@lekkaah: Dat is omdat je weet dat er iets gaat gebeuren en je nu full-focus op die A1 let. Als je normaal aan het rijden bent dan … oh nee.. dit had je echt wel moeten zien aankomen..
@hartman: ja, als ik écht moet remmen dan trap ik m ook gewoon vol in. Ik ga niet eerst nog eens achter me zitten kijken, daarvoor moet men maar afstand houden
@towi1989: dat maakt het verschil tussen een goed chauffeur en egoïstisch slechte chauffeur. Misschien moet je eerst eens een flinke klapper meegemaakt hebben voordat je dat gaat beseffen.
@hartman: ik zou toch al lichtjes beginnen remmen of toch zeker al wat meer afstand nemen van de moment ik hem zag afwijken richting de achterkant van die vrachtwagen, zeker nog niet vol in de remmen gaan op dat moment. Misschien dat de dashcammer ook wel een beetje was afgeleid door het rare rijgedrag van de Audi?
@hartman: Het lijkt mij toch iets van 50meter/anderhalve seconden hoor. Heb wel het idee dat hij op de rem stampt, vervolgens los laat en weer op de rem stampt als het te laat is.
@reistje: Hoe tel jij je seconden? Mij is geleerd éénentwintig,tweeentwintig enz.
En dan zet ik het beeld even stil. Richt mij op een punt. Zet het beeld weer aan en begin te tellen.
Zie hier wederom een fantastische demonstratie van afgeleid rijden en de gevolgen daarvan. Geen (zwaar) gewonden maar de dader is zich wel helemaal de tering geschrokken. Nu nog te rijbewijs minstens een paar jaar (al dan niet permanent) invorderen
Die camera coureur is nog een groter kalf. Je ziet het toch gebeuren en nog anticipeert ze niet… Heb trouwens het zelfde gehad met de vrachtwagen, een inslaapgevallen Roemeen in een Seat die bij mij achterin reed op de A2, zegt die knakworst alsnog dat ik te hard reed terwijl hij bij achteropvloog ??
Audi chauffeur is niet erg handig bezig. De dashcammer staat snel op de rem (prima reactievermogen) maar had niet hoeven botsen. Uitwijken naar rechts had gekund afgaande op de tijd die het kostte voordat er een auto rechts passeerde. Er was dus ruimte om vlak voor de bots naar rechts te sturen. Rem beetje liften, sturen, remmen en klaar.
Voor iedereen die denkt dat de dashcammer ook moet dokken, heeft zand in de ogen. Domme beeldschermheldjes. Maak zelf een keer een klapper mee, of iemand voor je neus die ergens tegenaan klapt. Heb het meermaals zien gebeuren en hoe groot de afstand ook moge zijn, je hebt met meer te maken dan alleen opletten op je voorganger. En dan heb ik het niet alleen over zij die achter je rijden. Wat dacht je van die vrachtwagen (waarschijnlijk voor paardenvervoer) die ze net daarvoor hebben ingehaald ? Denk je dat die direct stilstaat ?
En weten jullie allemaal hoe hard ze reden ? Vast… geloof het direct.
In plaats van dom achter je computertje of telefoontje de meest debiele reacties typen op zulks gebeurtenissen en dan direct een vingertje wijzen naar de dashcammer, zouden jullie ook eens kunnen nadenken.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de helft van de reagerende mensen hier niet eens een rijbewijs.
En de verzekering ? De dashcammer legt vast dat de A1-rijder een klapper maakt waardoor alle verkeer direct moet stoppen. Dan ben je nooit (tenzij je boven de maximaal toegestane snelheid rijdt) aansprakelijk.
@JaxDryke: tikkie fel. Ben je zelf ook wel eens ergens achterop geknald?
Ik wel maar vroeg me ook af, had de camera wagen de schade kunnen voorkomen? Ik twijfel, uitwijken was geen optie vanwege de vrachtwagen en remmen keek de wagen toch wel te doen.
@JaxDryke: niet eens, hij/zij kon zeker uitwijken naar rechts na een een eerste flinke remactie was duidelijk te zien dat de vrachtwagen die aangereden word ook niet vol in de remmen gaat. Als het goed is ben je je constant bewust van je omgeving en weet je dus rechts aardig wat ruimte is. Dat geeft direct meer ruimte voor verder achteropkomend verkeer op de linkerbaan. Verder ben ik er van overtuigd dat dit aan te remmen was geweest. Maar meerendeel van de mensen is bang om de remmen vol in te trappen omdat ze dat nog nooit eerder hebben geprobeerd.
