FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Roadtrip 2019


brim Gepost op 04-07-2019 om 22:26 9.641 views | 31 reacties

Roadtrip 2019

De jaarlijkse roadtrip van Hamilton Automobielen & friends zit er helaas weer op! Vorig jaar reden we door de prachtige Franse Alpen, dit jaar werd het wat anders. Tijdens de voorbesprekingen kwamen we er niet uit waar we dit jaar voor zouden gaan. We hebben al aardig wat routes gereden, met als inspiratiebron de Curves boeken, maar we hebben ook nog genoeg niet gezien.

Al snel waren we eruit dat we zouden starten bij ons ‘tweede thuis’: de Nurburgring, gelegen in de fantastische Duitse Eiffel. Dit jaar startten we met dezelfde 3 Golfjes 4 R32, een nieuwe deelnemer in een Audi RS3 sedan, en de Mercedes C63 S AMG was ingeruild voor een piekfijne BMW X6 M550 D.

Dag 1: (NL) (DE): Eenmaal gearriveerd bij de Nürburgring werd er ingecheckt bij het Dorint hotel, waar alle kamers uitzicht hebben op de ‘Ring’. Onder het genot van een drankje, met op de achtergrond de fijnste geluiden van voorbij racende super cars en hot hatches, bespraken we op het dakterras wat we zouden gaan doen. Een paar rondes op de ‘Ring’ mochten niet ontbreken!

Bumper aan bumper scheurden we met 2 Golf MK4 R 32’s over de ring drie heerlijke rondes.

Dag 2: (DE) De volgende ochtend vertrokken we naar Lindau aan de Bodensee via een mooie binnendoor route. Helaas moest de blauwe R32 door een kapotte koelvin huiswaarts en werd tijdelijk vervangen door een witte MK7 R. ’s Avonds was er tijd voor een goed stuk vlees buiten op het terras, met uitzicht op de Bodensee. Dat was wel vol te houden zo…

Dag 3: (AT) (IT) De derde dag alweer, vandaag begonnen de bergpassen. Het echte sturen kon beginnen! Met onze handschoentjes aan wreven we enthousiast in onze handen, een kleine stijging van adrenaline in ons bloed zorgde voor de juiste stemming en alertheid die nodig was om onze 271 PK sterke vrienden de bochten door te leiden.

De eerste pas die we overgingen was de Flexenpass, gelegen in het Oostenrijkse Vorarlberg. We stegen naar 1773m hoogte. Het maximale stijgingspercentage op deze weg bedraagt 10%. Hierna gingen we de 1793m hoge Arlbergpas over.

We kwamen al aardig in de stemming voor de wintersport doordat we een aantal skigebieden met besneeuwde bergtoppen door kwamen. Binnendoor reden we van de Arlbergpas naar de Silvretta Hogalpstrasse. Circa 1,5 uur later arriveerden we daar en bereikten we 2032m hoogte met een stijging van 14%. Om hier gebruik van te mogen maken moest er tol worden betaald. Bovenop de pas ligt het Silvretta stuwmeer, zeer de moeite waard om even te stoppen. De Silvretta Hogalpenstrasse is vanwege de hoge ligging gedurende de wintermaanden afgesloten voor het wegverkeer (november- april).

Vanuit de Silvretta reden we door naar de Resschenpass, of in het Italiaans de Passo di Resia. Deze pas is gelegen op de grens tussen Oostenrijk en Italie. De maximale hoogte hier is 1504m. In het meer zou een verborgen stad liggen…

Om de dag af te sluiten vervolgden we onze reis naar de Passo Dello Stelvio. De bergpas is vooral bekend vanwege wieleretappes in de Ronde van Italië. De Stelvio is een van de hoogste verharde bergpassen in de Alpen met 1846m. Het stijgingspercentage is 7.7%. Eenmaal boven gearriveerd namen we de tijd om de 48 gereden haarspeldbochten van bovenaf te aanschouwen, wat een plaatje!

Richting Bormio reden we vanaf de Stelvio naar beneden, een van mijn favoriete afdalingen van deze roadtrip. Voor ’s avonds hadden we een hotel geboekt in het belastingvrije wintersport plaatsje Livigno.

