-PACE, dat was teleurstellend voor meneer Jag. De Model 3 DM is toch nét iets sneller.

Kan de I-PACE trouwens niet pre-conditionen zonder laadpaal? Al begrijp ik dat je deze altijd toch altijd wil aankoppelen vanwege de laadsnelheid.

rpace april 9, 2019 om 21:45 # | Report | Reply

Mis nog als voordeel dat je de moter niet hoeft warm te rijden. Mijn gemiddelde rit is 15km, al het leuks is dan nog lang niet warm. De/mijn ipace is vanaf de eerste meter klaar om afgeschoten te worden!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.