@roland78: Dat doen mensen een week en dan vervallen ze in het oude gedrag. Overigens vind ik het dan eenvoudiger om passive entry gewoon uit te zetten (kan ook gewoon).
Een pincode zou het voorkomen. Daarnaast begrijp ik niet dat je een model S zou jatten. Zit zoveel elektronica op, Tesla kan toch zo achterhalen waar die auto is?
Het resultaat van vernieuwen om te vernieuwen. Wat was er mis met een gewone autosleutel? Er is bij mijn weten nog niemand overleden omdat hij zijn auto moest starten met een sleutel.
@johnwaters: Misschien je moet de vraag even voor leggen aan de redactie van je dagelijkse krant, per brief.
Het is een geweldig gevoel om bij je auto aan te komen lopen en zo maar de deur te openen. Vervolgens ga je zitten en klik je de riem vast terwijl je op de rem drukt. De stoel kiept achterover en het stuur komt naar je toe. Tot slot een hendel omlaag houden (met de rem nog ingedrukt) en zodra je op het “gas”pedaal drukt begint die in complete stilte te rijden.
De Model X gaat nóg een stapje verder met het automatisch openen en sluiten van deuren.
@johnwaters: Gewone autosleutels is de drempel nog veel gemakkelijker om de auto te stelen. Dit is moeilijker en kost en bepaalde investering voor dieven, maar met een autosleutel waren ze nog sneller weg.
@johnwaters: zo’n gewone met een sleutelbaardje? Daarmee zijn auto’s nog gemakkelijker te stelen want de sleutel is gemakkelijk door elke hakkenbar na te maken. Er moet dus al een stukje elektronica voor de starbeveiliging in en dan is comfort zoals centrale deurvergrendeling niet gek. Keyless go biedt je mogelijk de auto te starten zonder tingelende sleutelbos aan de stuurkolom maar keyless go is een must omdat die sleutel aan de stuurkolom een gevaar vormt bij een crash. Key less entry is gewoon handig als je naar de auto loopt.
Ik weet niet wanneer die is gebeurd, maar Tesla heeft al een hele tijd de mogelijkheid om passive-entry te blokkeren. Dan heb je inderdaad even je sleutel nodig om de deur te openen. Maar daarnaast is het ook mogelijk om een PIN-code in te stellen en dan kom je er ook niet mee weg (hadden BMW’s in het verleden ook al).
Of dit is al een filmpje van meer dan een half jaar oud, of de berijder had bewust geen PIN-code ingesteld.
Ik vind dat Mercedes nog de fraaiste oplossing heeft. In die sleutel zit een bewegingssensor. Als de sleutel een tijdje niet meer beweegt, dan reageert die niet meer. Erg gebruiksvriendelijk en lijkt me ook relatief veilig.
Gelukkig word je wel wakker door het uitlaat geluid en kan je direct de politie bellen, stel je voor dat je niks hoort en je er pas de ochtend erna achter komt…
@stan12943: word jij wakker van iedere startende auto? Mijn slaapkamer is aan de achterkant en ik heb geen achterburen. Al gaat ’t alarm van een auto af aan de voorkant, ik hoor helemaal niks m
@sirprize: welkom in de wonderen wereld van sarcasme. Deze auto heeft natuurlijk geen uitlaat en is muisstil…
OT: waarom voegen ze ook geen gezichtsherkenning toe? Werkt prima op mijn telefoon. Paar favorieten instellen en voor de anderen aan wie je je auto uitleent geeft je de pincode.
@alcantara: nou anders val je op en word je aangehouden. Als het donker is zie je zelf ook minder… en daarbij komt, je moet snachts de lampen aan doen, echt waar
Tja inferieure accudoos, de zoveelste reden om zoiets niet te willen hebben.
Ook nog eens bijzonder brandgevaarlijk, in luttele seconden staat hij ook in de fik.