Dag 4: (SW) Voor mij was dag 4 het toppunt van deze roadtrip. Man man man wat is Zwitserland prachtig! In de ochtend staken we de grens over van Italië naar Zwitserland, en begonnen we met de beklimming van de Berninapass. De Berninapas verbindt het Veltlin-dal met het Engadin-dal. De pas is 56 kilometer lang en bereikt een hoogte van 2328 meter.

Circa 35 km verderop vervolgden we onze klim naar de Julierpas met 2284 km hoogte en een stijgingspercentage van maximaal 11%. Na de Julierpas volgden de Sustenpass (2224m hoogte en 9% stijging), de Grimselpass (2165m hoogte en 10% stijging), een klein stukje Furkapass (2431m hoogte en 10% stijging), de Nufenenpass (2478 m hoogte en 11% stijging) en de Gotthardpass (2108m hoogte en 8% stijging).

Van alle 13 gereden passen, was voor mij de Grimselpass het hoogtepunt. Naast de prachtige uitzichten gaf deze pas ons alles waar we in onze jaarlijkse roadtrips naar op zoek zijn: geweldige wegen en fantastische haarspeldbochten. De Grimselpas wordt vaak in combinatie gereden met de Furkapas en de Sustenpas. Samen vormen deze de, bij toeristen populaire, Driepassen-tocht.

Deze avond verbleven we in een fijn hotel in Andermatt, ook een mooi skigebied.

Dag 5: (SW) (NL) De laatste dag, hier reden we onze laatste pas, de 1948m hoge Klausenpas.

Via de Bodensee vervolgden we onze reis verder terug richting Nederland. Onderweg nog een korte stop bij het Porsche ontwikkelingscentrum in Weissach (DU). Hier konden we een aantal nieuwe Porsches aanschouwen. Met onze tong weer terug in de mond stapten we in onze auto’s en reden we het laatste stuk terug naar huis.

Met totaal 2600 kilometers in de wielen erbij, kunnen we er weer een jaartje tegenaan. Ook deze route is een dikke aanrader voor mensen die van sturen houden.

Locatie: Nurburg
Land: Duitsland



31 Reacties:

ghost juli 5, 2019 om 11:21 # | Report | Reply

Leuk om te lezen Ad! Blijft een heerlijke Golf 4 R32 in blauw!

@autoblog @willeme : voorpagina materiaal much!

tortuga juli 5, 2019 om 11:59 # | Report | Reply

Korte maar nette roadtrip! Lekker verwoord ook. Krijg heel veel zin om zelfde te doen. Hopelijk is de blauwe snel weer beter en kan deze volgend jaar weer meedoen?

brim juli 5, 2019 om 12:02 # | Report | Reply

@tortuga: veel km’s in korte tijd inderdaad. De blauwe is er volgende keer gewoon weer bij!

jajeroenja augustus 7, 2019 om 06:58 # | Report | Reply

@tortuga: Bekend probleem van de koelvin, weerstand in het hart brand dan kapot. Hopelijk voor de eigenaar dat hij dit ook weet en er een in serie naast soldeert, ipv de dealer een nieuwe fan laten monteren á 300 eu.

neeszz juli 5, 2019 om 13:23 # | Report | Reply

Leuk verhaal en impressiefoto’s. Ik heb gelijk zin om iets soortgelijks te ondernemen!

jeppie juli 5, 2019 om 15:01 # | Report | Reply

Mooi verhaal. Ik word helemaal meegezogen in de tocht.

flik2punt0 juli 5, 2019 om 16:53 # | Report | Reply

Leuk zo n verhaal met prachtige platen van een legendarische road trip. Dit is wat je nog weet later als je oud bent. Leuk dat we mee kunnen genieten!

fileflirter augustus 6, 2019 om 21:14 # | Report | Reply

Jammer van die pauper velgen onder die blauwe R32, zwarte velgen altijd -1 onder die andere. Zal vast een mooie trip geweest zijn maar neem volgende keer nou een lekkere roadster, rijdt zoveel fijner 😉

sanderz28 augustus 6, 2019 om 21:45 # | Report | Reply

@fileflirter: wat een pauper opmerking.

