FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Lamborghini Jalpa


joosstra Gepost op 28-09-2019 om 14:33 11.207 views | 20 reacties

Deze Jalpa, een van de 410 geproduceerde exemplaren, is uit 1986, en kwam in 1999 naar Nederland. In de loop van de tijd is wel ergens de achtervleugel in het struikgewas blijven hangen. En zo te zien is er meer veranderd aan de auto, vooral aan de voorkant. Helemaal origineel lijkt hij dus niet meer.

Locatie: Soestdijk
Land: Nederland

Kenteken: 45-DR-FH
Merk/model: LAMBORGHINI JALPA 3500
Datum toelating: 29-07-1986
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: Onbekend



20 Reacties:

mats106rallye september 28, 2019 om 17:04 # | Report | Reply

Gaaf

fendercd60 september 28, 2019 om 20:09 # | Report | Reply

Nice

Alfarobert september 29, 2019 om 09:18 # | Report | Reply

Was in die tijd de minst mooie Lambo,Ze hadden natuurlijk ook de Countach

HIM september 29, 2019 om 18:19 # | Report | Reply

Prachtig dit, zeldzaam en ondergewaardeerde machine. Super hoor

HIM september 29, 2019 om 18:21 # | Report | Reply

@him: lijkt erg veel op de BMW M1

drdre1 september 29, 2019 om 18:34 # | Report | Reply

@him: ja, en de Ferrari Dino 308

flatsixx september 29, 2019 om 19:00 # | Report | Reply

@drdre1: oh ja, en een Panthera

flatsixx september 29, 2019 om 19:01 # | Report | Reply

@flatsixx: -H

iphonistvongates september 29, 2019 om 19:51 # | Report | Reply

@flatsixx: Oh ja een Simca Matra Bagheera of een Datsun 240Z

baske september 29, 2019 om 18:52 # | Report | Reply

Regelmatig rondom Schaijk zien rijden. Prachtauto!

rolandrru september 29, 2019 om 19:25 # | Report | Reply

Eigenlijk een ‘doorontwikkeling’ van de Urraco en de Silhouette

vbarchetta september 29, 2019 om 20:51 # | Report | Reply

De achtervleugel was net zoals bij de Countach een optie. De voorkant lijkt mij origineel.

Erg fraai model, ondanks dat de Jalpa een goedkoper model dan de Countach was, had hij wel een targadak…

luckyluck september 29, 2019 om 20:53 # | Report | Reply

Ga met je poten van het gras af!

peterkr september 29, 2019 om 20:53 # | Report | Reply

Bijzonder!

schuimbekje3 september 29, 2019 om 21:37 # | Report | Reply

Bijzonder indeed. Niet weggerot omdat alle panelen water opvangen als een slappe tent maar ook dat ie nog niet in de poeier zit. Deze remmen waren zo slecht dat zelfs een mitsubishi evo of ford fiesta mk1 met originele remmen nog eerder stopt. En als je de bougies moest vervangen kun je meteen ook distributie doen want motor moest ervoor uitgebouwd worden.. tja. Italianen voor design, niet voor techniek. Lexus engineer moet je de electronica laten doen, Volvo engineer de veiligheidssnufjes, yamaha de motor, italianen de body, duitsers de marketing, en de fransosen de stoelen.

bischero september 29, 2019 om 21:54 # | Report | Reply

@schuimbekje3: de Fransozen de stoelen, really? Niet voor mijn rug geschikt die krengen. Niks boven een Volvo- of BMW sportstoel voor mij 🙄

geenidee september 29, 2019 om 23:22 # | Report | Reply

@schuimbekje3: Zo’n auto lijkt me wel wat! Alleen begrijp ik het vergelijk over de remmen niet helemaal. Remt een Evo met dikke Brembo klauwen dan zo slecht? Zal vast beter zijn dan de trommeltjes van een fiesta MK1.

schuimbekje3 september 30, 2019 om 12:42 # | Report | Reply

@geenidee: de eerste EVO had na 1/2 rondje nordschleife geen remmen meer (net als de eerste Leone XT Turbo voor de Subaru fans).

edu7 september 29, 2019 om 22:12 # | Report | Reply

Ja ik was haar naam vergeten,maar ik herkende der van’t autokwartet!(1972)

loserboi932 september 29, 2019 om 23:27 # | Report | Reply

Ik herkende de auto dankzij daddy Doug.
“THISSSS is a 1986 Lamborghini Jalpa.”

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.