ROW1 Foto van de maand : Aventador

Video: Dit verbruikt de Jaguar I-PACE in de praktijk

rubenpriest Gepost op 04-06-2019 om 16:00 8.171 views | 7 reacties

Onze Jaguar I-PACE duurtester wisselt in dit derde deel van banden. Ook kijken we wat de elektrische auto verbruikt in de praktijk.



7 Reacties:

bluster juni 4, 2019 om 18:32 # | Report | Reply

De vrachtwagenchauffeur neemt in de laatste seconden ook netjes afscheid 💡

jippie juni 4, 2019 om 19:03 # | Report | Reply

Het is misschien een onbenullige vraag maar ik stel m toch: is een auto met volle accu’s zwaarder dan een auto met bijna lege accu’s?

suzikubelona juni 4, 2019 om 19:05 # | Report | Reply

@jippie: Nee, gewicht blijft hetzelfde.

suzikubelona juni 4, 2019 om 19:11 # | Report | Reply

@suzikubelona: Aangezien de opgeslagen energie wel degelijk massa heeft, is een volle accu wel zwaarder dan een lege. Maar dit is zo nihil, dat je het verschil wel kan uitrekenen, maar een weegschaal zal geen verschil aangeven.

BaRa juni 4, 2019 om 22:59 # | Report | Reply

@jippie: Dat hangt er vanaf hoeveel rondzwevende huidschilfertjes van de bestuurder en passagiers er in de auto zijn gebleven.

911targa juni 5, 2019 om 10:03 # | Report | Reply

@jippie: Dat is geen domme vraag. Er staat hieronder wel een dom antwoord. De elektronen willen van de negatieve (anode) pool naar de positieve (kathode) pool. Deze ontlading gaat via de “motor”.

Overigens kan de massa van afnemen, maar dan hebben we het over kernfusie (E=mc2, Einstein). Dit heeft niks met elektriciteit te maken. De bommen boven Nagasaki en Hiroshima waren een voorbeeld van kernfusie.

fanboy juni 4, 2019 om 23:28 # | Report | Reply

Leuk gedetailleerd filmpje, vooral voor de I-pace eigenaar.

In principe gelden al deze dingen natuurlijk ook voor brandstofauto’s al worden sommige dingen een beetje gemaskeerd door toerental en bakverhoudingen.
En als je een brandstofauto voorverwarmd met een blokheater loopt deze ook veel efficiënter in het eerste stuk.
Alleen weinig restwarmte beschikbaar bij een elektrische auto.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.