porsche911991 augustus 7, 2019 om 07:32 # | Report | Reply

@fileflirter: Azijnzijker

RRRobert augustus 6, 2019 om 21:20 # | Report | Reply

Toffe post van een gave ervaring. Doet me opnieuw realiseren dat ik voor dit soort activiteiten ook eens wat tijd voor vrij moet maken.Thanks.

moveyourmind augustus 6, 2019 om 21:34 # | Report | Reply

Wat een mooi geschreven en aanstekelijk reisverslag! Erg mooie foto’s ook.

PunicaOase augustus 6, 2019 om 21:43 # | Report | Reply

Prachtig!
Voor volgende keer: ook super zijn: Fluelapas, Splugenpas en San Bernardinopas 😉

PunicaOase augustus 6, 2019 om 21:44 # | Report | Reply

@punicaoase: dit jaar ga ik de Grosglockner, Falzarego en Pordoi rijden.. nog tips daar in de buurt?

giertjuh augustus 6, 2019 om 21:43 # | Report | Reply

Ohh porno

sanderz28 augustus 6, 2019 om 21:45 # | Report | Reply

Supervet zo’n trip.

Davion augustus 6, 2019 om 22:31 # | Report | Reply

Leuk verhaal !
Heb dit jaar de Gotthardpass ook gedaan, was wel leuk (helaas niet met de Mustang maar met de Kuga :))

dwersbongel augustus 6, 2019 om 22:35 # | Report | Reply

Mooie reis en goed verhaal!

spike augustus 6, 2019 om 22:39 # | Report | Reply

@fileflirter Heb je enig idee waar je het over hebt als je praat over pauper velgen?

stephane8200 augustus 6, 2019 om 22:46 # | Report | Reply

@spike: ik vrees van niet.

fileflirter augustus 7, 2019 om 13:56 # | Report | Reply

@stephane8200: helaas voor jou 😉

fileflirter augustus 7, 2019 om 13:55 # | Report | Reply

@spike: ik ken ze zijn idd duur, rottiform, maar goede smaak is niet te koop al heb je al het geld van de wereld.

kennone augustus 6, 2019 om 22:39 # | Report | Reply

Zal lekker geklonken hebben met die VR6’en👌🏼👌🏼

fordstpower augustus 6, 2019 om 23:18 # | Report | Reply

Foto 1! Fvdm waardig

ozzytrk augustus 7, 2019 om 02:03 # | Report | Reply

Hemelse ervaring noemen we het

rcolt augustus 7, 2019 om 07:34 # | Report | Reply

Thanks voor de duidelijke omschrijving, klinkt als een leuke trip voor op de motor

1audi1 augustus 7, 2019 om 09:08 # | Report | Reply

Gaaf! Heb je toevallig een linkje naar Maps oid met de route die je hebt gereden?

canabis augustus 7, 2019 om 11:15 # | Report | Reply

Wat een prachtig verhaal over jullie roadtrip. Zelf kom ik al jaren in de omgeving van Vorarlberg en de Zwitserse – en Italiaanse grens. In deze omgeving ligt nog een mooie pas, die ik persoonlijk zelf elk jaar opgaat en dat is het Kaunertal (Kaunertaler Gletscherstraße)..dan ga je met de auto naar een hoogte van 2750 m. Mooie foto’s van de auto’s en daar zit wel een lievelingetje van mij bij.. 😉

theladystig augustus 7, 2019 om 13:36 # | Report | Reply

Had iemand al aangegeven dat dit een aanstekelijk reisverslag is? Ontzettend gave foto’s ook. Het is dat ik nu geen eigen daily heb maar met de motor lijkt dit tripje me ook niet verkeerd.

fileflirter augustus 7, 2019 om 14:05 # | Report | Reply

Tip neem volgende keer een auto mee die wel lekker stuurt, niet iets uit de VAG stal dus.

matter augustus 9, 2019 om 11:52 # | Report | Reply

@fileflirter: doe es lief, leen je fiets aan ze uit…

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.