gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Video: Boring Company: normaal verkeer vs tunnel

rubenpriest Gepost op 24-05-2019 om 10:38 5.335 views | 31 reacties

De tunnel van The Boring Company in Los Angeles doet een praktijktest met regulier verkeer

Locatie: Los-Angeles
Land: Verenigde Staten



31 Reacties:

Rick-dos mei 24, 2019 om 11:41 # | Report | Reply

Want dat je de enige bent aan het begin, in het midden en aan het eind van die tunnel wordt gegarandeerd? Zo niet, dan is dit een vergelijk van niks natuurlijk…

bernoulli mei 24, 2019 om 11:43 # | Report | Reply

@Rick-dos: tegenliggers! 😬

Vanquish mei 24, 2019 om 12:55 # | Report | Reply

@Rick-dos: iedereen zal natuurlijk in de rij komen te staan. Heeft alleen op lange afstanden zin lijkt me.

87sandyd mei 24, 2019 om 11:44 # | Report | Reply

Dus als je een tunnel hebt waar je alleen van gebruik kan maken én waar je 3x zo hard kunt rijden ben je eerder op de bestemming. You don’t sayyyyy…

Wel grappig hoor, maar ook niet meer dan dat

boomhauwer mei 24, 2019 om 11:48 # | Report | Reply

Tesla propaganda. Nu de test met geen verkeer in de stad. Of gaan ze een tunnel aanleggen van elk huis naar elke bestemming?

StijnB mei 24, 2019 om 12:01 # | Report | Reply

@boomhauwer:
Jij neemt dus ook nooit autosnelweg? Want die ligt er evenmin aan elk huis…

boomhauwer mei 24, 2019 om 12:29 # | Report | Reply

@StijnB: wel het filmpje begint toch aan de tunnel…… Zie je ze eerst via de spits naar de tunnel rijden? Dus ja, deze vergelijking is puur weer tesla propaganda.

flutterby mei 24, 2019 om 12:37 # | Report | Reply

@boomhauwer: het gaat om de tunnel, niet de auto..

boomhauwer mei 24, 2019 om 13:24 # | Report | Reply

@flutterby: en van wie is “the boring company”..

maarten_zoutendijk mei 24, 2019 om 15:31 # | Report | Reply

@boomhauwer: nou en? dezelfde eigenaar maakt het nog niet hetzelfde bedrijf..

flutterby mei 25, 2019 om 07:56 # | Report | Reply

@boomhauwer: van de eigenaar van SpaceX en oprichter van PayPal.

Donstil mei 24, 2019 om 14:39 # | Report | Reply

@boomhauwer: ze beginnen op dezelfde locatie. Hoe ze daar gekomen zijn doet niet terzake. Ook al zat er voor alle twee de auto’s nog 20mimuten rijden voor die locatie dan nog is de uitkomst gelijk.

towi1989 mei 24, 2019 om 11:51 # | Report | Reply

Ik vind het verschil niet eens zo heel schokkend, meegenomen dat start en finish bij ingang van de tunnel is en waarschijnlijk in de spits is getest.

JamesBond007 mei 24, 2019 om 11:55 # | Report | Reply

ok, next

El-Loco mei 24, 2019 om 12:06 # | Report | Reply

Weg 50% accu

JaxDryke mei 24, 2019 om 12:09 # | Report | Reply

Wat proberen ze hier nu eigenlijk duidelijk mee te maken ?
Eén auto in een tunnel zonder tegenliggers die vrijwel rechtuit gaat zonder obstakels, stoplichten of ándere auto’s/vervoersmiddelen tegenover een auto in druk verkeer met 200+ andere vervoersmiddelen, stoplichten en allerlei obstakels. Wat een kut test dan.
En zo willen ze de tunnel verkopen ?
Ik zie de wereld nu even door de ogen van een Donald Trump zónder grootheidswaanzin:
– Elon, you are fake news !!

Maar in de werkelijkheid zal het hoogstwaarschijnlijk zijn dat Trump Elon Musk gelijk geeft en hier een fikse weg uitstippelt die Elone Musk met zijn The Saaie Company mag bewandelen om overal tunnels aan te leggen. Dan komen ze er over 15 jaar, als Donald Trump inmiddels is verbrand en uitgestrooid over the white lawn, achter dat de tunnel toch niet zo’n goed idee was en het eigenlijk geen fuck helpt. En het over de weg weer sneller is, want daar rijdt op dat moment dan geen enkele auto meer.

Met andere woorden, dit is enkel het verschuiven van een probleem naar een ander probleem. De beste oplossing ?
Reguleer de aanschaf van een auto. Geef niet iedereen de kans om één, twee of drie auto’s aan te schaffen en regulier de mogelijkheid om er in te rijden. Hier ben ik absoluut geen voorstander van, maar het reguleert wel de omvang van het wegennet. In welk land dan ook.

