FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Rondje Frankrijk nu 2700km gereden het kan gratis met een oude Tesla


dutchneon Gepost op 21-08-2019 om 11:45 1.463 views | 27 reacties

Gratis superchargen, tesla verteld de weg en we druppelen gratis bij op locatie met de 230v homecharger. Gewoon 138 op de cruise over de peage en met frunk en frunk niet eens bagage op de hoedenplank.... Goedkoper rijden bestaat niet en dat met 420pk onder de voet .

Locatie: Leucate
Land: Frankrijk

Kenteken: 4-SPP-20
Merk/model: TESLA MOTORS MODEL S
Datum toelating: 25-11-2013
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 119.400 Eur.



27 Reacties:

gilettelubbers augustus 21, 2019 om 17:50 # | Report | Reply

Ik denk dat ik alsnog liever betaal voor m’n peut dan dat ik met een Tesla op vakantie ga, ieder z’n ding natuurlijk;) fijne vakantie!

dutchneon augustus 21, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

@gilettelubbers: dat mag ook!! Alleen dit is best comfortabel, en je bent iedereen voor als de poort van de peage open gaat 😉

peekaas augustus 21, 2019 om 18:09 # | Report | Reply

Gaaf zeg, fijne vakantie & goede reis!

techniekmeneer augustus 21, 2019 om 18:31 # | Report | Reply

Ja, en nu de aanschafwaarde en afschrijving mee rekenen. Dan ben je met een gemiddelde benzine auto van 10k goedkoper uit.

pimmetj augustus 21, 2019 om 18:48 # | Report | Reply

@techniekmeneer: haha je meent het.. lopend ben je nóg goedkoper uit!

OT: leuk! Ik wacht momenteel op mn model 3. Heel benieuwd naar de gehele ervaring. Fijne vakantie!

dutchneon augustus 21, 2019 om 21:30 # | Report | Reply

@pimmetj: heb hem eigenlijk voor dagelijks vervoer, rijd veel km’s woon werk en dat kan niet goedkoper dan dit. En met een zeer grote frunk en trunk kan je alles kwijt onder de hoedenplank.
We rijden veelal peage, alles 138 waar toegestaan en rijden meestal 200km tussen de superchargers en dan 25min laden. Het kost vrijwel geen extra tijd, binnen die anderhalf uur moeten de kinderen toch weer plassen. De superchargers zijn zeer rustig, nergens ook maar halfvol meegemaakt

martijnk augustus 21, 2019 om 19:14 # | Report | Reply

@techniekmeneer: dan moet je hem vergelijken met een benzine auto van dezelfde prijsklasse

techniekmeneer augustus 21, 2019 om 19:45 # | Report | Reply

@martijnk: Een benzine auto van de zelfde prijsklasse is niet een auto van dezelfde klasse. Tesla is duur want elektrisch. Voor hetzelfde bedrag heb je veel betere benzine auto’s. Maar het ging mij erom dat er gedaan word alsof je met een Tesla gratis op vakantie kunt, dat is dus niet zo.

dutchneon augustus 21, 2019 om 22:21 # | Report | Reply

@martijnk: ja precies maar ik rijd 50k per jaar dus dan is benzine weer erg kostbaar en eigenlijk moet je kijken naar ongeveer dezelfde prestaties en dan ook nog vergeljjkbare onderhoudskosten.
Ik weet niet waar ik dan uitkom… een S6 zou voor mij ook wel snel genoeg zijn, maar dat zuipt als een malle en is in onderhoud wel 5 keer zo duur met mijn kilometrage.
Een RS6 is helemaal onbetaalbaar, net als een Mercedes E-AMG.
Dan moet ik alweer aan een dikke diesel, dan settelen voor een 535d of iets dergelijks is ook snel maar wel dikke MRB.
Bovendien met die tesla kan ik als een malle rijden en steeds vol wegtrekken en kost me hier en daar een euro extra stroom. Doe dat een dag met een brandstof auto en je kan meteen 20 euro extra aan de pomp afrekenen

maotje augustus 21, 2019 om 19:27 # | Report | Reply

@techniekmeneer: vergelijkt een vrij nieuwe auto met een tweedehandsje….. serieus?