@fileflirter: volgens jou bekrompen visie zou je dus ook nooit meer een VAG product moeten kopen, die worden non stop gejat. En hoeveel auto’s op brandstof vliegen dagelijks in de fik? Duizenden.
Liever dit dan inbrekers die de sleutels komen zoeken of nog erger: gewapende mensen aan je deur.
Diefstal is niet 100% te voorkomen en dit uitlezen vanaf buiten mijn huis is niet het ergste scenario wat ik mij kan indenken.
Ik ben blij met het gemak mijn keyless go, voor diefstal heb ik 3 jaar nieuwwaarde verzekerd.
Sleuteltje in een koekblik des nachts. Scheelt een hoop ellende.
@roland78: Dat doen mensen een week en dan vervallen ze in het oude gedrag. Overigens vind ik het dan eenvoudiger om passive entry gewoon uit te zetten (kan ook gewoon).
@roland78: Auto binnen zetten, klaar.
Tesla met verbrandingsmotor ?
@lodewijk: bandengeruis
@lodewijk: of airco/verwarming die je hoort. Maakt ook veel geluid in de S als je erbuiten staat.
Een pincode zou het voorkomen. Daarnaast begrijp ik niet dat je een model S zou jatten. Zit zoveel elektronica op, Tesla kan toch zo achterhalen waar die auto is?
@alassad: niet als je de accu loskoppelt. Daarna zit je met veel onderdelen die je los kan verkopen, waaronder de accu de duurste is.
@flutterby: Je kan hem niet zomaar onder een andere Tesla hangen, daarvoor heb je software nodig.
@cabriohater: gelukkig worden accu’s niet alleen in Tesla gebruikt. Zoek maar eens naar de Teslonda.
@alassad: pincode kan je ook gewoon instellen
@kemp86: jah dat bedoel ik ook. Staat er misschien wat raar
Het resultaat van vernieuwen om te vernieuwen. Wat was er mis met een gewone autosleutel? Er is bij mijn weten nog niemand overleden omdat hij zijn auto moest starten met een sleutel.
@johnwaters: Dit gebeurt ook met sleutels.
@fejjie: blijft de vraag, wat was er mis met gewone autosleutels?
@johnwaters: Luxeprobleem..
@johnwaters: Misschien je moet de vraag even voor leggen aan de redactie van je dagelijkse krant, per brief.
Het is een geweldig gevoel om bij je auto aan te komen lopen en zo maar de deur te openen. Vervolgens ga je zitten en klik je de riem vast terwijl je op de rem drukt. De stoel kiept achterover en het stuur komt naar je toe. Tot slot een hendel omlaag houden (met de rem nog ingedrukt) en zodra je op het “gas”pedaal drukt begint die in complete stilte te rijden.
De Model X gaat nóg een stapje verder met het automatisch openen en sluiten van deuren.
@johnwaters: Gewone autosleutels is de drempel nog veel gemakkelijker om de auto te stelen. Dit is moeilijker en kost en bepaalde investering voor dieven, maar met een autosleutel waren ze nog sneller weg.
@johnwaters: zo’n gewone met een sleutelbaardje? Daarmee zijn auto’s nog gemakkelijker te stelen want de sleutel is gemakkelijk door elke hakkenbar na te maken. Er moet dus al een stukje elektronica voor de starbeveiliging in en dan is comfort zoals centrale deurvergrendeling niet gek. Keyless go biedt je mogelijk de auto te starten zonder tingelende sleutelbos aan de stuurkolom maar keyless go is een must omdat die sleutel aan de stuurkolom een gevaar vormt bij een crash. Key less entry is gewoon handig als je naar de auto loopt.
Ik weet niet wanneer die is gebeurd, maar Tesla heeft al een hele tijd de mogelijkheid om passive-entry te blokkeren. Dan heb je inderdaad even je sleutel nodig om de deur te openen. Maar daarnaast is het ook mogelijk om een PIN-code in te stellen en dan kom je er ook niet mee weg (hadden BMW’s in het verleden ook al).