RutgerK mei 24, 2019 om 12:58 # | Report | Reply

@JaxDryke: Volgens mij willen ze duidelijk maken dat je dit soort tunnels onder de stad aan kan leggen en dus twee punten zonder obstakels met elkaar kan verbinden.
Dat is overigens niet nieuw, alleen laat dit zien dat het dus met kleine tunnels en autopilot functies kleinschaliger tunnels sneller kan aanleggen. Waarschijnlijk zijn er minder veiligheidsmaatregelen nodig en ook de luchtverversingsinstallaties zullen minder omvangrijk zijn.

Als we het element (lokale) vervuiling kunnen wegstrepen moeten we ons niet meer druk maken over files. Filerijden is een kosten baten overweging van de bestuurder. Als je dagelijks drie uur in de file staat van je huis naar werk en weer terug dan heb je dat er kennelijk voor over. Anders kan je dichter bij je werk wonen. De impact daarvan je kennelijk groter dan de impact die de files hebben.

a110 mei 24, 2019 om 13:02 # | Report | Reply

@JaxDryke: wat heeft de hoeveelheid auto’s die je hebt te maken met het fileprobleem? Ik sta normaal gesproken maar met een auto tegelijk in de file…

JaxDryke mei 24, 2019 om 13:13 # | Report | Reply

@a110: Sommige mensen hebben hersenen, anderen hebben .

snorrie mei 24, 2019 om 17:12 # | Report | Reply

@JaxDryke: die tunnel is een uitkomst voor onder de Trump wall door.

thjvanvlerken mei 24, 2019 om 20:29 # | Report | Reply

@JaxDryke: uw oplossing werkt niet, of ik nu 1 auto heb of 3 ik rij er maar 1 … tunnels werken zeer zeker als je bedenkt dat het ruimte bespaart bovengronds

haroldv mei 24, 2019 om 12:31 # | Report | Reply

Ja, ons huis staat aan het begin van de tunnel en ons werk aan het einde? Wat een rare test. Alsof we allemaal van en naar hetzelfde willen.

Esprit_de_Flandre mei 24, 2019 om 13:00 # | Report | Reply

Al die ongefundeerde kritiek weeral.

Zo’n tunnel moet je zien als vervanging voor een ringweg of expressweg. Doorgaand verkeer onder de grond, met zo weinig mogelijk uitritten. Bovengronds alleen lokaal verkeer. Scheelt een hoop. Er zijn gewoon teveel auto’s die zich door de stad ploeteren terwijl ze daar helemaal niet moeten zijn.

BaRa mei 24, 2019 om 13:50 # | Report | Reply

Perfecte proof of concept. Geen tegenliggers. Geen kruispunten. Geen zwakkere verkeersdeelnemers, en dus kan de snelheid omhoog. Geen problemen met het herkennen van de route, dus autopilot werkt optimaal. Geen uitstoot verspreid over de stad, maar (voor ICE-voertuigen) op specifieke plaatsen waardoor je de lucht kan filteren. Het enige mogelijke nadeel is dat in en rond steden al wat tunnels kunnen liggen (metro, trein, riolering etc.), en dat maakt het uittekenen van een traject niet noodzakelijk makkelijk.

vantagev8 mei 24, 2019 om 14:04 # | Report | Reply

Die tunnel komt straks met tussenstops uit in Mexico?

flyerbunch mei 24, 2019 om 14:14 # | Report | Reply

Uiteraard ben je sneller met een tunnel zonder verkeer! De afstand hier was relatief kort waardoor het effect: ‘3 min sneller’ eigenlijk wel meevalt! Als je dit concept gebruikt op veel langere afstanden kan het wel interessant worden..

johnwaters mei 24, 2019 om 14:16 # | Report | Reply

Weer zo’n propagandafilmpje van Messias Musk. En zijn volgelingen vinden het uiteraard weer geweldig.

srthellcat mei 24, 2019 om 14:46 # | Report | Reply

Ik twijfel serieus aan de veiligheid in zo’n tunnel. Zeker wanneer er verkeer voor en achter zit. Stel een auto vat vlam, elektrisch of niet… Hoe plannen ze om dan het beteffende gezin in de auto te redden en het overige verkeer om te leiden??

ericd mei 24, 2019 om 16:18 # | Report | Reply

Bewijst niks. Lijkt me ook een erg dure ‘oplossing’. Typisch gevalletje van de impulsiviteit van Musk, die denkt dat alles moet zoals hij denkt. Zijn Hyper Loop nog zoiets. En die arme TU Delftenaren stinken erin.

elemento mei 24, 2019 om 16:27 # | Report | Reply

Mensen kunnen niet eens smalle strook rijden in Duitsland (80 kmh traject) laat staan tunnel

jeroenwz mei 24, 2019 om 17:05 # | Report | Reply

Leuk voor enkele tunnel tussen punt 1 en 2, maar er zijn veel meer vertrek- en aankomstpunten dan 1 en 2. Wat is de bedoeling nu, voor elke aparte verplaatsing/relatie een aparte tunnel aanleggen? Voor maandag t/m vrijdag tunnel 1: huis werk, weekend tunnels 2 t/m 8 van huis naar winkels, (schoon)ouders, voetbal, eigen vrienden, vrienden van de kinderen, bios, theater. Dream on!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.