dutchneon augustus 21, 2019 om 19:49 # | Report | Reply

@techniekmeneer: ik heb al een jaar geen afschrijving, sterker nog, gekocht voor 37k en daar kan ik hem nu nog wel voor kwijt.
Betaal ook geen mrb, nu jij weer 😀

dutchneon augustus 21, 2019 om 19:53 # | Report | Reply

@techniekmeneer: oja ik heb 20k zo betaald, rest is dk van 3,7 procent. Die rente is minder dan de helft van de mrb van een fijne dieselbak

techniekmeneer augustus 21, 2019 om 20:39 # | Report | Reply

@dutchneon: Haha, nog pochen met iets wat niet helemaal van jezelf is ook nog… Nee zonder gekheid, ik snap het best hoor, dingen zijn nog aardig waardevast en het is gewoon heel voordelig rijden met alle luxe die je nodig hebt.

dutchneon augustus 21, 2019 om 21:20 # | Report | Reply

@techniekmeneer: ja alle andere geld steek ik in ICE wagens want die schrijven wel als een malle af, dus die durf ik niet te financieren 😉
Vind je dit pochen? Een tesla met 2,5ton op de teller en bijna 6 jaar oud?
Ging mij meer om te tonen dat je niet veel hoeft te laten en het echt zeer goedkoop rijdt….

techniekmeneer augustus 21, 2019 om 21:25 # | Report | Reply

@dutchneon: Was maar een geintje hoor 😉 Internet altijd met een korreltje zout nemen hè. Waar ik nu eigenlijk wel benieuwd naar ben; hoe is het met de accu’s na 2,5 ton?

dutchneon augustus 21, 2019 om 22:05 # | Report | Reply

@techniekmeneer: kan het hebben, electrisch is ook nog niet voor alles de oplossing, heb nog een range rover diesel voor de zware aanhangers. Daar is diesel echt nog winnaar…. maar dagelijks losse wagen 250km rijden voor 8 euro aan stroom thuis uit de muur is gewoon unbeatable. de accu doet nu op 100% nog 370km dat is rond de 10% degradatie geloof ik.

simonferrari augustus 21, 2019 om 22:00 # | Report | Reply

@techniekmeneer: Dat is een vergelijking van niks. Natuurlijk klopt het maar het is hetzelfde als een Audi RS7 vergelijken met een VW polo qua restwaarde en verbruik. Overigens zijn Tesla’s qua restwaarde een van de betere EV’a als ik me niet vergis.

b2014209 augustus 21, 2019 om 21:01 # | Report | Reply

Is dit nu ‘kijk-mij-op-vakantie-gaan-met-een-Tesla’ blog??

dutchneon augustus 21, 2019 om 21:24 # | Report | Reply

@b2014209: ach ik zag gister een nieuwe model-3 voorbij komen, die heeft meer gekost als mijn oude tesla en haalt met gemak 400km, maar ook met mijn oude tesla’tje en 300km actieradius is het prima rijden.
Er bestaan nog redelijk wat onduidelijkheden en fabeltjes, langzaam word het allemaal normaal.

simonferrari augustus 21, 2019 om 21:58 # | Report | Reply

Fantastisch! Mooie platen ook! Zelf was het plan dit jaar ook met de EV gegaan. Helaas ivm levering bleef het bij de PHEV. Ook daarmee goede ervaringen. Laden waar mogelijk en de rest 1 op 21 bij cruise control tussen 120 en 140 km/h. Veelal pasjes van Plugsurfing, Greenflux, Eneco en Lanova gebruikt. Nog speciale tips voor het laden met EV in Frankrijk?
Nog een prettige vakantie!

