FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Porsche Taycan zet record op Nürburgring

rubenpriest Gepost op 26-08-2019 om 13:02 6.133 views | 36 reacties

De snelste vierdeurs elektrische auto is de Porsche Taycan met een tijd van 7:42

Land: Duitsland



36 Reacties:

willeme augustus 26, 2019 om 13:28 # | Report | Reply

Waarom staat het record niet op naam van de Tesla Model S P100D? Dat was toch de betere auto? Die was toch sneller volgens ALLE filmpjes op Youtube? 😀

flutterby augustus 26, 2019 om 13:55 # | Report | Reply

@willeme: misschien moet je videos van dit jaar bekijken. Helaas heeft nog niemand de Model 3 over een leeg circuit gereden.

flutterby augustus 26, 2019 om 13:56 # | Report | Reply

@flutterby: de Model 3 heeft namelijk geen last van oververhitting zoals de S.

cavin augustus 26, 2019 om 17:27 # | Report | Reply

@flutterby: de model 3 doet het in 8.50 aldus het alwetende internet

flutterby augustus 26, 2019 om 18:28 # | Report | Reply

@cavin: volgens mij ben ik ook al 8:30 voorbij zien komen, maar zo het circuit niet leeg is zegt het niets.

bugboy augustus 26, 2019 om 19:42 # | Report | Reply

@willeme: Een Tesla Model S is snel bij 0-100s en met een relatief volle batterij. Boven de 100km/u vind ik de accelleratie van een Tesla niet meer zo heel erg indrukwekkend. Ook de wegligging van de Model S is niet om over naar huis te schrijven. Maar die auto is ook helemaal niet bedoelt voor de ring. Ik heb liever een comfortabele wagen waarmee ik 95% van mijn ritten relaxt naar mijn werk rij i.p.v. een stuiterbak die erg snel op de ring zou zijn.

dutchneon augustus 27, 2019 om 09:23 # | Report | Reply

@willeme: clipped ie nu nog net even de boarding in de laatste bocht????

cavin augustus 26, 2019 om 13:29 # | Report | Reply

Omdat een Tesla S de ronde niet kan afmaken doordat hij dan in de safe-mode gaat

lebeaunl augustus 26, 2019 om 13:30 # | Report | Reply

Wat kraakt er zo?

ddimi augustus 26, 2019 om 17:15 # | Report | Reply

@lebeaunl: heel die wagen of zijn lederen broekje. Hoe dan ook, klinkt niet gezond.

cavin augustus 26, 2019 om 17:29 # | Report | Reply

@lebeaunl: de racestoel(dus niet de stoel die in de productieversie komt) van de bestuurder

ericc augustus 26, 2019 om 13:32 # | Report | Reply

Juist geen 260 km/h op het rechte stuk. Voor een +600pk had ik toch wel meer verwacht.
Maar goed, toch een puike prestatie.

Schnor augustus 26, 2019 om 13:49 # | Report | Reply

@ericc: Het loopt daar bergop. Fiets maar eens van Dottinger hohe naar Tiergarten. Dan voel je het wel.

dwfc augustus 26, 2019 om 20:53 # | Report | Reply

@
Das zijn topsnelheid ….

mpgc augustus 26, 2019 om 13:38 # | Report | Reply

Volgens mij een puike auto. Blijft toch wel even wennen die oorverdovende bandengeluiden 😄

fordje augustus 26, 2019 om 15:14 # | Report | Reply

Lijkt net een zwabber op baterijen. De acceleratie de bochten uit doet het hem.

flipje911 augustus 26, 2019 om 15:28 # | Report | Reply

Doe mij maar het geluid van een luchtgekoelde zescilinder boxer achterin…

bitd augustus 26, 2019 om 15:48 # | Report | Reply

Best slecht in vergelijk met die Chinese auto vd week, 7min 20,143 seconden… was een 2.0 liter benzine

torsen augustus 26, 2019 om 17:27 # | Report | Reply

@bitd: Ja, van een opgevoerde TCR racewagen met een sequentiele bak en volledig instelbare dempers en een meer dan 50% hogere vermogen/gewichts-verhouding verwacht je natuurlijk niet dat die sneller is.

