REMON Foto van de maand : Corvette C3

Video: Jaguar I-PACE: afscheid duurtester

rubenpriest Gepost op 21-07-2019 om 19:00 4.134 views | 23 reacties

Onze duurtestperiode met de volledig elektrische Jaguar I-PACE zit erop. In deze video blikt Wouter terug op zijn periode met de Jaguar en komen er conclusies naar voren.



23 Reacties:

VeniVidiVici juli 21, 2019 om 20:25 # | Report | Reply

Leuke test en een goed verhaal. Voor mij tevens wel de bevestiging dat een EV nog een grote ver van mijn bed show is! Wat een gedoe met die radius en dat laadpaal geleuter. En 100k voor zo’n elektro ding (een Tesla idem dito)… Nee sorry, dan ga ik liever voor een nieuwe Bmw X5 Hybride.

martijn_vangammeren juli 21, 2019 om 23:31 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: 2700+ km op 24 uur met een Tesla is niet slecht, laden is daarbij inbegrepen. En omgerekend was het kwa kostprijs niet eens een kwart van een vergelijkbare diesel/benzine auto. Met deze auto’s gaat het dus prima om ook lange afstanden te rijden.

VeniVidiVici juli 22, 2019 om 12:10 # | Report | Reply

@martijn_vangammeren: Ja bij “laden is daarbij inbegrepen” haakte ik al af, sorry.

flutterby juli 22, 2019 om 09:07 # | Report | Reply

@venividivici: Fully Charged heeft een review gedaan van de Merc EQC. Misschien is dat iets voor je. Zij hebben wél goed bij Tesla afgekeken.

VeniVidiVici juli 22, 2019 om 12:09 # | Report | Reply

@flutterby: Tja, alleen bij een Bmw man moet je niet met een Merc aankomen 😉

flutterby juli 22, 2019 om 12:36 # | Report | Reply

@venividivici: Zelf was ik ook BMW minded, maar de Model 3 is voor mij simpelweg een betere auto en dan ook nog goedkoper én sneller.

BMW heeft als je het mij vraagt de afgelopen 10 jaar behoorlijk laten liggen. Dat terwijl ze ~10 jaar geleden met de elektrische 1 serie coupe een erg populaire pilot hadden.

baklava juli 21, 2019 om 20:54 # | Report | Reply

Wat een verschrikking die accu auto’s. Veel te veel gedoe. Hopelijk worden er snel meer waterstof punten geopend in NL. Veel makkelijker.

super007 juli 21, 2019 om 20:58 # | Report | Reply

@baklava: rij een 911, een ipace en Cooper S. Sta het minst bij een laad/tankstation met de Jag. Dit terwijl ik 40k per jaar rijd en de meeste km met de Jag afleg. In de praktijk dus de meest effectieve auto.

sjonniedeluxe juli 21, 2019 om 21:12 # | Report | Reply

@super007: prima verzameling

kempenaer juli 22, 2019 om 00:57 # | Report | Reply

@super007:
Hoezo effectief?
Dat repetitieve gehannes met die vieze laadkabel thuis, vind je effectief?
Cognitieve dissonantie, daar zullen we het maar onder scharen.
Deze gemankeerde wagens worden puur gekocht vanwege de fiscale voordelen, nergens anders om. Maar dat klinkt zo karig en kiloknaller-achtig hè…

flutterby juli 22, 2019 om 09:02 # | Report | Reply

@kempenaer: vieze laadkabel? En die dieselslang dan die door honderden per dag gebruikt wordt, maar amper schoongemaakt.

stfu juli 21, 2019 om 21:00 # | Report | Reply

@baklava: Makkelijker? Je bedoelt dat je dan weer naar een tankstation moet rijden? Ik tank ELKE nacht thuis op. Letterlijk 1 minuut werk.

cappie juli 21, 2019 om 22:37 # | Report | Reply

@baklava: Gewoon Benzine of Diesel veel makkelijker.