@JaxDryke: dokken hoeft niet maar schade verhalen is ook dubbel. Je ziet dit van mijlen ver aankomen dat die Audi aan het slapen is. Ben je wel achterlijk dat je er dan alsnog opklapt. Neem afstand of haal m in. Dit was hoe dan ook onnodig
Iemand al de Alpine gezien in het filmpje? ?
@fendercd60: Wou ik net ook typen, mooie blauwe
@fendercd60: Precies zo één rijdt er ook rond in Woerden
Goed reactievermogen van de cashcammer ook trouwens ??
@phdg: vind je? je kon het ruim aan zien komen
@lekkaah: sarcasme natuurlijk…
@lekkaah: Dat is omdat je weet dat er iets gaat gebeuren en je nu full-focus op die A1 let. Als je normaal aan het rijden bent dan … oh nee.. dit had je echt wel moeten zien aankomen..
@phdg: Inderdaad, je moet wel een achterlijke zijn om daar nog op te knallen.
@phdg: misschien zat er wel iemand op zijn bumper? Zou jij dan hard durven te remmen?
@hartman: ja, als ik écht moet remmen dan trap ik m ook gewoon vol in. Ik ga niet eerst nog eens achter me zitten kijken, daarvoor moet men maar afstand houden
@towi1989: dat maakt het verschil tussen een goed chauffeur en egoïstisch slechte chauffeur. Misschien moet je eerst eens een flinke klapper meegemaakt hebben voordat je dat gaat beseffen.
@towi1989: mmm. Rij-instructeur heeft je dit vast niet zo geleerd. Volgens mij toch beter te anticiperen op verkeer voor en achter je?
@hartman: ik zou toch al lichtjes beginnen remmen of toch zeker al wat meer afstand nemen van de moment ik hem zag afwijken richting de achterkant van die vrachtwagen, zeker nog niet vol in de remmen gaan op dat moment. Misschien dat de dashcammer ook wel een beetje was afgeleid door het rare rijgedrag van de Audi?
@phdg: Ik zie hem vrij snel reageren (motorkap duikt omlaag) maar volgens mij zijn de remmen gewoon super brak.
@sketcher: De dashcammer houdt veel te weinig afstand. Maximaal één seconde. Bovendien, dit zijn beelden van zijn dashcam. Niet die van de bestuurder.
@hartman: Het lijkt mij toch iets van 50meter/anderhalve seconden hoor. Heb wel het idee dat hij op de rem stampt, vervolgens los laat en weer op de rem stampt als het te laat is.
@reistje: Hoe tel jij je seconden? Mij is geleerd éénentwintig,tweeentwintig enz.
En dan zet ik het beeld even stil. Richt mij op een punt. Zet het beeld weer aan en begin te tellen.
@sketcher: ik denk dat die van zijn rem af glijdt.
Maar goed ben al blij dat die niet in slaap is gevallen met dat gekke luisterverhaal op de achtergrond…
@phdg: Dit viel mij ook op, aan de rijstijl van de A1 had je al kunnen zien dat je genoeg afstand moest houden…
Waarschijnlijk een facebookende zombie wachter het stuur
@cpp1: Denk wel dat dit de ultieme les is om nooit meer te facebooken achter het stuur, alhoewel…
@monsieurleloure:
de ultieme les is om nooit meer te facebooken achter het stuur is Dark Mirror seizoen 5 afl 2. Zeer de moeite waard om te bekijken.
@koeberg: goede tip, eens.
Zie hier wederom een fantastische demonstratie van afgeleid rijden en de gevolgen daarvan. Geen (zwaar) gewonden maar de dader is zich wel helemaal de tering geschrokken. Nu nog te rijbewijs minstens een paar jaar (al dan niet permanent) invorderen
En daarna er achter komen dat je je whatsappje naar de verkeerde hebt gestuurd??♂️
De dashcambestuurder is nu toch ook de sjaak; want hij rijdt achterop iemand? Dus daar is hij schuldig aan?
Of is dit anders tegenwoordig?