Straks ga je me nog vertellen dat een AMG One met een 1.6je dat nog sneller kan doen dan die Lync & Co.

detroitv8 augustus 26, 2019 om 22:25 # | Report | Reply

@torsen: of een Renault Megane. Die doet vast geen 7:40 met fwd. Gekkie!

torsen augustus 27, 2019 om 00:00 # | Report | Reply

@detroitv8: ja, je zou bijna denken dat lichtere auto’s die geprepareerd zijn voor prestaties op het circuit zoals die Megane zonder achterbank maar met (ook weer) volledig instelbare Öhlins (achter), titanium uitlaat, carbon wielen en keramische remschijven voordeel hebben van het lagere gewicht en de speciale afstelling voor op het circuit.

Theoretisch kon je de Megane Trophy R ook kopen zoals ze er het record mee gereden hebben als in de ‘Record Edition’ (25 stuks maar die waarschijnlijk al voor introductie uitverkocht waren) inclusief de belangrijkste opties die dus ook op de record auto zaten.

Inclusief BPM zal de prijs over de €100k heen gegaan zijn hier in NL.
(Schatting €75k voor de “normale” R.)

Misschien dat dat het enigszins in perspectief plaatst.

mp014 augustus 26, 2019 om 15:56 # | Report | Reply

Ik kan er niks aan doen maar zonder brullende motorgeluiden kan ik hier niet minuten naar kijken hoor!!

mercedesbenze350cdi augustus 26, 2019 om 18:53 # | Report | Reply

@mp014: inderdaad geen motorgeluid, geen emotie, niet interessant om te kijken.

mark997gt3 augustus 26, 2019 om 16:25 # | Report | Reply

Hij rijdt wat aparte lijnen. Heeft misschien te maken met het concept van de auto….?

audirick1995 augustus 26, 2019 om 16:59 # | Report | Reply

@mark997gt3: klopt hij rijd niet overal de ideale lijnen. Voor zover ik het kan beoordelen probeert hij zoveel mogelijk gebruik te maken van zijn acceleratie power met het uitkomen van bochten.

karaya augustus 26, 2019 om 17:03 # | Report | Reply

Ik wil wel eens weten wat die auto weegt. Voor een 600pk auto is het niet bijster snel.

momo augustus 26, 2019 om 17:21 # | Report | Reply

Ik lag op mijn zij dit filmpje te kijken. Bij minuut 2 vielen mijn ogen dicht en viel mijn telefoon uit de hand.

Electrische auto’s op de ring; de nieuwe smoothing sleep sounds…

Original_Arnoud augustus 26, 2019 om 20:24 # | Report | Reply

Het is wel even 5 seconden sneller dan de Urus. Even zwaar en 50pk minder dan die Lambo.

karaya augustus 27, 2019 om 02:27 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: De Urus is een SUV…

Original_Arnoud augustus 27, 2019 om 08:58 # | Report | Reply

@karaya:

Wat zou dat voor verschil maken dan? Lamborghini presenteert het als een supersportachtig ding iets.

Dus het toont óf de nutteloosheid van een supersport SUV aan óf dat de Porsche gewoon beter is.

karaya augustus 27, 2019 om 11:16 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: De Giulia Q (ook een sedan en dus een betere vergelijking) is sneller en die heeft maar 510pk.

Beter dus dan de Taycan in jouw optiek.

Waar zijn de tijden van “Porsche domineert” toch gebleven.

Original_Arnoud augustus 27, 2019 om 12:28 # | Report | Reply

@karaya:
Nee, want die weegt veel minder.

kevin1989 augustus 27, 2019 om 13:43 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: ook minder vermogen dus dat compenseert;)

kevin1989 augustus 27, 2019 om 13:47 # | Report | Reply

edit; Gewicht scheelt wel iets meer inderdaad. De Guilia QV lijkt me dan ook veel leuker voor de ring i.t.t. een taycan of urus. Heeft ook een snelle tijd neergezet overigens

karaya augustus 27, 2019 om 14:04 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: De Taycan heeft meer koppel dan de Urus en een lager zwaartepunt en een betere gewichtsverdeling.

Wat is je punt.

evoness augustus 26, 2019 om 23:17 # | Report | Reply

Ideale lijnen op de Nordschleife veranderen nog wel eens ivm nieuw asfalt op bepaalde delen. Ik zie vooral de lijnen die tegenwoordig door bv Kevin Estre worden gereden. Maar ook andere testrijders van Porsche en Manthey Racing. Je ziet ze vaak vroeger aan de binnenkant zitten.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.