Of dit is al een filmpje van meer dan een half jaar oud, of de berijder had bewust geen PIN-code ingesteld.
Ik vind dat Mercedes nog de fraaiste oplossing heeft. In die sleutel zit een bewegingssensor. Als de sleutel een tijdje niet meer beweegt, dan reageert die niet meer. Erg gebruiksvriendelijk en lijkt me ook relatief veilig.
@bugboy: volgens mij is dit een filmpje van al ruim 1 jaar oud, dus wel erg oud “nieuws”.
@pramm: volgens mij staat er 21-08-2019 onder het filmpje. Lijkt me niet zo lang geleden.
@pa045: excuses, je hebt gelijk. Andere filmpje uit 2018 lijkt er wel wat op, maar idd niet identiek.
@bugboy: Dat inderdaad. De optie van Mercedes dus. Zal vroeg of laat wel de norm worden, want terug gaan we niet meer.
Gelukkig word je wel wakker door het uitlaat geluid en kan je direct de politie bellen, stel je voor dat je niks hoort en je er pas de ochtend erna achter komt…
@stan12943: word jij wakker van iedere startende auto? Mijn slaapkamer is aan de achterkant en ik heb geen achterburen. Al gaat ’t alarm van een auto af aan de voorkant, ik hoor helemaal niks m
@sirprize: welkom in de wonderen wereld van sarcasme. Deze auto heeft natuurlijk geen uitlaat en is muisstil…
OT: waarom voegen ze ook geen gezichtsherkenning toe? Werkt prima op mijn telefoon. Paar favorieten instellen en voor de anderen aan wie je je auto uitleent geeft je de pincode.
Waarom rij je dan meteen met koplampen aan weg?
@alcantara: nou anders val je op en word je aangehouden. Als het donker is zie je zelf ook minder… en daarbij komt, je moet snachts de lampen aan doen, echt waar
Is lastig te begrijpen voor een 13 jarige op de fiets. Zonder licht fiets is “minder zwaar”.
@maferick74:
@alcantara: die gaan ongetwijfeld automatisch aan en uitzetten is verstopt in ’t touch screen, want geen fysieke knoppen in een Tesla.
hoax
@ikkr: Google ff wat hoax betekent en keer dan terug met een inhoudelijk commentaar.
Tja inferieure accudoos, de zoveelste reden om zoiets niet te willen hebben.
Ook nog eens bijzonder brandgevaarlijk, in luttele seconden staat hij ook in de fik.
@fileflirter: volgens jou bekrompen visie zou je dus ook nooit meer een VAG product moeten kopen, die worden non stop gejat. En hoeveel auto’s op brandstof vliegen dagelijks in de fik? Duizenden.
Ja.Goed beargumenteerd. Je kan zo de politiek in. @fileflirter:
@pa045: haha. De enige goede reply.
@fileflirter: Ja, want dit kan echte niet bij een BMW, Audi, Mercedes of praktisch elk ander merk met Keyless Go.
En spoileralert; brandstofauto’s branden vaker uit, maar dat zijn we gewoon gaan vinden. Dus nobody cares..
Als ze mijn auto starten dan hoor ik de multiriem squeaken tot op m’n slaapkamer.
Liever dit dan inbrekers die de sleutels komen zoeken of nog erger: gewapende mensen aan je deur.
Diefstal is niet 100% te voorkomen en dit uitlezen vanaf buiten mijn huis is niet het ergste scenario wat ik mij kan indenken.
Ik ben blij met het gemak mijn keyless go, voor diefstal heb ik 3 jaar nieuwwaarde verzekerd.
Dus de eigenaar heeft een ring.com camera, maar die heeft de meldingswaarschuwing bij beweging op z’n mobiel uitgezet… lekker handig haha.
@VeniVidiVici: of hij slaapt, als één van de weinigen tegenwoordig, niet met z’n mobiel in bed.
@mashell: of word er niet wakker van zoals ik… met een beetje geluk mijn vrouw wel en die tikt me dan wel aan 😉