@gregorius: denk dat dit een geval os van verschieten en bevriezen waardoor hij/zij te laat anticipeerde maar niet schuldig kan worden gesteld
Die camera coureur is nog een groter kalf. Je ziet het toch gebeuren en nog anticipeert ze niet… Heb trouwens het zelfde gehad met de vrachtwagen, een inslaapgevallen Roemeen in een Seat die bij mij achterin reed op de A2, zegt die knakworst alsnog dat ik te hard reed terwijl hij bij achteropvloog ??
@lluq: haha
@lluq: Haha dan snap je het echt niet
He verdulleme, ik zat net lekker in het verhaal
Het is eerder: automobilist achter Audi a1 zit niet op te letten :’).
maar ot: wat een klapper..
De dashcambestuurder werd afgeleid door dat achterlijke gejammer op zijn radio..
@jarnobakker: ik dacht ook dat de luisterboekentrend al weer eventjes voorbij was.
Een gevalletje app-crash?
Misschien heeft de dashcammer een schram op zijn voorbumper en wil dat op deze manier vergoed zien:-)
@unknown32: dan is ie nu van de regen in de drup beland
wat een debiel, die van de dashcam krijgt ook verzekering gezeik, van achter knallen, dan ben jij de sjak
Audi chauffeur is niet erg handig bezig. De dashcammer staat snel op de rem (prima reactievermogen) maar had niet hoeven botsen. Uitwijken naar rechts had gekund afgaande op de tijd die het kostte voordat er een auto rechts passeerde. Er was dus ruimte om vlak voor de bots naar rechts te sturen. Rem beetje liften, sturen, remmen en klaar.
Volgens mij was het Gasly op weg naar Hongarije.
Lekker tukkie doen onderweg? ?
Denkende? Appende denk ik
Voor iedereen die denkt dat de dashcammer ook moet dokken, heeft zand in de ogen. Domme beeldschermheldjes. Maak zelf een keer een klapper mee, of iemand voor je neus die ergens tegenaan klapt. Heb het meermaals zien gebeuren en hoe groot de afstand ook moge zijn, je hebt met meer te maken dan alleen opletten op je voorganger. En dan heb ik het niet alleen over zij die achter je rijden. Wat dacht je van die vrachtwagen (waarschijnlijk voor paardenvervoer) die ze net daarvoor hebben ingehaald ? Denk je dat die direct stilstaat ?
En weten jullie allemaal hoe hard ze reden ? Vast… geloof het direct.
In plaats van dom achter je computertje of telefoontje de meest debiele reacties typen op zulks gebeurtenissen en dan direct een vingertje wijzen naar de dashcammer, zouden jullie ook eens kunnen nadenken.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de helft van de reagerende mensen hier niet eens een rijbewijs.
En de verzekering ? De dashcammer legt vast dat de A1-rijder een klapper maakt waardoor alle verkeer direct moet stoppen. Dan ben je nooit (tenzij je boven de maximaal toegestane snelheid rijdt) aansprakelijk.
@JaxDryke: Ohwjajoh?
@JaxDryke: volgens mij niet..
@JaxDryke: tikkie fel. Ben je zelf ook wel eens ergens achterop geknald?
Ik wel maar vroeg me ook af, had de camera wagen de schade kunnen voorkomen? Ik twijfel, uitwijken was geen optie vanwege de vrachtwagen en remmen keek de wagen toch wel te doen.
@JaxDryke: niet eens, hij/zij kon zeker uitwijken naar rechts na een een eerste flinke remactie was duidelijk te zien dat de vrachtwagen die aangereden word ook niet vol in de remmen gaat. Als het goed is ben je je constant bewust van je omgeving en weet je dus rechts aardig wat ruimte is. Dat geeft direct meer ruimte voor verder achteropkomend verkeer op de linkerbaan. Verder ben ik er van overtuigd dat dit aan te remmen was geweest. Maar meerendeel van de mensen is bang om de remmen vol in te trappen omdat ze dat nog nooit eerder hebben geprobeerd.
@JaxDryke: dokken hoeft niet maar schade verhalen is ook dubbel. Je ziet dit van mijlen ver aankomen dat die Audi aan het slapen is. Ben je wel achterlijk dat je er dan alsnog opklapt. Neem afstand of haal m in. Dit was hoe dan ook onnodig