dutchneon augustus 21, 2019 om 22:11 # | Report | Reply

@simonferrari: wat heb je besteld? Niro? 1 op20 is natuurlijk gewoon super netjes, is dat met een Outlander?
Ik kan je geen laadtips geven, heb lifetime supercharging bij de tesla, en er staan zoveel superchargers in Frankrijk dat ik daar niet van hoef af te wijken. En met de 230v lader op locatie een beetje bijladen doet in een nachtje ook zomaar 130km. Dat zal voor jou ook standaard zijn denk ik op locatie?

kennone augustus 22, 2019 om 08:33 # | Report | Reply

Ik ben benieuwd wat zo’n Tesla in een oude berg pas zou doen qua verbruik. Wij hebbern gisterre de Gotthardpas (Tremola) genomen. Volgensmij hebben we met een beetje doorijden gemiddeld 1 op 5 gereden in een 1.4 500 Abarth😳

dutchneon augustus 22, 2019 om 16:12 # | Report | Reply

@kennone: we hebben wel een paar bergpassen gereden maar met de family erin doe ik niet al te gek. Gaat wel gewoon hard hoor, ik rijd niemand in de weg 🙂
Maar geen late remacties uiteraard.
Verbruik verdubbeld ongeveer maar je wint naar beneden wel weer met gemak 15% terug

oveazibi augustus 22, 2019 om 20:10 # | Report | Reply

Wacht even: Ik zie dat sommige suggereren dat Tesla’s waardevast zijn? Lijkt me sterk met dat zwabberende prijsbeleid van Musk. Een model X die van de ene op de andere dag 30k goedkoper is lijkt me nou niet echt lekker voor de dagwaarde van een 2e hands. Daarnaast wordt hier (door de eigenaar zelf) een 6 jaar oude tesla al ‘oud’ genoemd? Voor een normale auto is dat echt niet oud volgens mij? Zijn tesla’s eerder versleten ofzo? Verder natuurlijk wel lekker dat je, althans qua tanken wel zo goedkoop kunt rijden! Alleen als ik het verhaal zo lees zul je wel meer banden verslijten…

dutchneon augustus 22, 2019 om 22:01 # | Report | Reply

@oveazibi: Tesla’s zijn waardevast gebleken omdat ze relatief schaars zijn. Er worden er weinig prive gekocht en zakelijk komen ze pas na 5 jaar op de tweedehandsmarkt. Met de aantrekkende interesse uit de particuliere markt zorgt dat voor een stabiele prijs.

Verder is inmiddels ruim bewezen dat een tesla zonder problemen 400-500.000km kan rijden zonder noemenswaardige problemen. Dat doen de brandstofautos niet allemaal.

Oja en de reden dat ik hem oud noem is dat iedereen altijd zeurt dat je niet aan de eerste tesla’s moet beginnen, hoge kosten als er iets stuk gaat, dat soort gezever. Ik wil graag laten zien dat die eerste type’s prima bruikbaar zijn.
En ja ik verslijt binnen 30k wel mijn banden, heb niet voor niks een p85+ gekocht. Maar dat ligt meer aan mijn rijstijl, in 330i gaan ze ook geen 30.000km mee. Echter als ik met mijn range rover rijd gaat het er rustig aan toe en doe ik met een setje makkelijk 50.000km
Met de tesla is het leuk om steeds het volle potentieel aan te spreken, het kost niet veel, geen overmatige motorslijtage, geen turbo’s die het zwaar hebben al dat soort dingen.

dutchneon augustus 22, 2019 om 22:05 # | Report | Reply

@dutchneon: oja en wat betreft dat prijsbeleid.. het duurt wel even voordat dat effect doordruppelt naar de tweedehands markt hoor. Voorlopig kun je onder de 75k geen model-x vinden, zelf niet een van een jaar of 3 oud. En dat terwijl je nu een nieuwe koopt vanaf 90

autospotterkerkrade augustus 23, 2019 om 16:47 # | Report | Reply

Ja voor een tesla is dat oud, de meeste liggen bij ’t nuclear afval

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.