martijn_vangammeren juli 21, 2019 om 23:33 # | Report | Reply

@baklava: Je weet dat waterstof ook gemaakt moet worden? En veel minder efficiënt dan een volledig elektrische auto. Voor vrachtwagens en schepen zie ik dat eerder gebeuren. Op 340 dagen hoef je nooit te tanken omdat je gewoon thuis laad of op je werk. Als dat niet kan laad je eens of twee keer per week. Onze Zoe laad 1x per week tijdens de zomer maanden.

kempenaer juli 22, 2019 om 00:52 # | Report | Reply

Wat een armoedig gedoe dat gepruts met kabeltjes en gezeur bij laadpalen.
Een actieradius om te janken en dan dit soort oplaadtijden.
En dat allemaal vanwege die CO2 – global warming leugen.
Waanzin natuurlijk.
Heel snel stoppen met de fiscale bevoordeling van dit soort milieu onvriendelijke accu bakken.

flutterby juli 22, 2019 om 09:04 # | Report | Reply

@kempenaer: 95% van de wetenschappers is het niet met je eens.

frederik juli 22, 2019 om 14:29 # | Report | Reply

@kempenaer: Je kunt best gefundeerde kritiek hebben op de I-Pace maar bij “CO2-leugen” zal je toch door de geschiedenis ingehaald worden.

dutchneon juli 22, 2019 om 18:24 # | Report | Reply

@kempenaer: kommop zeg, weet je wat pas armetierig voelt… dat ik bij mijn range rover moet wachten totdat de tank vol zit… mijn tesla hang ik gewoon thuis aan de paal en kan het op een apje volgen als ik wil.
Moet altijd om rijden voor een tankstation en de tesla laad ik gewoon thuis.

Oja ik rijd de tesla zonder aanschaf subsidie, ook gewoon de btw afgetikt….

Alfarobert juli 22, 2019 om 09:04 # | Report | Reply

Ze hebben het altijd over minder onderhoud,minder draaiende delen. De schokdempers,lagers,etc hebben toch veel meer te lijden onder die honderden kilo’s extra gewicht.Banden slijten ook sneller denk ik. Eind jaren ’60 de Appollo’s vlogen al op waterstof.Snap niet waarom onze auto’s dan nog steeds op fossiele brandstoffen rijden.

cazzo046 juli 22, 2019 om 10:57 # | Report | Reply

@Alfarobert: De BOVAG is anders aardig in paniek, vanwege het VEEL mindere onderhoud aan EVs.

frederik juli 22, 2019 om 14:26 # | Report | Reply

@Alfarobert: Die waterstof voor het Apollo-programma werd heus niet klimaatneutraal gemaakt. De meeste waterstof komt “gewoon” uit fossiele energie op dit moment.

volt juli 22, 2019 om 12:58 # | Report | Reply

De Jaguar I-PACE Business Edition is beschikbaar vanaf € 73.900.

midget4 juli 26, 2019 om 10:23 # | Report | Reply

Heerlijk zo’n EV, rij nu ruim 2 jaar een Tesla en merk helemaal niets van Range Anxiety etc.

Vanaf deze plek wil ik alle benzine en dieselrijders graag oproepen om vast te blijven houden aan jullie geliefde brandstof; erg fijn dat jullie via je accijns en wegenbelasting ons subsidieren. Wij (EV rijders) stellen dit bijzonder op prijs. Het maakt die 100k aanschaf net iets draaglijker.

Het enige naadeel aan mijn Tesla is dat ik de 911 niet meer zo vaak uit de garage haal. Hij is niet sneller, kan niet zelf sturen en je moet continue bij de les blijven.

Ik ben ervan overtuigd dat deze duurtest Wouter in positieve zin heeft verrast, zoals het gemak en vermogen in het dagelijks gebruik van een EV elke verstokte petrolhead verrast

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.